Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle

Vierailija
10.01.2016 |

Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(

Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.

Kommentit (456)

Vierailija
41/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kellään naisella täällä koskaan ollut armeijan käymätöntä miestä......... ulkomaalaisia ei lasketa. 

Oli. Se oli sellainen laiska paapottava mammanpoika joka hajosi aina pienenkin paineen alla. En jaksanut pitkään katella sitä meininkiä.

Vierailija
42/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tajuta tollaista vellihousua jos olis mun poika niin selkään saisi meiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin aikanaan (useamman) ulkomaalaisen armeijaa käymättömän miehen kanssa. Ja pakko olintodeta, että heistä puuttui sisua mitä armeija opettaa.

Vierailija
44/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni joutui armeijasta pois kolmen viikon jälkeen. Sain tietää vasta kuolemansa jälkeen.

Se salasi asian.

Ei vaan kestänyt sitä.

Vierailija
45/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te siitä vellihousun kasvatitte. Tämä kyseinen tapahtuma on 100% teidän tuotantoanne. Peiliin katsomisen paikka siis, jos elämän kovin juttu on se armeijan käynti ja siihenkään ei kasvatustaidot riittäneet.

Vierailija
46/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni joutui armeijasta pois kolmen viikon jälkeen. Sain tietää vasta kuolemansa jälkeen.

Se salasi asian.

Ei vaan kestänyt sitä.

Se voi olla kova paikka miehelle. Sitä miettii onko mies lainkaan ja pystyykö mihinkään muuhunkaan. 

Vähän ehkä sama kuin hedelmättömyys naiselle, joka haluaisi lapsen. 

Vierailija
47/456 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse seurustelin aikanaan (useamman) ulkomaalaisen armeijaa käymättömän miehen kanssa. Ja pakko olintodeta, että heistä puuttui sisua mitä armeija opettaa.

Oletan, että sinä et ole käynyt armeijaa. Sinullakaan ei siis ole sitä "sisua" (mitähän sekin muka mahtaa olla) , mitä armeija opettaa.

Vierailija
48/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ylpeä pojastasi. Ota vähän selvää totaalikieltäytyjen ja sivareiden ideologiasta ja ylläty. Aika moni käy armeijan vaan siksi että kaikki muutkin. Itsekin selvästi mietit mitä ne MUUT ajattelevat. Lapsesi sensijaan osaa ajatella aivan itse ja tehdä rohkeasti omat ratkaisunsa.

mikäli plelaavat sotapelejä pleikalla sun muilla härveleillä niin siinä se idelogia heittää häränpyllyä. Mikä siitä tulisi jos kaikki lusmuilisi. 

Vierailija
49/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit ylpeä pojastasi. Ota vähän selvää totaalikieltäytyjen ja sivareiden ideologiasta ja ylläty. Aika moni käy armeijan vaan siksi että kaikki muutkin. Itsekin selvästi mietit mitä ne MUUT ajattelevat. Lapsesi sensijaan osaa ajatella aivan itse ja tehdä rohkeasti omat ratkaisunsa.

mun poika 19 vee ja hämmästyisin todella jos tulisi maitojunalla. Siinä sais todella olla hyvä syy, lähinnä terveydellinen koska pelannut sotapelejä yliopisto opiskeluiden ohella. Mihinkään ideologiaan en voisi uskoa. 

Vierailija
50/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimyy kirjoitti:

Voi jessus. Ihan tavallistahan tuollainen nykyään on. Minun poikani ei edes mennyt armeijaan vaan hankki C:n paperit. Ei sitä kukaan ole kysellyt.

Se että tuon on jossain "tiedostavissa hihhulipiireissä" tavallista, ei tee siitä mitenkään oikeasti tavallista. Kyllä ne maitojunakaverit oli vähän reppanoita monessakin mielessä. Sivareita arvostan, mutta nämä c-paperit kikkailemalla hommaavat ovat kyllä pohjasakkaa.

Vierailija
51/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitimyy kirjoitti:

Voi jessus. Ihan tavallistahan tuollainen nykyään on. Minun poikani ei edes mennyt armeijaan vaan hankki C:n paperit. Ei sitä kukaan ole kysellyt.

Se että tuon on jossain "tiedostavissa hihhulipiireissä" tavallista, ei tee siitä mitenkään oikeasti tavallista. Kyllä ne maitojunakaverit oli vähän reppanoita monessakin mielessä. Sivareita arvostan, mutta nämä c-paperit kikkailemalla hommaavat ovat kyllä pohjasakkaa.

Sivareilla on vain vähän eri meininki kuin intissä. Saavat lepsuilla

Vierailija
52/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijaa ei tarvitse mitenkään suorittaa, jos on miehistössä. Riittää, että vain on siellä. Päivät vierivät itsekseen ja kohta on homma ohi.

Eri asia on sitten AUK:ssa, missä vaaditaan jo jotain ja kilpailu on kovaa - varsinkin erikois-AUK:issa. AUK:sta voidaan todellakin lähettää "maitojunalla" takaisin P-kauden yksikköön, mutta sen jälkeenhän homma on pelkkää olemista.

Vierailija
53/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeija on hyvä käydä, äidin kultamussukat monetkin saa ryhtiä elämään, aamu herätys 6.00 , reippailua ulkona mars mars jne. Sängyn petausta ja pinkan tekoa ja kun ne on valmiit niin sitten jäpitetään. Kannustakaa poikia armeijaan, siellä pojista tehdään miehiä eikä miehen kuvatuksia. 

Ja tästä me maksetaan n. 4 miljardia suoria kustannuksia vuodessa? 

Hintaan ei edes lasketa sitä mikä mahdollisesti järkevä niiltä työikäisiltä nuorilta jää tuona aikana tekemättä.

Vierailija
54/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun poika 19 vee ja hämmästyisin todella jos tulisi maitojunalla. Siinä sais todella olla hyvä syy, lähinnä terveydellinen koska pelannut sotapelejä yliopisto opiskeluiden ohella. Mihinkään ideologiaan en voisi uskoa. 

Se että pelaa sotaPELEJÄ ei tarkoita että olisi valmis tappamaan ihmisiä oikeasti, edes siellä sodassa tarpeen vaatiessa. Oletko edes keskustellut poikasi kanssa hänen aatteistaan ja arvomaailmastaan? Luotto korkealla, kun "mihinkään ideologiaan" ei uskota. Nyt katse kohti peiliä.

Vierailija
55/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nuo nyssykät uhoaa netissä ja leikkii jotain saatanan pelimiestä. 

Niinhän ne armeijankin käyneet nyssykät uhoaa netissä ja leikkii jotain maanpuollustajaa mutta yhdessäkään sodassa eivät ole olleet eivätkä joutuneet todellisuudessa näyttämään sitä urouttaan eli pelkkää uhoa se on teilläkin. Ei se kädestäpitäen ohjattu leirikoulu teistä miehiä tee.

Vierailija
56/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas näkee että jotkut wt täällä huutelee tai jotkut ikäloput,ei se armeija mitään miestä tee,pikemminkin se tekee sairaita. Mua.ei vois vähempää kiinostaa jos mun poika ei kävis armeijaa. Aika vanhan aikanen ajattelutapa tollanen että mies ei oo mies ilman armeijaa. Mun mies ei oo käyny terveydellisistä syistä ja se ei mua haittaa,enemmän sillä on munaa ku useemmalla sen ikäisellä "miehellä".

Vierailija
57/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vanhanaikainen dinosaurus-heimoon kuuluva lajike. Sukulaismieheni on yksi Suomen muutamasta everstistä ja kyllä myös puolustusvoimissa hyväksytään siviilipalvelus yhtenä vaihtoehtona.

Sotaleikit saavat jäädä lapsuuteen, avaa silmäsi dino.

Vierailija
58/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä välttämättä sanoisi että sängyn petaus ja vaatteiden viikkaus tekisi miestä.

Meilläkin oli joku pelle kapiainen joka esitti jotain kovaakin sankaria mutta kun metsikössä tapahtui yhtä äkkiä erikoinen ongelma niin kuka se juoksikaan ympyrää kun päätön kana? Me pojat oltiin ihan rauhallisia eikä kenellekään iskenyt paniikki. Paitsi sille kapiaiselle. Oli tosi mies joo. 25-vuotias pikkupoika joka esitti kovaa.

Meillä oli yksi kaveri joka kyllästyi siihen vaatteen vaihto farssiin. Sanoi ettei jaksa enää leikkiä fashion modelia tms. Tämän jälkeen kaipiainen melkein rukoili häntä jäämään. Kaveri sanoi ettei jaksa enää leikkiä ja lähti himaan.

Vaikka oppihan siellä hyödyllisiäkin asioita. Mutta aika lapsellista touhua silti.

Vierailija
59/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt armeijaa, mutta silti nostan enemmän penkistä kun monet näistä intin käyneistä velliperseistä. 

Vierailija
60/456 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(

Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.

Lähetän myötätuntoa. Sylikaupalla.

Ymmärrän että tuosta häpeästä on perheen vaikea selvitä. Ja sinä päivänä kun totuus on levinnyt kylälle niin siitä tulee trauma koko suvulle. Siis mikä painajainen teillä onkaan edessä!

En kyllä tuohon muuta ratkaisua näe kuin että lähetätte pojan kipinkapin pois! Mitä pitemmälle sen parempi! Joku Etelä-amerikan pikkukylistä vois olla varman päälle. Ja vähintään kolmeksi vuodeksi. Hyttysmyrkkyä ja sandaalit vaan matkalaukkuun ja poika matkaan!