Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF / ICSI vko 11

14.02.2006 |

Löytyykö kavereita?? Huhuilen hyvissä ajoin. Edelliselle viikolle näytti olevan jo oma pino, mutta en aivan ehdi siihen mukaan.

Niille, jotka eivät mua tunne entuudestaan, kerrottakoon että 38 on mittarissa ja lapsettomuutta takana yritysten suhteen 1,5 vuotta. Nykyisen " isukin" kans oltu yhessä pian 10 vuotta ja vauva ois enemmän ku tervetullut meidän kotiin!

Kolmas yritys lähtee käyntiin. Alotan Gonal-F:n heti maaliskuun alkupäivinä kunhan vuoto alkaa. Jarruna Cetrotide ja irrotuksena Pregnyl 5000 iu. IVF näillä näkymin tulee... ICSI:ä en millään haluais kun edellisessä hoidossa kaikki ICSI:llä hedelmöitetyt menivät pilalle eli siis eivät hedelmöittyneet... ei se tietty siitä TCSI:stä johtunu vaan monitumaisista soluista, mutta silti ICSI on lähes kirosana mun suussa tänä päivänä... Tuli sellanen tunne, että siinä meni 5 munista ihan hukkaan viimeksi!

Nyt uudella innolla taas hoitoon. Reseptit ja ohjeet sain jo postitse VL:sta kun en asu ihan lähellä hoitopaikkaa.

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munarakkuloita 22 joissa 16 munasolua.Olen todella pettynyt tulokseen,sillä viimeksikin kun munasoluja oli 28,saimme vain yhden alkion.Jos nyt vertaa tuohon edelliseen niin ei taideta päästä edes siirtoon saakka.Mieli maassa todellakin.

Onnea jo kaikille,kenellä asukas kyydissä!Jos me siihen saakka pääsemme niin siirto tiistaina.

*painuu pehkuihin surkuttelemaan*

Vierailija
82/163 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi, että 1 rakkula kasvoi mittoihinsa ja me päästiin inssiin. Nyt piinaillaan lugejen kanssa.

Kyllä on muuten hätästä touhua toi inssi..." sisään, housut pois, simot sisään, housut jalkaan ja näkemiin...seuraava" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Caro!

Kävit varmaan Intiimissä inssissä. Tiedän sen touhun. Olen miettinyt, että kohteleekohan ne omia, varsinaisia asiakkaitaan yhtä liukuhihnameiningillä? Vai onko ne vaan nuo keskussairaalaan asiakkaat? Sama oli alkion siirrossa. Kohtelu oli melkeinpä tylyä.

Ei kannattais... Kun ei tiedä, koska julkisen asiakkaista tulee yksityisen asiakkaita.

Peukutukset sulle, että inssi tärppäis. Se olis niin paljon helpompaa kuin tuo punktio, siitä seuraava vatsan turvotus ja hermoilu hedelmöittymisistä. (Vaikka kaiken sen kyllä kestää, kun on kestettävä.)

Peukut myös kaikille, joilla on alkio(t) mahassa! Ja empulalle erityisesti hedelmöittymisonnea.

S-M

Vierailija
84/163 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla murheissaan tuosta (mahtavasta!!!) solumäärästä sillä määrä ei korvaa laatua!! Yleensä mitä enemmän soluja on niin laatu alkaa kärsimään :( Tuo 28 on jo tavattoman suuri määrä, joten tuo 16 kuulostaa minun korvaani kyllä paremmlta!! Ymmärrän toki pettymyksesi, eihän tuossa tilanteessa toivo kuin mahdollisimman PALJON niitä soluja.....Toivottavasti nyt kuitenkin nämä 16 ovat laadukkaampia yksilöitä, joista saadaan monta alkiota :)

Tsemppiä kovasti ja hedelmöittymisonnea soluille, jotka ovat jo siellä tositoimissa labran lämmössä ;)

Peukuttaen:Je_Ni rv 10+6

Vierailija
85/163 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukutuksista.Meillä suuri ongelma on kuitenkin siittiöissä joten tuntuu että tuolla munasolumäärällä ei onnistuta.Tuntuu niin pahalta kun itse munin oikein hyvin,niin sitten ei löydy yhtään sellaista siittiötä joka olisi terve ja hedelmöittyisi normaalisti.

Vierailija
86/163 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ketjuunne. On niin yksinäistä piinailla yksin. Sitäpaitsi ketjunne vaikuttaa kivalta.

Minulla siis meneillään toinen IVF, maanantaina 13. 3 oli punktio, josta saaliina 8 munasolua. Niistä hedelmöittyi 6, ja kolmesta tuli siirtokelpoisia. Kaksi siirrettiin keskiviikkona 15.3, yksi pakkaseen. Meillä solut jälleen kerran hitaita, sama juttu viime iffissä eli kaikki " hyvät" alkiot kaksisoluvaiheessa siirtohetkellä. Vähän siitä petyin, mutta nyt olen toipunut aika hyvin ja jo juttelen näille mun vähän hitaille alkioilleni. Lapsia voi näistäkin kuulemma ihan hyvin tulla.

Rauhallista ja toiveikasta mieltä kaikille piinistelijöille, jos sellaisen vain mitenkään pystyy loihtimaan esiin!

Vierailija
87/163 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

Mitä sulle kuuluu ? Onko kaikki hyvin ?

Ajattelin kysellä sun kuulumiset, tässä ennen meidän matkaa. Lähdemme huomenna lomalle. Jes jes ............

Olen jo miettinyt, että heti kun tulemme kotiin niin soitan Fertinovaan ja varaan ajan pas-suunnitteluun !

Plussa säteitä kaikille !!!!!!

T:mami

Vierailija
88/163 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun hieman venähti tämä viesti... kauhee ryysis töissä kun olin viime viikolla ne 3 päivää pois...

Eli soitin torstaina VL:n labraan ja sanoivat, että 13 punktiossa kerätystä rakkulasta 5 oli vielä jälellä mutta niistäkin 3:ssa oli jotain merkintöjä että niissä ois jotain häikkää. Ei auttanu silti muu ku hypätä aamulla 06.38 junaan kohti Tamperetta! Perillä sain uutiset: PÄÄSTIIN SIIRTOON!! Jälleen kerran löytyi 2 siirtokelpoista yksilöä, joista toinen oli 3-soluinen ja toinen peräti 5-soluinen josta tohtori sanoikin että se on keskimääräistä parempi kun taas vastaavasti tuo toinen siis vähän heikompi.

Perjantaina siis sain kyytiläiset matkaan. Lauantain ja pyhän välisenä yönä repi munasarjoissa oikein kipeesti välillä, etenki venytykset tuntu. Nyt taas jännitetään tulosta...

t. ippu pp3

PS: Oikein ratkiriemukasta lomaa Mamille! Tulehan sit ilmottamaan, miten PAS-suunnitelmat etenee!! Oli ihanaa kuulla susta!

Vierailija
89/163 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti alkiot tarraavat kiinni kyytiin!!

Minä sain juuri kuulla,että meidän 16 solusta oli 15 hedelmöitynyt ja 9 vielä hengissä nyt kolmantena päivänä punktiosta.Nämä 9 menivät alkiodiagnostiikkaan ja huomenna kuulen jäikö yhtään siirrettävää.

Tällä kertaa miehen näyte oli ollut yllättäen todella hyvä,joten se kyllä nosti toiveitani.

nyt vain odotellaan puhelinsoittoa huomisaamusta,menenkö siirtoon vai en.Silloin alkiot ovat jo blastokystejä.Viimeksihän minulle siirrettiin yksi 14-soluinen,joka ei kiinnittynyt.Nyt olen ruinannut kahden siirtoa (mikäli on kaksi siirrettävää..)

Vierailija
90/163 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lemppari sulla!

Hienoa, että sinäkin oot saanu asukit masuun. Minä oon aina yrittäny psyykata itteeni ensi kädessä toivomaan sitä, että siirtoon pääsis. Sen jälkeen kaikki on vaan plussaa, jos jotain positiivista tapahtuu :) Mulle kun tuo siirtoonpääsykään ei oo aina ollu niin itsestäänselvää.

Nyt aletaan sit porukalla piinaileen ja tsempittään toinen toisiamme. Ja jakamaan näitä ihania tuntemuksia, jotka mun kohalla on jo alkaneet: jo lauantain ja sunnuntain välisenä yönä huomasin, miten venytykset sattuu munasarjoissa ja nyt tissitkin kivasti nipistelee :)

Vierailija
91/163 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että saan tulla mukaan jännäämään. Joo, Aamuntähti on sellainen toive. Että taivaalle nousee vielä se mun aamuntähteni, aamunkoini. Sen nousua tässä odotellessa.

Meneillään pp5. Rinnat ovat ihanasti arat, minkä varmasti luget aiheuttavat, mutta kun ne tuntuvat erilaisilta, niin sekin antaa toivoa. Sitä ajattelee, että olisiko tämä nyt merkki jostakin. Vielä 10 piinapäivää, raskaustestipäivä on 30.3.

Vierailija
92/163 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

masun uusista asukkaista sinulle ippu67! Viihtykööt hyvin uudessa kodissaan!

Vierailija
93/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan normaalisti rinnat yhtään arat, mutta luget tekee ne super aroiksi aina. Tosin se arkuus helpottaa yleensä useamman päivän käytön jälkeen. Luget myös väsyttää, pissattaa ja herättää keskellä yötä. Kokemusta on!!!!

Vierailija
94/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanu yöt meneen jostain syystä huonosti. Herään aina joskus yhen jälkeen eikä sen jälkeen meinaa uni tulla millään silmään. Aamulla kyllä sit väsyttää...

Mahasta taas kirpas munasarjojen kohalta kun tein liian äkkinäisen liikkeen kääntäessäni toiselle kyljelle sängyssä! Se on nyt ainut oire. Mitä nyt pikkusen tisseissä kihelmöi eilen mutta sitäkään tuntemusta ei enää oo.

Kyllä tässä varmaan taas tulee seurattua omaa kroppaansa vaikka kuinka päätin etten hurahda miettimään joka ikistä nipsasua ;)

Kyynel tuli silmään eilistä Prismaa kattoessa... kyllä se ihminen on vaan melkonen olento jo ihan pienenpienestä asti!

Vierailija
95/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tervetuloa mukaan Aamuntähti! Meillä on kiva ketju. Tsemppaava ja voimia antava. ja mukavastihan näitä piinistelijöitä on kertynytkin.

Kaikilla aika mukava tilanne. Piinistelyvaiheeseen on jokainen päässyt.

Täällä pp5. Ei suurempia tuntemuksia muuta kuin menkkamaista vihlontaa. Mikä tarkoittaa mulla negatiivista tulosta. Yritän psyykata itseäni jo valmistautumaan siihen, jotta en sitten kauheasti pety. Salaisena toiveena kun on tietysti toi plussa. Tällaista tämä hoitotaipale vaan on.

Nyt voimarutistukset kaikille ja erityisesti Carolle!

S-M

Vierailija
96/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuntähti, tervetuloa joukkoomme!!!

Empulalle PALJON TSEMPPIÄ tälle päivälle että pääsette siirtoon!!!

Kunhan empula tänään hakee kaverit kyytiin niin sitten ollaankin kaikki päästy piinailuvaiheeseen. eli yksi etappi saavutettu hienosti! Hyvä me!

nyt ois sit menossa pp 5. Mulla on kyl valitettvasti jo nyt niin epäonnistumisolo. tajusin, että kahdesta edellisestä hoidosta olen plussan saanut, eli oishan se täysin mahdottomuus et tulis kolmas peräkkäin.. ja muutenkaan ei ole yhtään sellaisia mahatuntemuksia kuin edellisillä kerroilla. viimeksi mulla oli oikein kovat kiinnittymiskivutkin pari päivää, nyt ei yhtään mitään, plääh.

nojoo, eihän tässä vaiheessa voi vielä tietää mitään. tää on tää mieli kun heittelee laidasta laitaan taas vaihteeksi:) Vielä viikko tarvis pähkäillä. Mut onneksi meitä on täällä monta samassa tilanteessa, ei tarvi yksin pyöritellä ajatuksia. Kiitos teille olemassaolostanne!

Vierailija
97/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ipun kanssa olen täysin samaa mieltä että on se sitten kumma että joka kerta tulee kytättyä omaa kroppaansa suurennuslasin kanssa. Mullakin on jo 7.kerta kun tässä tilanteessa olen. Joka kerta olen vakaasti päättänyt että nyt en kyttää mitään tuntemuksia vaan annan ajan kulua miettimättä. niinpä! Eipä tuo tunnu vieläkään onnistuvan..

olin eilen iltavuorossa niin jäi väliin tuo prisman ohjelma. otin sen kyllä nauhalle, et aion katsoa sen kun ehdin. Ja luulenpa et kyyneliä tulee vuodatettua myöskin..

Vierailija
98/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi siis selvitä tää munki yöllinen heräily ilman mitään syytä: Luget. Siis mitäpä ne pallerot ei sais aikaan, siitä sais varmaan lyhyemmän listan ;)

Minäki jo intona kyttään itteeni ja tuntemuksia masussa... viikon etappi lähestyy hiljalleen ja kiinnittymisen pitäis siis alkaa piakkoin tapahtuun. Eli jos ei oo mitään tuntemuksia, ei sit tapahu kiinnittymistäkään? Voiko ne kiinnittyä " salaa" niin ettei tuu mitään erityisempiä oireita?

Ehkä yritän palauttaa itteni maanpinnalle ja lähtee ukkokultani kans tästä talonrakennushommiin... alkais muuttokin pian häämöttään!

Vierailija
99/163 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kaksi alkiota kyytiin tänään.Yksi ehkä pakkaseen.Mukaan lähti yksi 8-soluinen ja yksi 12-soluinen tyyppi.

Mutta,kuten ehkä joku näki toisesta aloituksestani,lääkäri joutui pinseteillä kohdun napukkaan ja siirrossa se vuosi.Lääkäri sanoi,että voi vuotaa eikä tarvi säikähtää,se ei tule alkioista.

Mutta nyt,mikä kamala tilanne,että inhoan näitä kuukatiskipuja,ei kai ne heti voi alkaa?!Olen ihan paniikissa..

Vierailija
100/163 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

No nyt kaikki piinistelevät. Empulakin. Menin eilen aamulla jo asioiden edelle.

Jännittää tää tilanne. On vaan niin pitkä aika siihen testailuun, kun julkisella eivät viitsi tehdä niitä veritestejä. Olen vielä työttömänä, joten kyttäilen koko ajan omaa oloani. Aikaa on.

Rintojen aristus vaan lisääntyy, mutta sehän johtuu kuten jo todettiin Lugeista.

Nyt on joka tytöllä joulupaketti tilauksessa!

S-M