IVF/ICSI vko 8-9??
Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)
Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.
Kommentit (198)
...Moikkis!
juu, eli täälläkin yksi jolla on suunniteltu IVF/ICSI vko:lle 9...sumut kestänyt nyt jo pari vko:a (alkoi 31-02-06)...ja on ollu JOKA PÄIVÄ pää kipeenä, hiki" puuskia" ja väsyttänyt aivan KAMALASTI! (..ja mua itkettää kaikki...) MUTTA ON SE SEN ARVOISTA!! Mä kävin tiistaina lääkärillä, 0-ultrassa..kaikki ok ja TÄNÄÄN minä pistän eka kerran! Huip! Nyt NE sit alkaa...ens vko:n maanantaina on verikoe, silloin selviää riittääkö pistoksen määrä. Pysyykö samana vai isoneeko ne? ..voi ku kaikki menisi hyvin!!!
KIVA KUN ON MUITAKIN kun minä!!
Mut hyviä hetkiä teille kaikille JA pidetään yhteyttä!!!
Pääsinkin kuin pääsinkin aloittamaan tänään pistokset kun menkatkin vihdoin alkoi.(siinä tutkimuspöydällä....heh;)
Pistän 150IU niinkuin tais olla muutamalla muullakin. Ensi tiistaina sitten ultra, jossa katsotaan tilanne.
Tsemppejä hirveästi teille kaikille!! Pidetää pino pystyssä! =0)
Varovasti tiedustelen, että saako viikon 9 PAS-piinailija liittyä seuraanne? Huhuilin tuossa muita passiin menijöitä, mutta eipä heitä ilmaantunut.. Olisi kiva saada piinailukavereita :)
Meillä on takana 2 ivf ja 4 icsi-hoitoa sekä kaksi passia. Kokemusta siis löytyy :) Kolmen ensimmäisen hoidon tuloksena saimme ihanan tytön ja nyt on toinen lapsi toiveissa. Hoidot aloitimme uudestaan menneenä syksynä ja kolme hoitoa ja yksi pas on jo yritetty ilman tuloksia :( Viime viikolla testasin taas negaa pas:n jäljiltä, mutta onneksi pääsemme uuteen yritykseen näin pian! Pakkasessa meillä on vielä 2 alkiota. Ultra on ensi viikon perjantaina.
Toivottavasti saan liittyä seuraanne!
Myyrylle tervetulotoivotukset!
Sofie: mulla ei ollut jarrupiikkiä ollenkaan. Nuo epislääkkeet taitaa jarrutella ihan tarpeeksi ;-) Lyhyellä kaavalla menen just tuon takia: oliko se sumut vai mitkä jarrut mitkä olis aloitettu n. viikkoa ennen menkkoja, mutta kun kierto on ihan mitä sattuu niin aloitusajankohtaahan ei sitten voi kuin arvailla. Mulla koko projekti käynnistyi 28.1. teroilla.
Perjantaina onkin ultrissa ruuhkaa...!
täyteen joten eipähän tarvitse sit tän vuoden puolella huolehtia enää tuosta rahanmenosta.:)
Meillä syynä lapsettomuuteen ainakin näillä tutkimuksilla löytynyt vaan mun ovuloimattomuus, tai että ovista ei ainakaan luonnollisesti tapahdu kuin tosi harvoin jos sillonkaan. Miehen simpat ok. Ovulaatio saatiin mulle hyvin tulemaan clomeilla, eivät vaan auttaneet raskautumaan edes inssin kera. Nyt vähän sekin pelottaa kaiken muun lisäksi et löytyykö jotain muutakin syytä meidän lapsettomuuteen tässä IVF:n yhteydessä...:( Taitaa tosiaan kalvaa pelko alitajunnassa asti, kerran nimittäin jo ennen inssejä näin unta että lääkäri sanoi mulle että mun munasoluista ei oo mihkään vaan meidän ainoa keino saada lapsi on adoptio. Nooh, toivottavasti ei nyt kuitenkaan olis enneunta.:)
Mutta eipä tänne rintamalle muuta, kohta pistän toisen piikin...:b Jännittää millaisia tuloksia noi piikit saa aikaan, mut maanantain ultrassahan varmaan jo jotain näkyy. Muillakin näkyi olevan ultria ainakin ens perjantaina, suht samoissa aikatauluissa siis mennään.
Tsemppiä kaikille piikittelijöille ja punktion odottajille, toivotaan et tää pino sais lopulta kunnon plussa-aallon aikaiseksi!:D
Tervetuloa uudet pinokkaat!
Mulla viimeinen päivä Gonalia menossa ja maha turvoksissa kiitettävästi. Illanviettoon ei varmaankaan tarvitse miettiä vaatevaihtoehtoja, koska täytyy laittaa ne mitkä päälle mahtuu. Huomenna illalla irrotuspiikki ja maanantaina punktioon....tästä se taas lähtee:-)
Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille piinailijoille!
Moikka kaikille,
Maanantai sitten vahvistui punktiopäiväksi mullekin. Ny vain odottelen kovasti että se tulisi jo. Vaikka olen jo noita piikityksiä tottunut tekemään pian vuoden ajan säännöllisin väliajoin niin nyt ne on selkeästi alkaneet ottaa päähän (ja mahaan, saan niistä ihottumaa). Lisäksi ensimmäistä kertaa näiden hoitojen takia huomaan olevani ihan todella väsynyt. Iltaisin ei jaksa tehdä yhtään mitään. No annokset on ollut mulla suuria (gonal 262.5, luveris 75, orgalutran ) että kaippa tämä on ihan normaalia. Follikkeleita oli ultrassa eilen noin 18 kpl. Toivottavasti eivät ole tyhjiä tällä kertaa (luveriksen toivotaan auttavan siihen). Lisäksi sovittiin alustavasti että tehdään kolmen päivän viljely, eli torstaina olisi sitten siirto, ja meille ainakin suunnitelman mukaan siirretään kaksi alkiota (toivottavasti saadaan ainakin sen verran). Mutta kaikki näyttää ihan hyvältä (limiskin oli lähes puolet kohdun tilavuudesta), joten hyvällä mielellä (pikkuisen hyperiä peläten, älyttömästi vettä juoden ja usein vessassa hypäten) mennään.
Mites muilla?
Tsemppiä kaikille munisten kasvattajille!
-pewina
Jaahas, muutkin samassa tilanteessa :) Itse olin aamulla ultrassa ja siellä oli mojova saalis muniksia :) punktiopäiväksi meillekin varmistui tuo maanantai ja siirto, jos toivottavasti sinne asti päästään, on torstaina. Jänskiä hetkiä :) tänään vielä pistän viimeiset piikit ja huomenna irrotuspiikki. Mulla menee ainoastaan lökäri-housut jalkaan, maha on todella pallo.. Noh, mitäpä sitä ei tekisi vauvan tekemisen eteen :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tinkami
toivotaan maanantain punktioon onnea ja hyvää saalista.:) Missä vaiheessa piikitystä teillä muuten alkoi masu turpoamaan? Tässä vaan aattelin et minkähänlaisilla pöksyillä sitä sit töihin menee jos kovin alkaa paisumaan ennen punktiota...:D
Ihanaa huomenaamulla lähdetäänkin miehen kanssa Tampereelle hotelliin yhdeksi yöksi. Kivaa vaihtelua ja saapahan jotain muuta mietittävää välillä kun vaan tää IVF mikä ainakin mun mielessä on pyörinyt hyvin tehokkaasti viime päivinä.
Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!:)
Toivottelee pampulainen ja lähtee siivouspuuhiin ja sitten koirulin kanssa lenkille...
Mulla vatsa vielä normaali, nipistyksiä on kyllä ollut ja päänsärkyä. Tässä mietin että voiko näiden hoitojen aikana käyttää alkoholia? Kovasti tekis mieli punaviiniä... :) Eiköhän sitä nyt pari lasillista voi...?
Mites teillä muilla on piikitykset onnistuneet? Mulla kestää aina tovi ennen kun uskallan pistää! Menee ainakin 5 minuuttia ennen kun tuikkaan sen vatsaan....piikki meneekin sitten huutaen vatsanahkan läpi ;) (ja mies nauraa vieressä.....seuraavaksi tuikkaan piikin sen persuksiin... ;) Aine vähän kirvelee hetken aikaa, muilla sama?
Ensi viikon tiistaina UÄ:n! Miten te sovitatte työt ja hoidot? Tiistaina on mun vp mutta esim perjantaina on iltavuoro ja mun pitäisi ennen sitä ehtiä UÄ:n ja punktio-ohjaukseen, välimatkaa on n 200 km yhteen suuntaan. Tulee aikas pitkä päivä koska lähtö aamulla Turkuun klo 5.15 ja olet kotona vasta illalla klo 22. Sit seuraavana aamuna pitäisi olla jo töissä klo 6.45. No toivottavasti tämä ensimmäinen IVF tuo tuloksia.....eikä tarvis kestää tällaista kovinkaan kauaa.
neulansuojus irti ja neula sujahti mun sormeen. Muutama ärräpää kuului meidän huushollissa...onneks täällä itsekseni saan pauhata kun mies vielä töissä.:) Muuten kyllä tuo pistäminen on mennyt oikein hyvin, just eilen miehen kans juteltiin et miten mä joskus pelkäsinkään edes ajatusta siitä et mun täytys pistää itteeni mut nyt sit teen sitä jo rohkeesti. Kaikkeen sitä ihminen näköjään tottuu pakon edessä. Mullakaan ei vielä pientä nippailua kummosempaa tuntemusta ole ollut mahassa, päänsärkyä kylläkin on ollut ja se onkin vähän kurjaa kun en siitä yleensä juuri koskaan kärsi.
Mä oon Sofie myös miettinyt sitä et voiks näiden lääkkeiden aikaan ottaa alkomahoolia. Varmaan huomenissa tulee käytyä Tampereen yössä pyörähtämässä ja ei huvittas ihan kuivin suin olla, paljoa en uskalla ottaa mut jos pari niin ei kai siitä liene haittaa?
Mä oon nuo lääkärikäynnit saanu hyvin hoidettua kun töistä on vaan muutaman kilsan matka sairaalaan joten autolla selviän yleensä aika nopeasti ultra- ym käynneistä. Töissä olen kertonut koko porukalle meidän hoidoista ja meillä ainakin kaikki suhtautuu tosi ymmärtäväisesti mun lääkärikäynteihin. Yritän tietty mahdollisuuksien mukaan saada niitä järjestettyä niin et olis mahdollisimman vähän haittaa työkuvioille.
Kertokaas OnniAmanda ja Tinkami, alkoiko tuo turvotus piankin? Entäs Pewina, ootko pyöristynyt ollenkaan? Maanantaita varten tsemppejä kaikille!
Sofie ja Pampula: mulla tuli eilen pää kipeäksi muutaman tunnin kuluttua piikista, nyt taitaa olla tulossa sama juttu :-/ Ei kovin paljoa onneksi, mutta ihan tarpeeksi, kun sitä aamullekin riitti. Itse piikityksen kanssa ei ole ongelmaa kun totuin siihen jo inssien kanssa. Kehitin pistämiseen mielestäni aika hyvän systeemin: pidän kynää " valmiusasennossa" lähellä ihoa, katson ihan muualle ja hengitän syvään sisään. Maha menee ihan itse neulaan eli neulaa täytyy työntää sisään ehkä vain noin milli mikä jää puuttumaan. Auttoi ainakin mua. Kyllähän se aine kirvelee mutta onneksi vasta jälkeenpäin, pienemmällä annoksella (insseissä 75) en sitä muista huomanneeni.
Sulla Sofie kuulostaa aika hurjalta tuon eräänkin päivän tahti! Toivottavasti sun ei toiste tarvitsisi hoitojen takia noin ryysätä. Eli että jäisipä tämä ainoaksi mitä tarvitsisit...
Tuosta alkoholiasiasta olis varmaan varoiteltu painokkaammin jos siitä jotain haittaa olisi. Sitten kun/jos siirtoon päästään, eikös punkku olisi oikein suositeltavaakin kiinnittymisen helpottamiseksi ;-)
Työjutuista: mulla alkoi just hiihtoloma joten sen puolesta on kyllä helppo järkätä kaikki. Työ on lähellä klinikkaa ja yksityisenä sinne saa helpommin aikoja, joten liikkumisesta tai aikajärjestelyistä ei todnäk tulisi ongelmia. Mulle vaikeinta työhön yhdistämisessä olisi se, että työni on lievästi sanoen nopeatempoista ja jos olisin hiukankin liian väsynyt tms, siitä tulisi ihan helvettiä. Ei tämä hoito lomanviettotapana tietenkään ihan ideaali ole, mutten viitsi valittaa. Hyvä että tämän viikon saan rauhassa olla olojeni mukaisesti.
...ja juon punaviiniä samalla! Tais punaviini vaikuttaa sen verran ettei tullut huutoa ja piikki sujahti vatsanahkaan melkein saman tien : ) ja kivutta se sinne sujahtikin! Olen ammatiltani sh ja ihmeellistä miten hankalaa tää itteensä pistäminen on! Kyllä mä muita mielelläni pistelen mutta ittes pistäminen onkin toisenlaista.
Eiköhän me näistä kärsimyskistä vielä jotain saada ittellemme...eli sen kauan toivotun lapsen! Toivottavasti vain psyyke kestää tässä matkassa. Toivotan maanantaina punktioon meneville kovasti tsemppiä ja suurta saalista...mua on punktoitu kerran alapäästä ja se tapahtu samoissa tropeissa kuin munasolu punktiokin....ja se ei sattunut yhtään! Olin ihan humalassa koko toimeenpiteen ajan. Ihan mukava toimenpide :)
Hei
Piti tulla vielä työpäivän jälkeen katsomaan tänne viestit :) Mukavaa tosiaan että on samassa kohdassa meneviä niin ei tartte yksin piinailla :)
Mulla lääkkeinä puregon 150 IU ja orgalutran. Ja mulla alkoi tosi nopeasti toi mahan turpoaminen.. munasarjat kuulema reagoi aikas tehokkaasti tohon lääkemäärään. Varmaankin olin pistänyt kaksi piikkiä ja maha oli jo aikamoinen pallo. Housut kiristää todella mukavasti ja muutenkin olo on kuin elefantilla.. Tänään meni viimeiset piikit ja huomenna olis irrotuspiikin aika klo 22.30. Itse olen myös sairaanhoitaja mutta silti tuo piikittäminen itseen vaatii aika kovaa psyykkausta :/ ja mulla myös pistämisen jälkeen varsinkin tuo orgalutran kirvelee hetken kovasti ja ihoon jää sellainen punainen alue piikistä.
Maanantain punktio hieman jänskättää, mutta edellinen punktio meni kohdallani aika hyvin, pienellä kivulla, joten toivon jotain samansuuntaista nytkin. Lähinnä pelottaa tuo hyperi, jos sellainen tulee.. se olis just sitä mun tuuria. Joku kyseli miten saa järkättyä noi hoidot työkuvioihin, itsellä sillain helppoa kun on vuorotyö niin pystyn vaihtamaan vuoroa tarvittaessa työkavereiden kanssa. Hoidoista en ole tosin kertonut työpaikalla mitään...
Mutta, nyt nukkumaan että jaksaa taas aamulla herätä töihin. Mukavaa viikonloppua.
Tinkami
Mulla kans maanataina punktio. Hyperstimulaatio tosin uhkaa, joten ke ei varmaankaan alkionsiirtoa :(
Eka punktio tulossa ja vielä pari päivää sitten olin innoissani. Mutta eilen oli viimeisessä ultrassa yli 30 follikkelia, vaikka ollaan menty Gonalilla pienillä annoksilla 112,5 IU, ja tällainen tulos. No mulla on monikystiset munasarjat, joten siksi tällainen supersato. Niistä kerätään kuulemma muutama, usempia kuitenkin, mutta ei läheskään kaikkia.
Mulla ei koko hoitojen aikana ollu munkäänlaisia tuntemuksia. Tänä aamuna vatsa ehkä painaessa hieman arka mutta ei mitään muuta.
Illalla sitten irroituspiikki, joka varmaan laukaiseen pahan olon viimeistään kunnolla :(
Tällaista tänne samassa tilanteessa kipristelevälle. Toivottavasti sulla aurinkoisemmat fiilikset!
//Aliina
Piinapinolaiset kyselivät missä vaiheessa pistoksia vatsa on alkanut turvota. Omalta kohdaltani en osaa tähän vastata, koska mulla oli maha turvoksissa muutenkin leikkauksen jäljiltä (vanhaa vaivaa korjailtiin 4 päivää ennen kuin aloitin pistokset).
Edellisestä IVF:stä en muista, missä vaiheessa olo alkoi olla tukala. Mutta tukalampi se oli sillä kertaa, vaikka pistokset olivat pienemmillä annoksilla...että tiedä häntä sitten tämän kerran saaliista. Jostain kuulin, että yleensä saaduista munasoluista hedelmöitty n. 40%. Se ainakin meidän kohdalla viimeksi piti paikkansa, koska saatiin 10 munista ja niistä 4 hyvää alkiota. Kaikki niistä on siirretty ilman toivottua tulosta:-(
Mutta toivottavasti tällä kertaa saalis on hyvä kaikkien kohdalla. Joten kärsikää ja turvotkaa, sisaret, koska teidän kärsimyksellänne on mahdollisuus päästä tuloksiin!! (*julistaa dramaattisesti* ..hih)
Mukavaa viikonloppua :-)
Mulla myös punktio viikolla 9 TYKS:ssa.Oon sumuttanut n.pari viikkoa ja tänään viides päivä,ku pistän puregonia(175 IU).
Tää on mun kolmas IVF ja pari PAS siirtoakin on tehty.Ensimmäisestä IVF hoidosta kohta pari vuotias terve tyttö.Eli ihan positiivisella mielellä tässä ollaan.
tsemppiä kaikille: )
Mulla myös punktio viikolla 9 TYKS:ssa.Oon sumuttanut n.pari viikkoa ja tänään viides päivä,ku pistän puregonia(175 IU).
Tää on mun kolmas IVF ja pari PAS siirtoakin on tehty.Ensimmäisestä IVF hoidosta kohta pari vuotias terve tyttö.Eli ihan positiivisella mielellä tässä ollaan.
UÄ:t ja verikokeet ovat ensi viikon tiistaina ja perjantaina kuten helilläkin!
Hitsi että noi lääkkeet makso! Apteekkiin tosiaankin upposi yli 600 e. Milloin sä Heli laitoit sen jarrupiikin? Mä laitoin 30.1. Kuukautiset alkoivat pikkaisen myöhässä mutta vuoto on nyt sit jo ohi. Eli tänään tuikkaan ensimmäisen annoksen Puregonia! Jännittää!