Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle

Vierailija
10.01.2016 |

Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(

Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.

Kommentit (456)

Vierailija
101/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pax kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(

Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.

Mahtaa miestäsi hävettää, kun ei ole osannut kasvattaa pojastasi miestä. Onko miehesi homo?

Noista kahdesta lauseestasi ei kylläkään   voi päätellä kumpaa sukupuolta itse olet ,tai että oletko itse jompikumpi jonkun  vanhemmista, tai että  mikä 'kasvatuksen erikoisasiantuntija' lienet, mutta oletpa mies tai nainen, niin ainakin minä häpeäisin liikkua ja olla  julkisilla paikoilla tuollaisia hölmöyksiä juttelevan,ja suustaan päästelevän  puolison kanssa kulkiessa  ja jos jutut vain  jatkuisivat harkitsisin varmaan jo avioeroakin tuollaisesta puolisosta, ettei sentään  tarvitsisi joka paikassa hävetä sinun puolestasi eikä pelätä muiden ihmisten seuraan joutumista  ja sitä kun avaat taas suusi.  

Totuus satuttaa. Etkö saanut parempaa miestä kuin jonkun kaksineuvoisen parfyymipilveä ympäristöönsä levittävän lespaajan?

Vierailija
102/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VierailijaOpetellaan ihan normaaleja hyviä käyttäytymissääntöjä, mitkä näköjään yllättävän monelle on aivan vieraita. Vastuun ottamista itsestä ja muista, selviytymistä erilaisissa oloissa, toimimista joukkueena . Noin niinkun parina esimerkkinä. Ihan hyviä taitoja jotka kuuluisi ihan kaikkien opetella edes itsensä takia.<br />

Mihin luulit armeijaa tarvittavan? Että kun maa on sotatilassa niin sitten aletaan vasta kouluttamaan?[/quote kirjoitti:

Aika naiivia olettaa että intti pystyy korjaamaan 18-19 vuoden kasvastusvirheet kuudessa kuukaudessa, vaikka touhu olisikin ympärivuorokautista.

Lisäksi ns intin selviytymistaidot - pitkä nauru tähän. Itse kävin intin "hieman rajumman kautta" eikä siellä tullut eteen MITÄÄN sellaista mitä en aktiivisena eräilijänä/survivalistina olisi jo tiennyt.  Tai voihan se olla nykycityurbaanille selvitymistä kun saa sytyttää valmiista klapeista kamiinaan tulen, hui hurja. Puhumattakaan että saanut kirveen kätöseen ekaa kertaa. 

Oma poikani osaa jo 10-vuotiaana enemmän "selviymisjuttuja" kuin keskimääräinen varusmies intistä päästyään. Sen lisäksi on tehnyt jo kaksi Lapin vaellusta (40 km ja 65 km) - 95% varusmiehistä ei edes näe "kivi-Lappia" jossa mitataan se kuinka sietää niitä olosuhteita ja erityisesti niiden nopeita vaihtumisia. Niin ja osaa ampua tarkasti hirvikiväärilläni ja opettelee nyt keväällä haulikolla kiekkojen pudottelua. Ja vänkää talviverkoille/pilkille kun tänä vuonna ei ole vielä ehditty...

Ei, enkä aio suositella inttiä pojalleni. Siksi etten aio antaa sen typerän laitoksen pilata häntä millaan muotoa, itseni kohdalla ei vielä järki riittänyt ymmärtämään ko laitoksen typeryyttä. Kun luuli olevansa kova jätkä kun rinnassa on karhunpää, hihassa havu ja salmiakit kauluksessa...

Joo, mutta suurin osa ikäluokasta ei ole mitään aktiivisia eräilijöitä saati että osaa käyttää edes kirvestä. Se on hienoa että sun poika osaa jo nyt, kaikki ei todellakaan osaa.

Osa intistä on pelkkää pelleilyä, kyllä mä sen tiedän. Mutta silti olen sitä mieltä että se on ainakin kokemuksena sellainen joka kannattaa käydä. Ei tietenkään kenenkään perseelleen mennyttä kasvatusta siellä korjata, mutta aika monesta räkänokasta siinä puolessakin vuodessa kuoriutui ihan kelpoja kavereita, jotka oppi ottamaan edes jotain vastuuta. Okei, kaikista ei tule laskuvarjojääkäreitä, taistelusukeltajia, rajasissejä tai muita "keskimääräistä rankemman koulutuksen " käyneitä, mut ei tuu lentäjiä tai lääkäreitäkään. Ei silti intti ole kaikille hyödytön, vaikka se sulle on sitä ollu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran vanhan aikainen, että meille ei kyllä olisi takaisin tulemista jos ei nyt ihan henkitoreissaan olisi. Siis jos mulla olisi lapsia :D

Sitten nuo nyssykät uhoaa netissä ja leikkii jotain saatanan pelimiestä. 

Enpä kyllä ottais poikaystäväksikään tuollasta. Sori nyt vaan, mutta näin se on. 

Allekirjoitan. Armeija ei ole peruskuntoiselle nuorelle miehelle mitään kidutusta. Eri asia näiden cs:ää hakkaavien pullanuorten kohdalla (en väitä että teillä olisi sellainen). Vaikka nykypäivänä armeija on toki vähän vanhanaikainen jäänne eikä opituille taistelutaidoille TOIVOTTAVASTI tule nykynuorilla käytännön tarvetta enää koskaan, minä näen sen edelleen tärkeänä juttuna. Se ei ole hatusta temmattu sanonta, että siellä tulee pojista miehiä ja se on monelle se ensimmäinen harjoitus itsenäisesti pärjäämisestä ja siellä opitaan myös hyvät käytöstavat. Nämä asiat huomioonottaen minä näkisin, että kyllä armeijan pitäisi olla edelleen tietynlainen itsestäänselvyys, enkä usko että huolisin itselleni koskaan sivaria mieheksi. Eri asia sitten jos on ollut mielenterveysongelmia tai muu pätevä syy skipata.

Vierailija
104/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono. Käy itse ensin se armeija, puhu sitten.

T. N20

Intti on nykyään leppoista pelleilyä, joten kyllä siellä korvien välissä on jotain vikaa jo valmiiksi, jos ei 6kk kestä armeijaa.

Vierailija
105/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas hävettäisi jos poikani menee armeijaan. Mut hei, erillaisii me kaikki ollaan.

Vierailija
106/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VierailijaOpetellaan ihan normaaleja hyviä käyttäytymissääntöjä, mitkä näköjään yllättävän monelle on aivan vieraita. Vastuun ottamista itsestä ja muista, selviytymistä erilaisissa oloissa, toimimista joukkueena . Noin niinkun parina esimerkkinä. Ihan hyviä taitoja jotka kuuluisi ihan kaikkien opetella edes itsensä takia.<br />

Mihin luulit armeijaa tarvittavan? Että kun maa on sotatilassa niin sitten aletaan vasta kouluttamaan?[/quote kirjoitti:

Aika naiivia olettaa että intti pystyy korjaamaan 18-19 vuoden kasvastusvirheet kuudessa kuukaudessa, vaikka touhu olisikin ympärivuorokautista.

Lisäksi ns intin selviytymistaidot - pitkä nauru tähän. Itse kävin intin "hieman rajumman kautta" eikä siellä tullut eteen MITÄÄN sellaista mitä en aktiivisena eräilijänä/survivalistina olisi jo tiennyt.  Tai voihan se olla nykycityurbaanille selvitymistä kun saa sytyttää valmiista klapeista kamiinaan tulen, hui hurja. Puhumattakaan että saanut kirveen kätöseen ekaa kertaa. 

Oma poikani osaa jo 10-vuotiaana enemmän "selviymisjuttuja" kuin keskimääräinen varusmies intistä päästyään. Sen lisäksi on tehnyt jo kaksi Lapin vaellusta (40 km ja 65 km) - 95% varusmiehistä ei edes näe "kivi-Lappia" jossa mitataan se kuinka sietää niitä olosuhteita ja erityisesti niiden nopeita vaihtumisia. Niin ja osaa ampua tarkasti hirvikiväärilläni ja opettelee nyt keväällä haulikolla kiekkojen pudottelua. Ja vänkää talviverkoille/pilkille kun tänä vuonna ei ole vielä ehditty...

Ei, enkä aio suositella inttiä pojalleni. Siksi etten aio antaa sen typerän laitoksen pilata häntä millaan muotoa, itseni kohdalla ei vielä järki riittänyt ymmärtämään ko laitoksen typeryyttä. Kun luuli olevansa kova jätkä kun rinnassa on karhunpää, hihassa havu ja salmiakit kauluksessa...

Joo, mutta suurin osa ikäluokasta ei ole mitään aktiivisia eräilijöitä saati että osaa käyttää edes kirvestä. Se on hienoa että sun poika osaa jo nyt, kaikki ei todellakaan osaa.

Osa intistä on pelkkää pelleilyä, kyllä mä sen tiedän. Mutta silti olen sitä mieltä että se on ainakin kokemuksena sellainen joka kannattaa käydä. Ei tietenkään kenenkään perseelleen mennyttä kasvatusta siellä korjata, mutta aika monesta räkänokasta siinä puolessakin vuodessa kuoriutui ihan kelpoja kavereita, jotka oppi ottamaan edes jotain vastuuta. Okei, kaikista ei tule laskuvarjojääkäreitä, taistelusukeltajia, rajasissejä tai muita "keskimääräistä rankemman koulutuksen " käyneitä, mut ei tuu lentäjiä tai lääkäreitäkään. Ei silti intti ole kaikille hyödytön, vaikka se sulle on sitä ollu.

Tälainen miesaines on valitettavasti häviämässä sukupuuttoon.

Vierailija
107/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeija on hyvä käydä, äidin kultamussukat monetkin saa ryhtiä elämään, aamu herätys 6.00 , reippailua ulkona mars mars jne. Sängyn petausta ja pinkan tekoa ja kun ne on valmiit niin sitten jäpitetään. Kannustakaa poikia armeijaan, siellä pojista tehdään miehiä eikä miehen kuvatuksia. 

Mistä naisista tehään sitten naisia?iso osa maailman miehistä ei käy armeijaa myöskää.ja jos ei ilman inttiä opi petaa sänkyä tai herätä ajoissa niin ei mennyt hyvin kasvatus kotona.

Vierailija
108/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei vähän yritystä näihin provoihin. Tällaisia ap:n kaltaisia tyyppejä saattaa kuitenkin vielä jossain olla, joten sanon nyt kuitenkin, että tämä miehisyydentodistelukulttuuri on ihan syvältä ja kivikautista.

Vierailija
109/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti olen sitä mieltä että se on ainakin kokemuksena sellainen joka kannattaa käydä.

"Kokemuksen...Kannattaa käydä" - WTF? Aivan kuin puhuisit jostain rippikoulusta tms jonka saa käydä jos vaan haluaa. Laki määrää inttiin ja jollet saa jotain hyvää (teko)syytä aikaiseksi, sinnehän joudut tykkästi tai et, kannatti tai ei. Kyseessä ei ole mikään vapaaehtoinen juttu, vaan pelkästään sukupuoleen sidottu pakkolaki. Se ainoa ko laatuaan Suomessa. Menkööt ne sinne jotka haluavat, mutta ne joita ei kiinnosta, tehkööt mitä tykkäävät, menevät vaikkapa sitten kouluun suoraan.

Kuten sanottua, omalle juniorilleni tulen sanomaan ettei ole mikään pakko mennä vaikka suku on täynnä ressu-upseereita ja kapiaisia. Minä seison hänen päätöksen takana ja tarvittaessa puolustan viimeiseen asti sitä, ettei hänen tarvitse käydä jos ei halua. Ja todnäk ei halua, koska olen pitänyt huolen siitä ettei hän tule näkemään siitä saatavan mitään henkkoht hyötyä.

Vierailija
110/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin puolella armeijan keskeyttävistä on jokin psyykkinen syy siihen. Monesti laitetaan diagnoosiksi äkillinen stressireaktio ja lähetetään siviiliin jatkohoitoon. Sukulaisille on armeijassa puhjennut masennus, paniikkihäiriö ja yhdelle tuli jopa paranoidinen skitsofrenia. Että sellainen järjestelmä tämä Suomen puolustusvoimat. :)

Nykyaikainen armeija on kuin kesäleiri verrattuna muutaman vuosikymmen olleeseen meininkiin. Ja jos pää ei tuota kestä, niin sitten on jo lähtökohtaisesti jotain pahasti pielessä.

Vierailija
111/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti olen sitä mieltä että se on ainakin kokemuksena sellainen joka kannattaa käydä.

"Kokemuksen...Kannattaa käydä" - WTF? Aivan kuin puhuisit jostain rippikoulusta tms jonka saa käydä jos vaan haluaa. Laki määrää inttiin ja jollet saa jotain hyvää (teko)syytä aikaiseksi, sinnehän joudut tykkästi tai et, kannatti tai ei. Kyseessä ei ole mikään vapaaehtoinen juttu, vaan pelkästään sukupuoleen sidottu pakkolaki. Se ainoa ko laatuaan Suomessa. Menkööt ne sinne jotka haluavat, mutta ne joita ei kiinnosta, tehkööt mitä tykkäävät, menevät vaikkapa sitten kouluun

Laki määrää mutta menkööt sinne ketkä haluavat? Kyseessä ei mikään vapaaehtoinen juttu mutta menkööt ne ketkä haluaa?

?

Vierailija
112/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi porvoolaista mammaa ja pappaa, niin noloooo!!!

Vierailija
113/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kokemuksen...Kannattaa käydä" - WTF? Aivan kuin puhuisit jostain rippikoulusta tms jonka saa käydä jos vaan haluaa. Laki määrää inttiin ja jollet saa jotain hyvää (teko)syytä aikaiseksi, sinnehän joudut tykkästi tai et, kannatti tai ei. Kyseessä ei ole mikään vapaaehtoinen juttu, vaan pelkästään sukupuoleen sidottu pakkolaki. Se ainoa ko laatuaan Suomessa. Menkööt ne sinne jotka haluavat, mutta ne joita ei kiinnosta, tehkööt mitä tykkäävät, menevät vaikkapa sitten kouluun suoraan.

Kuten sanottua, omalle juniorilleni tulen sanomaan ettei ole mikään pakko mennä vaikka suku on täynnä ressu-upseereita ja kapiaisia. Minä seison hänen päätöksen takana ja tarvittaessa puolustan viimeiseen asti sitä, ettei hänen tarvitse käydä jos ei halua. Ja todnäk ei halua, koska olen pitänyt huolen siitä ettei hän tule näkemään siitä saatavan mitään henkkoht hyötyä.

Putintrolli. Tai maanpetturiäiti, joka turmelee lapsensa. Hirvittävä häpeä joka tapauksessa.

Vierailija
114/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki määrää mutta menkööt sinne ketkä haluavat? Kyseessä ei mikään vapaaehtoinen juttu mutta menkööt ne ketkä haluaa?

?

Täsmennetään  lausuntoa: tällä hetkellä laki määrä että sinne pitää mennä eikä kyseessä ole mikään vapaaehtoinen  juttu kuten esim rippikoulu. 

Joten, muutetaan lakia siten, että menkööt sinne ne jotka haluaa, aivan ihan vapaaehtoisesti. Ja ne jotka ei halua, ei sitten tarvitse mennä. Vaan tekevät omaehtoisesti jotain muuta järkevää, vaikkapa aloittavat opiskelun jos siltä tuntuu.

Vierailija
115/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kokemuksen...Kannattaa käydä" - WTF? Aivan kuin puhuisit jostain rippikoulusta tms jonka saa käydä jos vaan haluaa. Laki määrää inttiin ja jollet saa jotain hyvää (teko)syytä aikaiseksi, sinnehän joudut tykkästi tai et, kannatti tai ei. Kyseessä ei ole mikään vapaaehtoinen juttu, vaan pelkästään sukupuoleen sidottu pakkolaki. Se ainoa ko laatuaan Suomessa. Menkööt ne sinne jotka haluavat, mutta ne joita ei kiinnosta, tehkööt mitä tykkäävät, menevät vaikkapa sitten kouluun

?

Sluibaajat sluibaa sivariin kirjastoon surffaamaan tai c-papereilla ulos.

Vierailija
116/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap käynyt armeijan? Naisetkin sinne nykyään pääsee. Sinähän voit korjata tilanteen kertomalla, että poika keskeytti, mutta minäpä menen ja olen loppuun asti.

Vierailija
117/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putintrolli. Tai maanpetturiäiti, joka turmelee lapsensa. Hirvittävä häpeä joka tapauksessa.

Ei kumpikaan, vaan maan johdon suorastaan petokselliseen toimintaan todella kyrpiintynyt päälle nelikymppinen ressuluti RVL:n riveistä (ja "siviilissäreservissä" DI). 

Joten, jos maan johto ei viitsi katsoa maan etua millään muotoa, niin minkä ihmeen vuoksi minun pitäisi edes vaivautua puolustamaan tällaista maata saati opettaa minkäänlaista maanpuolustuksellista asennetta lapsiini? Opetan heidät mieluummin _selviytyjiksi_, joiden taidot nyt erehdyttävästi näyttäisivät siltä että voisivat olla hyvää ainesta myös tykinruokana. Eheiii...

Vierailija
118/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Täsmennetään  lausuntoa: tällä hetkellä laki määrä että sinne pitää mennä eikä kyseessä ole mikään vapaaehtoinen  juttu kuten esim rippikoulu. 

Joten, muutetaan lakia siten, että menkööt sinne ne jotka haluaa, aivan ihan vapaaehtoisesti. Ja ne jotka ei halua, ei sitten tarvitse mennä. Vaan tekevät omaehtoisesti jotain muuta järkevää, vaikkapa aloittavat opiskelun jos siltä tuntuu.

Laki määrää joko suorittamaan asepalveluksen, siviilipalveluksen tai sitten istumaan palvelusajan linnassa. Vaihtoehtoisesti voi hankkia vapautuksen rauhanajan palveluksesta. Kyllä siinä on mun mielestä vaihtoehtoja aika monta.

Hiertääkö tässä nyt että asevelvollisuus koskee toistaiseksi vaan miehiä?

Vierailija
119/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan, vaan maan johdon suorastaan petokselliseen toimintaan todella kyrpiintynyt päälle nelikymppinen ressuluti RVL:n riveistä (ja "siviilissäreservissä" DI). 

Joten, jos maan johto ei viitsi katsoa maan etua millään muotoa, niin minkä ihmeen vuoksi minun pitäisi edes vaivautua puolustamaan tällaista maata saati opettaa minkäänlaista maanpuolustuksellista asennetta lapsiini? Opetan heidät mieluummin _selviytyjiksi_, joiden taidot nyt erehdyttävästi näyttäisivät siltä että voisivat olla hyvää ainesta myös tykinruokana. Eheiii...

Eli putintrolli nakertamassa suomalaista yhteiskuntaa. Ei mene läpi.

Vierailija
120/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaan ja laillisen yhteiskunnan suojelemiseksi...

Immolassa aikoinaan kävin sissiä leikimässä.

En vihannut armeijaa silloin, en vieläkään. Kapiaiset olivat enimmäkseen sodankäyneitä ammattilaisia. Kalusto, varusteet, ruoka, lomat...ei voinut valittaa. Sen ajan määrärahoilla, Kekkosen aikaan.

Korpraalin graadin olen saanut.

Nyt en enää menisi. Opettelemaan suojelemaan ja taistelemaan...minkä puolesta?

Isänmaa on paljon muuta kuin pelkkä maa-ala.  Siihen kuuluu mm. luotettava maan johto joka toimii jo rauhan aikana ISÄNMAAN parhaaksi.

Miten on? Korkeinta johtoa myöten siunataan aseettomien partalasten lampsiminen maahan, yli 2 divisioonaa nyt vuoden sisällä tullut. Otetaan velkaa rajusti, varojen edes Suomessa käymättä ne siirretään jonnekin Luxembourgin hämärämiesten tileille, sieltä avustuksina pee-aa-valtioille. Ja vaikkapa lähialueyhteistyön nimellä lapetaan rahnukaista Venäjällekin...

Maata hallitsevat vain omaa etuaan ajavat isänmaan parturit. Jos aseellinen selkkaus toteustuisi, kenestä nykypäättäjistä löytyisi ristorytejä? Kaikki poliittiset lupaukset työnnetään huussin alle heti kun on päästy ministeriauton penkille persua pompottelemaan.

Eikö yhteinen kieli kuulu Isänmaahan? Mikä ihmeen yhteinen kieli? Kävelkää päivä Hesan katuja, ajelkaa julkisissa.

EU jakelee määräykset. Pitää tehdä heti, mieluummin eilen. Ja pöljäthän tottelevat, mitä meistä muuten muualla ajateltaisiin...

Ei, enää en menisi. Ei ole onneksi jälkeläisiä joiden menemisistä tai tulemisista tarvitsisi huolestua.

Lähipiirin nuorisolle olen antanut neuvoja pyytelemättä: kaikkiin muihin ammatteihin muttei poliisiksi tai opettajaksi.

Inttiin menemisestä en ole maininnut.

Osaavat aika monet kysellä itsekin:puolustamaan mitä ja ketä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan