Nuoreni ei tule selviämään kirjoituksista ja hävettää
Hänellä on suuria motivaatio-ongelmia lukemisen kanssa ja menee täysin valmistautumatta kokeisiin. Hävettää jo valmiiksi selittää kaikille sukulaisille ja tuttaville keväällä, että hän reputti.
Lukion arvosanat ovat olleet 5 ja 6 tasoa tähän asti.
Kommentit (42)
Olikohan se lukio sitten alunperin kovinkaan viisas valinta jos koulumenestys on tasoa 5 tai 6?
Anna selittää itse. Laitat puhelimen kaiuttimelle ja nuori saa selittää itse mitä tuli tehtyä.
Yläasteella se koulumenestys oli tasoa 9-10.
Hävettääkö vinkua täällä asiasto jolle et voi mitään muuta kuin vinkua?
Minä en häpeäisi, vaan kannustaisin yrittämään. Aika hyvin on nuoren asiat, jos tämä se pahin takapakki. Yrittäkää nähdä positiiviset puolet, uusia voi ja nuorilla on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Yläasteella se koulumenestys oli tasoa 9-10.
Nämä venyvät ihan hirveästi kovissa paikoissa. Älä huolehdi.
Ap, te olette erilliset henkilöt lapsesi kanssa. Ei ole sinun yo-kirjoitukset nyt. Miksi häpeät lastasi?
Kasva aikuiseksi. Ei kai nuori voi asialle mitään ja on teini-ikä jolloin uupumus. Lukioaineet voivat oikeasti olla vaikeita ja se ei sovi kaikille. Miksi on lukiossa jos on motivaatio-ongelma tai muu, eikö olisi helpompaa pitää välivuosi tai katsoa muuta. Ellei uusi sitä koetta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna selittää itse. Laitat puhelimen kaiuttimelle ja nuori saa selittää itse mitä tuli tehtyä.
Mikä selitysvelvollinen se nuori on? :D
Ei mene lävitse, sen voi jo varmaksi sanoa.
Mitä olet asian eteen tehnyt auttaaksesi lastasi löytämään motivaation? vai onko kyse masennuksesta?
Kannustava ja rakastava vanhempi tämä AP !?!
Todella Toivon että tämä oli provo;
Huono sellainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä selitysvelvollinen se nuori on? :D
Siinä on mahdollisuus ottaa vastuuta ja kertoa miksi on pettänyt perheensä ja sukunsa.
Onko kyseessä motivaatio- vai opiskelutekniikkaongelma? Lukiossa asiakokonaisuudet ovat laajempia tahti nopeampaa joten opiskelua ei voi suorittaa peruskoululaisesti lukemalla pari kokeeseen edellisenä iltana. Lukio ei kuitenkaan vaadi mitään kovin korkeaa älyä vaan kärsivällisyyttä ja perslihaksia. Nyt on myös aika ottaa vastuu omasta opiskelusta ja ihan varmasti lukion saa kahlattua läpi jos hieman lisää yritystä peliin.
Laita lapsi varaamaan aika opolle ja keskustele lapsen kanssa mistä motivaation puute johtuu. Masennus vai lukeminen ei kiinnosta? Ei ole tosiaan mikään häpeä mennä amikseen jos vaikka jokin linja sieltä olisi mielenkiintoisempi ja sopivampi paikka lapsen kiinnostuksen kohteet huomioiden.
Ja lohdutuksena, itseäni ei kiinnostanut lukio sitten yhtään ja valmistuessa todistuksessa kaikkea 5-10 väliltä ja kirjoituksista C-E skaalalla. Pääsin ylipistoon ja valmistuin sieltä ja pääsin ihan hyvin työelämään kiinni vaikken ole koskaan nauttinut opiskelusta erityisemmin.
Mua nuorena hävettäisi noin käytökseltään moukkamainen vanhempi 🥱
Eiköhän se suku tajua että vituix män kun kahvikutsua ei keväällä tulekaan.
Nostan