Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetko lapsillesi satuja?

Vierailija
12.01.2016 |

Tarkoitan siis vanhoja perinteisiä satuja, prinsessa Ruususta, Tuhkimoa, Kultakutria ja muita. Mä just tajusin, että ne on jääneet kyllä aika vähälle. Kerroin äsken lapselle (4-v.) häntä suihkun jälkeen rasvatessani prinsessa Ruususen, joka ei ollut ennestään tuttu. Muuten kyllä luen lapsille tosi paljon, mä olen oikeastaan vähän hassahtanut lastenkirjoihin ja ostelen niitä jatkuvasti. Ehkä sadut tuntuvat itselle vähän vieraalta, eivätkä aina maailmankuvaltaan oikein istu tämän päivän ilmapiiriin. Mutta ehkä niitä voisi alkaa lapselle kertoa ja lukea, ihan yleissivistyksen kannalta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. perinteiset Grimmin sadut ovat aika raakoja. Tykkäämme lukea vähän kiltimpiä satuja. Hyvän mielen iltasatuja -niminen kirja on kovassa käytössä. Ehkä lapsen kasvettua voisi noita perinteisiäkin satuja lukea. Nyt hän on neljä.

Vierailija
2/4 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä kirjoja ja hyvää lasten kirjallisuutta, joten en mä noita vanhoja satuja lukenut. Paljon luettiin, muttei noita prinsessa yms tarinoita, joissa oli aina väkivaltaa ja hankalia perhesuhteita.

Lapset ovat nyt teinejä, muttei ne enää oikein halua tulla mamman lukunurkkaan. Kesällä vielä luettiin yhdessä Harry Potterit läpi. Joululomalla virittelin Kiekkomaailmaa uusiksi, muttei ne enää kiinnostuneet yhdessä lukemaan.. Ottivat kyllä kirjat luettavakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia vanhoja satukirjoja 70-luvulta. Topeliuksen satuja en ole vielä lukenut, ne on hirmu surullisia.

Lapsi tietää että disneyn sadut on kaikki lainaa muualta :)

Tietokirjoja luemme myös yhdessä ja tsekkaamme asioita netistä...eli kaikki ei ole pelkkää tarinaa.

Lapsi on jo 8, mutta samalla reseptillä on menty pienestä asti.

Vierailija
4/4 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen vaimo ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi