Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI vko 11

14.02.2006 |

Löytyykö kavereita?? Huhuilen hyvissä ajoin. Edelliselle viikolle näytti olevan jo oma pino, mutta en aivan ehdi siihen mukaan.

Niille, jotka eivät mua tunne entuudestaan, kerrottakoon että 38 on mittarissa ja lapsettomuutta takana yritysten suhteen 1,5 vuotta. Nykyisen " isukin" kans oltu yhessä pian 10 vuotta ja vauva ois enemmän ku tervetullut meidän kotiin!

Kolmas yritys lähtee käyntiin. Alotan Gonal-F:n heti maaliskuun alkupäivinä kunhan vuoto alkaa. Jarruna Cetrotide ja irrotuksena Pregnyl 5000 iu. IVF näillä näkymin tulee... ICSI:ä en millään haluais kun edellisessä hoidossa kaikki ICSI:llä hedelmöitetyt menivät pilalle eli siis eivät hedelmöittyneet... ei se tietty siitä TCSI:stä johtunu vaan monitumaisista soluista, mutta silti ICSI on lähes kirosana mun suussa tänä päivänä... Tuli sellanen tunne, että siinä meni 5 munista ihan hukkaan viimeksi!

Nyt uudella innolla taas hoitoon. Reseptit ja ohjeet sain jo postitse VL:sta kun en asu ihan lähellä hoitopaikkaa.

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vieläkään vauvaa meidän kotiin. Maanantai-aamuna mulla alkoi valua jotain punaruskeeta ja tänään tiistaina se näyttää yltyvän ihan vuodoksi. Menin sentään testaamaan jo pp 11, mutta ihan vahva negativiinen.

Huomasin kyllä viikonloppuna, miten keho alkoi jotenkin hellittää sitä pingotusta. Itkin lauantaina, kun huomasin, että kehosta häviää se lupaava tunne. Pakotin miehen tekemään mun kanssa sovinnon ja sanoin, että tää hyvä tunne katoaa. Nyt en ole osannut kuin aatella, että ei ollut vielä sen vauvan aika. Ehkä joku suojamekanismi kai päällä. Tänään mun olis pitänyt olla yhessä lautakunnassa jäsenenä ihan ehdottomasti, mutta enpä muistanut mennä. Soittivat perään, mutta olin autuaallisesti unohtanut koko jutun. Hävettää. Toisaalta en jaksa välittää.

Onhan mulla se yksi pakastealkio odottamassa. Jos se siis vaan selviää sulatuksesta.

Kyllä tässä on vähän taas pienissä voimavaroissa. Ei jaksa aatella kovin kauas eteenpäin. Mikähän tässä on kaiken takana tässä elämässä? Miksi toisten on niin vaikeeta tulla raskaaksi?

Vähän vaisuin tunnelmin

Aamuntähti

(joka ei vieläkään noussut taivaalle)

Vierailija
2/163 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....vauvaa tänäkään vuonna.

Eilen ja tänään tein kotona testin, molemmat negaa. Eilisestä asti on tullut myös jonkin verran vuotoa eli eipä onnistunut tämäkään hoito. veritestisssä kävin aamulla, tuloksen saa vasta huomenna. Vaikka eipä tuossa mitään kuulemista enää ole, tiedänhän sen jo että hcg <1!.....

Että näin taas kerran. Olen ihan turta ja voimaton, en jaksa edes itkeä. Vaikka tähän oli itseään psyykannut, niin sattuu se silti aina niin suunnattoman paljon.

Oliveriinalle ja aamuntähdelle HALAUKSET, ymmärrän täysin tunteenne.

Ja te muut, SYDÄMESTÄNI toivon teille toisenlaista tulosta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...halaukset vielä Oliveriina ja Anniwilma.

Mä olin jotenkin niin varma, että nyt se vauva tai vähintäänkin kaksoset alkavat kasvaa mun masussani. Mä kun jo kattelin Bebesin sivuilta äitiysvaatteita, ja jo suunnittelin että mitä voisin ostaa. En mä osaa aatella taaskaan oikein mitään. Hetken kerrallaan vaan. Odotan iltaa ja että Dr Phil alkaa. Huomenna taas töihin. Sitten odottelen viikonloppua. Asunto laitetaan myyntiin pian. Oottelen, jos mut kutsuttais työhaastatteluun. Odotan kevättä ja kesää. Jossain vaiheessa kai taas odotan että alkaisin odottaa vauvaa kotiimme.

