IVF/ICSI vko 8-9??
Onko mahdollista, että olen palstan, Suomen tai maailmankaikkeuden ainoa, jolle tehdään punktio vkolla 8 tai 9? En kai :-)
Viikoille 6,7 ja jopa 12 ainakin näyttää olevan pinonsa, mutta näitä viikkoja en ole vielä bongannut. Kaikki samoissa menijät siis pinoon, jos teitä on!Meillä on alkamassa eka IVF ja siksikin olen aika tohkeissani huutelemassa.
Kommentit (198)
Tulee nyt näköjään joka päivä tänne kirjoiteltua,no ei kai tuo haittaa:)
Pewina tossa kirjoitti,et hänellä luget pitää menkat poissa testipäivään,mulla taas on alkanut muutamaa päivää ennen pientä vuotoa joka sitten parin päivän päästä muuttuu runsaaksi.Mulla myös pahoinvointia,jos vatsalaukku on tyhjä.Sekin noista lugeista taitaa johtua.
Myös rintavarustus falskaa:)Aamulla paidan etumus kostea.Onkohan muilla tällaisia oireita vai olenko joku outolintu?
Kävin lääkärissä aamupäivällä,ku olo on jo tosi tukala nuhan takia.Syykin selvisi,poskiontelotulehdus.Mulla on kolmelta aika punktoitavaksi,että eiköhän sitten ala taas henki kulkemaan.
Pahoittelut myös AliinaK:lle negan vuoksi:( Voimia!!
Aurinkoista tiistaita kaikille : )
Ei tätä palstaa voi jättää päiväksikään väliin!! Odotan niin innolla päästä lukemaan kaikkien tuntemuksia :) Olin itse taas verikokeilla ja lääkärissä. Kaikki viitearvon ulkopuolella olevat arvot olivat tulleet alas ja olivat melkein normalisoituneet :) Eli en joutunutkaan aloittamaan sitä minihepariinihoitoa, hyvä juttu?! Oli mulla silti toinen tukosarvo (FIDD) koholla, normaali arvo on 0-0,3 niin mulla se oli 1, mutta Porin lääkäri konsultoi tästä TYKSIN lääkäriä ja tämä oli sitä mieltä että ei tarvita tukoshoitoa. No ensi viikolla taas kontrolliverikokeet.
Mitä menkkatuntemukset ovat? Mulla ei ole ikinä ollut mitään sellaista, siis toisena vuotopäivänä on kyllä sellaista jomotusta, onko se sitä? Tällä hetkellä mulla jomottaa alavärkki (Lugeista!!!!). Onko se menkkajomotusta? Ei mulla mitään muita oireita ole. Sit niitä vatsavihlaisuja voi olla siitä seroomasta (kystasta) johtuvaa. No, tästä se piina-aika sit alkaakin...kiinnittyminen tapahtuu pp2-3 joten kaikki ovat nyt ohittaneet sen vaiheen...nyt sit vaan tunnustellaan oireita ;)
Mä vähän nostelen kun on jo kerinnyt tipahtamaan toiselle sivulle...eipä tässä mitään ihmeempiä, tekemisen puutetta vaan! Olen saikulla ensi viikon maanantaihin asti.
Sofie pp5 (ei oireita!!)
hetkellä. Maanantaina oli ihme mahakipua, alamaha oli kipeenä ja oli vaikee kumartua kun nipisti kurjasti yhteen kohtaan. Se meni siitä eiliseen ohi ja nyt vaan ajoittain koskee mahaan. Lämmöt koholla 36.9-37.5, normaalisti vaan vähän päälle 36. Mut joku taisi sanoa et luget nostaa lämpöjä joten noikaan ei siis kerro mitään. On kait tässä vaan jatkettava piinailua...
Eilen sain sit postissa aconin testejä, saa nähdä koska sorrun ekan testin tuhlaamaan. Viikon päästä vasta olis verikoe, tuskin jaksan sinne asti elää jännityksessä vaan testailen jo aiemmin kotosalla. Saapahan sit jo tuntumaa pettymykseen jos negaa näyttää. Ajatukset kulkee laidasta laitaan, välillä olo on hyvinkin toiveikas mut sit taas toisena hetkenä epätoivo hiipii mieleen ja tuntuu et eihän tää mitenkään voi onnistua. On tää piinailu melkosta tunteiden vuoristorataa.
Mut tsemppiä toivottelen kaikille piinailuun, toivottavasti joku nyt saisi sen plussan aikaiseksi!:)
pampulainen pp 7
Nyt piinakaverit tänne ja heti!! HOPI HOPI!!!
Vitsi et on tylsää olla vaan, ei saa edes urheilla. Haluan jo palata tavallisiin arkirutiineihin....töihin, kauppaan, kotiin siivoamaan ja urheilemaan! Se on mun arkirutiinia...ku ei voi mennä edes saunaan ettei vaan nesteitä hävii...no nyt tarviikin tankata enää vain 3litraa! Litra olis vielä jäljellä. Vatsa on taas kuin rantapallo!
Pampula: Luget nostaa lämpöä...mullakin lämmöt on koholla ja rinnat älyttömän kipeä, mutta ne johtuu noista hormoooooneista ;)
Mitäse teille muille kuuluu? Mä käyn täällä alvaariinsa katsomassa ja lukemassa muiden posteja, eipä mulla muutakaan tekemistä ole. Mies on seiskaan asti töissä ja sit hän meneekin kiireen vilkkaan harkkoihin, sit mä oon taas yksin. Ja mies lähtee vielä perjantaina Loontooseen, sit olen taas yksin! Mä tulen ihan mökkihöperöksi!
mulla on ihan järkyttävä piinisdementia!!! Koko tämän viikon olen töissä ollut ihan kuin aivojen tilalla olisi sitkeää siirappia. Muutenkin mun supliikki on sitä luokkaa, että paremmallekin olis opella käyttöä. Ainakin itsestä tuntuu että puheet menee välillä tosi sekavaksi ja hyvä jos lapsiraukat niistä jotain saa onkiinsa. Muukin henkinen suorituskyky on jossain ulottumattomissa, törkein esimerkki tapahtui tänään iltapäivällä kun rupesin mietimään että mikä olikaan Tarja Turusen bändi: W..T... light... twilight... SIIS OIKEASTI! Vasta monen ajan päästä takaraivo tarjoili mulle oikean vastauksen... :-Q
Mielialat on myös ihan oma lukunsa, taidan olla samassa linnanmäkivekottimessa Pampulan kanssa... vuorotellen mietin että paljonkos rahaa tarvitaan uuteen hoitoon ja koska voi seuraavaksi yrittää ja siirryn sitten taas kuvittelemaan itseäni soman kesämahan kanssa ja seuraavaksi taas lasken, kauanko aikaa (ja rahaa, taas...) menisi siihen, että meidän lapsi viimein tulisi sieltä Kiinasta kotiin...
ihan kamalaa...
Sofie: kuulostaa todellista keskittymistä vaativalta työltä tuo sun nestetankkaus! Täytyy sanoa, että pääsen kyllä helpommalla siinä suhteessa. Onneksi sun oikullinen kroppa sentään tuotti komeampia alkioita kuin nämä mun... muistanhan oikein?
Hitaasti mennään pp6,
Heli ja Pötkylät
Moikka!
Tein sitten aamulla testin, ja siihen tuli se toinenkin viiva! Se oli aluksi tosi haalea mutta vahvistui pikkuhiljaa ihan selväksi viivaksi (vaikka siis haaleammaksi jäikin)..
Huhhuh.. Nukuin koko yön ihan käsittämättömän huonosti ja näin ihme unia kun pelkäsin niin paljon tuota testin tekemistä (Tein tuota testiä unissa ainakin neljässä eri paikassa, ja aina tulos oli nega). Heti aamulla rupesin ruikuttamaan miehelle etten halua tehdä sitä ollenkaan.. on mukavampaa vain piinailla kun on sentään vielä toive plussasta.
Sitten tein sen testin ja yllätys olikin positiivinen! Täytyy nyt koittaa saada joku klinikalta kiinni ja pyytää lähete verikokeeseen. Se helpottaisi oloa kummasti jos saisi tietää nuo hcg-arvot.
Mutta aivan ihanaa että tää meni nyt näin. Vaikka nyt mieleen tuleekin kaikki puolen vuoden takaiset kamalat muistot edellisen ICSIn keskenmenosta niin samalla olo on tosi toiveikas.
Oireita mulla ei edelleenkään mielestäni ole. Muuta kuin tosi kova jano koko ajan. Ehkä menkkakipuja jonkin verran. Vatsaa nippailee, jalat välillä puutuu, selkää särkee ja itkeskelen tosi helposti. Siksi olinkin niin varma tulevista menkoista. Mutta kai nämä voi sitten laskea raskausoireiksi. No vielä en uskalla kovin paljoa onnesta hihkua. Katsotaan nyt josko pääsisin sinne verikokeeseen. Lisäksi aamulla alkoi tulla ihan pientä tuhrua, mutta sitä oli kyllä tosi vähän että ei sitä voi kyllä vuodoksi kutsua. (Ehkä sitten sitä kiinnittymisvuotoa. Tiedä häntä..) Tänään oli siis mun virallinen testipäivä (pp14). Nyt voikin sitten miettiä olisiko mahdollisesti kiinnittynyt jopa kaksi. No täytyy malttaa nyt vain odottaa rauhassa. Ultrassahan tuon näkee mutta siihen on vielä viikkoja.
Torstai on siis toivoa täynnä ainakin meillä! Toiveikasta torstaita kaikille piinasisarillekin!
-Pewina ja pallero(t)
Tosi ihanaa kuulla plussa uutisia.Tosi paljon Pewinalle ONNEA!!!!!!!!!!!
Nyt sulla on tosiaan jännäämistä tuleeko yksösen tilalle kaksoset tai jopa kolmoset!Niinkin voi käydä,tiedän tapauksen.
Vauvaliimaa ja tarrasukkia,että pikkuinen(pikkuiset)pysyvät matkassa mukana:)))Vielä kerran onnea!!!!
Sirputi pp6
Kävin jo verikokeessakin. Mahdollisesti tulokset on valmiit jo iltapäivällä. Kolmen maissa saan soitella ja kysellä. Jännittää!!
Joo, se olisikin veikeätä jos niitä olisi kolme! olen kuullut näistä aina joskus, mutta enpä oikein niin pieniin todennäköisyyksiin kohdallamme usko.. Eikä suvussakaan ole kummankaan puolella edes yksiäkään kaksosia. Toivottavasti siellä olisi nyt mahdollisimman monta :) josko sitten joku niistä jaksaisi loppuun asti.. (vaikka monta vauvaa yhtäaikaa tuntuu kyllä jo niin haasteelliselta.. varsinkin kun ei oikeastaan ole juurikaan kokemusta yhdestäkään vauvasta.. mitenköhän sitä pärjäisi. no toivottavasti tässä nyt käy niin hyvin että saa ottaa selville miten tuo oman lapsen hoito sujuu..)
hmm.. nyt ei kyllä tänään tule työnteosta yhtään mitään.. kaikki aika kuluu hymyillessä tiiviisti.. Onneksi oon yksin tässä huoneessa tänään, joten ei herätä kummeksuntaa..
Mutta minäpäs koitan nyt saada tämän plussa-bussin kuljettajan lakkoon niin kauaksi että pääsette kaikki hyppäämään mukaan!
Tällaisia viestejä on kiva lukea :) Miten maltoit odottaa testaamista ihan viimeiselle piinapäivälle asti? Mä ajattelin kyllä jo vähän aikaisemmin, mä en nimittäin kestä tätä piinaa!!! Viime viikolla ajattelin että pelkään raskautua koska munasarjat riehaantunvat, mutta nyt kun olen tervehtynyt niin sitä on alkanut odottamaan ja pettyisyin aika tavalla jos nyt ei onnistu!
Mulla ei ole ollut mitään oireita, tai no...tänään on ollut ensimmäistä kertaa pientä jomotusta tuolla oikealla alavatsalla....
Tule ilmoittamaan HCG-arvosi heti kun kerkeet!!! Mikä siinä on alaviitearvo?
Minunkin puolesta pahoittelut kaikille negan testanneille :(
Pewinalle hurjasti onnea plussan johdosta! :) Täälläkin odotellaan kovasti verikokeen tuloksia.
Täällä elellään piinapäivää nro. 8 (vasta). Testin aion tunnollisesti tehdä vasta ens keskiviikkona. Niin monta kertaa olen negan testannut ennen virallista testipäivää että olen siitä jotakin oppinut. Negan jälkeen olen kuitenkin salaa elätellyt toivetta, että testi vielä muuttuisi plussaksi. Mutta niin ei ole koskaan käynyt ja sitä on joutunut tavallaan pettymään uudelleen. Nyt en halua semmoista kokea vaan teen testin sitten, kun siihen varmasti voi luottaa. Vaikka kyllähän nuo testitikut kaapissa kovasti polttelee.... :)
Plussaonnea kaikille piinailijoille! Toivottavasti ensi viikko on onnenviikko meille kaikille :o)
Kiitos onnitteluista Sofie ja Myyry!
Sain tulokset ja nyt on olo huojentunut.. se HCG-arvo oli mulla yli 400 ja alin joka lasketaan positiiviseksi on 5. Lisäksi kyselin että viittaako tämä mahdollisesti siihen että tarttuneita voisi olla useampi, mutta sitä ei kuulemma saa suoraan selville tuosta arvosta, vaan siitä kuinka nopeasti tuo arvo tuplaantuu. Mutta sellaisia testejä ei taas ole tapana tehdä, niihin siis tarvittaisiin verikoe lähes päivittäin..
Yllättävän korkea tuo oli silti, kun ottaa huomioon kuinka haalea se viiva testissä oli. Ehkä ei kannattaisi käyttää noin huonoja (lukekaa halpoja) testejä. Tämä minkä tein oli siis marketista ostettava pregent.
Mä inhoan noita testejä, siinä taitaa olla se syy miksi maltoin olla testaamatta. Aamulla testiä tehdessä ihan tärisin ja itkin. (hölmöä kyllä). Mutta mulla kun on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto, niin noita testejä on tullut tehtyä niin paljon. Ja yritystähän on ollut jo 3vuotta 4kk:tta joten testejä on tosiaan kertynyt, ja oon ruvennut välttämään niitä viimeiseen asti (aluksi olin suhteellisen toiveikas että tulos voisi olla plussa kun menkat myöhässä pari päivää, myöhemmin tajusin että edes ovulaatiotestit ei ollu mun kavereita kun ahkerankaan kuukausien päivittäisen testailun jälkeen edes niistä ei saanut plussaa). Lisäksi kun viimeksi ICSIssä testasin pp 14, niin sain siitä edelleen negan vaikka parin viikon päästä huomattiin että alkio oli kuitenkin kiinnittynyt. En tiedä sitten, voiskohan olla niin että mulla ei jostain syystä tuota hormoonia erity niin paljon pissaan.. tai sitten juon vain niin tosi paljon nesteitä että se on siinä niin laimeaa. (tämä on tällaista maallikon pohdiskelua, todennäköisesti testit on vain ollut niin huonoja.)
Mutta nyt olen iloinen etten tehnyt testiä aiemmin.. koska luultavasti se olisi ollut negatiivinen, ja siitä olisi taas tullut ihan turhat itkut. (vaikkakin olen kyllä itkenyt muutenkin harva se ilta tässä lähipäivinä)
sorry tulipas pitkä ja sekava selostus.. löysin muuten googlella tuollaiset viitetaulukot HCG arvoille, en sitten yhtään tiedä voiko näihin luottaa: http://www.advancedfertility.com/earlypre.htm
Mutta tosiaan TAYS:n raja oli että raskaana jos HCG on yli 5.
pewina rv 4+3 ( :) kysyin tuonkin.. kivaa käyttää tätä merkintää)
Onnea plussasta! Veriarvokin näytti sen verran hyvältä että aika tukevasti taidat raskaana olla. Voin kuvitella miten onnessasi olet :-) Olikos meillä aiemmin puhetta että meillä on tasan saman verran yritystä takana? Toivottavasti päättyisi meilläkin tähän tämä pitkä odotus...
noin iso HCG arvo kuitenkin. :)
Mulla ne maanantaiset mahakivut ovat taas palanneet. Nyt vihloksii alamahaa enemmän toispuoleisesti, välillä tosi inhottavastikin. Kuhan nyt ei ainakaan menkat ala turhan aikasin...:( Olo kaikkiaan aika nuutunut, tässä huomista päivää jo oottelen et pääsis viikonlopun viettoon.
väsynyt pampula pp 8
Meillä ollut kone huollossa melkein pari päivää, joten nyt vasta pääsi nettiin. (kun en töissäkään ole ollut)
Ensinnäkin ONNITTELUT pewina! siis todella ihana juttu! *halaus*
Täällä pp7 ja menkkatuntemukset jatkuneet lähes joka päivä. Viime yönä jopa tuli yksi kuuma aalto, jonka kyllä huolestuttavasti tunnistin sellaiseksi mitä on aina ennen menkkoja. Jotenkin tappiomielialalla ollaan, vaikka on kai vielä aika aikaistakin....
Mutta ei mitään oireita, että voisi elätellä toiveita. Ei niin yhtään mitään...
:(
Tissiarkuuskin on hieman hellittänyt. Sekin pistää mielen apeaksi. Vai voisko johtua siitä, että Pregnylin vaikutusaika on nyt loppunut. Siis eikös...??Valaiskaa viisaammat..... sen pistämisestä on nyt siis 11 päivää.
Jotenkin tuntuu, että tää ei nyt vaan ole onnistunut..........
Tsemppiä muille! ja itellekkin vielä......vähän......:/
pewinaa ja kommentoimaan, että arvo on hieno! Minulle muuten sanottiin TAYSissa, että älä testaa marketin testeillä, joten eiköhän heikko viiva voi ihan hyvin siitä johtua. :) Kuulema ovat epäluotettavia. Kiva että pääsit verikokeeseen, vaikka sitä ei automaattisesti TAYSissa määrätäkään. Itse ihan pelkän kotitestin varassa tässä ultraa odottelen ja vähän välillä tekisi mieli rynnätä verikokeeseen, mutta turha sitä vissiin enää tässä vaiheessa on pyydellä.
Muille vielä tsemppiä loppupiinaan ja helille erikoisterkut, jospa mun bling blingit tehoaisivat...!!
-Osse ja Santeri 5+1
Älä Feledith menetä uskoasi plussaan!! Nyt on vasta pp7 ja puolet piina-ajasta on vielä edessä! Mullakin tissikipu on vähäsen helpottunut, nimittäin ne on ollut todella kipeät kauttaaltaan! Eli Pregnylistä tosiaankin 11 pv joten vaikutukset luuultavasti alkavat häviämään.
Mulla oli aamusti ihme kouristus alavatsalla, se tuntu ihan emättimessä asti. Oikeestaan muita oireita ei ole ollut, no sitä jomotusta oli eilen oikealla puolella, ihan häpyluun vieressä. Ihan kaikkia vihlaisuja en viitsi rekisteröidä koska mulla on se serooma tuolla vasemmalla, niin sekin siellä voi oireilla (ja oireileekin!).
Mulla on vatsa todella turvoksissa, mietin tässä etä onko hyperi iskenyt taas? Kipuja ei ole mutta tämä turvotus on ihan hirveetä! Serooma on kyllä tilavuudeltaan 1 l mutta ei se nyt ihan tällaista rantapalloa pitäisi tehdä! Ihan kuin olisi 5 kuulla raskaana!!! Olen hoikka niin turvotuksen näkee selvästi! Painokin on noussut keksiviikosta 1,5 kg! Olo on vaan tukala. Pelottaa jäädä yksin kotiin ku mies lähtee Englantiin illalla.
Mites muilla sujuu? Onko ollut oireita?
Suuri kiitos kaikille onnitteluista!
Anteeksi jos hehkutan omaa onnea liikaa.. toivottavasti jokainen teistäkin saa sen plussan ja vielä myös sen nyytin kainaloon jo tällä kerralla.
Ite oon tänään jo vähän rauhottunut eilisestä yllätyksestä ja elämä alkaa vähän palautua normaaliksi. Hyvä niin. Marraskuuhun on vielä niin kovin pitkä aika, ja vaikka mitä voi vielä tapahtua. Ei varmaankaan siis kannata käyttää kaikkea aikaansa siitä haaveiluun.
Feledithiä voisin lohduttaa että mulla oli mielestäni kaikki menkkatuntemukset, joten ainakaan mun kohdalla ne ei pitäneet paikkaansa.
Heli, ei taidakkaan olla tullut nyt kirjoiteltua niin paljon taustoista, että olisin muistanut että meillä on ollut yhtä kauan yritystä. Kyllähän näihin vuosiin on paljon mahtunut. Eipä olisi ikinä silloin reilut 3 vuotta sitten uskonut kuinka kivinen tie tulee kuljettavaksi. Muistan kun silloin juteltiin miehen kanssa (mukamas realistisesti) että voi olla että helposti menee vuosikin, kun ei kaikilla niin äkkiä tärppää. No eipä tärpännyt niin, molemmista on sen jälkeen löytynyt vikoja vaikka muille jakaa. (Voisin jakaa osan ihan mieluusti niille jotka tekevät oman lapsensa eka yrittämällä ja vieläpä melkein joka vuosi yhden. (eivätkä sitten edes huolehdi niistä kovinkaan hyvin, mutta: ¿kun ne on niin kivoja ja suloisia vauvoina¿). Näitäkin kun tuttavapiiristä löytyy, ja se tuntuu niin älyttömän epäreilulta.) Mutta siis monen monen terolut kuurin, niitä seuranneiden clomifen kuurien, kolmen inssin ja yhden ICSIn epäonnistumisen jälkeen nyt yritän uskaltaa toivoa että tämä toinen nyt jo plussannut IVF/ICSI toisi sen odotetun pienokaisen meidänkin syliin..
-pewina + pallero(t)
Nostampa pinoa ylöspäin,ettei toiselle sivulle tipahdeta.
Mulla eilis illasta ollut menkkatuntemuksia,vatsaa nipistelee munasarjojen kohtaa.Pahasti tuntuu siltä,että sieltä se täti on tulossa.
Mites muilla?
toivoin niin kovin teille plussaa... ei ole reilua. Voimia! (((OA)))