Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF / ICSI vko 11

14.02.2006 |

Löytyykö kavereita?? Huhuilen hyvissä ajoin. Edelliselle viikolle näytti olevan jo oma pino, mutta en aivan ehdi siihen mukaan.

Niille, jotka eivät mua tunne entuudestaan, kerrottakoon että 38 on mittarissa ja lapsettomuutta takana yritysten suhteen 1,5 vuotta. Nykyisen " isukin" kans oltu yhessä pian 10 vuotta ja vauva ois enemmän ku tervetullut meidän kotiin!

Kolmas yritys lähtee käyntiin. Alotan Gonal-F:n heti maaliskuun alkupäivinä kunhan vuoto alkaa. Jarruna Cetrotide ja irrotuksena Pregnyl 5000 iu. IVF näillä näkymin tulee... ICSI:ä en millään haluais kun edellisessä hoidossa kaikki ICSI:llä hedelmöitetyt menivät pilalle eli siis eivät hedelmöittyneet... ei se tietty siitä TCSI:stä johtunu vaan monitumaisista soluista, mutta silti ICSI on lähes kirosana mun suussa tänä päivänä... Tuli sellanen tunne, että siinä meni 5 munista ihan hukkaan viimeksi!

Nyt uudella innolla taas hoitoon. Reseptit ja ohjeet sain jo postitse VL:sta kun en asu ihan lähellä hoitopaikkaa.

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoomme oliveriina!! kerrotko vähän taustoistasi, muakin kiinnostais... Todella hieno määrä rakkuloita sulla!

Ippu! SUUREN SUURET ONNITTELUT " tupakoimattomuus- vuosipäivän" johdosta! Todella hienoa että olet pystynyt lopettamaan vallan. Mä olen jojoillut tupakan kanssa jo vuosia. aina kun on uusi hoito varmistunut, olen alkanut lakon ja onnistunutkin aina. Mut sit taas kun aina on tiputtu korkealta ja kovaa niin olen retkahtanut polttamaan. On tullut aina semmonen hälläväliä-olo ja muka kummasti tupakka on auttanut hermoihin ja selviämiseen pettymyksestä.. nyt olen ollut polttamatta täysin viime hoidon alusta lähtien, eli viime lokakuun lopusta. Tai muutaman hermotupakan vedin joulukuussa keskenmenon jälkeen, mut lopetin siihen kun päätettiin yrittää vielä kerran mahdollisimman pian.

Satu-Marja! hienosti on sulla rakkulat kasvaneet vaikka epäilitkin pientä annosta.

Mitäs carolle kuuluu?

Mun rakkulat oli sillon tiistaina siten et oikealla oli 3 kpl 4-5mm:n ja vasemmalla 1 10mm:n ja 3 kpl noin 5mm:n rakkulaa. Sitten molemmilla puolilla näkyi vielä muutama pieni alku. Eli kasvattaa vielä joudun aika tavalla. Huomenna on sit se toinen ultra, saas nähä mikä on tilanne. Maha on turvonnut mut ei vieläkään mitenkään hirveästi. Väsyneempi olen kuin yleensä. Kurjaa sinänsä koska huomenna alkaa taas kolme yövuoroa. Eli saan varmaan taas kävellä ympyrää pysyäkseni hereillä:)

Eipä muuta.

Vierailija
42/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi kesto lääke ultrat punktio siirto tulos

satu-marja pitkäIVF Gonal 8.3.+10.3.

anniwilma pitkäICSI Gonal 7.3.+10.3.

caro78 lyhytIVF Menopur 9.3.

oliveriina pitkäIVF Puregon 7.3.+9.3. 13.3.

ippu67 lyhytIVF Gonal 10.3.+13.3.

KÄÄÄÄÄKKKK!!! Eihän mun kaavio näyttäny yhtään sille miltä se tehtynä näytti!!! Yritän vielä kerran ja jos ei onnistu vieläkään, otan järeämmät keinot avuksi ja teen sen Exelillä! ;)

Minä ehin sauhutella 20 vuotta ja onnistuin lopettaan vain Zybanin avulla. Ihmepilleri, ei voi muuta sanoo. Ja pakkorako se lopettaminen olikin tämän vauvaprojektin vuoksi kun ukkokultani oli niin ehdoton ettei ala edes yrittään ennenku oon ollu ½ vuotta polttamatta... no nyt jälkikäteen on helppo sanoo, että voi voi kun ois kuitenki voitu alottaa yrittäminen aikasemmin kun nyt on näin vaikeeta onnistumisen suhteen mut eihän elämästä koskaan etukäteen tiedä. Fiksu ukko on mulla! Oisin toki lopettanu vaikka vähentäen siinä vaiheessa kun oisin saanu tietää olevani raskaana, mutta aina näinkin hyvä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesto lääke ultrat punktio siirto tulos

annivilma pitkäICSI Gonal 7.3.+10.3.

caro78 lyhytIVF Menopur 9.3.+

ippu67 lyhytIVF Gonal 10.3.+13.3.

oliveriina pitkäIVF Puregon 7.3.+9.3. 13.3.

satu-marja pitkäIVF Gonal 8.3.+10.3.

Jos nyt ei onnistu niin lopetan työt tältä päivältä ja lähen kotiin parantelemaan orastavaa migreenisärkyäni! :D

Vierailija
44/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ollu niin kiva saada meidät siististi alekkain ja niin että ois ollu helppo kattoo kuka on millonki " tulessa" niinku urheilupiireissä tavataan sanoo, mut on näköjään uskottava, ettei minusta oo tähän (-kään???) hommaan ;)

Hei huomiseen!

Vierailija
45/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli : minä olen 77 ja mies 75. Yritystä on ollut 04/04 alkaen. 2005 vuoden alussa aloiteltiin tutkimuksia verikokeilla, kesällä tehtiin munatorvien aukiolotutkimus jne¿ syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt.

Syksyllä 2005 tehtiin ensimmäiset inssit ja sen jälkeen niitä tehtiin vielä 4 kaikista nega. Ensimmäiset tehtiin clomit+pregnyl+lugesteron ja viimeinen puregon+pregnyl+lugesteron lääkkeillä.

Nyt on menossa siis ensimmäinen IVF. Piikittelyt on sujuneet hyvin. Sumuista sain päänsärkyä ja unettomuutta (jatkuu) väsymystä jne¿ Piikkien kohdalla päänsärky jäi pois, mutta nyt maha on turvonnut. Vähän keuhkot myös tuntuu (varsinkin eilen) ahtaammilta, mutta se voi johtua astmastakin. Viikonloppuna otan rennosti ja maanantaina on punktio. Tiistaina saan tietää montako on hedelmöittynyt ja keskiviikoksi suunniteltiin siirto. Hoidossa olen muuten Tyksissä. Olikos muita sieltä? Pitää käydä tutkailemassa aiempia viestejä¿.

Tupakasta: Mä olin ollut muutaman vuoden tupakoimatta, mutta viime syksynä tullut uutinen ystävän raskaudesta sai mut taas aloittamaan¿. Eka kerrasta tuli raskaaksi¿ Otin sen vähän turhan suurena vittuiluna elämältä, että päätin pistää tupakaksi. Tarkoitus ei tietysti ollut ruveta varsinaisesti tupakoimaan, mutta toisin kävi¿ Sen jälkeen olen aina välillä ollut viikon polttamatta, mutta sitten taas joku vastoinkäyminen (yleensä hoidot) tai muu on saanut mut polttamaan. Tällä hetkellä olen tilanteessa, jossa lopettaminen on paljon hankalampaa kuin se tuolloin aiemmin oli. Joka tapauksessa nyt on taas vakaa aikomus lopettaa, sillä viime sunnuntaista asti olen ollut polttamatta. Täysin varmaa on se, että mikäli raskaudun, niin tupakoimattomuus tulee onnistumaan. Mikäli hoidon tulos taas on nega, niin sitten hiukan epäilyttää. Mulla on aina ennenkin ollut epäonnistuneen hoidon jälkeen sellainen olo, että millään ei ole tosiaankaan mitään väliä¿. Toivottavasti tällä kertaa ei tarvitsisi kokea sitä!

Mitäs muuta haluaisitte tietää =) Mä olen tällä hetkellä töissä, mutta aivan liian väsynyt tekemään mitään¿ Voin siis hyvin vastailla teidän kysymyksiin =)

Vierailija
46/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, taas saatiin yksi uusi todella hyvä perustelu sille miksi MEIDÄN KAIKKIEN täytyy saada plussa (kesto sellainen) tästä hoidosta, nimittäin tupakoinnin lopettaminen. Olen täysin samaa mieltä oliveriinan kanssa, että mikäli raskaus alkaa niin tupakka jää!! Ai että, ollaan me tupakoitsijat niin samasta puusta veistettyjä, oliveriinan selitykset retkahtamisille kuulosti niiiiiin mun omiltani:)

Älkää muuten pistäkö pahaksenne, vaikka kirjoittlen " pysyvistä plussista ja kestoplussista" . Sen on saanut aikaiseksi nämä keskenmenot kahdesta edellisestä hoidosta. Eli JOS tästä hoidosta plussaisin, niin tiedän etten osaisi olla pitkään aikaan täysin onnellinen siitä. Koska takaraivolla kummittelisi noi keskenmenot..

Mutta, sellaisiahan meidän ei tarvi murehtia koska kaikki saamme ihanan joulupaketin, eiks vaan?!

meen jatkaan siivousta.......

Vierailija
47/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ippu: Mäkin innostuin muokailemaan tuota meidän listaa, mutta enpähän minäkään sitä tuon selkeämmäksi osannu. Noh, eiköhän tuollakin pärjäillä ;)

Anniwilma: ICSI(pitkä) Gonal-f 1.3.-> ultra 7.3., 10.3.

Oliveriina: 1.IVF(pitkä) Puregon 1.3.-> ultra 7.3., 9.3., 13.3.

Satu-marja: 1.IVF (pitkä) Gonal-f 2.3. ->ultra 8.3., 10.3

Caro78: 1.IVF (lyhyt) Menopur 2.3.-> ultra 9.3., 13.3.

Ippu67: 3.IVF (lyhyt) Gonal-f 5.3.-> ultra 10.3., 13.3.

Mulla siis tänään ultra. Näkymät oli seuraavanlaiset: molemmilla puolilla 8 rakkulaa kasvamassa ja kooltaan isoin 9 mm ja sitten loput 8 mm tai alle sekä lukuisia pikkurakkuloita (pco). En tiedä sitten, että olisiko tässä onnellinen vai ei, paljonkohan niitten pitäisi olla tässä vaiheessa? Nyt sitten mennään huomisesta lähtien 225 IU annoksella ja maanantaina ultraillaan taas. Jänskättää edelleen. Vieläkään ei minkäänlaista juilimista tms.

Ainiin, siellä lääkärissä en muistanut hoitsulta pyytää ruiskuja ja piikkejä lisää...mulla 2 kpl jäljellä ja 4 tarvittais, o-ou. Mietin, että voihan noilla menogonin mukana saaduilla piikeillä pistää menopuriakin, vaikka ovat himpun verran ohuempia, niitä multa kyllä löytyy. Aion ainakin yrittää. Saakos apteekista muuten ruiskuja ja piikkejä?

Mites Oliveriinan ultra?

Huomenna sitten Anniwilman, Satu-Marjan ja Ippun ultrat. Tsemppiä!

Caro

Vierailija
48/163 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliveriinan ultrassa oli hyvät näkymät. :)

C

Vierailija
49/163 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisiahan täällä oli tullu ultrista! Ja Caron tekemä lista oli taas kerran hyvä ja selkee, kiitos. Kyllä mua eilen ärsytti ku yritin ja yritin eikä siitä sen valmiimpaa tullu... ;)

Tänään ois sitte se eka ultra. Takana siis 5 pistettyä piikkiä, tänään illalla menee kuudes. Siinä mielessä on kiva kyllä verrata tuloksia omiin aikasempiin että pystyis jo itekki vähän miettiin aikataulua punktiolle. Minä kun niin haluaisin pitkän viljelyn mun muniksille kun niissä on ollu sitä monitumaisuutta niin ois helpompi kuulemma seurata niiden kasvua ja jakautumista pitkässä viljelyssä ja poimia parhaat päältä. No, se otetaan vastaan mikä annetaan!

Kyllä mä uskoisin että Menopuriin ja Menogoniin tarkotetut piikit sopii päittäin molempiin. Tuskin se sekotus niin paljo paksumpaa toisessa on ettei menis sen toisen piikin läpi.

Ja antaa ne varmaan apteekistaki niitä ruiskuja + neuloja jos vielä mietityttää.

Tunnin päästä starttaan kohti ultraa! Tuun sit kertomaan " tuomion" :)

Vierailija
50/163 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ippu.... Tunti on mennyt.... Jokos olet kotiutunut?

Asiasta toiseen: mitä mieltä olisitte, jos listasta näkyisi myös hoitopaikka? Itse kokisin mukavaksi, jos vaikka löytäisin jonkun toisen Tyksiläisen.

Oma napa: munikset kipuilee ja ne tuntee varsinkin istahtaessa. Istuessa on ihan ok, mutta se liike seisomasta istualleen on vähän hankalampi. Iloitsen jo valmiiksi tulevasta viikonlopusta. Vihdoin saan olla rauhassa ja vihdoin saan nukkua ilman ainaista työstressiä. Aion lukee harlekiinejä ja syödä jotain hyvää! Tänä viikonloppuna ajattelin vielä uskaltaa sauna oluen ja pari lasia viiniäkin juoda.

Mites muiden viikonlopun suunnitelmat?

Vierailija
51/163 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, venähti vähän ku jouduin ootteleen puhelua jatkopiikitysten suhteen Treen VL.sta eli siis kyllä mulle sopii " tunnustaa" missä oon hoidoissa. :)

Vasemmalla oli nyt huonompi vaste ku viimeksi eli nyt oli näkyvissä vain 3 pienehköä 6 mm:n follia. Oikeella sen sijaan parempi vaste ja siellä on tulossa peräti 13 kpl folleja joista 1 kpl 15 mm, 1 kpl 10 mm ja 1 kpl 8-9 mm, loput 10 kpl oli 5-8 mm.

VL:n ohjeen mukaan alan tänään pistään jarrujaki (Cetrotide) ja jatkan Gonalia 225. Maanantaina on siis toinen ultra, jollon varmistuu punktion aikataulu. Luulen vähän, että yritetään aikatauluttaa punktio perjantaille... vähän tuli sellanen tunne.

Ihan tyytyväinen oon tulokseen tältä päivältä, vaikka vasemman puolen huono määrä vähän ensin hätkähdyttiki. Kyllä tää tästä hyvin menee!

Vierailija
52/163 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniwilma: ICSI(pitkä) Gonal-f 1.3.-> ultra 7.3., 10.3.

Oliveriina: 1.IVF(pitkä) Puregon 1.3.-> ultra 7.3., 9.3., 13.3.

Satu-marja: 1.IVF (pitkä) Gonal-f 2.3. ->ultra 8.3., 10.3, 14.3

Ippu67: 3.IVF (lyhyt) Gonal-f 5.3.-> ultra 10.3., 13.3.

Täällä olen ihan myrtsinä. Ultrassa näkyi nyt vaan vasemmalla kolme 16 mm follikkelia ja oikealla 1 16 mm follikkeli. Ja sitten niitä pienempiä. Karmean huono tulos, kun vertaa Ippuun ja Oliveriinaan. En oo ikinä polttanut, mutta nyt tekis tupakkaa mieli. Yritin varovasti sanoa, että eikö tuo Gonal-annos ole aika pieni (150 iu). Mutta ei kuulema ole. Oliveriina minkä verran sinä pistät?

Punktio on tiistaina (sairaalaan klo 7.45) ja siirto torstaina. Kyllä vetää jännäksi. Huonoimmassa tapauksessa mikään harvoista muniksista ei hedelmöity tai jakaudu. Tai että pakkaseen saataisiin jotain. Tiedättekö minkä ajan päästä voi tehdä seuraavan IVF-hoidon? Olen hoidossa julkisella Keski-Suomessa siis K-SKS:ssa. Ja kesä tauko on piiiiitkä. Ottaa päästä. Meinaan tässä tänä iltana juoda vielä pari lasia viiniä ja huomenna pari saunasiideriä. Ja sitten ei kahteen-kolmeen viikkoon mitään.

Ens viikolla jatkuu taas työttömyys. Haen huomenna apteekista loput lääkkeet ja kirjastosta ens viikolle muutaman paksun kirjan.

Haen koko ajan aktiivisesti töitä. Olen ollut työttömänä puoli vuotta. Karmeeta, kun ei tiedä onko kohta raskaana. Mutta toisaalta voi olla, ettei koskaan ole raskaana. Ja kun tää projekti on kestänyt jo 3,5 vuotta. Ei kukaan voi heittäytyä vuosiksi työttömäksi vaan siksi, että on lapsettomuushoidot kesken.

Oliveriina! Tervetuloa joukkoon mukaan!

Anniwilma! Mites sun tän päivän ultra meni?????

Satu-Marja

Vierailija
53/163 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu-Marja: Taidetaan olla samassa paikassa hoidossa! En kuitenkaan asu Jyväskylässä. Kuka sulla on lääkärinä? Mulla yleensä P.A., mutta joskus joku toinenkin. Sitä mieslääkäriä mä inhoon...onnex ei ole ollut mulla kuin kerran ja silloin melkein kyyneleet silmissä lähdin ovesta ulos :( Mä olen myös muuten työttömänä ja töitä olen tässä etsinyt puolisen vuotta. Tosi tiukassa tuntuu työpaikat olevan. Yksityiselle hoitoon siirtymisestä ei voi tässä tilanteessa vielä ajatellakkaan tai no kai ne rahat sitten aina jostain repii.

Täällä ei mitään uutta...menopuria masuun (pistin tänään niillä menogonin piikeillä ja hyvin meni). Seuraavaa ultraa oottelen ja sieltä hyviä näkymiä eli toivotaan, että rakkulat olisi kasvaneet!!!!

Viikonloppuja!

Caro

Vierailija
54/163 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se lääkäri vaihdellut. Viime syksynä oli A-M R (jos muistan kirjaimet oikein, mutta se toinen nainen), ja nyt tän vuoden puolella PA. Toi ensimmäinen on tosi ihana ja jälkimmäinen aivan supernopea. Ei meinaa ehtiä kysyä, mitä on mielessä. Siitä miehestä täällä taannoin kirjoitettiin, että kuinka ihminen, joka vihaa naisia alkaa naistentautien erikoislääkäriksi. Siinä todennäköisesti joutuu akkojen kanssa tekemisiin.

Vai tekevät ne lyhyitä hoitoja julkisellakin. Tää pitkä on epäinhimillinen. Mä käyn läpi nyt noi kolme hoitoa julkisella (jos rahat riittää niihinkään lääkkeisiin), ja sit se on ohi mun kohdalta. Enempää en haaveile ja enempään en suostu. Liian rankkaa.

Kerroin tänään hoidoista ihmiselle, jonka olen tuntenut vasta 2 kuukautta. En muuten ole puhunut asiasta kovin paljoa. Mutta kun alkoi ihmetellä, kun koko ajan ravaan keskussairaalassa. Kysyi mm. onko kaikki kunnossa. Ja sit se sanoi, että oli vähän tätä asiaa jo arvaillutkin. Ja muutenkin otti tosi ihanasti. Sanoi, että rukoilee mun puolesta.

Mäkään en asu Jyväskylässä, mutta ei tästä ole pitkä matka.

S-M

Vierailija
55/163 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövuorossa silmät ristissä...

Olin tänään ultrassa, tai tähän aikaan vois jo sanoa et eilen:) Näkymät oli sellaiset et yhteensä löytyi 11 rakkulaa, kaikki noin 15 millisiä.

Lauantai-iltana pistän sitten viimeisen gonalin, ja sunnuntaina pregnylin. Punktio on tiistaina klo 9.40. Ja siirto sitten tortaina, mikäli siihen asti menee kaikki hyvin..

Onnittelut meille kaikille, olemme kaikki saaneet hienot munasaaliit aikaiseksi! Ja näillä näkymin varmaan kaikki päästään niistä eroon ensi viikon aikana, ja myös saadaan kyytiin hyvänlaatuisia salamatkustajia tietysti.

Tänään on ollut ensimmäinen päivä et on todella tuntenut et piikit on saaneet jotain aikaiseksi. Maha alkaa oleen kuin rantapallo, viiltelee ja nipistelee. ja muutenkin kaikinpuolin epämukava olo. Tällä ololla alkaa taas laskeen päiviä et pääsee niistä eroon.

Kävi taas meikäläisen tuuri. Ikinä en ole ollut hoitojen takia sairaslomalla vaan olen aina järjestellyt ne päivät vapaapäiviksi. Nyt ensimmäisen kerran päätin että en järjestele yhtään mitään vaan olen ansaitusti saikulla. No, mut kun nyt meni niin et todennäköisesti saikkua on tiistai-torstai niin en " saa" olla saikulla ku torstain. tiistai ja keskiviikko kun ovat mulla sopivasti just vapaapäiviä:) Että näin, työnantaja-ystävälliseksi meni taas tämäkin:)...

Eipä tässä kai muuta. Nukkukaa munkin puolestani hyvin, meikäläinen sinnittelee vielä hereillä mooonta tuntia...

Vierailija
56/163 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniwilma: ICSI(pitkä) Gonal 1.3.-> ultra 7.3., 10.3.

Oliveriina: 1.IVF(pitkä) Puregon 1.3.-> ultra 7.3., 9.3. -> punktio 13.3.

Satu-marja: 1.IVF (pitkä) Gonal 2.3. ->ultra 8.3., 10.3. -> punktio 14.3

Ippu67: 3.IVF (lyhyt) Gonal 5.3.-> ultra 10.3., 13.3.

Oliveriinalla on huomenna jännät paikat. Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin! dbdbdbdbbd

Satu-Marjallakin punktio jo lähellä. Tsemppiä!

Mites Anniwilma ja Ippu?

Mulla huomenna ultra ja toiveet korkealla, että siellä olisi rakkulat kovasti kasvaneet ja jospa päästäisiin punktioon asti! Voihan se olla, että meikäläisen punktiot ja siirrot siirtyy seuraavalle viikolle, mutta roikun nyt tässä pinossa vielä.

Caro

Vierailija
57/163 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin olla silmät ristissä täällä ;) Siis Anniwilmalla samana päivänä punktio kuin Satu-Marjalla. Tsemppiä!

Anniwilma: ICSI(pitkä) Gonal 1.3.-> ultra 7.3., 10.3.-> punktio 14.3.

Oliveriina: 1.IVF(pitkä) Puregon 1.3.-> ultra 7.3., 9.3.-> punktio 13.3.

Satu-marja: 1.IVF (pitkä) Gonal 2.3. ->ultra 8.3., 10.3.-> punktio 14.3

Ippu67: 3.IVF (lyhyt) Gonal 5.3.-> ultra 10.3., 13.3.

Satu-Marja: Mullakin oli syksyllä se A-M.R lääkärinä ja se on kyllä tosi mukava. Osaa jotenkin tsempata eteenpäin niin kivasti. PA on tosiaan vikkelä. Siinä ei paljon kerkiä mitään kysellä...eipä sen puoleen, että jotain kyselisin...olen aina vähän " kipsissä" lääkärissä ja nämä asiat tuntuu jotenkin selkeiltä, kun niitä täällä palstoilla sun muilla käy läpi.

C

Vierailija
58/163 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pregnylit uppos masuun eilen tosi hyvin. Muutama pisara meni hukkaan, mutta ei kait se haittaa. Täytyy vielä soittaa sille omalle hoitajalle tänään, että saako punktioon ottaa omat eväät mukaan ja varmaan jotain lukemista. Siis sit kun se punktio on tehty ja on seurannassa.

Meiltä kuoli koira vanhuuteen eilen. Ollaan itketty kovasti, mutta sellaista se on. Eli pitkän ja hyvän elämän ja oli suunnattoman suuri ilo.

S-M

p.s.

Anniwilma, jännittääkö? Mua kyllä jännittää.

Vierailija
59/163 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ultrasta tulin n. tunti sitte. En usko vieläkään tulosta...

Vasemmalta löyty nyt 8 kpl follikkeleja kooltaan 15-20mm, oikeelta peräti 16 kpl joista 5 x 17-21mm ja 11 kpl 12-15mm. Nestettä ei onneksi ollu eli hyperin vaaraa ei oo näköpiirissä!

Uskomaton saalis, en voi muuta sanoo. Toivottavasti nyt koko on suoraan verrannollinen myös laatuun... :) Eipä oo tietoa moisesta, että miten sais parhaiten laadukkaita muniksia aikaan. Onko muilla käsitystä?

OLIVERIINA on tänään " tyhjennyksessä" , toivottavasti menee kivuttomasti ja saalis on hyvänlaatuinen, määrästä puhumattakaan!

SATU-MARJA ja ANNIWILMA on sit vastaavassa tilanteessa huomenna. Tsemppiä koitokseen!

Minä oletettavasti seuraan perässä keskiviikkona... ainakin luulen niin kun kattoo noita follikkelien kokoja... Soittanevat tässä tunnin sisään Tampereelta.

Vierailija
60/163 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiossa käyty. Ei ollut ollenkaan niin paha kuin olin pelännyt. Munatorvien aukilotutkimus oli mulla pahempi. Aluksi kyllä sattui melkoisesti, mutta sitten helpotti.

Saalis 21 munasolua :grin: Huomenna saan tietää montako on hedelmöittynyt.

Menen nyt huilimaan ja kerron sitten myöhemmin lisää...