Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI vko 11

14.02.2006 |

Löytyykö kavereita?? Huhuilen hyvissä ajoin. Edelliselle viikolle näytti olevan jo oma pino, mutta en aivan ehdi siihen mukaan.

Niille, jotka eivät mua tunne entuudestaan, kerrottakoon että 38 on mittarissa ja lapsettomuutta takana yritysten suhteen 1,5 vuotta. Nykyisen " isukin" kans oltu yhessä pian 10 vuotta ja vauva ois enemmän ku tervetullut meidän kotiin!

Kolmas yritys lähtee käyntiin. Alotan Gonal-F:n heti maaliskuun alkupäivinä kunhan vuoto alkaa. Jarruna Cetrotide ja irrotuksena Pregnyl 5000 iu. IVF näillä näkymin tulee... ICSI:ä en millään haluais kun edellisessä hoidossa kaikki ICSI:llä hedelmöitetyt menivät pilalle eli siis eivät hedelmöittyneet... ei se tietty siitä TCSI:stä johtunu vaan monitumaisista soluista, mutta silti ICSI on lähes kirosana mun suussa tänä päivänä... Tuli sellanen tunne, että siinä meni 5 munista ihan hukkaan viimeksi!

Nyt uudella innolla taas hoitoon. Reseptit ja ohjeet sain jo postitse VL:sta kun en asu ihan lähellä hoitopaikkaa.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yksityispuolella ollaan eli Treen VL:ssa. Laskeskelin, että edellinen hoito tuli maksamaan KELA-korvausten jälkeen ehkä vähän reilut 1000 euroo, lääkkeet tietty erikseen mut ne ehdittiin saada hankittua kans viime vuoden puolella. Klinikalla lääkäri sanoikin viimeksi, että kyllä he yrittävät tulla vastaan nimenomaan tämän lääkekattoasian takia meitä maksajia!

Miehen osuus meilläki tais olla pakastettujen siittiöiden sulatuksen + pesun osalta jotain 150 euron luokkaa ja ite punktio ja siirto mun osalta teki omavastuuosuutena n. 700 euroo koska pakkaseen ei saatu yhtään alkiota, joka siis ois nostanu hintaa.

Omalla kotipaikkakunnalla Vaasassa kävin ultrassa vain kerran, joten sekään ei niin kauheesti nostanu loppuhintaa hoidon osalta.

Nyt kävin just tälle vuodelle maksamassa lääkekattoni täyteen kerta heitolla kun hain tämän seuraavan hoidon lääkkeet. Niin on, ettei Lugesteron oo korvattava, mutta todellakin onneksi se ei niin kauheita maksa etteikö siihen ois itellä varaa.

Mulla ois menossa nyt kp21/29 eli suht samoihin aikoihin saatetaan päästä tosi toimiin sun kans! Mä oon vähän laskeskellu, että JOS siis menkat tulee ajallaan, alottaisin Gonalin 3. tai 4.3. Viimeksi ehdin pistellä 9 päivää kun munikset kasvoivat Gonalilla niin hyvin, ekassa ultrassa kävin 7. piikkipäivänä eikä sen jälkeen tarvinu enää siis mennä kun VL:n lääkäri osas laskee suurinpiirtein kasvuvauhdin sen perusteella joten pieni säästö tuli siitäki edellisessä hoidossa :)

Aika rauhallista on tosiaan tässä meidän pinossa, mutta kyllä me sit viikon päästä aletaan huuteleen täällä ihan eri malliin, eikö ;D

Mukavaa viikon jatkoa!

t. ippu alias pikkuenkeli

Vierailija
142/163 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä sulla on käytössä kun lopullisessa kuitissa oli ollu noinkin suolainen loppusumma?????

Mulla on siis Gonal-F, jarrupiikkinä Cetrotide, Pregnyl irrotukseen ja sit Luget päälle ja kun ostin samalla migreenipillereitäki jotka makso 100 egee niin loppusumma apteekin kuitissa oli mun mielestä 1100 euroo. Tai ehkä mä katoin väärin sit sitä kuittia kun se ei ollu " minuun päin" mutta joka tapauksessa maksettavaksi jäi se reilu 616 euroo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkityksenä progren depot, gonal-F ja irroitukseen pregnyl 10000. Tukilääkityksenä on lugesteron ja disperin 50mg. Suuren apteekkisumman selittää varmaankin se, että mulla menee gonalia hevosannos (300ky), viimeksi 12 pvän ajan. Nyt oli lääkäri varmistanu lääkkeen riittävyyden kirjottamalla 5 kynää eli 15 pväksi. toi progrenikin on aika hintava, maksaa kelakorvauksenkin jälkeen vielä noin 130 euroa. Että kyllä tähän prosessiin on rahaa uponnut kaikkineen ihan kiitettävästi.. Mut toivotaan että nyt olis JUST SE KERTA kun kaikki menis kohdalleen!!... ei mitkään rahasummat merkitse mitään jos vain palkintona olis vauva..

Vaasa on mulle muuten harvinaisen tuttu paikka. Olen kotoisin 30 km:n päästä Vaasasta... Porissa olen asunut nyt melkein 8 vuotta. Se klassinen tarina; lähdin opiskelemaan, löysin miehen jne...

Mutta nyt lähden tästä punttisalille, kun vielä voin. Sitten kun munikset alkaa kunnolla kasvamaan, tulee taas punttiskielto lääkärin taholta. Kuulemma munasarjojen kiertymävaaran takia.

-anniwilma-

Vierailija
144/163 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, siis nyt ymmärrän tuon lääkkeiden loppusumman. Aika isolla annoksella tosiaan joudut pisteleen. Mulla on Gonal 225 iu. Ekassa hoidossa oli Menopur ja siinä mulla oli hevosannos lääkärin mielestä kun oli aluksi 6 päivänä 300 iu ja sitte loput 6 päivää 375. Gonalilla saatiin määrällisesti yhtä paljo muniksia mutta kasvoivat paremmin/ nopeemmin ja pistin sitä vain 9 päivää. Katotaan nyt miten monesti tuikin tulevassa hoidossa.... :)

Jassoo, että näiltä seuduilta oot kotosin. Minä oon Oulusta... ja mullaki se klassinen tarina takana... suoraan miehen perässä kun opiskelut oli jo opiskeltu ja olin jo työelämässä mukana pätkätyöläisenä. Tänne sit jäin vaikka piti 2 viikon loma vaan olla :D

Vierailija
145/163 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivotan hyvät viikonloput. Jokohan sitä ens viikolla pääsis piikitteleen...?!

Vierailija
146/163 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan myöskin, kun uhkaa tippua ihan ties minne. Hyvät viikonloput! Ensi viikonloppuna pelaammekin jo piikkien kanssa, ainakin toivottavasti...

CARO!!!! MISSÄS LUURAILET? MITÄ KUULUU?

Vierailija
147/163 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika terolut huomenna ja sitten odotteleen menkkoja, että pääsee pistämään. Heh, on tääkin, et oikein odottaa, milloin saa laittaa piikkiä masuun, vaikka ei mitään kivaa puuhaa. Mulla alkaakin nyt sitten taas temppuilu niitten ampullien kanssa, kun kokeillaan nyt menopurilla. Lääkkeet odottaa jo kaapissa ja olipas kiva käydä apteekissa, kun 800 euron lääkkeet sai 3 eurolla, menopurit ja orgalutranit.

Viikonloppua täällä viettelen ja nautin auringonpaisteesta. Ihan selvästi kevättä ilmassa ja keväthän on tunnetusti vauvojenteko aikaa...hmmm...toivottavasti! Sovitaan, että tässä pinossa kaikki ottaa sen plussan. :)

Saas nähdä kuinka Suomen Leijonat pärjää huomenna. Jännittäää!!

Palaillaan ens viikolla asiaan. Jos entiset merkit paikkansa pitää, niin torstaina olisi tarkoitus piikki masuun pistää.

-C-

Vierailija
148/163 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla pinoonne mukaan. Surffailen tosin hirmuhitaalla modeemilla, joten en ole kovin aktiivinen.

Tämä toivelapsestarumba aloitettiin jo 10/02 ja 5/03 olen hakeutunut terveyskeskukseen. Sitten odottelu julkiselle ja tutkimukset. Mitään kovin kummoista ei löytynyt minusta eikä miehestäni. Miehellä vähän heikot siittiöt ja minulla kierto tosi epäsäännöllinen (21-31 vrk). Mutta ei mitään lääkäreiden mielestä lapsettomuutta aiheuttavaa. Inseminaatiot Clomifenin kanssa nyt 8,9 ja 10/05. Kaikista negatiivinen tulos. Muutenkaan ei plussaa ole tullut kuin ovulaatiotikkuun. Olen vuosi mallia -68 ja mies -67. Nyt sitten elämäni ensimmäinen IVF.

Olen aloittanut terolutit (kierron päivinä 15-24)30.1, jotta kierto pysyisi edes vähän hallinnassa. Synarela sumut aloitin 5.2 annoksella 4 suihkausta per vuorokausi. Ja 15.2 jatkoin Synarelaa 2 suihkausta per vuorokausi. Menneellä viikolla (to) kävin seurantaultrassa ja munasarjat oli lepotilassa. Tuosta jarrusta minulla oli aluksi pahoinvointia ja rinnat kipeät. Nyt on sitten hassuja kuumia aaltoja, kun linja-autossa kotimatkalla tekisi mieli mennä sanomaan kuskille, että lämmitys on vähän liian suurella.

Torstaina 2.3 aloitan sitten Gonal-F pistokset annoksella 150 yksikköä ja jatkan edelleen sumuja. Ja viikolla 11, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan pitäisi olla punktio ja siirto.

Ajattelin ensin, että en tule pinoon mukaan ollenkaan. Olin mukana noissa inssipinoissa, ja ne on niin epätoivoisia, kun 1 kymmenestä saa plussaa raskaustestiin. Mutta taidan kuitenkin tulla. Olen hirmu mielenkiinnolla lukenut viestejänne ja oireitanne ja kokemuksianne. Olette ihan konkareita minuun verrattuna. Onkos teillä kaikilla lyhyt hoito, kun minulla on tuo pitkä?

Jännitin aikalailla jo tuota sumujen aloittamista ja mietin haluanko ollenkaan kokea nämä hoidot. Olen nyt kuitenkin ihan tyytyväinen päätöksestäni ja rahallisesta satsauksesta. Kalliitahan nuo hoidot on julkisellakin noiden lääkkeiden vuoksi. Olen ostanut vasta Terolutit, Synarelan ja 2 Gonal-F -kynää ja jo meni tuo lääkekatto täyteen.

Keskussairaalan hoidettavista noin viidesosa onnistuu saamaan lapsen, joten mulla on elämälle myös varaB -suunnitelma. Nyt kuitenkin keskityn ja yritän saada oman vauvan, kun tuo ikäkin alkaa jo olla aika korkea. Edelleen olen sitä mieltä, että olisin voinut myös jättää nuo hoidot ja elää ihan muuta elämää koko loppuikäni. Mutta, kun nyt olen jonottanut tuon 2,5 vuotta niin hoidot viedään julkisella loppuun asti kaikki ne kolme IVF kertaa.

On nää hoidot niin suuria asioita elämässä. Onneksi mulla on nyt paljon muutakin mietittävää, joten pystyn olemaan suht rauhallinen kaiken suhteen. Menee miten menee. Jos ei tule plussaa niin sit vaan jatketaan. Ja jos tulee plussaa niin sit on monelle ystävälle paljon kerrottavaa, ja sittenkin voi tulla vielä keskenmeno. Olen kertonut näistä hoidoista kaikille ystäville, mutta en kavereille. Joten aika iso joukko tietää ja jännittää mukana. Se helpotus siinä on, että saa myötätuntoa ja henkistä tukea. Eikä tule turhia uteluita, että milloinkas meille tulee perheenlisäystä ja ristiäisiä. Kun on ikää 37, eikä ole vielä lapsia ja elää vakiintuneessa parisuhteessa niin läheisimmilleen on melkein pakko selittää, että miksi ei ole jälkeläisiä. Ja helpotushan se on kertoa. Kaikki ovat suhatutuneet hyvin.

Nyt sitten ensi viikkolla jännätään noita pistoksia. Meinaan pistää itse. Kaipa sen siitä mahaläskeihin survaisee. Oikein hyvää viikkoa kaikille teille.

Satu-Marja

Vierailija
149/163 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tästä viikosta lähtien aletaan sit tosi toimiin, eikö?!!

Lyhyellä kaavalla meen. Ensimmäinen hoito mullaki oli aikanaan pitkällä kaavalla. Viikon sumuttelun jälkeen alko tulla mummuoireet sillon. Nyt on (onneksi) lyhyt kaava eli ei sumuja vaan jarrupiikit. Lyhyt kaava tuntuu tosiaan jotenki ihmisystävällisemmältä.

Kyllä me voitais munki puolesta tehä niinku Caro ehdotti että otetaan kaikille plussat tähän pinoon! Itse asiassa loistava ehdotus!! Eli tästä viikosta plussametsästys sit alkaa, eikö ;)

Vierailija
150/163 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meitä on sitten neljä tässä pinossa. Aika vähän on, siis siihen nähden kun on seuraillut noita muiden viikkojen pinoja. Tai hieno asiahan se tietysti on, eipä tätä kohtaloa kenellekään toivo.

Todellakin, tällä viikolla päästään tositoimiin. Olin aamulla ultrassa, jarrupiikki oli tehnyt tehtävänsä, eli täysin muumio olen:) Niin siis mulla on pitkän kaavan hoito. Kohdun limakalvo oli olemattomat 2 mm, munasarjat pienehköt ja rakkulat aivan olemattomia. eli just niinku tässä vaiheessa pitääkin. Onneksi, on tätä outoa oloa eli mummotautia ollut jo ihan riittämiin.

Gonalit saan aloittaa keskiviikkona, eli 1.3. Aion pistää ne taas illalla myöhään, klo 22.30, tämän iki-ihanan kolmivuorotyön takia. En halua töissä pistää, niin tuohon kellonaikaan olen kotona sit myös iltavuorosta. Yövuoroissa joudun toki töissä pistämään, mutta sen ei ole väliä koska olen silloin yksin vuorossa.

Eli tästä tää taas lähtee! Olen aivan ehdottoman täysin samaa mieltä, että tästä hoidosta me KAIKKI otetaan plussa, ja vielä pysyvä sellainen. sillä mehän vaadimme täydellisyyttä:=)

mutta, palataan taas.

Vierailija
151/163 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo, sinä pääset starttaamaan jo huomenna!!! Ajattele!!! Minä täällä vielä oottelen vuotoa alkavaksi. Mulle ei nollaultraa tehdäkkään. Meen sit eka kerran ultraan 6 piikin jälkeen ja jos aikataulut passaa niin sit vielä 8. piikinkin jälkeen toinen ultra.

Onko muuten ollu puhetta missäpäin oot hoidossa? Mä oon Treella VL:ssa.

Vierailija
152/163 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniwilmalla alkaa tänään tosi toimet, carolla ja ilmeisesti myös satu-marjalla huomenna. Jännää. Minä täällä oottelen vuotoa alkavaksi vielä. Ennusmerkit kyllä puhuu sen puolesta ettei montaa päivää pitäis enää mennä: väsyttää (nukun töitten jälkeenki päikkäreitä) ja naama kukkii, jopa tällä iällä ;) Toivottavasti migreeni ei enää tuu, se oli viimeksi oviksen aikoihin...

Ärsyttää tää työpaikan kone kun tää saattaa aivan yhtäkkiä tiltata itestään. Olin äskenki kirjottanu viestin valmiiksi ja kun aloin lähettään sitä, ei hiiri enää toiminukkaan vaan oli täysin tiltissä! No, ei auttanu muu ku sulkee kone ja avata ohjelmat uuestaan...

Mukavaa päivää kaikille. Anniwilma tulee sit huomenna kertomaan, miten ensimmäinen Gonal sujahti masumakkaraan!

Vierailija
153/163 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lähtee toiselle " työmaalle" eli ukon kans talonrakennushommiin. Ilma on kuin morsian, joten pieni erä pakkasilmaa tekee terää siinä sivussa :)

Toivottavasti saan huomenna jo teille kertoo, että täti on tullut kylään ja pääsen kans piikkitouhuun mukaan.

Anniwilmalle iloista piikityshetkeä tälle illalle! Toivon ettei satu ;)

Vierailija
154/163 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka tytöt!

Tänään kp1 ja huomenna siis menogonia 150 IU:ta mahamakkaraan. Ajatukset on jotenkin sekavat tällä hetkellä...on ollut tässä kaikenlaista menoa ja meininkiä, mutta nyt mielessä, jos ei joka hetki, niin ainakin joka toinen hetki, tämä " lapsentekoprojekti" . Viikonloppuna sain taas kerran kuulla, että sukuun tulossa uusia vauvoja....onnea niille, joille tuo lisääntyminen käy sormia napasuttamalla...ei tässä voi omille tunteilleen oikein mitään, mutta olen kateellinen ja mieleen on vierinyt taas se sama vanha kysymys, että miksi ei meille tule? Miksi? Tasan ei käy onnenlahjat!

Nyt tsempataan toisiamme oikein olan takaa eli tsemppiä naiset! Nyt onnistutaan ja laitetaan joulupukille jo tässä vaiheessa lahjatoivomus eli babyt tänne jokaiselle!

-C-, joka siirtyy ihmettelemään menogon paketin ampulleja ja piikkejä.

Vierailija
155/163 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei menogonia vaan menopuria :) Samat aineet niissä taitaa olla, mutta mulla siis menopur.

Vaikka pino on pieni, niin helpottaisko jonkinlainen yhteenveto, josta näkee, kuka tekee mitä milloinkin?

