Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin kyläpaikka missä olet käynyt?

Vierailija
09.01.2016 |

Minulla olis tässä:
-Sohvalla ja lattioilla kusi/paskavaippoja
-Haisevat roskikset keittiössä ja lastenhuoneessa (lemu kantautuu olohuoneeseen asti)
-Lattia täynnä leluja (ymmärrän, että aina ei jaksa siivota, mutta lelut lojuvat käytännössä lattialla viikkokausia kun niille ei ole mitään säilytyspaikkaa)
-Huutava, pilalle hemmoteltu diktaattorikakara
-Patalaiska mies, joka pyytää vaimoaan tuomaan olutta tai voileipää, kun ei itse ehdi kun pelaa tietokoneella ja katsoo samanaikaisesti tv:tä. Käskee vaimoaan olemaan hiljaa, kun pitää keskittyä peliin.
-Perheessä ei pestä käsiä sen jälkeen, kun on lapsen vaippa vaihdettu vaan saatetaan mennä niillä paskakusipillukäsillä laittamaan tarjottavia pöytään.

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekaista ja ruokapöydän alla sotkua ja tiskejä tiskaamatta (varaaja hajos, tulee vaan kylmää vettä), mutta siivotaan kyllä säännöllisesti, meillä on useampi lapsi ja vanhin tokalla, ni ehtivät tehdä sotkua enemmän kuin ehdin siivota. Pyykkiä kans riittää, mutta pyykkivuoret on puhdasta pyykkiä suurimmalta osin. Onneks pesukoneet ottaa kylmän veden. Mutta on tää koti monien muiden ihmisten siisteystason mukaan kaaos. Mulle on onneks opetettu, että sekainen on eri asia kuin likainen.

Eräs lähipiiriin kuuluva perhe asuu ahtaasti, eikä siellä kellään oo oikein otetta kotihommiin, ei niillä kyllä oo riittävästi tilaakaan.. eläimiä tietenkin pitää olla melkein kotieläinpihaksi asti.. mutta asuinrakennuksessa eläimet on kyllä sisäsiistejä, eikä siellä haise häiritsevästi.. mutta oon joskus bongannu ilmeisesti koiran kakan niiltä yhden sängyn alta.... ahdistavinta niillä on hirveä meteli ja niiden tapa huutaa ja tapella. Meillä on lähes saman kokoinen perhe, mutta ei sitä jäätävää huutoa ja tappelemista.

Mun on aina vaikein suhtautua ristiriitoihin ja toisten mitätöintiin..

Tämä ketju oli kyllä kunnon motivaattori siivoukseen.. etsin jo ison kattilan veden lämmittämiseen....

Vierailija
162/287 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lainaksi takin eräästä perheestä. No, se haisee homeelle. Tuo kuvastaakin mitä siellä on.

Esim. pyyhkeet jätetään auton perään mätänemään uintireissun jälkeen.

Kodinhoitohuoneen lattialla vaatteet kasassa ja alimmat homehtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenvetona tästä ketjusta toteaisin, että ihmisten ongelma on liika tavaramäärä!

Kun ostelee lisää kamaa, ne vievät sen vähänkin tilan ja sotku on valmis. Tähän auttaisi, että kovalla kädellä heittää menemään kaiken roinan ja järjestelee paikalleen fiksuihin säilytyspaikkoihin kaiken jäljellejäävän. Siivoaminenkin on helpompaa, kun ei sitä tavaraa ole tiellä. 

Ja tärkeintä on, ettei enää osta mitään (muuta kuin ruokaa) kotiin.

Vierailija
164/287 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tämän keskustelun jälkeen siivota! Vaikka meillä perussiistiä onkin, olen hinkannut jääkaapin, siivonnut kaappeja ja Tolulla kiillottanut paikkoja.☺

Munkin oli ihan pakko mennä laittamaan pyykkikone käyntiin ja puunata pari nurkkaa! Alkoi ahdistaa kestopinttynyt vanha hella, jota ei saa millään puhtaaksi.

Kokeileppa myös Vaasan Pore-saippuaa.  Edellä mainitulla saippualla olen saanut itse melkoisen monta vaikeaa tahraa tai likaa poistettua niin tekstiileistä kuin tasojen pinnoiltakin. Kannattaa ainakin kokeilla tohon hellan pinttyneeseen likaankin. 

Vierailija
165/287 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks muisto vain kirjoitti:

Ensimmäisen poikakaverini yhden kaverin koti, jossa kävin tasan kerran. En pystynyt enää menemään kun pääsin kerran pois ja voin kertoa etten todellakaan ole mikään "heikkoluontoinen" vaan maalaistalosta kotoisin itsekin. Tämä tapaus oli maalaistalo ja navetta, jossa piha kuin kaatopaikka. Poikakaverini varoitti etukäteen, että älä sitten ota kenkiä pois jalasta.

Talon eteisessä ymmärsin mitä sisäkaatopaikka tarkoittaa... Se sanoinkuvaamaton HAJU iski ensin tajuntaani... Joka paikka talossa oli täynnä tavaraa. Rikkinäisiä ja ehjiä sekaisin, likaisia ja vielä likasempia vaatteita sekaisin joka paikassa: esim roikkumassa ovien päällä, lojumassa lattialla ja läjissä seinustoilla. Esim haalareita, joissa oli ihan selvästi paljon lehmänpaskaa roikkui eteisen naulakossa sulassa sovussa muiden normaalien vaatteiden kanssa, vaatteiden joilla käytiin vaikka kaupassa. Paskasia vaatteita oli myös olohuoneen sohvalla, tosin siihen ei tarvinut muutenkaan yrittää istua koska se oli täynnä romua. Mattoja näkyi pari jossain kasassa seinän vierellä. Matot ja olohuoneen sohva olivat niin likaisia että oli vaikea hahmottaa minkä värisiä ne olivat alunperin olleet. TV oli nurkassa jollain jakkaran tapaisella, koska kirjahylly oli näköjään joskus hajonnut/hajotettu, rikkinäiset levyt lojuivat olohuoneessa.

Talossa oli sisällä ainakin kaksi aikuista koiraa ja ties kuinka monta kissaa. Yksikään ei näyttänyt olevan sisäsiisti. Joka paikka oli täynnä eläinten jätöksiä, sekä uusia että vanhoja läjiä, joihin oli astuttu päälle monen monta kertaa ja ne olivat liiskaantuneet lattiaan. Lattia oli epämääräisen vaalean ja tummanruskean kirjava ja pahimmilla kohdilla oli varmaan melkein sentin verran likaa ja paskaa. Yksi koirista oli saanut pentuja, muistaakseni n 6 kpl, jotka paskoivat ja kusivat siellä ollessanikin monta kertaa lattialle ja kukaan ei tehnyt elettäkään siivotakseen mitään pois. Olohuoneen lattiassa näkyi myös kuivuneen veren näköisiä jälkiä, oletettavasti penikoinnista. Joissain ikkunoissa oli epämääräisen näköisiä ja värisiä verhoja, osa riekaleina ja osassa ikkunoista ei ollut mitään. Ikkunat niin likaisenharmaita ettei läpi meinannut nähdä. Tupakantumppeja joka puolella, osa ei ollut edes astioissa vaan oli tumpattu esim tuolille.

Keittiössä oli pöydät ja tasot täynnä likaisia astioita ja kaikenmaailman mahdollista roinaa, esim yksi öljyinen ja paskainen moottori ja sen irto-osia, sekä traktorin työntövarsi, sekin paskassa. Kissoja oli joka paikassa pöydillä ja tasoilla, yksi söi jotain tiskipöydällä olevasta likaisesta astiasta ja pari nuoli ruokapöydällä voirasiaa. Jätkä oli keittänyt meille kahvia ja kaatoi sen kuppeihin kun tultiin. Kun otin sen likaisen näköisen kupin pöydältä sain "vääntää" sen irti pöydästä, oli tarttunut kiinni tahmeaan pöytään. Kun jätkä meni hetkeksi pois keittiöstä, kaadoin kahvini viemäriin, en iljennyt kertakaikkiaan juoda sitä. Kupin pohjalla oli kerros jotain töhnää.

Minulla oli jo tullessa kusihätä ja kun se yltyi pahemmaksi kysyin vessaa ja menin sinne. Se oli paskaisempi kuin yksikään navetta missä olen käynyt. Lavuaarissa oli noin sentin kerros jotain epämääräistä ruskeaa ja vihreää liejua joka puolella, samanlaista liejua oli myös lattialla suihkun puolella joka oli vähän alempana kuin muu lattia, luojan kiitos. Lattiaviemäri ei ilmeisesti ollut hetkeen vetänyt. Suihkun nurkkauksessa näkyi jotain toukkia, varmaan kärpäsentoukkia kun talossa oli hirveästi kärpäsiä. Niitä likaisia vaatteita ja muuta rojua oli myös vessa täynnä. Pönttöä katsoessa kusihätäni katosi jonnekin... Yritin vetää vessan (niinkuin olisin muka käyttänyt sitä), se ei toiminut ja ainut tulos oli se että sain käteeni jotain tahmeaa liisteriä siitä nupista. Yritin pestä käteni ja taiteilla hana kiinni kyynärpäälläni ettei minun tarvinut koskea siihen, todetakseni vain että viemäri ei vedä ja vessan ainut pyyhe on paskaisempi kuin se hana. Pyyhkeen väriä ei enää nähnyt.

Kun tulin vessasta, poikakaverini alkoi tehdä onneksi lähtöä, jossa olin innokkaasti mukana, koska meinasin haljeta kusihätääni ja oksentaa siitä karmeasta mädänneen hajusta ja kissankusen ammoniakista mikä talossa oli joka puolella. Ulko-ovella tuli vastaan talon emäntä niin paskaiset (navetta?)vaatteet päällä että ne olisivat varmaan seisoneet itsestään jos hän olisi riisunut ne. Sylissään hänellä oli joku harmahtava lakana ja hän totesi meille: on se kiva kun pyykki kuivuu ulkona näin kesällä. Akan ulkonäkö oli muutenkin kuin pahimmalla puliämmällä, paskanen tukka jota ei oltu kammattu ties milloin, pesemisestä puhumattakaan ja sätkä suupielessä.

Kun pääsimme takaisin poikakaverini luo, menin suihkuun ja vaihdoin kaikki vaatteet. Sen jälkeen sanoin poikakaverilleni että on ihan turha kuvitella että minä lähden tuohon taloon toista kertaa käymään. Poikakaverini äiti kertoi, että sen talon isäntä oli kuollut jotain 15 vuotta aikaisemmin. Siellä oli ollut likaista jo silloin mutta kuoleman jälkeen emäntä oli heittänyt kaiken ns läskiksi ja oli vaan. Kaksi aikuista lasta eivät myöskään vaivautuneet tekemään siellä mitään. Talon emäntä ja kumpikaan lapsista ei tietääkseni ollut mt-asiakas. Että kyllä näitä vapaanakin liikkuu.

Taisit nyt kyllä viedä voiton tässä kisassa.

Vierailija
166/287 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli hirveä tarve siivota vaikka meillä perussiistiä onkin.

Vierailija
167/287 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ketjun alkupäässä puhuttiin lemmikeistä niin kuin ne automaattisesti tarkottaisivat likaista kotia. En ihan ymmärrä tätä? Ainakin meillä koira käytetään ulkona tarpeillaan eikä se ole tehnyt jätöksiä sisälle pentuajan jälkeen. Koira ei mene sohvalle eikä sängyille. Karvoja toki lähtee ja vuodenajasta riippuen hiekkaa mutta meillä imuroidaan säännöllisesti.

Vierailija
168/287 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyy?

Vierailija
169/287 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira. Se istuu ja makaa sohvalla ja sängyssä. Tämä on senkin koti.

Enkä todellakaan pese sitä edes viikottain.

Omat käteni kyllä pesen.

Ehkä olen sitten ÄLLÖTTÄVÄ!

SO?

Vierailija
170/287 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!!!

Vierailija
171/287 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koira. Se istuu ja makaa sohvalla ja sängyssä. Tämä on senkin koti.

Enkä todellakaan pese sitä edes viikottain.

Omat käteni kyllä pesen.

Ehkä olen sitten ÄLLÖTTÄVÄ!

SO?

OMG .... En ymmärrä ihmisiä jotka antaa koirien olla sohvalla tai sängyllä. En vaikka pesisi koiran joka päivä ;)

Meillä ei enää koiria (menehtyneet vanhuuteen ja sairauteen) . Mutta selkeät säännöt koirille oli; ei sohvalle, ei sänkyyn eikä keittiöön perheen ruokailu/kahviaikoina. Ja kyllä mua ällöttää käydä anopilla jossa koira on sohvilla ja noolaa ruokapöydän alla. Mutta omapa on  kotinsa. Koira ei kuitenkaan ole meidän kotiin tervetullut tämän vuoksi.

Vierailija
172/287 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että lisäsin vielä yhden eläinkommentin. Mä en pysty koskemaan koiraan jollen pääse pesemään heti käsiä. Mua vaan kuvottaa kun koirat ja kissat istuu pelkällä perseellä sohvassa sitten siihen pitäis mennä vaikka lepäämään ja pitää päätä samassa kohdassa.

Mutta kai semmosen ihmisen on vaikea ymmärtää joka tykkää eläimistä ja omistaa niitä itse, että joitain ne kuvittaa ja niistä lähtevä haju on karsea.

Mustakin tuntui tuolta silloin, kun meillä ei ollut koiraa eikä itselläni ollut mitään koirakontakteja pahemmin ollut. Ihmiset joiden kodeissa/ vaatteissa oli karvaa, oli musta jotenkin "likaisia". Itse asiassa, vähän sama juttu lasten kanssa! Mitä enemmän altistuu, sitä vähemmän ällöttää ja sisäinen hygieniafriikki hiljenee. Mutta kyllä siinä vaiheessa ollaan menty aika syvälle metsään jos ei kakkavaipat löydä tietään roskiin eikä vaivaudu nartun juoksuveriä pyyhkimään seiniltä...

Vierailija
173/287 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kamalia kyläpaikkoja?

Vierailija
174/287 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
175/287 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tyypin luona lattian paikkaa toimitti roskis

?!

Vierailija
176/287 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(ts niiden jätökset) alkaa tosi pahalle haista jos ei niistä pidä asianmukaista huolta.

a

Kyllä. Paijaan kissani kakkaa, niin se ei haise.

Vierailija
177/287 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tohtori kirjoitti:

Koiralla on nuoletetty pillua tai munia, jos se työntää kuonoansa koko aika jalkojenväliin

Tai jäänyt torttu pesemättä.

'

koiralta?

Vierailija
178/287 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden tyypin luona lattian paikkaa toimitti roskis

?!

Vai olisiko kuitenkin toiste päin :D

Vierailija
179/287 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs perhe lapsuudestani jäi kyllä mieleen. He olivat oikein mukavia ihmisiä joten vähän kolkuttaa omaatuntoa kirjoittaa tätä, mutta heidän kotinsa oli aivan karmeassa kunnossa. Juuri tuon yhden kirjoittajan tapaan navettavaatteet samassa naulakossa muiden kanssa (tai lattioilla kasalla)

Eteisen käytävä niin täynnä kenkiä, kissojen jätöksiä, lautoja, moottorin osia, öljyisiä ämpäreitä ynnä muuta mukavaa niin että perhe oli kehittänyt tietyn askeljärjestelmän millä siitä pääsee ohitse. (Oli hivenen kiusallista katsoa kun perheen erittäin ylipainoinen isä tanssi siitä sipsuttaen ylitse, muistutti jotain epäonnistunutta balettisarjaa)

Olohuoneessa sama meno, sohvalla en koskaan istunut koska se oli täynnä kissankusta. En tosin ihmettele koska kissojen laatikot olivat törkeässä kunnossa, ne viettivätkin mieluusti päivänsä ulkona tai navetassa. Navetta oli siistimpi kuin talo ja lehmät hoidettiin hyvin.

Jouduin olemaan tuossa paikassa yhtenä kesänä 1,5 kuukautta kun äiti joutui sairaalaan. Olin 12-vuotias.

Viihdyimme myös mainiosti ulkona ja esimerkiksi ladossa leikkimässä. Vain kun oli pakko mennä nukkumaan niin menimme sisälle  Heti herättyämme menimme syömään aamiaisen pihan omenapuista ja marjapuskista. Se keittiö oli niin kuvottava ettei siellä mielellään syönyt. Sulaneet voirasiat ja maitopurkit avonaisena pöydässä pitkin päivää, kärpäsiä pörräsi ihan kaikkialla. Tasoilla kissojen jätöksiä ja esimerkiksi käytettyjä topsipuikkoje, leluja ja karmea kerros pölyä.

Olohuoneen kirjahylly muistutti jotain autokorjaamon hyllyä, moottorien osia, öljyisiä tavaroita, muttereita, vasaroita yms. Kirjat levitelty lattioille.

Siinä vähän esimakua. Ei tästä nyt mitään traumoja jäänyt ja oikein kiva "loma" oli noin muuten. Pääsi päivittäin uimaan ja sai hoitaa eläimiä :)

Äiti ei sairaalaan joutuessaan tiennyt mihin kuntoon tuo talo oli mennyt ja hänen leukansa meinasi pudota lattiaan kun hän tuli hakemaan minua. (Tuon perheen äiti oli äidin nuoruudenystävä)

Äiti pyyteli minulta sata kertaa anteeksi ja itki, yritin rauhoitella ettei tässä nyt mikään hengenhätä ollut :D

Vierailija
180/287 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään ystäväni koti, tämä ihminen sai aikuisena ah/hd-diagnoosin  mikä kyllä selittää paljon..!

ei se asunto niin paha ole, kuin moni tässä ketjussa mainittu mutta vessanpytty on pinttynyt keltaiseksi ja lavuaari  on pölyn peitossa, vessan peilikaappi ( etsin sieltä kerran ystävän luvalla tamponia) on täynnä käytettyjä vanupuikkoja sekä kajalin teroitusroskaa,  jääkaappi on todella likainen ja telkkari pölyn peitossa..

tiedän kuitenkin että ystäväni yrittää, yrittää niin kovasti !  tiedän hänen ponnistelevan henkisen ja fyysisen jaksamisen voimarajoilla vain saadakseen edes imuroitua.. olenkin joskus siellä tiskannut ja kerran pesin mikron .