IVF/ICSI vko 8-9??
Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)
Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.
Kommentit (198)
uskotaan! Kun nyt ihan monelta puolelta ryöpytetään niin eihän tässä uskalla vielä toivoa haudata ;-) Täytyy kyllä sanoa ettei tuo testaaminen mistään Sofien " tyhmyyksistä" johtunut, vaan menee täysin oman häröilyn piikkiin. Hätähousu mikä hätähousu. Ja vaikka onkin NIIN ällöttävää lykätä kolmesti (huom!!) päivässä sukkulaa veenukseen niin teen sen silti. Mitenkäs niille viktoriaanisille naisille sanottiinkaan että lay down and think of England. Jotain sen suuntaista että hyvään tarkoitukseen ja palkinto on hieno :-)
Tosiaan pp on vasta se 11 ja lämpöä en ole tänään mitannut. Vieläkin oon ihan jäässä, joten se voi olla yläkantissa. Nyt siis untuvapeiton alle jos hytinä loppuis...
Uskotaan uskotaan ettei vielä olis saanu testata, mut toisaalta tää kroppa paljastaa ittensä niin hyvin: kuumat aallot, tissit pienentyny, ei mitää arkuutta, hiki valuu, lämmöt alhaalla, menkkajuilinnat jne... et voisin vaikka pääni lyödä pantiks et nää on menkkoja enteileviä oireita...;-)
Ja just sen takia testasin, ettei tulis sitte niin kovana palana virallisena testipäivänä....
Jatkan kuitenki noita lugeja ja väkevämmätkin pullot jäi vielä korkkaamatta. Muutaman tupakan tosin tuossa poltin...*virnistää* ja helpotti oloa kummasti.
Tälläkin hetkellä hirveä hiki meinaa lyödä päälle, vaikka vähissä vaatteissa ja rauhassa istun koneella. Tulis se täti ja pian niin pääsis eteenpäin....
Tsemppiä edelleen muille, katotaan nyt loppuun asti tää projekti. =0)
Feletys pp...(katsoo kelloa) 12.....
mietityttää et kuinkahan kauan tässä täytyy odotella et päästäs uuteen yritykseen? Mun mielestä polilla sanovat jotain et parit menkat pitäs odotella, mut voi olla ettei siis enää kerettäs tehä toista IVF nyt keväällä kun taitaa olla jonoja. Voi dämn jos menee syksyyn...
Tänään pitää iltapäivästä soitella polille voinko lopetella luget huomenissa. Huomennahan mulla olis se veritesti ja kait siel pitää ees käydä kattoo onko taisto yrittänytkään kiinnittyä. Mut noi luget mulla loppuu huomenaamuna, en ostanu aluks kun yhen paketin niitä ja se on nyt lopuillaan. Uutta pakettia en enää viittis ostaa...
Mut täytyy tässä könytä töihin, ei kyl yhtään nappais lähtee lapsukaisia hoitamaan mut pakkohan se kait vaan on. Onneks enää torstaihin töitä ja sit alkas viikon loma.
Pidän vielä peukkuja teille muille piinailijoille et plussa osuis kohdallenne!:)
pampula pp 13
jo tässä vaiheessa, että koskahan voi uutta yrittää... onkohan se eri asia PASsin ja IVF:n kanssa? Mulla tuo PAS tehtäisiin varmaan lääkkeellisenä, mahtaakohan se vaikuttaa, hmm... välikiertoakin pitäis varmaan teroilla tai joillain potkia niin että ei tämä kroppa takaisin luontoon pääsisi missään vaiheessa, kai.
Ehkä tuo jotain tarvetta palveli tuo mun hätähousutestaus kun nyt ei tunnu vaikealta odottaa seuraavaa testausta perjantaihin asti. Vaikka suuresti epäilen, onko silloin mitään testattavaa kun tänään maha tuntuu jo jomottavan menkkamaisesti.
Heli ja pötkylät (kunnes toisin todistetaan) pp12
olen hoidossa ja siellä on odotettava kolmet menkat... siis nega-vuoto ja vielä kahdet sen perään ennen PAS:sia. Toivottavasti pääsis tekemään se siis ennen kesätaukoa. PAS:sit siis ilmeisesti voi tehdä peräkkäisiinki kiertoihin....?!
Halu on kova jo seuraaviin hoitoihin. Tämä oli vasta eka kerta ja onneks sitä oltiin kuitenkin niin varovaisella asenteella liikenteessä, ettei tää nyt niin järkytys ole....
No, katsotaan vielä loppuun asti, tänäänhän vasta pp12, mut hyvin varma tuo nega kyllä on...
Tsemppiä vielä muillekkin!
Pampula, (((halaus))) negan takia!
Katsotaan nyt kuitenkin viralliset testipäivät,ellei se vuoto sieltä ennen tule.
Tyks:ssä toisesta kierrosta PAS,tosin viimeksi mulle siirrettiin heti ekasta vuodosta,koska ultrassa kaikki oli ok.Nyt kyl IVF-hoitaja oli sitä mieltä,että vasta seuraavasta kierrosta.PAS:it voi tehdä perä jälkeen ainakin,jos tehdään omasta kierrosta.
Tsemppiä kaikille!
Terv.Sirputi
...en jaksais odottaa tonne perjantaille tai oikeastaan maanantaille! Veritesti on pe, mutta vastaukset saan VASTA maanantaina! No kyllä mä jonkun tikkutestin meinaan perjantaina tehdä, taidan tehdä sen Predictorilla. Eikö siinä herkkyys ole 40 hch? Ihan turha tehdä Acon 10:llä ja 25:lla koska niistä on tullut jo positiivinen tulos. Jos Predictoriinkin tulee viiva niin kai sitä sit raskaana ollaan. Pelkään joka päivä että tämä ei olekaan totta, että sitä raskausviivaa ei enää tulekaan...En pysty iloitsemaan tästä vielä, viivat ovat kuitenkin olleet vielä himmeitä, tai ovat hyvin näkyvissä mutta eivät ole väriltään niin tummia kuin kontrolliviivat. Mitähän sekin sit kertoo?
Pampulalle pahoittelut negasta, oliko veritesti tänään tiistaina vai oliko se vasta ke? Saatko vastauksen samana päivänä? Helillä ja Felelläkin oli se virallinen testi vasta torstaina, kaikkee hyvää voi vielä tapahtua! Ja Pampulakin piinailee vielä vaikka nega tuli pp13...viittaan vielä siihen mun aikaisempaan tekstiin :)
Hain kanssa tietoa siitä että miten aikaisin tai myöhään se plussa on muille tullut niin ei kovin harvinaista ollut että plussa oli tullut vähän myöhemmin näkyviin eli vasta testipäivänä tai myöhemminkin. Mä haluan tsempata teitä vielä niin kovasti, haluan teidät plussajunaan mukaan :)
Eikö teidän testeissä ole näkynyt edes haamuja?? Onko testit olleet kaikkein herkimpiä???
Sofie: vielä pitää se viikonloppukin kärvistellä... no mutta sanottaisko näin että sulla on tässä vaiheessa aika hyvät mahikset saada veritestissä hyvä tulos ;-) Tuo Predictor on kyllä varmaan ihan hyvä idis, se on mun tietääkseni yks suurpiirteisimpiä. Olikohan jopa 50 *miettii*...
No ei näkynyt eilen haamun haamua edes roskiksen pohjalta. Ja kuten voit arvata, tällä ammattilaisliigan hätähousulla oli tietysti herkin testi eli acon10. Mutta jatka tsemppaamista, kiitos, se voi jopa auttaa!!
Ja koetapa itse rauhoittua nautiskelemaan :-)
Heli + pötkylät pp12 (melkein 13!)
Pahoittelut negoista feledith, pampula ja heli :/
Koittakaa kuitenkin pitää toivoa yllä viralliseen testipäivään saakka!
Kovasti toivon, että nega vielä plussaksi muuttuisi *halit*
Uskallankohan kertoa teille omat uutiset... Tein nimittäin testin eilen illalla pp.13 ja sain aikaiseksi haalean (siis todella haalean) viivan :) Vielä en hypi onnesta kattoon vaan odottelen maltillisesti verikokeen tuloksia, jotka saan ehkä huomenna mutta viimeistään
perjantaina. Tänä aamuna tein uusintatestin ja viiva oli yhtä haalea kuin eilen. Olen aika positiivisin mielin vaikka pelkäänkin hirmuisesti ettei hcg-arvo ole tarpeeksi korkea.
Ainakin tämä on jonkinlainen edistysaskel, kun sain edes tuon haalean viivan aikaiseksi :)
+++säteitä kaikille!
Onnittelut haamusta Myyry!!Eiköhän se siitä vahvistu!
Täällä pp 13 ja aamulla lugea laittaessa tuhrua!Alkais vaan kunnon vuoto ni pääsis eteenpäin.. vaikka näyttää olevan hitaissa kantimissa tää julkisella hoidoissa oleminen.
Eniten tässä hommassa hajottaa se, että PAS siirtyy ehkä jopa elokuulle, jos ei sitte mennä hoitoon VL:lle tai yksityiselle. Soitin just oysiin ja siellä pitää oottaakin nää " nega-menkat" , sit kahdet menkat ja vasta kolmansien menkkojen kierrosta voi tehdä passin ja ku kesätauko on välissä ni se menee elokuulle!!VTU! Ei naurata enää yhtään.
Paljon onnea! (((halaus))) Tuntuuko oireita?
Fele: aika jyystämiseksi menee jos joudutte kesän yli odottamaan :-/ Katsot nyt kuitenkin varmaan käskemättäkin tämän yrityksen loppuun, et lopeta lugeja etkä heitä toivoa ennen kunnon vuotoa, ok? Tästähän meitä jo ojennettiin :-) Meethän vielä huomenna veritestiin niinkuin suunnittelit?
Mulla siis myös menossa pp13 ja tilanne ennallaan. Lämpöä on mutta laskusuunnassa, eilen 37 tasan. Aion testata uudestaan siis perjantaina vasta, vaihteeksi teen niinkuin on käsketty.
Mä sit kävin siellä verikokeessa ja arvo oli odotusten mukainen. Alle 0,1 tais olla hcg eli ei oo tainnu taisto ees yrittääkään kiinnittyä...:( Olo on jotenkin kummallisen rauhallinen, ei itketä tms. Taisin tosiaan olla jo niin varma tästä negasta.
Tänään sit juttelin Kyssin polin hoitajan kanssa jatkokuvioista. Laittaa lääkärille paperit menemään ja mahdollisesti saatettas päästä vielä tän kevään aikana toiseen hoitoon, vielä kuitenkin epävarmaa. Jotenkin kauhistuin kun puhu että kolme kertaa kokeillaan tuota IVF:ää. Tiesin kyllä et vaan kolme kertaa tekevät julkisella mut silti ajatus siitä että enää kaksi yritystä on pistää miettimään...mitäs sit jos noissa ei tulekaan onnistumista.:(
Onneks tässä on nyt muuta ajateltavaa tulossa, perjantai-aamuna lähdetään Rukalle reiluksi viikoksi.:) Kiva saada vähän maisemanvaihdosta, menkathan ne kyllä tulee just lomaksi mut tulkoot. Tätä lomaa on odoteltu jo sen verran etten kyllä aio pilata sitä murehtimalla, ehtii sitä lomankin jälkeen. Ja hei, nythän mä voin afterskiillä ottaa muutaman siiderin tai olusen!;)
Mutta toivottelen vielä lopuille piinailijoille paljon tsemppiä, ottakaa nyt joku vielä se plussa mun puolesta!!!:)
pampulainen ilman " Taistoa"
Toivottavasti pääsette pikaisesti uuteen hoitoon. Jospa teille löydettäisiin sopivampi lääkitys ja enemmän taistonaiheita kasvamaan! Monesti olen kuullut että eka IVF voi mennä " harjoitellessa" ja sen jälkeen tietää jo jotain enemmän miten kroppa reagoi ja seuraavaa voi paremmalta pohjalta suunnitella. Ei varmaan hirveästi lohduta, tiedän, mutta jos tuon uuden saisitte pikaisesti käyntiin niin hyvä olisi. Lohtuhalin lähetän kun en muuta voi (((Pampula))) Pidä hauska loma!
Nyt oon jo vähän rauhoittunut...
pitää yrittää kokeilla, jos päästäis vähän aikaisemmin kuitenki passiin eikä tarvis elokuulle odottaa. Olis se aika kohtuutonta. Tai sit väestöliitolta kysyttäis ottaisko ne meitä....
Pampulalle *halaus* ja mukavaa Rukan lomaa! onneks meilläkin on loma eessä... tosin vähän erilainen ku teillä... lähdetään nimittäin etelänmaille viikoksi. Tilattiin se äkkilähtö ihan sitä varten, että päästään tuulettumaan jos tulee epäonnistuminen, mut jos olis onnistuttu ni myöskin viettään rentoa lomaa vielä... No, tää oli nyt sitte tää ensimmäinen vaihtoehto. :/
heli71: Juuh, kai se pitää veritestis aamulla vielä käydä, vaik nollaa se kai näyttää. Tungen luget enää muutaman kerran. Tuhru tosin on lisääntymään päin, että saa nähdä mikä tilanne aamulla. Jos vuotaa ku seula ni kannattaako sinne veritestiinkä enää mennä???
Tsemppiä vielä sulle!!!
yrittää pitää toivoa yllä että se tärppäisi jatkossa seuraavissa hoidoissa. Ja voihan meillä periaatteessa tärpätä ihan luomustikin koska mitään muuta vikaa ei ole löytynyt kuin se että en ainakaan joka kierrossa ovuloi. Mut ainakin IVF:ää edeltäneessä kierrossa mulla oli ultran perusteella kehittynyt kaksi isoa munarakkulaa " luomusti" , jotka kylläkään eivät olleet ehtineet puhjeta lääkärin sanojen mukaan siksi koska olin aloittanut terolutit. Terot olivat estäneet munasolujen irtoamisen lääkärin mukaan. Mut pieni kait se mahdollisuus enää luomutärppiin on, mut onpahan nyt edes hitusen toivoa siitä.:)
Nyt mulla täällä sauna lämpiää ja sen jälkeen aion juoda yhden kaapissa lojuneen siiderin mihin en ole uskaltanut koskea piinisaikana. Sen olen nyt kyllä tottavie ansainnut!;)
välttämättä kun kuulemma esim kohdunulkoinen raskaus ei näy kotitesteissä. Ja varuilta muutenkin hyvä testata koska kaikilla noi kotitestit ei näytä postiivista kun vasta virallisen testipäivän jälkeen, veritesti on kuitenkin varmempi.
Voi kun oiskin ihanaa lähtee etelään.:) Mentiin viime kesänä naimisiin ja häämatka jäi pitämättä häiden jälkeisen budjettivajeen vuoksi...;) Haaveissa se häämatka on kyllä jo tulevana kesänä, jospa osuis joku hyvä äkkilähtö sit kohdalle lähempänä kesää.
Ja sillä siunaamalla alkoi menkat ku testitikkua virtsasuihkussa uitin...
Täten siis julistan ittelleni negan. =(
En edes veritestiin mene nyt kun vuoto alkoi. Mitä se hyödyttää. Harmittaisi vaan jos tietäiskin, että kiinnittymisyritystä olisi ollut....
Nyt nokka kohti uusia seikkailuja!!
Peukuttelen vielä teidän puolesta ja onnea vielä kerran jo plussanneille!Poistun hiljaa takavasemmalle...
Pakko tulla kirjoittamaan pahoittelut hoidon epäonnistumisesta tänne teitin pinoon. Muistan että samaan aikaan pyörittiin tuolla vauvakuumepuolella aikoinaan. Pyörin täällä myöskin netissä koko ajan matkatoimistojen sivuilla ja haaveilen että varattaisiin etelänmatka äkkilähtönä.. menossa pp7 ensimmäisen IVF:n jälkeen ja olo on aika negatiivinen. Olis niin kiva päästä matkalle purkamaan pettymystä, on tämä hoitojakso ollut niin kamalan rankka että kaipaisi oikeen kunnon laatuaikaa miehen kanssa kahdestaan. Meillä on vaan häämatka kohta edessä (ja myöskin häät, heh), mutta heti sen jälkeen varaamme kyllä uuden matkan, pakko nauttia nyt elämästä kahdestaan. Huomaa kuinka varma olen tän hoidon epäonnistumisesta, siirrettiin vain yksi 3-luokan alkio-reppana. Menkkatuntemuksia on vähän, tosin ollut jatkuvasti punktiosta lähtien.
Mutta, toivon että pääsette PASsiin ennen kesätaukoa, ja pitäkäähän hauskaa matkalla! Aion muuten tehdä sunnuntaina saman kuin sinä, jos testi näyttää negaa niin kessuaskin ostoon heti=)
-Possu pp7
Kyllä muistan sut! Mieltä oikein lämmitti ku tulit pahoittelemaan. =)
Pidän sulle kovasti peukkuja menkkatuntemuksista huolimatta. Elähän nyt alkiota epäile, vähemmän kehutuillakin voi onnistua, kun itsellä oli top-alkio ja kävi näin! Mutta ei lannistuta!
Hyvää häämatkaa teille ja onnea jo tulevalle hääparille!
Heli ja fele: ne negatestit voi vielä aivan hyvin muuttua positiivisempaan suuntaan loppuviikosta!:)
Oma olo edelleen epäselvä, testannut en ole vaan odottelen vuodon alkua. Vielä ei kyllä punaista paholaista ole näkynyt mut kovasti mahaa juilii ajoittain. Keskiviikkona meen sinne veritestiin, sit kait se tulos on pakko selvittää et tietää pitääkö noita lugeja vielä törkkiä sisuksiin... Niin varautunut olen kyllä siihen negaan ollut jo monta päivää et toivottavasti ei tuu kauhee pettymys sit kun sen tosiaan kuulee vielä verikoearvosta. Kuten joku sanoikin, on parempi valmistautua siihen nega-pettymykseen pikku hiljaa pieninä paloina...Toisaalta tässä tietty vielä välillä yrittää toivo nostella päätään et jospa kuitenkin, oireet tai oireettomuus kuitenkin kertoo muuta. Mut tässä vaan mennään keskiviikkoa odotellessa...
Ja nyt nukkumaan, pakko oli vaan tulla pikaseen päivittämään teitin kuulumiset muutamalta päivältä. Öitä!:)
pampula pp 12