Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ollessaan oselvästi pitempiä kuin kenenkään työvuorot.

Sivut

Kommentit (64)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kauppojen aukioloajat vapautettiin, jotta kauppaan pääsee kun kysyntään n. Se kauppias pärjää, jolla on asiakkaita, maksukykyisiä. Sellainen maksaa eniten palkkoja, joista maksetaan veroja, joilla talous pyörii. Ja kaikilla on kivempaa. Ei työvuoroja kuulu suunnitella sen mukaan kuin mitä Neuvostoliitossa olisi ollut.

Vierailija

Joo, eiköhän ne riittäneet. En ole ainakaan kuullut, että kukaan vuorotyöläinen olisi kuollut kun ei päässyt kauppaan. Eivätkön ne riittäneet myös kaikille säännöllistä työaikaa tekeville. Sekä työttömille, opiskelijoille ja eläkeläisille. Mutta mikä oli tämän aloituksen pointti?

Vierailija

Kyllä hyvin riitti. Viime viikolla esimerkiksi kun olin ma - la töissä jokaisena yönä, työpäiväni ovat 12h, niin sunnuntaina kun heräsin vapaapäivään 17:30 oli minulla puoli tuntia kauppa-aikaa jäljellä. Itse olin tyhmä ja halusin esimerkiksi käydä suihkussa ja pukea, niin en ehtinyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pointti oli että vituttaa 10% hintojen nousu. Onneksi Lidl ei lähdekään sokeasti mukaan ;-)

Mihin tuo 10% hintojen nousu perustuu?

Miksi tehtaissa tehdään 24/7 töitä? Siksi että saadaan investoinnin tehokkaasti käyttöön, koska tuotanto tulee näin halvemmaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvin riitti. Viime viikolla esimerkiksi kun olin ma - la töissä jokaisena yönä, työpäiväni ovat 12h, niin sunnuntaina kun heräsin vapaapäivään 17:30 oli minulla puoli tuntia kauppa-aikaa jäljellä. Itse olin tyhmä ja halusin esimerkiksi käydä suihkussa ja pukea, niin en ehtinyt.
No mikset mennyt siihen kauppaan, joka oli auki 23 asti? Vaikka Prismaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aukioloaikojen vapauttaminen on loistojuttu. La ilta on hyvää aikaa käydä ostoksilla tai su aamu

Todella ihmeellistä että kauppojen aukioloa on säännöstelty tähän vuoteen asti. Pula ajasta on aikaa, joten mihin ihmeeseen koko säännöstely on edes perustunut viimeisen 60 vuoden aikana?

Vierailija

Myymättä makaava varasto, koka ei liiku kaupan ollessa kiinni maksaa helvetin paljon ja myös kiinteistön kulut. Ja palkat. Ne on katettava. Todella hyvä, että jatkossa pääsee kauppaan illallakin ja myös la ja su paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myymättä makaava varasto, koka ei liiku kaupan ollessa kiinni maksaa helvetin paljon ja myös kiinteistön kulut. Ja palkat. Ne on katettava. Todella hyvä, että jatkossa pääsee kauppaan illallakin ja myös la ja su paremmin.
Hyi hyi, sinä huumekauppias.

Vierailija

Siksi kun minua lähellä olevat kaupat ovat vain 18 asti auki. Niinkuin ennen oli kaikki. Mikä piti riittää kaikille. Ja siitähän tässä puhuttiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset mennyt siihen kauppaan, joka oli auki 23 asti? Vaikka Prismaan.

Ei meidän Prisma ole vielä laajentanut aukioloa muuten kuin että oli auki loppiaisena ja tästä viikosta alkaen on auki lauantaina 8-21 ja sunnuntaina 10-21, ma-pe on 8-21 kuten tähänkin asti.

Vierailija

Mikähän tässäkin on ongelma? Valitetaan kun kaupat ei ole auki. Valitetaan kun kaupat on auki. Suomalaisten logiikaa?! Kyllä markkinat määrää aukioloajat, suurimpaan osaan kauppoja ei vaikuta mitenkään....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pointti oli että vituttaa 10% hintojen nousu. Onneksi Lidl ei lähdekään sokeasti mukaan ;-)

Ok. Kummasti aloituksen pointista ei kyllä mainittu halaistua sanaa aloituksessa...

Vierailija

Pettuleipä ja pala voita vesitilkkaan kanssa riittää täysin pitämään ihmisen hengissä. Miksi muuta edes myydään? Nykyajan hömpötyksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikähän tässäkin on ongelma? Valitetaan kun kaupat ei ole auki. Valitetaan kun kaupat on auki. Suomalaisten logiikaa?! Kyllä markkinat määrää aukioloajat, suurimpaan osaan kauppoja ei vaikuta mitenkään....

Näinpä. Jotkut elää valittaakseen.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat