IVF/ICSI vko 8-9??
Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)
Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.
Kommentit (198)
sen poissa. Iso annos kuitenkin menee, 2x100 mg/3 päivässä...Se tässä just pelottaa et jos tää ei nyt onnistu, joudumme mahdollisesti odottelemaan syksyyn ennen uutta yritystä. Pakasteeseen meillä ei siis jäänyt yhtään alkiota ja polilla ilmeisesti tää kevät jo aika lailla täynnä aikojen suhteen.:( Miten ihmeellä sitä taas jaksaa vaan odottaa ja odottaa...
Keskiviikkona olis verikoe joten sithän sen viimestään tietää miten tässä kävi. Voi olla etten edes itse testaile ennen sitä, sen verran kova tappiomieliala tässä on jo päällä. Tsemppiä vielä muille piinailijoille, eikö kuitenkin n. joka kolmas IVF onnistu joten kyllä nyt varmaan joku teistä ainakin sen plussan saa!:)
pampulainen kirves jo kaivossa...pp 10
Piina ei ole vielä lopussa ja toivo heitetään vasta sitten kun vuoto alkaa, jesh? No oon kyllä itsekin totta puhuen aika vahvasti sillä mielellä, ettei tästä mitään tule, kai se on joku suojakeino. Kun onnistumisprosentti tässä on inssejä korkeampi, epäonnistuminen tuntuu jotenkin isommalta epäonnistumiselta. Tai tuntuisi, pitää tässä vaiheessa vielä sanoa. Piinailu on nyt hankalampaa kun mulla ei ole ennen ollut lugeja käytössä, nyt laitan progesteronia päivittäin 3x 300mg eli aikamoisen paukun
odottaa...
Jotain nipistelyä mahassa tuntuu aina välillä ja nännit ovat arat. Siitä voisi tietenkin kuvitella vaikka mitä, koska pregnyl-arkuus lieveni ja nyt ehkä on vähän vahvistunut parina päivänä. Menkkoja ennen tissit ei oireile, joten mieli laukkaa kaukana vaikka yritän parhaan imukaan sitä suitsia...
Kaikille oikein hyvää viikonloppua ja PALJON TSEMPPIÄ!!
Heli ja Pötkylät pp9
Kirjoitanpa heti aamusta,kun muut vielä nukkuu.
Tosiaan,se kipuilu enteili vuodon alkamista ja nyt voin sanoa,että mun kohdalta on piinailut piinailtu:( (mulla alko hoito pari päivää aikasemmin ku yleensä,ni siksi varmaan vuoto alkoi jo nyt).
Ketuttaa vietävästi,mutta pakkasessa on kaksi olkea,että josko niillä alkaisi toivottu raskaus.Uutta hoitoa en jaksaisi heti perään.
Tsemppiä oikein kovasti teille joilla piina vielä jatkuu.Toivottavasti saadaan plussa uutisia!!!!!
T:Sirputi
Sirputi:alkakoko sun menkat oikeen kunnon vuodolla? Tee testi aika herkästi, varsinkin jos vuoto niukkaa...
Pewina: tottakai sinä saat hehkuttaa onneasi!!! Luulen että me kaikki tekisimme samalla tavalla jos vaan plussaviivan tikkuun saisimme!!!
Tosi monella on niitä menkkatuntemuksia! Mulla on nyt pp 9...pp 7 oli tosiaankin koko iltapäivä sellaista ihme kouristusta häpyluun tienoilla....vähän niin kuin olisi menkat päällä. Sen jälkeen ei sellaisia tuntemuksia ole enää ollut. Nyt kerron teille pienen salaisuuden...tein eilen, pp8 testin, testiin (Acon 10) tuli haalea viiva. Oli pakko soittaa naapurillekin (piinailee mun kanssa yhdessä..) ja hän sanoi että viiva siinä on! Mutta älkää vaan onnitelko vielä koska se ei välttämättä tarkoita vielä mitään, pelkään että se Pregnyl näkyisi vielä....tein kyllä negatestin pp3 ja pp7. Mitä mieltä olette? (pp3 halusin testata että joko se Pregnyl on pois elimistöstä ja nega tosiaankin tuli jo silloin). Vitsi et jännittää kovasti....jos alkio on kiinnittynyt niin toivottavasti se pysyisi hyvin kiinni ja raskaus lähtisi alkamaan.....olen rukoillut sitä niin paljon :) Minkäköhän vuoksi se raskausviiva vaaleni tosi paljon 30 minuutin jälkeen? Nyt siinä ei ole enää kun todella haalean haalea viiva, melkein valkoinen viiva missä näkyy reunat!?
Mites te muut, koskas testailette? Ensi viikolla kaikilla on testipäivä...siis se VIRALLINEN....mulla se on vasta pp14 eli pe!
ihan kunnon vuotoako jo? Aika aikaiseen aloittaa, mutta jos yhtään niukempaa on niin älä lopeta tukilääkitystä! Mutta siis halaus joka tapauksessa, ekstratukeva jos ihan kunnolla vuotaa (((o)))
Sofie: kyllä mä nyt kuitenkin onnitella aion! Onnea siis OIKEIN PALJON!! Oliko nuo sun testit samaa herkkyyttä? Muistanko oikein että sulla pregnyliä oli vain tuo yksi eli 5000 yksikköä? Ei pregnylin tuoma viiva voi munmielestä mitenkään enää pompahtaa esiin jos se on jo hävinnyt. Vai testasitko nuo negatestit aamupissasta? Luulen kuitenkin että onnittelut ovat nyt tarpeen!
Mä pistin Pregnyliä 10 000 ja olen ongelman edessä: huomenna on pp11 ja haluaisin testata, koska olen menossa vasta illansuussa töihin. Aamutestauksesta saisin itkuni itkettyä ja rauhoittuisin päivällä. Ti-pe on ihan tasaisen tiukkaa arkea. Pe-aamu olisi virallinen testipäivä. Noina tavalllisina arkiaamuina en haluaisi testata kun oon tuloksesta sekaisin joka tapauksessa. Lauantai tuntuu ihan utopialta koska menkat on silloin varmaan jo alkanut ja sehän olis kyllä jo klinikan ohjeita vastaankin ettei testaisi testipäivänä. Hmm, vaikea juttu. Mitäs te tekisitte??
kyselee Heli pötkylöineen pp10
Koska tämä epätietoisuudessa elämäinen on kamalaa! Ja plussaa näyttää edelleen, ja vahvasti!!!! Eli aikaisemmin olen testaillut aamupissasta Acon 10:llä, mutta tänään tein olikse nyt One Step 25 hcg testillä ja virsa oli ollut rakossa 1.5 t...ja plussaa näytti! Vitsi etten uskalla tuulettaa vielä ku olen tyhmänä lähtenyt näin aikaisin testailemaan. Pregnyliä oli vain se yksi ampulla eli 5000 ky. Silloin pp1 näytti haaleaa plussaa ja pp3 ja pp 7 negatiivista. Mä olen kova tyttö ollut testailemaan! Ja vielä teiltä salaa ;)
Mä kurkkaan tonne pharmaca fennicaan ja yritän lukea miten kauan se Pregnyl viihtyy elimistössä. En mäkään kyllä usko että se paukahtais uudelleen testeihin kummittelemaan...mutta silti kaikki on mahdollista! Huhhuh, nyt tytöt testailemaan!!!
oon just lähdössä iltavuoroon...
Kyllä sua sofie saa jo onnitella! Ihana juttu! Onnea ja paljon siunausta!*halaus* Onko sulla rinnoissa minkäänlaisia tuntemuksia?
Mä oon omalta osaltani heittänyt kirveen kaivoon. Rinnoissa ei mitään tuntemuksia, pienikin arkuus on poistunut. Vuotoja ei näy ja aina välillä noita menkkatuntemuksia, joita ollut kyllä lähes kokoajan pp 4:stä asti...
Huomenna aattelin kokeilla testaamista... jos jaksan lähteä ostamaan, kaapissa ei oo yhtään.
Sirputi: halaus sullekkin... voi harmi juttu.. No, enskerralla sitten!!!Ei saa luovuttaa!
Nyt pitää lähteä, tulee jo kiire!!!
t.Fele pp10
Pharmacassa kerrottiin puoliintumisajan olevan 33 t.... ja yksi keskustelija kertoi lääkärin kertoneen että jos pistää Pregnyl 5000 ky niin se on elimistössä n 7 vrk ja ja jos pistää 10 000 ky niin sit se on elimistössä 1,5 vk! Eli kyllä sä heli jo uskallat testata!?!? Laitoitko sä Pregnylin vuorokautta aikaisemmin kuin minä? Eli su? Joten siittä on jo 14 vrk! Ja jos on laittanut aineen lihakseen niin se häviää nopemmin elimistöstä! Mä laitoin ihon alle eli läskeihin;)
Rinnat ovat kauttaaltaan vielä kipeät, mutta ei enää niin arat kuin muutama päivä sitten. Aamulla pystyn nukkumaan jopa vatsallani :) Aikaisemmin en pystynyt. Mulla ei ole mitään oiretta! Lugesteronit ja muut hormonimömmöt sekottaa kaiken!!!
Kun surffailit mun puolesta pregnylistä tietoa! Sunnuntainahan mä sen pistin (mahaan) joten se ei voi enää elimistössä näkyä. Kovin skeptinen kyllä oon että onko siellä mitään muutakaan näkyväksi, tämä tissiarkuus ei ainakaan vahvistu tai sitten se on siirtynyt eli ovat palleroiset tuosta ala/sivulta vähän aristavat. Mutta sekin kai voi olla progesteronilääkkeen vaikutusta?
Enpä tiedä. Mieli tekisi testata huomenissa mutta toisaalta... ja toisaalta... mistähän sais tilata sellaisen palvelun joka faksaisi mut vaikka viikon päähän. Tai vois samantien se palvelu tainnuttaa mut uneen tai horrokseen ja herättää sitten kun ovat hommanneet mut raskaaksi...
Kiitos Heli71 ja feledith tuesta.Kyllä mulla eilen jo illalla tuli pientä niukkaa vuotoa,mut aamulla alko runsas vuoto:( En ollut aiemmin testaillut ja turhaa se enää on).Kyllä harmittaa tosi paljon.
Sofielle onnittelut plussasta: )))Mulle kemiallisesta raskaudesta tuli ihan haalea viiva,et jos sulla testissä vahva viiva ni kyllä se aika hyvältä kuulostaa.
Tsemppiä nyt kaikille oikein kovasti!!!!
Sofie, onnittelut plussasta! Hienoa, että tähän pinoon saadaan onnistumisia.turvallista odotusaikaa!
Sirputi, voihan ei :( Nega on aina niin masentava juttu ettei siihen osaa oikein mitään sanoa.. Toivon teille oikein paljon onnea tuleviin koitoksiin!
Helille onnea huomiselle, jos päätät testin tehdä. Hui, kuinka jännää :) Täällä on peukut pystyssä!
Vielä olisi kolme päivää ennen omaa testiä.. Tekisi niin kovasti jo mieli tietää, että miten tämä hoito päättyy.Negaan olen jollain tavalla valmistautunut, mutta ainahan sitä toivoo parasta.
Toivon, että me kaikki tulevan viikon testaajat päästään plussaajien joukkoon :)
-Myyry ja pp. 11
Kai se sit vaan uskottava on että sulla on menkat.....olen tosi pahoillani siitä...vitsi ku sais kaikille sen plussan!!! Ja miks IVF ei vois olla 100 % varma tapa saada vauva kaikille!!! Miks ja miks???? Kysymyksiä olisi vaikka kuinka.
Mua rupes mietityttämään se kemiallinen raskaus, mikä sellainen on? Ei ainakaan kuulosta kovin hyvältä...vitsi ku alko pelottamaan. Ku sen plussan testasin niin olen vain koko ajan miettinyt että se ei ole vielä todellista, koska virallinen testi on vasta ens pe! Ja ku kaikkee kamalaa voi tapahtua tämän muutaman päivän aikana esim, jos se alkio sit kuitenkin tipahtaa kyydistä pois. No ainakin tiedän että se yritti kaikkensa!!! Sit kun oikeesti on raskaana niin koko ajan saat pelätä että jos sit kuitenkin jotain tapahtuisi...tämä on ihan hirveetä!! Miks ei vain vois nauttia raskaudestaan pelkäämättä mitään?
Eli onnitelkaa raskaudesta vasta kun olen käynyt siellä veritestissä....Käykää tytöt heti ilmoittamassa miten teidän testienne kanssa kävi...jännittävää!!!
Kyllä vuoto on sen verran runsasta,ettei tarvi toiveita elätellä raskaudesta.
Kemiallinen raskaus tarkoittaa sitä,että munasolu" hipaisee" kohdunseinämää ja erittää istukkahormonia sillä seurauksella,että testi näyttää positiivista.Se on ihan alkuraskauden keskenmeno eli sitä ei edes itse välttämättä tiedä koska kuukautiset saattavat tulla ihan ajallaan tai muutaman päivän myöhässä.
Jännittää kyllä teidän puolesta jotka siellä vielä piinailee,tsemppiä!!!!
ja tulos oli tuttu yksi viiva. Testi oli acon10 eli kaikki oireet on vain progesteronin aikaansaannosta. Tuleepa sekin nyt sitten opittua, niistä ei ollutkaan aiemmin mitään kokemusta. Eilen oli vilunväreitä ja lämmöt näyttikin 37,3. Jano on koko ajan ja vessassa pitää juosta (ennen testausta olin nukkuessani ollut 4-5h pissaamatta). Tissit vähän aristaa edelleen ja mahaa nyppii silloin tällöin. Eli tälläisiä oireita kun _ei_ ole raskaana ):-( Onneksi saan vielä hetken olla kotona ennenkuin pitää mennä työhullunmyllyyn. Eilen surffasin haulla " pp11" ja " plussa" tai jotain sinnepäin ja löysin tosin sellaisenkin rohkaisevan tarinan, että joku oli testannut pp11 negaa ja pp15 plussaa ja käsittääkseni sai vaavinsa! Eli nähtäväksi jää, uskon tietenkin vasta sitten kun vuoto alkaa ja kunnolla. Teistä muista en tiedä, itse ehkä pyrin tällä aikaisella testaamisella " paloittelemaan" tätä pettymystä. En välttämättä osaa ennustaa miten reagoin negaan, ja siksi ajattelin antaa itselleni tilaa tällaisena rauhallisempana päivänä. Ihme kyllä, en ole itkenyt melkein yhtään. On vaan sellainen ihan tyhjä olo enkä näköjään jaksa reagoida oikein mitenkään.
Feledith, olit testaamassa tänään? Oliko muita hätähousuja?
Täällä on kans pp11 ja negaahan se testi näytti kuten on tässä muutaman päivän oireet antanu ymmärtääkin. Mullakin testinä aconin kymppi.
Oon oikeasti tässä jo muutaman päivän totutellut negaan ni ei tää hirveesti ees tunnu enää. Jotenki oon jo tosi rauhallinen. Kaikki kuumat aallot, rinta-arkuuden poistuminen, lämpöjen lasku jne olivat niin selviä merkkejä, että raskaana ei olla.
Vuotoja ei vielä näy, mutta ehkä nuo luget pitää ne poissa. En kuitenkaan usko, että tää nega tästä mihinkään muuttuisi. Haluaisin jo lopettaa nuo luget, mutta voikohan niitä vielä lopettaa? kuitenkin vasta pp11, mutta vain kuolleen ruumiini yli tuo tulos muuttuu tuosta.
