Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 8-9??

14.02.2006 |

Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)

Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.

Kommentit (198)

Vierailija
121/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun myös uutena pinoon.

Mulla myös punktio viikolla 9 TYKS:ssa.Oon sumuttanut n.pari viikkoa ja viidettä päivää pistän puregonia(175IU).Mulla takana kolme IVF hoitoa ja kaksi Pas siirtoa.Ensimmäisestä IVF hoidosta terve kohta pari vuotias tyttö.Viimeisimmästä PAS siirrosta kemiallinen raskaus,mutta jospa nyt onnistuisi.

tsemppiä kaikille: )

Vierailija
122/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas sählättyä oikein kunnolla,mutta suotakaa se uudelle pinoilijalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa vähän sählättyä,mutta suotakaa se uudelle pinoilijalle!

Vierailija
124/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Mulla myös saman verran tulossa muniksia, sanottiinko sulle ettei siirtoa tehtäisi? Mulle lekuri vaan mainitsi tuosta hyperin vaarasta mutta ei vielä sanonut ettei siirtoon päästäisi :( tylsää jos näin käy :,(

Tinkami

Vierailija
125/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko käsittänyt oikein, että Heli, Pampula ja Sirputi ovat suurin piirtein samoissa aikatauluissa mun kanssani? Eli tänään menee sit neljäs Puregon annos. Tänään ei oikeastaan ole tuntunut miltään, ei ole ollut edes päänsärkyä (sitä on ollut kuitenkin joka päivä jarrusta lähtien). No, ihan hyvä näin :)

OnniAmanda: kirjoitit että sua on operoitu, mitä sulta leikattiin? Mäkin olin 13.2. kystan punktiossa. Tai ei se oikeastaan ollut edes kysta vaan sellainen seroomapallukka joka on tullut kiinnike- ja munarakkulaeritteistä. Saaliina oli 1 litra kellertävää eritettä :( eli mulla on ollut ennen punktiota vatsan pömpötystä tämän seroomakertymän vuoksi. Nyt vatsani on pitkästä aikaa normaali, ja pian se pyöristyy taas näistä piikeistä :( enpä kovin pitkää aikaa voi nauttia tällaisesta olotilasta.

Sirputi: kirjoitit että olet TYKS:ssä hoidoissa....niin minäkin!! Kuka sua on hoitanut siellä? Mun sh/kätilö on Koskela Marja-Leena ja Perheentupa Antti teki ton äsekn mainitseman serooman tyhjennyksen. Valitettavasti en saa Perheentupaa munasolupunktioon enkä siirtoon koska hän on just sen viikon Firenzessä, eikä hän luvannut jättää matkaa mun vuokseni väliin! No Jokimaa Varpu sit hoitelee punktiot/siirrot. En ole häntä ennen tavannut....

Nyt menenkin lepäilemään vähäksi aikaa....kaksi yövuoroo edessä :( en jaksais yhtään.....pakko se on töitä tehdä että saa kustannettua hoidot ja iiiiiisot asunto- ja autolainaerät!!!

Mitäs ammatteja tältä palstalta löytyy???? Mä olen sh

Vierailija
126/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyin, millä todennäköisyydellä mulle hyperstimulaatio tulee, sanoi lääkäri, että se tulee varmasti. Sille, että alkio siirretään keskiviikkona, hän antoi 50% todennäköisyyden, eli että ehkä siirretään, ehkä ei, nyt ratkaisee se miten pahaksi tilanne menee irroituspiikin ja punktion jälkeen. Ei sitä kuulemma pystynyt vielä mitenkään sanomaan varmaksi. Hyperstimulaatiohan puhkeaa vasta sen irroituspiikin jälkeen jos puhkeaa.

Selvästi alkoi valmistella mua tilanteeseen jossa ei siirrettäis, koska alkoi selittää PAS kuvioita ja lohdutella, ettei tässä siirry kuin 2-3kk tämä lapsensaanti.

En mie itsekään ole valmis riskiä ottamaan oman terveyden kanssa, jos alkuviikosta ihan selvästi näyttää siltä että maha turpoaa ja olo huononee. On vaan niin jo latautunut siihen, että tää saatais nyt tehtyä tää siirto, mutta eiku tietysti iskee se ainoa ongelma päälle, joka tässä enää voi tulla :(

Vierailija
127/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on leikattu 5 kertaa endometrioosin vuoksi ja nyt sitten parsittiin mahaa kasaan kun vanha leikkausarpi petti. Ei tullut ihan alkuperäisen veroista, mutta tosi sievästi (jos nyt leikkaushaavoja voi sieviksi kutsua) vanhoista aineksista saatiin taas kroppa kursittua kokoon. Että nyt sais sitten raskaus alkaa, pitäis mahanahkojen kestää kun pantiin tukiverkkoa lisätueksi ihon alle:-)

Aurinkoisia ajatuksia kaikille!!

-OA-

Vierailija
128/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään viides puregon annos,mutta samoissa tosiaan ollaan.Viikolla 9 pitäisi ma olla punktio ja ke siirto,mut voihan se siirtyä.Taitaa mulla sitten olla myös Jokimaa,jos kerran Perheentupa on matkoilla.K-M teki mulle ensimmäisen punktion ja myös siirron ja siitä tulos touhuaa tuossa vieressä.

Sh on ollut myös Koskela ja joku toinen,mut nimi ei muistu mieleen.Mulle on punktion tehnyt K-M Sallinen nyk.Kestilä sekä myös Perheentupa.Alkion siirron on tehnyt Kestilä ja Jokimaa.Kyllä noi TYKS:in lääkärit on tullut aika tutuiksi tässä vuosien kuluessa.Jokimaa on ihan ok.Touhuaa kovasti foolihappo pillereistä mitä olen kuullut,mut ei kyllä mulle niitä ole tyrkyttänyt.Niillä saattaa olla vaikutusta hedelmällisyyteen ja ehkä myös alkion kiinnittymiseen,vai mahdanko olla väärässä?

2003 olin tähystyksessä munasarja kystien vuoksi ja silloin todettiin myös endometrioosi.

Tsemppiä: )

Vierailija
129/198 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tylsää, mua alkoi nyt kovasti stressaamaan toi hyperi-asia :( toki oma terveys menee aina edelle, mutta surettaa se silti.. toivon todella että molemmilla menis hyvin eikä mitään hyperstimulaatiota tule. Mulle lekuri sanoi, että se tulee joillekin eikä sitä voi ennustaa edes siitä kuinka paljon rakkuloita saadaan punktoitua. Jollekin hänen mukaansa oli tullut hyperi 13 rakkulan jälkeen ja joku sitä ei ollut saanut vaikka oli punktoitu 60 rakkulaa.. mene ja tiedä, mutta toivotaan parasta.

Täytyy vaan nyt yrittää levätä ja juoda paljon. Tänään olis mulla sen irrotuspiikin aika.. huoh, kumpa nyt kaikki menisi hyvin...

Tinkami

Vierailija
130/198 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun muu piinisporukka on tilapäisesti jossain muissa touhuissa:-)

Oma napa on hervottomasti turvoksissa, toivotaan että se on hyvä merkki. Olo on vaikea ja tukala, kävely sattuu ja rinnat on pinkeenä. Olen ottanut tosi rauhallisesti ja niin aion tehdä pari päivää eteenpäinkin. Huomenna aamulla siis punktio (oli parilla muullakin pinolaisella,en muista nyt nimiä enkä viitsi selailla pinkkaa takaisinpäin) kerron heti kuulumiset kun sieltä tokenen. Viikko sitten limis oli 14 mm ja munarakkuloita ainakin 11...olosta päätellen pitäis olla nyt tuplasaalis, hehheh.

* Huhuilen siis muita huomenna punktioon meneviä kertomaan kommentteja käynnistä heti kun olette siihen kykeneviä:-)

Vierailija
131/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofiella ei ainakaan kummempia turvotuksia, entäs muut? Mulla ei myöskään, yksi mustelma kyllä jo komeilee vatsalla. Mun positiivinen mielenlaatuni jo alkaa vahvasti epäillä, tapahtuuko munakoteloissa mitään kun ei tunnu missään. Parina ekana päivänä oli sitä päänsärkyä ja pari vihlaisua vatsassa, siinä oireet.

Sirputi: mä syön foolihappolisää. Se vaikuttaa siihen keskushermostokanavan sulkeutumisjuttuun (jota en nyt tarkemmin muista mitä on tai mitä aiheuttaa), joka tapauksessa kuitenkin vasta sikiönkehitysvaiheessa. Kiinnittymiseen tms. sillä ei kai ole merkitystä. Mä syön aika tymäkkää annosta, koska tuon mun epislääkkeen on todettu " syövän" foolihappoa, joten riski niskapoimu-ultrassa narahdukseen olisi isompi ilman lisää.

Huomenna ultraan, jännittää jo ihan sikana!

Niin ja OnniAmanda, Tinkami ja muut punktoitavat: heti kun jaksatte niin tulkaahan kertomaan kokemuksianne!

Vierailija
132/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos.:( Nyt sitten nostettiin Gonal-F annostusta kahdeksi päiväksi 300 yksikköön josko auttaisi pikkuruppanoitakin terästymään. Ja huomenna alotan Orgalutranit. Lääkäri oli sitä mieltä että viedään hoito kuitenkin loppuun vaikka sit noilla kahdella rakkulalla, näkeepähän sit ainakin punktiossa onko niissä mitään sisällä ja sit maljalla muutenkin minkälaisia soluja on. Totesi vielä että todennäköisesti tää lyhyt kaava ei vaan sovi mulle vaan olis tarvinnut käyttää sumuja. Yleensä kuulema n. 5-7 rakkulaa tulee lyhyen kaavan hoidossa.

Mä oon lääkäristä asti ollut tosi maassa, äsken sit padot aukes kun pääsin töistä kotiin miehen luo. Nyt vaan itkettää ja itkettää...:¨( Tuntuu vaan niin musertavalle tuo kahden rakkulan tulos. Onkohan tässä nyt enää mitään toivoa??

Vierailija
133/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tässä on vielä toivoa! :)

Rakkuloitahan voi olla piilossa enemmän kuin nuo, jotka tänään näitte ultrassa. Minullekin on käynyt niin. Ja onhan tässä vielä aikaa niiden pientenkin rakkuloiden kasvaa!

Älä siis menetä uskoa onnistumiseen!

Vierailija
134/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsanrallaa

Punktio takana. Oli hieman kivuliaampi kuin viime kerralla, mutta siedettävä kuitenkin :/ eniten mulla teki kipeetä tällä kertaa puudutuspiikit.. Saalista tuli ihan hyvin, 32 rakkulaa joista n. 24:ssä munasolu. Huomenna sitten soitellaan hoitopaikkaan ja kysytään miten ovat lähteneet kehittymään. Jännittää ihan älyttömästi..

Olo on tällä hetkellä suht kohtalainen, masu turvonnut niinkun ennen punktiotakin ja lieviä kipuja. Nestettä olen tankannut ja vessassa saakin ravata jatkuvalla syötöllä. Mutta kuitenkin siis tällä hetkellä kaikki ok.. nyt vaan lepoa ja toivotaan parasta. Mites muiden punktiot?

Tinkami

Vierailija
135/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,että valaisit mua tossa foolihappo asiassa.En tiä mistä oon kuullut,että vaikuttais kiinnittymiseen.

Mulla tänään seitsemäs pistos ja maha on aika sinisen kirjava sekä vähän myös turvoksissa.Päätä särki ekat pari päivää,mut nyt se on helpottanut.Nipistelyä ei vielä ole vatsassa tuntunut,et toivottavasti siellä jotain tapahtuu.Ke on kontrolli ultra,et sit näkee miten hoito edistyy.

tsemppiä: )

Vierailija
136/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tilanne ollenkaan toivoton ole, älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Pettymyksesi on ymmärrettävää ja varmasti kovaa, mutta kukaan ei ole vielä negatulosta sinulle antanut. Pidetään peukkuja, että ne follisi purevat hampaat yhteen ja panevat toimeksi!!

Vierailija
137/198 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis: kiitos! Hyvä kuulla että olet jo suurin piirtein tolpillasi. Ootko vielä huomisen/enemmän sairaslomalla? Mitenhän mahtoi muiden punktiot mennä, hyvin toivon mukaan...

Sirputille vielä (luettuani tuota edelllistä sepustustani) sen verran foolihaposta, että en kyllä tiedä miten se _ihan_ tarkkaan vaikuttaa, koska mullekin on sanottu, että sitä pitää olla riittämiin elimistössä jo ennen raskautta. Mulla kun se vaje olis todennäköisempi niin ei välttämättä riittäis jos alkais vasta plussan jälkeen syödä sitä. Riski sikiön kehityshäiriöön on kuitenkin se mitä foolihappolisällä voi koettaa väistää.

Vierailija
138/198 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli punktio, ja 21 munasolua kerättiin talteen. Yllätyin toimenpiteen miellyttävyydestä, lääkkeet tehos tosi hyvin ja mielestäni munatorvien aukiolotutkimus oli paljon kivualiaampi toimenpide aikanaan kuin tämä punktio.

Hyperstimulaatiota ei ollu kehittynyt, mutta tilannetta seurataan. Tänäänkään ei ole tullut turvotusta eikä kipuja, joten alkionsiirtoaika on huomenna kuten suunniteltu ja olen aika varma että siirto tapahtuu! :)

Jännittää tosiaan alkaa kysellä alkioiden perään tänään. En tiiä oikein mikä olis hyvä määrä alkioita 21 munasolusta, 6-7 ehkä?

Kauheaa ne tulevat odottelun viikot, kun koko ajan vaan toivoo että " tartu tartu" !

Vierailija
139/198 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Follikkeleita löytyi kymmenkunta, lääkäri laski molemmilta puolilta viisi. Vasemmalla oli pienempiä (3kpl 6mm) mutta oikealla yksi jo 12mm. Limis oli 11mm jos nyt oikein papruja tulkitsen, kuulemma hyvä. Jännäys toisaalta vähän hellitti, toisaalta vaan lisääntyi! Tänään lisään pistelyihin Orgalutranit ja perjantaina uudestaan näytille...

Olihan Sofienkin ultra tänään? Sirputi?

AliinaK: hienoa että sunkin punktio meni hyvin! Toivottavasti pääset siirtoon, kaikki edellytykset ainakin näyttää hyvältä...

Vierailija
140/198 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas ollut laiska pinoutumaan.

Taidetaan mennä heli71:n kanssa täsmälleen samoissa. Mulla 7.piikkipvä tänään ja ultrakin oli. Toistakymmentä rakkulaa oli kasvamassa. Limiksestä ei ollut mitään puhetta... en muistanut kysyä ja lääkäri oli uusi ja outo ja vaikutti kiireiseltä. :(

Puregonia jatkan samalla 150IU annostuksella.

No hyvä kuitenkin, että jotakin kasvua tapahtuu.....

Mullakin sitten perjantaina seuraava ultra ja silloin päätetään myöskin punktiopäivä, joka tod.näköisesti on maanantaina 27.pvä.....

Tsemppejä kaikille! =0)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi