Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhat aukioloajat riittivät täysin kaikille vuorotyöläisille

Vierailija
12.01.2016 |

ollessaan oselvästi pitempiä kuin kenenkään työvuorot.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aukioloajat ovat vapautuneet säännösttelystä, niin se mitä toivon että kauppojen aukiolossa aletaan käyttämään enemmän luovuutta. Varsinkin erikoisliikkeet ovat olleet hankalia kun ovat olleet auki esimerkiksi klo 10-17, jolloin monella on vaikeuksia päästä niihin töiltään. Esimerkiksi joku kalastustarvikeliike voisi olla kiinni ma-ke ja olla auki to-su klo 10-20, koska sen myynti perustuu pääasiassa vapaa-ajan viettoon ja useimmilla vapaa-aika on kuitenkin vielä viikonlopuissa.

Nyt kun kauppojen aukiolon säännöstely on purettu, niin seuraavat purkutalkoot täytyy koskea alkoholin myyntiä. Aivan hanurista että sunnuntaina ei saa viinipulloa tai että aamulla viiden aikaa mökille lähtiessä ei saa ostaa saunakaljoja.

Vierailija
22/64 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvin riitti. Viime viikolla esimerkiksi kun olin ma - la töissä jokaisena yönä, työpäiväni ovat 12h, niin sunnuntaina kun heräsin vapaapäivään 17:30 oli minulla puoli tuntia kauppa-aikaa jäljellä. Itse olin tyhmä ja halusin esimerkiksi käydä suihkussa ja pukea, niin en ehtinyt.

No mikset mennyt siihen kauppaan, joka oli auki 23 asti? Vaikka Prismaan.

Ei meidän Prisma ole vielä laajentanut aukioloa muuten kuin että oli auki loppiaisena ja tästä viikosta alkaen on auki lauantaina 8-21 ja sunnuntaina 10-21, ma-pe on 8-21 kuten tähänkin asti.

Prismako on ainoa kauppa, jossa voit käydä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli että vituttaa 10% hintojen nousu. Onneksi Lidl ei lähdekään sokeasti mukaan ;-)

Lidl on ollut vähän varovainen muutoksissa. Saksassa Lidl on auki ma-la 8-21 ja su kiinni, mutta Suomessa on ollut sunnuntaisin auki 8-12 kuten muutkin kaupat ja veikkaan että Lidl seuraa perässä muuta kauppaa ja jatkaa sekä lauantain että sunnuntain aukioloa.

Vierailija
24/64 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvin riitti. Viime viikolla esimerkiksi kun olin ma - la töissä jokaisena yönä, työpäiväni ovat 12h, niin sunnuntaina kun heräsin vapaapäivään 17:30 oli minulla puoli tuntia kauppa-aikaa jäljellä. Itse olin tyhmä ja halusin esimerkiksi käydä suihkussa ja pukea, niin en ehtinyt.

No mikset mennyt siihen kauppaan, joka oli auki 23 asti? Vaikka Prismaan.

Ei meidän Prisma ole vielä laajentanut aukioloa muuten kuin että oli auki loppiaisena ja tästä viikosta alkaen on auki lauantaina 8-21 ja sunnuntaina 10-21, ma-pe on 8-21 kuten tähänkin asti.

Prismako on ainoa kauppa, jossa voit käydä?

Ehdotettiin Prismaa. Siwaan menen vain äärimmäisessä hädässä.

Vierailija
25/64 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myymättä makaava varasto, koka ei liiku kaupan ollessa kiinni maksaa helvetin paljon ja myös kiinteistön kulut. Ja palkat. Ne on katettava. Todella hyvä, että jatkossa pääsee kauppaan illallakin ja myös la ja su paremmin.

Tätä mä en tajua... ihmiset ei osta sen enempää kuin tähänkään asti vaikka kauppaan pääsis milloin. Ruokaa ei voi syödä määräänsä enempää ja rahatkin on useimmilla rajalliset.

Itse käyn kahdesti viikossa kaupassa ja toisella kertaa tulee usein ostettua olutta/siideriä. Eli sinne kauppaan on kuitenkin ehdittävä entisten aukioloaikojen puitteissa jos aikoo ostoksensa hoitaa. No, ok: la-illan pidennys saattaa joskus tulla käyttöön meilläkin.

Olen käynyt jenkeissä ruokamarketissa 02 arkiyönä. Mentiin ihan tarkoituksella kun siinä oli jotain erikoista.... oli siellä kai toinenkin asiakasporukka, eli hiljaista oli.

Vierailija
26/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukioloaikojen vapauttaminen on loistojuttu. La ilta on hyvää aikaa käydä ostoksilla tai su aamu

Jos sinulla olisi pieniä lapsia niin miten järjestäisit päivähoidon kun olisit töissä lauantai iltana ja sunnuntai aamuna?

Kun kauppojen aukioloajat vapautettiin niin olisi pitänyt järjestää niin että lapsien päivähoito hoidetaan uusien aukioloaikojen mukaisesti.

Nyt joku sanoo että vanhemmista se toinen hoitakoon lapset kun toinen on viikonloppuna töissä.

Mitä jos se toinen on myös töissä / jos lasten äiti on yksinhuoltaja niin mihin lapset laitetaan päivähoitoon.

Nykyään on olemassa jääkaapit - viileäkaapit - pakastimet - joten ei tarvitse käydä ruokakaupassa kuin kerran viikossa.

Ostatko enemmän ruokaa jos aukioloajat on pidemmät?

Vastaus: et osta

Vierailija
27/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon myös syrjäytyneitä ja mielenterveysongelmaisia. 

Heille yöshoppailu on luontevampaa kuin väentungokseen puskeminen päivällä. 

Vierailija
28/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myymättä makaava varasto, koka ei liiku kaupan ollessa kiinni maksaa helvetin paljon ja myös kiinteistön kulut. Ja palkat. Ne on katettava. Todella hyvä, että jatkossa pääsee kauppaan illallakin ja myös la ja su paremmin.

Tätä mä en tajua... ihmiset ei osta sen enempää kuin tähänkään asti vaikka kauppaan pääsis milloin. Ruokaa ei voi syödä määräänsä enempää ja rahatkin on useimmilla rajalliset.

Itse käyn kahdesti viikossa kaupassa ja toisella kertaa tulee usein ostettua olutta/siideriä. Eli sinne kauppaan on kuitenkin ehdittävä entisten aukioloaikojen puitteissa jos aikoo ostoksensa hoitaa. No, ok: la-illan pidennys saattaa joskus tulla käyttöön meilläkin.

Olen käynyt jenkeissä ruokamarketissa 02 arkiyönä. Mentiin ihan tarkoituksella kun siinä oli jotain erikoista.... oli siellä kai toinenkin asiakasporukka, eli hiljaista oli.

Kyllä ihmiset ostavat sitä enemmän mitä useammin he käyvät kaupassa. Suurimmalle osalle kun tarttuu aina mukaan jotain pientä heräteostosta, vissypullo, purukumi, suklaapatukka ym.

Vierailija
29/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, mihin viikonlopun klo 18 sulkeutumisaika perustuu. Onneksi päästiin nyt ainakin osaksi siitäkin eroon.

Vierailija
30/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan riittäneet. Tein töitä yleensä iltaan 22 - 23 saakka iltavuorossa ja sen jälkeen sai aina arpoa mistä ruokaa. Joskus 24h mäkkärille, välillä ABC:n kauppaan, johon tuli 10 km koukkaus töiden jälkeen autolla.

Vierailija
31/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, mihin viikonlopun klo 18 sulkeutumisaika perustuu. Onneksi päästiin nyt ainakin osaksi siitäkin eroon.

Etelässä niitä pikkukauppoja on auki melkein niin kauan kuin baarejakin on auki, koska ihmiset saattavat kotiin lähtiessä ostaa ruokaa tai sen viinipullon kaupasta mukaan. Sama koskee etelän ruoka paikkoja.

Tästä on vielä pitkä matka asiakkaan oikeaan palveluun ..

Vierailija
32/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aukioloaikojen vapauttaminen on loistojuttu. La ilta on hyvää aikaa käydä ostoksilla tai su aamu

Jos sinulla olisi pieniä lapsia niin miten järjestäisit päivähoidon kun olisit töissä lauantai iltana ja sunnuntai aamuna?

Kun kauppojen aukioloajat vapautettiin niin olisi pitänyt järjestää niin että lapsien päivähoito hoidetaan uusien aukioloaikojen mukaisesti.

Nyt joku sanoo että vanhemmista se toinen hoitakoon lapset kun toinen on viikonloppuna töissä.

Mitä jos se toinen on myös töissä / jos lasten äiti on yksinhuoltaja niin mihin lapset laitetaan päivähoitoon.

Nykyään on olemassa jääkaapit - viileäkaapit - pakastimet - joten ei tarvitse käydä ruokakaupassa kuin kerran viikossa.

Ostatko enemmän ruokaa jos aukioloajat on pidemmät?

Vastaus: et osta

Oletko kuullut vuoropäiväkodeista, jotka ovat auki 24/7? Siellä muidenkin vuorotyöläisten lapset hoidetaan ja ihan kunnallisella sopuhintaan. Ei muuta kuin hakemus vetämään.

Vierailija
33/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei saa ruokaa, jos kauppa menee kiinni 21? Eikö siellä voi käydä aamulla? Kuka käy joka päivä? Ymmärrän, jos on 10 lasta ja juodaan paljon maitoa, mutta keskivertoperheelle luulisi riittävän pari kertaa viikossa. 

Itse en osta yhtään enempää. Ainoa mikä on hyödyksi, on se, että kotikunnan Prisma aukeaa klo 8. En tiedä miksi ei aiemmin sitten auennut, sillä joillakin muilla paikkakunnilla on ollut näin vuosia. Viime lauantaina kävimme n. 8.30. Asiakkaita oli todella vähän. 

Vierailija
34/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan riittäneet. Tein töitä yleensä iltaan 22 - 23 saakka iltavuorossa ja sen jälkeen sai aina arpoa mistä ruokaa. Joskus 24h mäkkärille, välillä ABC:n kauppaan, johon tuli 10 km koukkaus töiden jälkeen autolla.

Sama vaiva täällä. Jos on pitkä päivä aamusta 06 - 24, niin jääkaappi paistaa tyhjyyttään kun pääsee töistä. Tai jos ei ole ehtinyt kauppaan aamulla iltavuorossa. (esim. tuon pitkän päivän jälkeen tulee nukuttua)

Vierailija
35/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun aukioloajat ovat vapautuneet säännösttelystä, niin se mitä toivon että kauppojen aukiolossa aletaan käyttämään enemmän luovuutta. Varsinkin erikoisliikkeet ovat olleet hankalia kun ovat olleet auki esimerkiksi klo 10-17, jolloin monella on vaikeuksia päästä niihin töiltään. Esimerkiksi joku kalastustarvikeliike voisi olla kiinni ma-ke ja olla auki to-su klo 10-20, koska sen myynti perustuu pääasiassa vapaa-ajan viettoon ja useimmilla vapaa-aika on kuitenkin vielä viikonlopuissa.

Nyt kun kauppojen aukiolon säännöstely on purettu, niin seuraavat purkutalkoot täytyy koskea alkoholin myyntiä. Aivan hanurista että sunnuntaina ei saa viinipulloa tai että aamulla viiden aikaa mökille lähtiessä ei saa ostaa saunakaljoja.

Heh .. oltiin menossa pohjoiseen mökille ja koko yön olin ajanut. Kaveri hyppäsi levänneenä vuorostaan puikkoihin ja yritin matkalla ostaa yhden oluen kaupasta kun oltiin jo ajettu yli 800 km. No tomerasti sieltä tiskiltä sanottiin, että vielä ei myydä kun yön ajaneena en tajunnut paljon kelloakaan katsella ;)

Kiva juttu. Kello on nyt puoli yhdeksän, joten jatkappa matkaasi kuivin suin ajovuorosi tehtyäsi.

Vierailija
36/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta jääkaappi niin ei tarvitse mennä ruokakauppaan kuin kerran viikossa ja säästät bensaa kun ei enää tarvitse joka päivä käydä ruokakaupassa.

Ruokakauppaa ei kannata pitää auki niinä tunteina kun asiakkaita ei ole sillä jos joku ostaa vissypullon ja joku toinen ostaa suklaapatukan niin tappiota tulee kauppiaalle.

Vierailija
37/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistin tänään käydä lankaliikkeessä. 1800 kiinni kaikki pikkukaupat. Menin stockkalle, oli sentään auki

Vierailija
38/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kaupassa aina klo 17-17.30. Mielestäni muulloin kaupan pitäminen auki on turhaa. Aion tehdä kansalaisaloitteen, että kauppojen aukioloa supistettaisiin, että ne olisivat auki vain klo 17-17.30. Alkojen ei tarvitse olla auki koskaan, sillä en käytä alkoholia.

Vierailija
39/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta jääkaappi niin ei tarvitse mennä ruokakauppaan kuin kerran viikossa ja säästät bensaa kun ei enää tarvitse joka päivä käydä ruokakaupassa.

Ruokakauppaa ei kannata pitää auki niinä tunteina kun asiakkaita ei ole sillä jos joku ostaa vissypullon ja joku toinen ostaa suklaapatukan niin tappiota tulee kauppiaalle.

Kummallista kun jossain päin maailmaa se kannattaa. 

Bensaa ei säästy kun käy joka päivä töissä, jos kauppa on auki matkan varrella. Tätähän sinä tuskin työttömänä ymmärrät.

Vierailija
40/64 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorolainen voi hyvin käydä kaupassa aamupäivisin.

Parempi olisi jos aukioloaikoja rajoitettaisiin. Itse asiassa uskon, että tähän tullaankin lähiaikoina palaamaan. Ei ole ihmisille hyväksi, jos kaikkia mielihaluja pääsee toteuttamaan mihin tahansa aikaan. Sitäpaitsi ympäristön takia kuluttamista olisi hyvä vähentää.

Pahoinvointi lisääntyy.