Ja tsemppiä muille. Tää on kuitenkin tehokas hoitomuoto, joku plussaa varmasti.

Vierailija
4/163 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anniwilma ja aamuntähti *halaukset*! Ymmärrän tuskan ja kärsimyksen ihan täysin. Sillä tuskaa ja kärsimystä tämä on.

Myös mulla alkaa vuoto hetkenä minä hyvänsä. Tiputtelua on jo. Keskussairaalassa sanoivat, että Lugeja pitää käyttää kunnon vuotoon asti. On tää niin ankeaa. Mäkin katselin jo mammavaatteita, että minkälaiset housut tilais, jos plussa tulee. Joku täällä kirjoitti, että samaa paskaa taas. Olen samaa mieltä, että just sitä. Maailma on epäoikeudenmukainen.

S-M

Vierailija
5/163 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tähän pinoon tule yhtään plussaa,mitä?!? Mikä kirottu tässä vko 11 pinossa oikein on!satu-marja,muistathan että pieni tiputtelu ei ole paha merkki vielä lainkaan joten tivoa on!

Minä marssin tänään testiostoksille,vaikka negahan sieltä kaiketi paukahtaa minullekkin.Oireitahan täällä on vaikka millä mitalla mutta mutta..

Perjantaina siis virallinen testipäivä,huomisaamuna ajattelin testata apteekin omalla testillä,meni syteen tai saveen.En kestä enää tätä hermopeliä ja kärvistelyä!!!Tekisi mieleni jo tänään pissiä tikkuun,mutta ehkä maltan aamuun saakka.

Voimia kaikille!! Miten Ippu ja caro?

Vierailija
6/163 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hcg oli alle 1!!! Ei ollut näistäkään kahdesta alkiosta meille lapseksi. Eivät olleet sitten edes yrittäneet kiinnittyä.

Hoidon jälkeen menkat inhottaa paljon enemmän kuin yleensä, koska tietää että sieltä valuu meidän lapsenalut ulos.. Samaa paskaa kerrasta toiseen!!

Satu-Marja, pieni tiputtelu ei ole vielä merkki negasta. Molemmilla kerroilla kun olen plussannut, niin on pientä vuotoa ollut noin vkon verran.

on kyllä joku saakelin kirous laskeutunut meidän vko 11 ylle. Teidän loppujen on kyllä pakko saada plussat. Eihän tämä voi niin mennä että kaikki saisi pelkkää negaa.

mieli on ihan maassa, ja voimat vähissä. Siitä huolimatta aion huomenna klinikalle soittaessani sanoa että halutaan PAS:iin mahdollisimman pian! Vaikka olen kuinka loppu niin haluan lähteä siihen heti, koska voimani palautuvat aina kun on hiukankin toiveita olemassa. Yhteensä 4 alkiota meillä on pakkasessa. Kolme tästä hoidosta ja yksi edellisestä. Mitään huippuyksilöitä ei ole niistä yksikään, eli paljon mahdollista että eivät selviä edes sulatuksesta. Mutta saapahan ainakin pienen hetken taas elätellä toiveita...

JAKSAMISIA KAIKILLE JA ISOT HALAUKSET!!

Vierailija
7/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on ollut ihan liikaa nyt suruja.On toisaalta inhottavaa tulla kertomaan,mutta ketjun ensimmäinen plussa taisi tulla tänään minulle.. Inhottavaa siksi,että toivoisin muidenkin pääsevän plussajunaan kanssani.Elämä on niin epäoikeudenmukaista,tiedän.

Tein siis aamulla kello viideltä testin,kun olin nähnyt koko yön unta testaamisesta ja kaksi viivaa paukahti Acon 10.llä.testiviiva oli haaleampi,mutta selvä viiva kuitenkin,tänään siis pp9.Huomenna veritesti.

Suhtaudun realistisesti alku innostuksen jälkeen,muistissa on vielä vuoden takainen tuulimuna-raskaus.Lisäksi minulle on suositeltu istukkatutkimusta tuon alkiodiagnostiikan lisäksi (sehän on " vain" 95%varma) ja istukkatutkimus lähes 100%.Joten piinaavat viikot on myös edessäpäin eli onko kohdunsisäinen,sitten istukkatutkimus rv 10 jne jne..

Hypätkää nyt joku minun mukaani plussapuolelle?!

*Jaksuja anniwilma,oliveriina,satu-marja ja aamuntähti*

Vierailija
8/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Empulalle =) Hienoa, että aina joku onnistaa! Perässä koitetaan tulla piakkoin!

Olikos tämä Empulan ensimmäinen hoito? On se tieto tuolla jossain varmaan, mutta en jaksa nyt etsiä....

Kerro nyt vielä kaikki oireesi, niin jatkossa voidaan sitten taas tutkia itseämme =) Mitkäs mömmöt toikaan sinulle tuon ihanan plussan?

Onnea vielä!

Vierailija
9/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa!

Empula...taidat saada seuraa...Mäkin sitten testailin tänään ja arvatkaa mitä? Acon kymppiin tuli haamuviiva. Tää on niin jännittävää. Nyt tiukasti vähintään toinen jalka jo plussajunassa, mutta vielä en istumaan uskalla mennä ;)

((((haleja teille kaikilla))))

caro pp13

Vierailija
10/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut ensimmäinen hoito,ei.Jos lasketaan mukaan esikoisemme,hän sai alkunsa v.02 ensimmäisen icsin 2 alkion tuoresiirrosta (pakkaseen ei mitään)

Tuulimuna 12/04 (luomu)

Icsi 12/05 (-),ei mitään pakkaseen

ja nyt siis tärppäsi toisella icsillä tällä erää,2 alkion tuoresiirrosta ja yksi erittäin huono alkio jäi pakkaseen.

Miehellä huonot siittiöt ja niitä vähän,lisäksi on erään " poikkeaman" kantaja,jonka vuoksi meille alkiodiagnostiikka.Miehellä ei siis sairautta mutta kantaa geeneissään poikkeamaa,joka voisi periytyä lapselle.

Oireita..huimaus,väsymys,rinnat olleet arat,mielialan vaihtelut..siis ne kaikki jotka kuuluvat sekä raskauteen että siihen,jonka luget saattavat aiheuttaa.Paitsi tuo huimaus on uutta.Ja tietenkin mahaa ja munasarjoja nipistää vähän väliä.

Mun mömmöinä oli ensin synarelat,sitten Puregon 11 vrk 125 IU,Pregnyl 5000ky ja nyt luget 200mg x 3.

Caro,mukavaa että sielläkän plussahti :)

Vierailija
11/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Onnitteluhalukset*

Heti tuli pirteämpi ja toiveikkaampi olo, kun luin teidän haamuista.

Tiputtelee edelleen ja olo muutenkin hirveä. Oksettaa ja koskee mahaan, eikä oikein uskalla ottaa särkylääkettä.

S-M

Vierailija
12/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Caro säkin teidän tarina tiivistettynä. Monesko hoito? Lääkkeet? Sullahan olikin inssi.

S-M

Vierailija
13/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin kuitenkin puolestasi vielä raskautta mahdollisena,kun kerrot että on paha olo?Ei tiputtelu ole suinkaan varma merkki siitä,ettei ole raskaana.Oliko niin ettet ole testannut lainkaan?

Lämmin kiitos vielä kaikille onnittelijoille,on mahtavaa että huomioitte näin ihanasti jos jollakulla muulla tärppää,vaikka itsellä ei!

Vierailija
14/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...plussahtaneet Empula ja Caro! Mä soitin tänään klinikalle ja ilmottelin, että vuoto alkoi. Seuraavista kuukautisista lähdetään sitten kohti pakasteen siirtoa, eli uusia ajatuksia ja toiveita alkaa pikkuhiljaa hiipiä mieleeni. Jos ei tulekaan jouluvauvaa, niin vielä ehtii kuitenkin raskaaksi ensi jouluksi, tässähän on monta kuukautta jäljellä. Ja sekin olisi hienoa ja ihanaa. Kaikella on tarkoituksensa, se on elämänkatsomukseni. Jostain syystä jotkut vauvat saivat alkunsa nyt, ja jotkut eivät. Ja jotkut saavat alkunsa myöhemmin.

Lämpimiä terveisiä kaikille!

Vierailija
15/163 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄMPIMÄT ONNITTELUT EMPULALLE JA CAROLLE!!!!!!!!!!!

OLEN TODELLA ONNELLINEN PUOLESTANNE!!!!

Vierailija
16/163 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille tsemppaajille ja onnittelijoille! (((((haleja)))) Tästä eteenkinpäin sitä onnea todella tarvitaan.

Meidän tarina lyhykäisyydessään meni siis näin: Pari vuotta yritystä. Inssiin yritetty clomeilla ja piikeillä, mutta aina hoidot kesken, koska ei follit kasvaneet. Sitten ivf-yritys pitkän kaavan mukaan, mutta ei saatu folleja, joten hoito kesken, ja nyt sitten ivf lyhyellä kaavalla, joka muuttui inssiksi.

Satu-marja: Joko testailit? Pidän sulle peukkuja ja haluaisin niin kaapata sut mukaan tähän samaan plussajunaan. :)

Caro

Vierailija
17/163 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Caro peukutuksista.

Näin tässä kuitenkin kävi, että testasin aamulla puhtaan negan ja tänään alkoikin kunnon vuoto. Ei oikein voinut muuta kuin lopettaa luget ja syödä pari vahvaa Buranaa kipuihin. Kolme tiputtelupäivää olin ihan maassa, ja eilisen olikin mun sydänystävä koko päivän mun kanssa. Nyt ei sitten tunnu enää oikein millekään. Ei tälle vaan voi mitään. Kesä täytyy pitää lomaa kaikista hoidoista, pakollistakin julkisella, ja sitten syksyllä taas uusin voimin matkaan. Toivottavasti saan lyhyen hoidon silloin. Nyt meni 900 euroa kuin tuhka tuuleen, mutta on kuitenkin hyvä mieli, että yritettiin ja tehtiin kaikkemme tätä lapsettomuutta vastaan.

Vielä vaan onnittelut plussanneille. Ei se ole multa pois, että Empula ja Caro plussasitte. Meillä oli ihan mahtava pino. Tukea ja voimia tuli niin paljon. Toivottavasti tavataan tuolla lapsettomien plussanneitten puolella myöhemmin uudelleen.

Onnea ja voimia elämässä eteenpäin kaikille tässä pinossa olleille. Kaikkea hyvää.

S-M

Vierailija
18/163 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Carolla ja Empulalla!!! Upeeta, onnea roppakaupalla!!!

Olin siis talvilomalla viime viikon enkä sen takia päässy oikein viestitteleen. JOskaan ei tässä nyt mitään viestittämistä ookkaan... negan testasin eilen aamulla ja päivällä alko ruskehtava niukka vuoto, joka tänään on lisääntyny ja muuttunu jo vähän punertavammaksi. Eli se siitä hoidosta sitte.

En oo vielä ees itkeny. Ehkä odotinki jotain tällasta nyt niin varmana ettei sen takia oo vielä iskeny mikään epätoivo. Luultavasti pari kertaa tän vuoden puolella vielä yritetään mutta sitte on kai tehtävä se piste tälle hommalle. Nyt vaan vuodetaan rauhassa pari kiertoo...

Tsempit teille kaikille, sisaret! On ollu kiva matkata teidän kans!!

t. ippu

Vierailija
19/163 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu-marjalle ja ipulle pahoittelut ja halaukset!

Kiitos teille kaikille tuesta ilossa ja surussa. Kaikkea hyvää!

Elämä jatkuu...

Vierailija
20/163 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Thaimaasta, tultiin viime yönä !

Tulin heti kun vain pääsin lukemaan tänne viestit ja toivoin kyllä vähän toisenlaisia viestejä. Toivoin että plussaviestejä olisi !!!!!!!? Voi harmi !

Loma oli mukava sai vähän muuta ajateltavaa, huh huh kun siellä oli välillä kuuma !

Soitan huomenna Fertinovaan ja kyselen siitä passista.

Tsemppiä eteenpäin !

T:mami

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan