Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle
Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(
Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.
Kommentit (456)
Kyllä on pahaks päässyt kun tuntuu olevan kuin kunnia asia ettei mies käy armeijaa!Ei voi käsittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Se on kuulkaas tytöt just näin. Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin intti on pakollinen vain toisen sukupuolen edustajille.
se ei oo ikinä tasa-arvoista, miehet ei nääs voi synnyttää, naiset sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Se on kuulkaas tytöt just näin. Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin intti on pakollinen vain toisen sukupuolen edustajille.
Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin vain naiset joutuvat kantamaan lasta 9 kk ja synnyttämään. Useimmat miehet varmaan menis mieluummin sinne inttiin kuin vaihtaisi osia.
Vierailija kirjoitti:
Armeija on hyvä käydä, äidin kultamussukat monetkin saa ryhtiä elämään, aamu herätys 6.00 , reippailua ulkona mars mars jne. Sängyn petausta ja pinkan tekoa ja kun ne on valmiit niin sitten jäpitetään. Kannustakaa poikia armeijaan, siellä pojista tehdään miehiä eikä miehen kuvatuksia.
Tai mitä jos opettaisitte ne kakaranne petaamaan sänkynsä jo lapsena, niin ei tarvitse aikuisena harjoitella ja puolustusvoimat voisivat keskittyä johonkin oleellisempaan.
Minun poikani sai C-paperit eikä mennyt inttiin lainkaan. Minä kun en vaan tuota asiaa osaa hävetä vähääkään, omissakin asioissa ihan tarpeeksi...
T. Res. ylikersantti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin vain naiset joutuvat kantamaan lasta 9 kk ja synnyttämään. Useimmat miehet varmaan menis mieluummin sinne inttiin kuin vaihtaisi osia.
Näytätkö vielä lakipykälän, joka pakottaa vankeusrangaistuksen uhalla naiset synnyttämään?
Hahaa, vieläkö te jaksatte käyttää tota vanhaa ja väsynyttä argumenttia? Yhdenkään naisen ei ole PAKKO synnyttää vankilatuomion uhalla.
Ymmärrän. On häpeällistä ettei poika tule koskaan kasvamaan mieheksi. sivarit on epämiehekkäitä, vastuunpakoilijoita ja heikkoja.
Jos saisin uudestaan elää niin panostaisin täysillä että pääsisin USA:n armeijaan. Ensin voisin käydä Suomen armeijan, mutta sitten jollain kostilla USA:n amattiarmeijaan. Sitten hakisin kansalaisuutta.
Olisit ylpeä pojastasi. Ota vähän selvää totaalikieltäytyjen ja sivareiden ideologiasta ja ylläty. Aika moni käy armeijan vaan siksi että kaikki muutkin. Itsekin selvästi mietit mitä ne MUUT ajattelevat. Lapsesi sensijaan osaa ajatella aivan itse ja tehdä rohkeasti omat ratkaisunsa.
Meidän poika tuli myös. Oli liian nuori. Juuri täytti 18v.
Ei kannata huolestua. Parempi sinne on mennä reilusti yli 25v niin on kypsä ja viisaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja mitä parinvalintaan tulee, niin eiköhän useimmat naiset halua mieluummin vahvan miehen joka on suorittanut armeijan kuin jonkun nössön jolla ei nuppi kestä vähääkään vaikeita oloja. Näin se menee, miehet haluu kauniin nuoren naisen, naiset haluut vahvan pärjäävän miehen jolla on valmiudet puolustaa maataan ja perhettään. Onko se sitten tasa-arvoista? Mulle aivan sama.
Itse olen mies ja käynyt armeijan. Toisaalta olen tyytyväinen että meillä on vielä tuollainen hieno järjestelmä kuin yleinen asevelvollisuus, mutta koulutus on niin vanhanaikainen ja armeijassa kiusataan sekä pelleillään aivan liikaa. Kaikille armeija ei vain sovi. Monella on tuo ettei kehtaa keskeyttää armeijaa yleisten asenteiden takia, joten hampaat irvessä se sitten käydään loppuun.
Ei siinä ole mitään hävettävää, jos ei poika ole armeijaa käynyt.
avokkinikin saanut C:n paperit eikä siis käynyt armeijaa. ei hävetä ainakaan minua yhtään hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies ja käynyt armeijan. Toisaalta olen tyytyväinen että meillä on vielä tuollainen hieno järjestelmä kuin yleinen asevelvollisuus, mutta koulutus on niin vanhanaikainen ja armeijassa kiusataan sekä pelleillään aivan liikaa. Kaikille armeija ei vain sovi. Monella on tuo ettei kehtaa keskeyttää armeijaa yleisten asenteiden takia, joten hampaat irvessä se sitten käydään loppuun.
Keskiverron ihmisen elämässä joutuu tekemään monta muutakin asiaa "hampaat irvessä".
Ei tää mitään hunajaa useimmille ole koko sitä 80 vuotta.
Meillä poika suorittaa tällä hetkellä siviilipalvelusta. Meille ihan sama rakas poika kuin ennenkin. Hänen oma päätös, mitä halusi tehdä. Sota-aikana niitä mieheiä tarvitaan muuallakin kuin rintamalla. Aikuinen ihminen kun voi nääs ihan itse tämän päättää. Ja pitääkin päättää.
Ei se armeija pojasta miestä tee, ei ainakaan nykyajan armeija. Se, että omaa käytöstavat, hyväksyy muut ihmiset sellaisena kuin ovat, huolehtii hyvin asioistaan ja läheisistään ja kohtelee kaikkia kunniottavasti. Se tekee pojasta miehen tai tytöstä naisen. Ei armeija, korkeakoulututkinto, hyvä työpaikka jne jne.
Se kannattaa myös aapee miehineen hyväksyä.
Onkohan kellään naisella täällä koskaan ollut armeijan käymätöntä miestä......... ulkomaalaisia ei lasketa.
On kai sillä siihen joku syykin ollut? Mun poika jätti armeijan kesken, syynä se että sääri ja polvi meni täysin paskaksi. Korjaus vaati sen verran massiivisen operaation ja metallilevyjä ja ruuveja, ettei sillä kauheena pitkiä matkoja marssita ja edelleen se vaivaa ja kipeytyy, vaikka siitä on jo kohta 2 vuotta.
Kivasti tuli tämä aloitus samaan aikaan kun Leijonasydän-elokuva pyörii ylellä. :) Jasper Pääkkösen näyttelemä Harrikin jätti leffassa intin kesken, jännä yhteensattuma!
Armeija on hyvä käydä, äidin kultamussukat monetkin saa ryhtiä elämään, aamu herätys 6.00 , reippailua ulkona mars mars jne. Sängyn petausta ja pinkan tekoa ja kun ne on valmiit niin sitten jäpitetään. Kannustakaa poikia armeijaan, siellä pojista tehdään miehiä eikä miehen kuvatuksia.