Heli: *halaus*
Nyt lähden ostaan kessuaskin ja ette arvaa mitä illalla korkkaan!;-)
Mä olin tänään lääkärissä ja lääkäri oli vihainen kun olin jo mennyt testailemaan....hän sanoi että ei vielä saa testailla kun aikaisintaan vasta perjantaina!!
Annan Helille ja Felelle pientä toivoa: Lääkärini sanoi että hänen kahdelle potilaalle oli käynyt näin: tytöt olivat olleet samana päivänä alkion siirrossa ja molemmat olivat soittaneet parin viikon kuluttua siirrosta, että testi oli näyttänyt negaa....ja molemmat olivat myös lopettaneet luget!!!No toiselle oli tullut pientä vuotoakin....no joka tapauksess kuukautisia tai kunnon vuotoa ei alkanutkaan kummallekkaan ja viikon kuluttua molemmille tuli plussa!!!! Että HELI JA FELEDITH: älkää menettäkö vielä toivoanne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä en usko omaan positiiviseen testiinkään kuin vasta perjantaina! Ei ole yhtään sellainen olo että olisi raskaana.....lääkäri sanoi että se kemiallinen raskaus on niin yleistä, sen vuoksi ei niitä testejä saisi kovin aikaisin tehdä....tyhmä Sofie sai teidätkin tähän mukaan! No testit on nyt tehty...
Toivotaan kaikille parasta, laitamme kädet ristiin ja rukoilemme että kaikki sais sen mitä haluais....
Sofie: just mietin, että saiskohan nuo luget lopettaa. Tympäisee vähän käyttää nyt niitä. Mut kai se pitää torstaihin asti ainaki käyttää jos menkat ei ala. Torstaina kai pitää käydä siel veritestissä, se olis pp 14.
Mulle sanottiin, että kahden viikon päästä saa tehdä kotitestin tai mennä veritestiin. Aattelin mennä veritestiin, että näkee että onko ees kiinnittymisyritystä ollut.....
Silti kyllä mä niin tuohon negaan luotan... Mut käytetään niitä lugeja nyt sitten.....
Sofie: pidetään sulle peukkuja, että plussa pysyis! ja pysyykin se!!!
Nyt heli ja fele tikut takas pakettiin ja lugepallerot housuihin! Kessuaskit jätätte vielä kauppaan ja väkevämmät pullotkin korkataan vasta perjantaina, jos silloin siltä tuntuu.
Kuulkas nyt tytöt, pp11 ei ole testipäivä just sen takia, että silloin ei vielä voida sanoa mitään, on testitulos mitä tahansa. Kotitesti ei kerro tulosta ennen kuin pp14, eikä välttämättä vielä silloinkaan!
Ette todellakaan luovuta näin helpolla! Pettymystä saa tuntea ja jakaa useammalle päivälle, mutta lääkitystä ei jätetä kesken oman hätäilyn takia! Piinapäivät on kamalia, mutta koettakaa jaksaa...
t. sivustaseuraaja Osse, joka testasi hätäpäissään pp12 erittäin haamuisen plussan, eikä se tumma ollut vielä pp14kaan, mutta sai siihen asti pelätä koko ajan, että haamu oli kuvitelmaa
Täällä menkkamaiset tuntemukset vain lisääntyneet. Tänään olin jopa aamulla varma, että menkat alkoi, mutta ei vielä vuotoa näy. Luulen, että luget vain pitää vuodon poissa, muuten alkaisivat kyllä. Eilen ja tänäaamuna ollut hetken ajan jopa etovaa oloa, (sylki noussut suuhun), mutta mulla se voi joskus liittyä myös menkkakipuihin. Toiveita en enää elättele, mut olis kiva kyllä päästä edes testaamaan, mutta taitaa vuoto alkaa ennen suunniteltua pp 12 testaamista.
Mites muilla tosiaan?heli, sofie ym?
t.Fele pp9