Esim.

anniwilma: IVF (pitkä), gonal-f 1.3.

satu-marja: 1. IVF (pitkä), sumut 5.2., gonal-f 2.3.

caro78: 1. IVF (lyhyt), menopur 2.3., ultra 9.3.

ippu67: 1. IVF

päivittäkää ja korjatkaa omat tiedot, jos käy

-C-

Vierailija
156/163 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenpä heti korjauksen omalta osaltani tähän:

ippu67: 1. IVF

päivittäkää ja korjatkaa omat tiedot, jos käy

Eli mulla alkaa nyt jo 3. IVF lyhyellä kaavalla, käytössä Gonal-F 225 iu. Alotuspäivää en vieläkään osaa sanoo, kun vuoto ei oo alkanu eli kp2 pääsen sit pistelemään.

TOSI HYVÄ IDEA TÄÄ TIETOJEN TIIVISTÄMINEN/KERTAUS. On paljo helpompi seurata...

Hyvä Caro!

Mitenkäs Anniwilmalla meni ekan piikin kans?

Vierailija
157/163 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ippu67: 1. IVF (lyhyt), gonal-f,

Tänään aamulla laitoin sitten ekan piikin, 150 IU ja ei tuntunu juuri missään. Pikkusen taas hirvitti se piikki, kun oli isompi kuin puregonkynässä, mutta hyvin uppos :) Nyt sitten vaan sormet ja varpaat ristiin, että alkaisi rakkulat kasvamaan.

Nyt muuten vuoto ollut todella niukkaa ja tummaa pari päivää...tulkitsin sen kuitenkin vuodoksi ja aloitin piikit. Mullahan ei vuotoa tule ilman teroluteja ja yleensä niitten avulla tullut ihan tarkalleen ja normaalisti, mutta nyt on vuoto niukanlainen. Voisko tuo johtua siitä viime kierron ivf-kokeilusta? Mullahan siis yritettiin ivf:ää jo viime kierrossa pitkällä kaavalla eli procren ja puregon, mutta se keskeytettiin. Tuntuu, että tuo procren on saanut aikaan totaalisen stopin. Eihän se kylläkään enää vaikuta. Olin jostain lukevinani, että vaikutus kestää n. kuukauden??

-C-

Vierailija
158/163 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päivitys uudestaan:

ippu67: 3. IVF (lyhyt), gonal-f,

Vierailija
159/163 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vielä kuulu tätiä... Vähän ärsyttävää!! Alkaa pelottaan että pysynkö kohta viikon 11 pinossakaan ellei pian ala tapahtuun ;) Laskeskelin tuossa just miten saan ultrat järjestettyä jos vielä monta päivää pitää oottaa alotusta. Riitti mulle kyllä viimeksikin yks ultra-aika, kun VL:n lääkäri osas laskee siitä suunnilleen miten rakkulat kasvaa ja lopulta piikitin 9 kertaa. Samaan pyrittäneen myös tässä hoidossa, jos munikset kasvaa yhtä hienosti.

Vierailija
160/163 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten upotettu makkaroihin jo 2 piikkiä. Vanhalla rutiinillahan tuo jo menee, valitettavasti. Vielä ei tunnu missään, muutakuin et on mummo-oireet helpottaneet. mulla on ultra 6 piikin jälkeen eli ens tiistaina. On varmaan viä toinenkin ultra sit joko ens vkon lopulla tai seuraavan alussa. Itse olen laskeskellut, et jos sama määrä tarvitaan piikkejä kun viimeksi, niin mulla ois punktio ke15.3 ja sit mahdollinen siirto pe 17.3. Mutta kattellaan miten käy..... Joku taisi kysellä, niin olemme hoidossa AVA-klinikalla Tampereella.

Sitten päivitystä tohon listaan sen verran et meille tehään icsi eikä ivf.

Nyt kun alkaa h-hetket olemaan lähempänä, niin on jotenkin myös alkanu hirveesti pyörimään päässä nää asiat ja välillä tulee kauhea ahdistus päälle et mitä jos ei tämäkään onnistu jne.... Vaikka kuinka koittaa psyykata itteensä ottamaan päivän kerrallaan niin silti.

no, mut kyl tää tästä..

Ippu, joko on vuoto alkanut? Toivottavasti! on tääkin hullua, toivoa nyt et toisella alkaa menkat:) No, mut te kyllä ymmärrätte mitä tarkoitan.

Joko on Carolla alkanut vatsanahkaa kivistää piikkien takia?

Tässäpä tätä! Oikein hyvät viikonloput teille kaikille ja jaksakaamme eteenpäin positiivisin mielin!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan