IVF / ICSI vko 11
Löytyykö kavereita?? Huhuilen hyvissä ajoin. Edelliselle viikolle näytti olevan jo oma pino, mutta en aivan ehdi siihen mukaan.
Niille, jotka eivät mua tunne entuudestaan, kerrottakoon että 38 on mittarissa ja lapsettomuutta takana yritysten suhteen 1,5 vuotta. Nykyisen " isukin" kans oltu yhessä pian 10 vuotta ja vauva ois enemmän ku tervetullut meidän kotiin!
Kolmas yritys lähtee käyntiin. Alotan Gonal-F:n heti maaliskuun alkupäivinä kunhan vuoto alkaa. Jarruna Cetrotide ja irrotuksena Pregnyl 5000 iu. IVF näillä näkymin tulee... ICSI:ä en millään haluais kun edellisessä hoidossa kaikki ICSI:llä hedelmöitetyt menivät pilalle eli siis eivät hedelmöittyneet... ei se tietty siitä TCSI:stä johtunu vaan monitumaisista soluista, mutta silti ICSI on lähes kirosana mun suussa tänä päivänä... Tuli sellanen tunne, että siinä meni 5 munista ihan hukkaan viimeksi!
Nyt uudella innolla taas hoitoon. Reseptit ja ohjeet sain jo postitse VL:sta kun en asu ihan lähellä hoitopaikkaa.
Kommentit (163)
Eli tässä päivitystä:
Anniwilma: ICSI(pitkä) Gonal 1.3.-> ultra 7.3., 10.3.-> punktio 14.3.
Oliveriina: 1.IVF(pitkä) Puregon 1.3.-> ultra 7.3., 9.3.-> punktio 13.3.
Satu-marja: 1.IVF (pitkä) Gonal 2.3. ->ultra 8.3., 10.3.-> punktio 14.3
Caro78: 1.IVF (lyhyt) Menopur 2.3.-> ultra 9.3., 13.3.
Ippu67: 3.IVF (lyhyt) Gonal 5.3.-> ultra 10.3., 13.3.-> punktio 15.3.
Millonkas se Caro menee luovuttamaan munakorinsa?
Tänään ultrassa yksi ainut rakkula alkanut kasvamaan eli jatketaan piikittelyä ja katsellaan torstaina uudestaan. Kyllä taas harmittaa ihan törkeesti! Mulle tämä muniminen on todella vaikeaa näköjään. Voi olla, että muutetaan hoito inssiksi, mutta lisää torstaina. :(
Anniwilma: ICSI(pitkä) Gonal 1.3.-> ultra 7.3., 10.3.-> punktio 14.3.
Oliveriina: 1.IVF(pitkä) Puregon 1.3.-> ultra 7.3., 9.3.-> punktio 13.3.
Satu-marja: 1.IVF (pitkä) Gonal 2.3. ->ultra 8.3., 10.3.-> punktio 14.3
Caro78: 1.IVF (lyhyt) Menopur 2.3.-> ultra 9.3., 13.3., 16.3.
Ippu67: 3.IVF (lyhyt) Gonal 5.3.-> ultra 10.3., 13.3.-> punktio 15.3.
Nimittäin eilen illalla Pregnylin kans, kiitos kissalle siitä!!! AARRGGGHHH!
Sain tuikattua nesteet mahaan ja hetken päästä kun aloin siivoomaan pistosvehkeitä pöydältä, huomasin kauhukseni että kuiva-ainehan olla lökötti siinä siististi pöydällä!!!!!!!!!!!!! Eli siis olin pistäny pelkän vesinesteen mahaani!!!!!!!!!!!!
Mikä kaaos siitä hetkestä syntyikään... :( Kauheen märyn kans isännän kans päivystävään apteekkiin " lakki kourassa" anomaan, että saisin yhen nesteampullin koska varsinainen " hoitava aine" oli edelleen kotona. Möivät sitte mulle uuden satsin vaikkei reseptiä ollukkaan!!! Ja niin onnellisesti sitte päätty tämä ELÄMÄNI KAUHEIN KOKEMUS onnellisesti klo 21 maissa ja sain kuin sainkin Pregnylit lähestulkoon ajallaan napaani!
Mitä tästä opimme? No sen ettei saa ympärillä olla mitään häiriötekijöitä piikitysvaiheessa (kissa yms.). Vaan oma töppihän se oli. Onneksi pelastus tuli ettei menny elämäni paras saalis hukkaan oman typeryyden takia!
Huomenna punktioon! Tänäänhän on tulikokeessa Anniwilma ja Satu-Marja. Tulkaahan kertomaan tuntemuksenne kun ehditte!
Tsemppiä Caro! Kyllä se ainokainen sieltä vielä ponnistaa, usko pois! Peukutan myös varpaillani täällä :)
Minä palailen vasta ens viikon maanantaina koneelle kertoilemaan kuulumisiani seuraavan kerran, koska mulla ei oo nettiyhteyksiä kotona ja varmaan siis perjantaille tulee siirto ja torstai sairaslomaa. Lupaan pitää peukut kaikkien pienokaisille, että hedelmöittyisivät ja lähtisivät jakautumaan kauniisti siirtopäivään.
Tiedän, että olit varmasti totaalisessa paniikissa illalla, mutta kyllä tuo väkistenkin pisti hymyilyttämään :D Voin mielessäni kuvitella ilmeesi, kun huomasit sen kuiva-aineen siinä pöydällä...!!! Kyllä nuo hoidot aina sen verran mieltä sekoittavat, että unohtaa kyllä yhtä ja toista siinä kaiken muun tohinan lomassa:( No mutta pääasia, että loppu hyvin kaikki hyvin!!!!
Tsemppistä Roppakaupalla Punktioon !!!
Peukuttaen:
Je_Ni 10+2 (tervetuloa tuonne naapuripalstalle sitte kans!!!)
Ei sattunut. Mullakin munatorvien aukiolotutkimus oli paljon kauheampi kokemus. Nyt vaan vähän nippaili. Yhdeltätoista pääsin jo pois sairaalasta. Nyt olen juonut jo litran ja väsyttää ihan älyttömästi. Taidan mennä nukkumaan.
Saalis oli muuten laiha. 2 kpl rakkuloita vasemmalta ja 1 kpl oikealta. Onkohan tolla määrällä ja Gonalin annoksen suuruudella jotain yhteistä? Tietääkö kukaan?
Saa nyt nähdä saadaanko yhtään siirtoon. Huomenna kuulee ja peukutellaan. Nippailee vatsasta ja valun vähän. Nukuttaa.
S-M
Täällä toinen icsi menossa ja perjantaina punktioon.Eilisen ultran mukaan munarakkuloita 25 kpl tulollaan.Siirto olisi sitten vasta tiistaina,mikäli sinne saakka päästään..
Äsken soitin ivf-hoitajalle. 17 hedelmöittynyttä 21:sta. Hän ei siitä koneelta nähnyt tietoja kuinka paljon olisi ollut epäkypsiä munasoluja tms. Sanoi, että huomenna sitten lisää tietoa soluista...
Eli saldo tässä vaiheesa 17 hedelmöittynyttä. Huomenna toivottavasti olisi vielä monta lähtenyt jakautumaan....
Menen taas nukkumaan.... Huomiseen!
Nyt lisäpeukutusta täältä Länsirannikolta jakautumiselle! Kerta kaikkiaan hieno tulos. Tuohon pitää siis meikäläisenkin pyrkiä huomenna... ihan tässä alko housunpuntit täristä! :)
Je_Ni: Kiitos! Kyllä muaki on jo tänään hymyilyttäny tuo eilinen kohellus mut eilen oli kyllä hymyt kaukana. Ihan hävetti lopulta onnistuneen piikityksen jälkeen, että MULLE voi sattua tuollasta...
-ippu-
Tervetuloa mukaan Empula!!! Tsempit punktioon!
Satu-Marja kyseli tuosta lääkityksen määrän suhteesta rakkuloiden määräänkö vai kokoon? Joskus pienemmälläki annoksella saadaan hyvä tai riittävä vaste ja aina on muistettava että näiden piikkien takana samaan aikaan myös oma kroppa toimii. Minähän näin siitä nyt hyvän esimerkin perjantain ja eilisen ultrien välillä!
Sit joku kyseli että miten nopeesti voi alottaa seuraavan hoidon jos tulee nega. Mulla on ollu ns. negamenkat ja sen jälkeen seuraavista oon saanu alottaa, mutta kaiketi ois hyvä olla kahet menkat välissä ja hoito alkais sit kolmansista. Mulla tulee ikä vastaan ja ehkä siksikin liikutaan vähän ripeemmin näissä asioissa...
Siirto aika on huomenna toivottavasti... nimittäin tänään n. kello 15.00 alkaen maha on turvonnut kokonaisuudessaan ja on melko kipeä. Kummallista on, että se ei ole kipeä munasarjojen kohtaalta, vaan hyvin ylhäältä. Heti tuosta kylkiluiden yläpuolelta. Mahan turvotus alkaa tissien alapuolelta ja jatkuu ja jatkuu... Tämän enempää en usko sen enää voivan repeämättä turvota. Koitan sinnitellä kotona (maatessa on ihan hyvä olla), mutta vähän pelottaa kyllä huomisen siirron puolesta. Ymmärtääkseni jos hyperi tulee, niin siirtoa ei tehdä?
No, nyt mä sitten vaan juon ja juon ja juon... ja toivon sormet ja varpaat ristissä, että tämä menee ohi!
Ippu... yhä vaan tuo lääkkeiden kanssa sekoilu jaksaa naurattaa. Osaan hyvin kuvitella itseni siihen tilanteeseen ja silloin ei kyllä olisi naurettu....
Tervetuloa joukkoomme empula!!
Tsemppiä oliveriinalle, toivottavasti kaikki on ok ja pääsette siirtoon!!!
Punktio oli siis eilen. Hyvin meni eikä sattunut oikeastaan yhtään. Eilisen päivän oli maha todella turvonnut, vähän särki ja vihloi. Nyt jo parempi, turvonnut on edelleen vähän. Sairaslomaaa kirjoittti perjantainkin. Eli töihin palailen sit vasta ensi sunnuntaina.
Saaliis oli 14 munasolua, todella tyytyväinen olen.
Tänään saisi sitten soitella hedelmöittymisestä. Luulenpa että sen puhelun jälkeen en ole enää niin tyytyväinen. Meillä kun isoin ongelma on aina ollut hedelmöittymisessä ja toiseksi isoin ongelma jakautumisessa. Muita toiveita en elättele kuin että pääsisi edes siirtoon saakka.
Satu-marja on samassa veneessä meikäläisen kanssa, eli tuskaisen puhelun saat sinäkin tänään soittaa.. Peukut pystyyn et menee molemmilla hyvin!
Ippu taitaa olla parhaillaan tyhjennyksessä..
Palaillaan illalla asiaan.
Tervetuloa mukaan Empula!
Voin ihan kohtalaisesti. Maha on turvonnut ja janottaa koko ajan. Eilen otin alavatsakipuihin Buranaa. Eikä tänään enää koskekaan.
Kolmesta kypsästä munasolusta hedelmöittyi sitten yksi. Ja huomenna kuulee, että lähteekö jakautumaan. Siirtoaika on kello 14.
Sanoivat, ettei ole tarkoituksenmukaista ensimmäisessä IVF:ssä pumpata elimistöä täyteen Gonalia, vaan tämä on tällainen kokeilu. Seuraavissa jo sitten tiedetään, miten mä reagoin noihin hormoneihin.
Seuraava IVF on sitten syksyllä, jos tässä nyt tällä kertaa käy huonosti. Sitten saapi jo ilmaiset lääkkeet.
Kyllä nyt jännittää ton hedelmöittyneen puolesta. Että siirretäänkö huomenna kohtuun yhtään mitään.
S-M
Vaikka tulenkin kaiketi viimeisenä punktoitavana tälle viikolle.
Satu-marja ja Oliveriina,toivottavasti saatte kyytiläiset mukaanne!
Meillä tilanne siis se,että vaikka munasoluja tulee paljon,niin siirrettäväksi ei viimeksikään päässyt kuin yksi alkio (viimeksi 28 munasolua).
Huomenna siis punktioon eikä jännitä lainkaan,eikä kahtena aiempana kertana ole sattunutkaan.
Meille tehdään pitkä viljely,joten siirto vasta ensi viikolla,toivon mukaan.
Mahassani asuu yksi neli-soluinen =) =) =) Lääkärin sanoin: kaikilla mittareilla arvioituna top-luokan alkio =) =)
Pakkaseen meni 13 alkiota!!!Kuuteen eri olkeen. Kaikki siis tällä hetkellä erinomaisesti!!!
Ajattelin tässä tarjoilla maha asukille jäätelöä ...
Onnittelut oliveriina!!!! Todella hienosti on teidät alkiot suostuneet yhteistyöhön! Saitte siirrettyä huippuyksilön ja pakkaseenkin jäi vielä moneeeen yritykseen!! *kateudesta vihreänä täällä*:)
Omat kuulumiset. eli 14 solua saatiin kaikenkaikkiaan, joista oli 12 ollut kypsiä. Niistä oli sitten hedelmöittynyt peräti 7! Toi on meidän ehdoton ennätys. Huomenaamulla täytyy sitten soitella että missä vaiheessa ovat. Pelottaa kyl pirusti, jakaantuminenhan ei ole meidän vahvimpia puolia.. taitaapi tulla uneton yö. No, toivottavasti edes yksi eläisi ja hengitttäisi niin päästäisiin siirtoon.
Satu-Marjalle peukkuja huomiselle! Palaillaan huomenna kyytiläisten kanssa, eiks vaan...
Hei vain ja onnittelut Oliveriinalle ja Anniwilmalle komeasta saaliista ja hedelmöittyneistä!
Täälläkin on ollut ihan uskomaton tsäkä. Se yksi mikä hedelmöittyi lähti myös jakautumaan!!!!! Joten tänään lähden kahdeksi tuonne siirtoon. Olen jo nyt niin onnellinen tuon yhden sisukkaan puolesta. Että on edes yritystä, ettei mennyt ihan hukkaan koko pitkä ja raskas hoito.
Olo nyt jo parempi. Maha ei enää yhtä turvonnut ja kipukin hellittänyt. Vähän hellänä tuo vatsanseutu kuitenkin vielä on. Ja väsyttää, joten täytyy vaan lepäillä koko viikonloppu. Ja lepäilen varmaan seuraavat kaksi viikkoa. Ei tässä nyt passaa alkaa riehumaan.
Anniwilman kanssa ollaankin sitten tänään siirtopöydällä. Jännittää!
S-M
On tää niin ihmeellistä tämän polun tallaaminen. Tähän asti on tämä hoito mennyt paremmin kuin ykskään viidestä edellisestä. Eli 12 solusta oli 7 hedelmöittynyt. Niistä oli sitten 5 jatkaneet kehitystä eteenpäin! Eli 2 nelisoluista siirrettiin ja 3 laitettiin pakkaseen! Mä olen nyt ihan sanaton... Veritesti on sitten ti 28.3.
Mites oliveriina ja Satu-marja, testaatteko kotona vai meettekö veritestiin? nojoo, tyhmä kysymys sinänsä, kyllähän minäkin veritestin lisäksi testaan myös kotona..
Nyt sit ei muutakun ONNEA MATKAAN!!
Anniwilma: kyllä mulla veritestikin on, mutta en edes kuvittele sinne asti jaksavani odottaa testailun kanssa... Just tilasin netistä saveontest.comilta 10 r-testiä...
https://www.saveontests.com (halpoja testejä)
Mullakin nyt sitten masussa yksi nelisoluinen! Olen Anniwilman kanssa samaa mieltä, että kyllä tämä on ihmeellistä. Väsyttää edelleenkin ihan hirveästi.
Kun olen julkisella hoidossa, mulle ei edes tarjottu muuta vaihtoehtoa kuin kotitestaus. Sanoivat, että 1.4 saa tehdä testin eli 16 päivän päästä.
Lämmöt on koholla, maha turvonnut ja väsyttää. Rinnat kipeät, mutta se johtunee Lugeista. Tekis mieli vaan nukkua.
Huhuu Caro? Mitä kuuluu? Päädyittekö IVF:ään vai inssiin?
Peukutukset ja voimahalit kaikille!!!!!!!
S-M
Huomenna sit jännätään yhessä sun puolesta! Peukut on jo pystyssä :)