Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 8-9??

14.02.2006 |

Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)

Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu todella väärältä tulla tänne kertomaan omia (ilo)uutisia kun muilla tuntu menevän mönkään nämä hoidot...Mä olisin niin toivonut että kaikki olis saanut plussan tikkuun....mä olen nyt sanaton. Haluan antaa voimahaleja kaikille ja toivottaa kovasti tsemppiä seuraaviin hoitohoin...joskus nämä hoidot vielä tuottaa teille onnenkyyeleitä, uskokaa pois!

No mutta se mun uutiseni oli että sain plussan Predictor-testiin.

Terv. Sofie + pp13 (4+1)

Vierailija
82/198 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen kaikkien teidän puolesta, joilla tämä hoitokerta ei tuottanut tulosta :( Toivon teille kovasti voimia eteenpäin ja ennen kaikkea sitä onnistumista!

Sofie, Onnittelut plussasta! Ehkä tavataan vielä tuolla naapuripuolella :)

-Myyry

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

feledith: Kurjaa,että se vuoto sieltä sitten alkoi:( (((halaus)))

Ei tässä sitten voi kuin katsoa eteenpäin ja odottaa

sitä PAS:ia.Voimia!!

Onnittelut vielä Myyry ja Sofie plussasta,toivottavasti kaikki menee hyvin.Extra paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia!!!

Aurinkoista viikonloppua kaikille:)

Vierailija
84/198 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kyrsii todella pahasti. No asia ei raivoamalla parane joten jätänpä raivoamatta.

Vierailija
85/198 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofien veritestistä,tänäänhän sait soittaa siitä?

Neganneille vielä ((halaus)) ja tsemppiä eteenpäin!!

Vierailija
86/198 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt muutamaan päivään käynyt täällä...sen vuoksi vastaaminen kesti...

Veritesti oli 412!!!! Eli aikas korkee :) Se veritesti tehtiin pp 14. Kysyin hoitajalta että voiko masussa olla kaksoset niin hän sanoi että jos olisi kaksoset niin luku olisi 700-800. Mulle kyllä siirrettiin vain 1 alkio, mutta sekin voi siellä kohdussa vielä jakaantua.

Eli nyt on rv 5+3 ja pientä kuvotusta on ollut jo jonkin aikaa....rinnat ovat älyttömän kipeät, ne ei ole ikinä olleet näin kipeät!!! Sit alavatsatuntemuksia on ollut päivittäin, tavallas emätin supistelee...vaikka se supistus/kasvukipu varmaan lähtee sieltä kohdusta! Eli vatsatuntemukset ovat samanlaisia kuin kuukautisten aikaan! Sit mulla on koko ajan jano.... Varsinkin iltaa kohden lisääntyvästi. Ei sit muuta...

Mä vielä toivotan kaikille tsemppiä seuraaviin hoitoihin!!! Toivon sydämestäni asti että onnistutte...

Vierailija
87/198 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla,että kaikki on hyvin.

Voi hyvin ja aurinkoista kevättä:)

Toivoopi Sirputi

Vierailija
88/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ihan ainoa, jolle tehdään IVF/ICSI näillä viikoilla. Mehän ollaan piinailtu aikaisemminkin samassa pinossa ja täällä sitä taas ollaan. Muistin virkistämiseksi kerron, että aikaisemmin meillä negat IVF:stä 10/2005 ja PAS:sta 12/2005. Nyt IVF viikolla 8 (punktio ma ja alkionsiirto ke). Tästä se taas lähtee, tsemppiä sulle ja piinapinoillaan!!

Vierailija
89/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpä minäkin pinoon.

Meillä on ensi maanantaina punktio, josta tehdään ICSI. Elämämme ensimmäinen ICSI tehtiin viime elokuussa, joka päättyi keskenmenoon. Yhteen PASsiin riitti siitä alkioita mutta siitä oli sitten tuloksena tyylipuhdas nega. Mutta nyt koitetaan uudella innolla. Eilen olin ultrassa ja follikkeleita näytti olevan aika hyvin. Toisella puolella 10 ja toisella 7. Viime kerralla niistä oli kuitenkin yli puolet tyhjiä, joten vielä ei uskalla hihkua innosta. Sain uuden lääkkeen jonka toivotaan auttavan siihen ettei tyhjiä tule, joten piikittämistä on mulla nyt kolme neulaa per päivä.

Peukutuksia meille kaikille!

-Pewina

Vierailija
90/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sentään ole ainoa. Se viikon 9 ketju on pudonnut varmaan jonnekkin tosi alas kun siihen kirjoitteli niin laiskasti minä ja k@ksonen. Voidaan kyllä kirjoitella tähän pinoon nyt.... jos tää olis aktiivisempi pino. =0)

Mulla on sumut menossa, huomenna EHKÄ alkaa piikitys, se selviää huomisesta ultrasta. Sumut pitkitti tosi paljon kiertoa ja vieläkin täti on vähän vaiheessa et tuleeko vai ei... (tuhruttelee vain)

Mut viikolle 9 olis tarkoitus sitte sitä punktiota...

Tsemppiä kaikille!=)

Vierailija
91/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OnniAmanda: muistankin sut tuosta taannoisesta pinosta. Toivottavasti olisi tämä pinkka onnekkaampi! Pewinan kanssa menette edellä mua, pitäkäähän ajan tasalla niin tiedän odottaa mitä tuleman pitää. Ja tietenkin peukut molemmille!!

feledith: no ihan varmaan aktivoituu jo sillä voimalla, kun mä roikun täällä jatkuvasti ;-) Sulla on näköjään pitkä kaava, mulla lyhyt. Mulla menkat alkoi tänään ja Puregonit lähtee mahamakkaraan torstaista alkaen.

Me ei oltais vielä puoli vuotta sitten kuviteltu, että IVF:ään lähdettäis. Mieli oli jo adoptiossa, kun luomuraskauskin meni poskelleen. Näin se mieli muuttuu ja nyt olen kympillä tässä mukana. Missäs te muuten olette hoidossa? Me ollaan Fertinovalla.

Vierailija
92/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä pinoon, meillä ensimmäinen lyhyen kaavan IVF aluillaan. Huomenna eka aika polille ja piikitys alkaa varmaankin sit jo samalla kertaa kun saan opastusta siihen touhuun. Punktiota suunniteltu viikolle 9.

Meille tehty neljä tuloksetonta inssiä joista viimeinen muistaakseni marras-joulukuussa, inssipinoissa pyörin ahkeraan silloin mutta nyt on tullut pidettyä vähän palstataukoa. Nyt kuitenkin mukava tulla taas mukaan juttuun kun niin uutta tää koko IVF touhu.:)

Huih, kauhiasti jännittää koko tuo tuleva touhu joten kiva kun on muitakin samassa veneessä olevia!:)

Missä päin muuten olette hoidoissa? Me Kuopiossa KYS:ssa.

Vierailija
93/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla vatsanseutu aika lailla turvoksissa. Mulla pitkä kaava ja pistosannokset alusta asti korkeempia kuin viimeks (Gonal-F 225 IU x 13 päivää). Lisä turvotusta siis vielä tiedossa, mutta aikansa kutakin:-)

Pewinan kanssa meillä ihan sama aikataulu päivälleen...muistellan sitten punktiopetillä maatessa, että on muitakin kärsijöitä samalla hetkellä! Paitsi en mä paljon kyllä kärsimyksestä tiedä; mulla ainakin meni punktio viimeksi niin hyvin, että ei kyllä pelota ollenkaan lähteä siihen uudestaan. Sain tosi hyvät kipulääkkeet ja punktio kesti kuitenkin tosi lyhyen aikaa. Lääkäri lupas tälläkin kertaa samat tropit, joten eiköhän tämäkin reissu mene mukavasti. Täytyy kyllä myöntää, että viime punktion jälkeen nukuin kotona varmaan monta tuntia, olin niin lääkkessäni. Mutta eipä se mitään, sehän on sairaslomapäivä ja paikat saattaa olla vähän hellinä.

Kiva kun pinoon alkaa tulla porukkaa, pidetään mieliala korkeella!!

Ai niin; hoitopaikka Treen AVA.

Vierailija
94/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee lisää porukkaa jakamaan kokemuksia!

Pampula77: mekin insseiltiin 4x, joista tuloksena ekaa (kohdunulkoinen) lukuunottamatta negoja. Toivotaan, että pääsisit pistelemään jo huomenna!

Onniamanda: Mä jo murehdin punktiota ;-) Lepäilitkö ihan oikeasti vain punktiopäivän? Kun oon saanut sen kuvan, että kyllä siinä menee siirtopäivään asti kun tokenee. Itse voisin kuvitella, etten ihan heti olisi kunnossa, kun tuo työkin pakkaa olla aika viuhtomista.

Vierailija
95/198 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi jolla hoito ajoittuu viikolle 8. Huhuilin täällä jo aikaisemmin seuraa tuolle viikolle, mutta silloin ei muita löytynyt :( mutta kivaa nyt kuitenkin että toisillakin samat vaiheet menossa.

Meillä siis lapsettomuutta takana n. 3 vuotta, vika miehen simpoissa. Viime keväänä tehtiin eka IVF/ICSI josta kemiallinen raskaus. Nyt siis piikittelyt menossa ja tänään olin ekassa seuranta ultrassa jossa molemmilla puolilla n. 10 rakkulaa ja ihan kuulema ok kokoisia. Viimeksi saatiin punktoitua yli 20 rakkulaa, mutta vaan kaksi oli ns. hyviä loppujen lopuksi. Silloin molemmat siirrettiin ja mitään ei jäänyt pakkaseen :( Nyt toivon että menis paremmin..

Meillä punktio tod.näk maanantaina ja siirto torstaina.. nyt jo tooodella turvonnut olo. Ei meinaa enää farkut mahtua jalkaan :/

Kertokaahan kuulumisia :)

Tinkami

Vierailija
96/198 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla punktio tehtiin perjantaina ja olin siis sen päivän " out of order" . Mulla sattui olemaan viikonloppu vapaa, joten ei tarvinnut huolehtia siitä. En muista olleeni mitenkään erityisen kipeä viikonloppuna, kylläkin väsynyt. Oltiin normaalisti kyläilemässä viikonloppuna eikä ollut mitään ihmetuntemuksia, turvotusta lukuunottamatta. Maanataina alkionsiirtoon mennessä kunto oli jo ihan normaali mun mielestä koska heti sen jälkeen vei koiran eläinlääkärille ja voin aivan mainiosti. Saa nähdä kuinka käy tällä kertaa, lääkitykset ovat isommilla annoksilla.

Toivottavasti kaikilla menee punktiot hyvin ja mahdollisimman vähillä kivuilla!

-OA-

Vierailija
97/198 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäminen vaikka vähän jännittikin. Aika suurella päiväannoksella mennään täälläkin, määrä myös 225. Vielä en tiedä montako päivää pistän ja pidetäänkö sama annos loppuun asti, selvinnee tulevana maanantaina olevassa ultrassa. Lisäksi sain Orgalutran- ja Pregnyl -reseptin. Missähän vaiheessa tuota Orgalutrania aletaan pistää lyhyessä kaavassa? Mietin vaan et saiskohan sen ostamista pitkitettyä kuinka pitkälle...täytyy nimittäin huomenna ostaa vielä toinen 900 Gonal-F kun eihän tuo yks riitä kun lauantaille asti tällä annoksella ja palkkapäivä vasta tulossa.:/ Kyllä tää on " ihanaa" tämä rahanmeno, mut eipähän sitä varmasti enää siitä vaiheessa mieti mikäli hoito tuottaa positiivisen tuloksen...

Vierailija
98/198 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Itse aloitin pistämään tuolta orgalutrania kp7 eli olin siis siihen mennessä pistellyt 5 päivää puregonia. Maha on kun neulatyyny ja sen näköinen että olis kuudennella kuulla raskaana :) niin turvonnut.. vielä pitäis jaksaa ensi maanantaille, jolloin punktio. Toivottavasti tää turvotus sitten hieman vähenisi.. :) Mitäs muille piikittelijöille kuuluu?

Vierailija
99/198 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmottaudun mukaan myös! Ollaan mieheni kanssa TYKS:ssä hoidoissa. Eka IVF suunniteltu viikolle 9. Tänään aloitan pistokset, Puregon 150 ky (tänään meni apteekkiin rahaa 600 e!). Meillä vikaa molemmissa...miehen siittiöistä norm vain 2% (sperman/siittiöiden kokonaismäärä kuitenkin ylittää viitearvot joten luomuraskaus olisi mahdollinen jos minussa ei olisi vikaa....) Eli minulla on paljon kiinnikkeitä, enemmän kuitenkin vasemmalla puolella, joten niiden vuoksi munasolu ei aina pääse kulkeutumaan munajohtimeen. Kaikki muut arvot ovat ok (fsh ja kilpirauhashormonit). Nämä kiinnikkeet käyttäytyvät kuin endometrioosi, leviää ja tekee tuhojaan ympäristössään. Nämä kiinnikkeet ovat tulleet aikaisemmasta leikkauksesta.

Minkä vuoksi te muut olette hoidoissa mukana?

Vierailija
100/198 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofien ja Pampulan kanssa mennään näköjään samoissa: mulla alkoi menkat eilen joten pistelemään pääsen huomenna: Puregon 150 menee nyt ainakin aluksi kuten Sofiellakin. Ultrat on sitten ensi ti ja pe. Teillä kahdella on varmaan ihan vastaavasti?

Meidän syy lähteä IVF:ään on välillisesti mun epilepsia: ainut toimiva lääkitys hidastaa hormonitoimintaa. Ovulaatiota on induktoitu ja insseilty, mutta nyt reilun 3 vuoden jälkeen ei kärsivällisyys sellaiseen enää riitä. Kun ei toimi niin ei toimi ja tuutataan sitten hormoneja kunnolla jos kerran. Heti huomisesta lähtien!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä