Vanhat aukioloajat riittivät täysin kaikille vuorotyöläisille
ollessaan oselvästi pitempiä kuin kenenkään työvuorot.
Kommentit (64)
päivähoito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukioloaikojen vapauttaminen on loistojuttu. La ilta on hyvää aikaa käydä ostoksilla tai su aamu
Jos sinulla olisi pieniä lapsia niin miten järjestäisit päivähoidon kun olisit töissä lauantai iltana ja sunnuntai aamuna?
Kun kauppojen aukioloajat vapautettiin niin olisi pitänyt järjestää niin että lapsien päivähoito hoidetaan uusien aukioloaikojen mukaisesti.
Nyt joku sanoo että vanhemmista se toinen hoitakoon lapset kun toinen on viikonloppuna töissä.
Mitä jos se toinen on myös töissä / jos lasten äiti on yksinhuoltaja niin mihin lapset laitetaan päivähoitoon.
Nykyään on olemassa jääkaapit - viileäkaapit - pakastimet - joten ei tarvitse käydä ruokakaupassa kuin kerran viikossa.
Ostatko enemmän ruokaa jos aukioloajat on pidemmät?
Vastaus: et osta
Minulla ei ole lapsia, mutta arvelisin että hoito järjestyy samaan tapaan kuin muillakin vuorotyötä tekevillä. Miksi kukaan ei ole huolissaan sairaala-, vanhainkoti-, vanhusten kotihoidon työntekijöiden, poliisien, palomiesten, hätäkeskuspäivystäjien, taksikuskien, ravintolatyöntekijöiden ym. vapaa-ajasta, perhe-elämästä ja lasten hoidosta? Miksi vain myyjien lasten hoito on tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
päivähoito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukioloaikojen vapauttaminen on loistojuttu. La ilta on hyvää aikaa käydä ostoksilla tai su aamu
Jos sinulla olisi pieniä lapsia niin miten järjestäisit päivähoidon kun olisit töissä lauantai iltana ja sunnuntai aamuna?
Kun kauppojen aukioloajat vapautettiin niin olisi pitänyt järjestää niin että lapsien päivähoito hoidetaan uusien aukioloaikojen mukaisesti.
Nyt joku sanoo että vanhemmista se toinen hoitakoon lapset kun toinen on viikonloppuna töissä.
Mitä jos se toinen on myös töissä / jos lasten äiti on yksinhuoltaja niin mihin lapset laitetaan päivähoitoon.
Nykyään on olemassa jääkaapit - viileäkaapit - pakastimet - joten ei tarvitse käydä ruokakaupassa kuin kerran viikossa.
Oletko kuullut vuoropäiväkodeista, jotka ovat auki 24/7? Siellä muidenkin vuorotyöläisten lapset hoidetaan ja ihan kunnallisella sopuhintaan. Ei muuta kuin hakemus vetämään.
Missä on vuoropäiväkoti?
Taidat olla niitä kehä ykkösen sisäpuolella asuvia jotka eivät ymmärrä että elämää on muuallakin kuin kehä ykkösen sisäpuolella.
Maaseudulla ei ole vuoropäiväkoteja - onko edes kaupungeissa?
Onko niitä edes riittävästi - ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvin riitti. Viime viikolla esimerkiksi kun olin ma - la töissä jokaisena yönä, työpäiväni ovat 12h, niin sunnuntaina kun heräsin vapaapäivään 17:30 oli minulla puoli tuntia kauppa-aikaa jäljellä. Itse olin tyhmä ja halusin esimerkiksi käydä suihkussa ja pukea, niin en ehtinyt.
Miksi et mennyt ma - pe heräämisen jälkeen kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun aukioloajat ovat vapautuneet säännösttelystä, niin se mitä toivon että kauppojen aukiolossa aletaan käyttämään enemmän luovuutta. Varsinkin erikoisliikkeet ovat olleet hankalia kun ovat olleet auki esimerkiksi klo 10-17, jolloin monella on vaikeuksia päästä niihin töiltään. Esimerkiksi joku kalastustarvikeliike voisi olla kiinni ma-ke ja olla auki to-su klo 10-20, koska sen myynti perustuu pääasiassa vapaa-ajan viettoon ja useimmilla vapaa-aika on kuitenkin vielä viikonlopuissa.
Nyt kun kauppojen aukiolon säännöstely on purettu, niin seuraavat purkutalkoot täytyy koskea alkoholin myyntiä. Aivan hanurista että sunnuntaina ei saa viinipulloa tai että aamulla viiden aikaa mökille lähtiessä ei saa ostaa saunakaljoja.
Heh .. oltiin menossa pohjoiseen mökille ja koko yön olin ajanut. Kaveri hyppäsi levänneenä vuorostaan puikkoihin ja yritin matkalla ostaa yhden oluen kaupasta kun oltiin jo ajettu yli 800 km. No tomerasti sieltä tiskiltä sanottiin, että vielä ei myydä kun yön ajaneena en tajunnut paljon kelloakaan katsella ;)
Kiva juttu. Kello on nyt puoli yhdeksän, joten jatkappa matkaasi kuivin suin ajovuorosi tehtyäsi.
Sinun ei kannata lähteä ajelemaan mökillesi jos et tajua ostaa etukäteen auton takakonttiin oluita.
Luettuani tekstisi tajuan että olet uusavuton.
päiväkoti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivähoito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut vuoropäiväkodeista, jotka ovat auki 24/7? Siellä muidenkin vuorotyöläisten lapset hoidetaan ja ihan kunnallisella sopuhintaan. Ei muuta kuin hakemus vetämään.
Missä on vuoropäiväkoti?
Taidat olla niitä kehä ykkösen sisäpuolella asuvia jotka eivät ymmärrä että elämää on muuallakin kuin kehä ykkösen sisäpuolella.
Saamari sentään, jos maaseudulla töitä tehdään vain ma-pe, 8.00-16.00! Kaikki avustukset pois ja heti tuollaisilta työtävieroksuvilta lusmuilta!
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan riittäneet. Tein töitä yleensä iltaan 22 - 23 saakka iltavuorossa ja sen jälkeen sai aina arpoa mistä ruokaa. Joskus 24h mäkkärille, välillä ABC:n kauppaan, johon tuli 10 km koukkaus töiden jälkeen autolla.
Ennen iltavuoron alkua et päässyt kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvin riitti. Viime viikolla esimerkiksi kun olin ma - la töissä jokaisena yönä, työpäiväni ovat 12h, niin sunnuntaina kun heräsin vapaapäivään 17:30 oli minulla puoli tuntia kauppa-aikaa jäljellä. Itse olin tyhmä ja halusin esimerkiksi käydä suihkussa ja pukea, niin en ehtinyt.
Miksi et itse menisi aina iltaisin kymmeneltä ennen nukkumaan menoa?
Vierailija kirjoitti:
ollessaan oselvästi pitempiä kuin kenenkään työvuorot.
Liikutatko sinä kättäsi sillälailla puolihuomaamattomasti kuin Obi-Wan Kenobi Episodi neljässä, kun sanot tämän?
(39 sek kohdalla).
Vai miksi luulet, että sinun Totuutesi™ on kaikkien totuus?
päiväkoti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivähoito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vuoropäiväkoti?
Asun maaseudulla kaukana kehistä, joten kyllä niitä on. Kunnalla on velvollisuus järjestää päivähoitoa, jos vanhemman tai vanhempien työ sitä vaatii, oli vuorokaudenaika mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse menisi aina iltaisin kymmeneltä ennen nukkumaan menoa?
No jos lauantaina olisi voinut mennä heräämisen jälkeen niin miksei sama aika olisi käynyt muina päivinä?
mökille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun aukioloajat ovat vapautuneet säännösttelystä, niin se mitä toivon että kauppojen aukiolossa aletaan käyttämään enemmän luovuutta. Varsinkin erikoisliikkeet ovat olleet hankalia kun ovat olleet auki esimerkiksi klo 10-17, jolloin monella on vaikeuksia päästä niihin töiltään. Esimerkiksi joku kalastustarvikeliike voisi olla kiinni ma-ke ja olla auki to-su klo 10-20, koska sen myynti perustuu pääasiassa vapaa-ajan viettoon ja useimmilla vapaa-aika on kuitenkin vielä viikonlopuissa.
Nyt kun kauppojen aukiolon säännöstely on purettu, niin seuraavat purkutalkoot täytyy koskea alkoholin myyntiä. Aivan hanurista että sunnuntaina ei saa viinipulloa tai että aamulla viiden aikaa mökille lähtiessä ei saa ostaa saunakaljoja.
Heh .. oltiin menossa pohjoiseen mökille ja koko yön olin ajanut. Kaveri hyppäsi levänneenä vuorostaan puikkoihin ja yritin matkalla ostaa yhden oluen kaupasta kun oltiin jo ajettu yli 800 km. No tomerasti sieltä tiskiltä sanottiin, että vielä ei myydä kun yön ajaneena en tajunnut paljon kelloakaan katsella ;)
Kiva juttu. Kello on nyt puoli yhdeksän, joten jatkappa matkaasi kuivin suin ajovuorosi tehtyäsi.
Sinun ei kannata lähteä ajelemaan mökillesi jos et tajua ostaa etukäteen auton takakonttiin oluita.
Luettuani tekstisi tajuan että olet uusavuton.
Olet pelle, mutta kerrotaan nyt sitten, että lämpimät kaljat kontissa eivät paljon lämmitä, lisäksi en ala purkamaan pakettiautollista tavaraa saadakseni olutta pässi.
päiväkoti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päivähoito kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on vuoropäiväkoti?
No kyllä niitä kuule on, nykyään aika monessakin paikassa. On oltava.
Varmaan ne vanhat aukioloajat riittävätkin vuorotyöläisille.
Moni käy kuitenkin töissä ihan vaan toimistoaikoina eikä heillä ole arkivapaita tai vapaita aamupäiviä/iltapäiviä. Me toimistotyöläiset hyödytään uusista pidemmistä aukioloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan riittäneet. Tein töitä yleensä iltaan 22 - 23 saakka iltavuorossa ja sen jälkeen sai aina arpoa mistä ruokaa. Joskus 24h mäkkärille, välillä ABC:n kauppaan, johon tuli 10 km koukkaus töiden jälkeen autolla.
Ennen iltavuoron alkua et päässyt kauppaan?
Oletko joskus tehnyt kuukauden ylitöitä?
Jos et niin pidä kermapersesilkkipylly turpasi kiinni.
ei koske mua enään :)! mikä on ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vaiva täällä. Jos on pitkä päivä aamusta 06 - 24, niin jääkaappi paistaa tyhjyyttään kun pääsee töistä. Tai jos ei ole ehtinyt kauppaan aamulla iltavuorossa. (esim. tuon pitkän päivän jälkeen tulee nukuttua)
Tyhjeneekö se jääkaappi itsestään sen pitkän työpäivän aikana!? O_o
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne vanhat aukioloajat riittävätkin vuorotyöläisille.
Moni käy kuitenkin töissä ihan vaan toimistoaikoina eikä heillä ole arkivapaita tai vapaita aamupäiviä/iltapäiviä. Me toimistotyöläiset hyödytään uusista pidemmistä aukioloista.
Päinvastoin. Päivätöissä riittää ja vuorotöissä ei riitä, koska töistä päästään aina kun kaupat ovat kiinni klo 22, 23 tai 06:00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää muakin kiinnostais tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vaiva täällä. Jos on pitkä päivä aamusta 06 - 24, niin jääkaappi paistaa tyhjyyttään kun pääsee töistä. Tai jos ei ole ehtinyt kauppaan aamulla iltavuorossa. (esim. tuon pitkän päivän jälkeen tulee nukuttua)
Tyhjeneekö se jääkaappi itsestään sen pitkän työpäivän aikana!? O_o
Menee ruuat vanhaksi kun on töissä.
Jospa vaikka annettaisiin sen kauppiaan päättää ne aukioloajat? Eiköhän hän osaa ottaa huomioon sen, että kannattaako pidentää vai ei.