Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin kyläpaikka missä olet käynyt?

Vierailija
09.01.2016 |

Minulla olis tässä:
-Sohvalla ja lattioilla kusi/paskavaippoja
-Haisevat roskikset keittiössä ja lastenhuoneessa (lemu kantautuu olohuoneeseen asti)
-Lattia täynnä leluja (ymmärrän, että aina ei jaksa siivota, mutta lelut lojuvat käytännössä lattialla viikkokausia kun niille ei ole mitään säilytyspaikkaa)
-Huutava, pilalle hemmoteltu diktaattorikakara
-Patalaiska mies, joka pyytää vaimoaan tuomaan olutta tai voileipää, kun ei itse ehdi kun pelaa tietokoneella ja katsoo samanaikaisesti tv:tä. Käskee vaimoaan olemaan hiljaa, kun pitää keskittyä peliin.
-Perheessä ei pestä käsiä sen jälkeen, kun on lapsen vaippa vaihdettu vaan saatetaan mennä niillä paskakusipillukäsillä laittamaan tarjottavia pöytään.

Kommentit (287)

Vierailija
221/287 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljen ja avokkinsa kämppä. Tiskejä keittiö ja olohuone täynnä, pöydät notkuu roskaa ja rojua. Lattiat täynnä vaatteita, roskia yms. Joulukuusi ympäri vuoden nurkassa pölyä keräämässä, onneksi on sentään muovinen...

Oliko myös tähti ikkunassa ja jouluvalot parvekkeen kaiteessa :D

Vierailija
222/287 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tämä keskustelu oli parasta motivaatiota siivoamiseen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/287 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljen ja avokkinsa kämppä. Tiskejä keittiö ja olohuone täynnä, pöydät notkuu roskaa ja rojua. Lattiat täynnä vaatteita, roskia yms. Joulukuusi ympäri vuoden nurkassa pölyä keräämässä, onneksi on sentään muovinen...

Oliko myös tähti ikkunassa ja jouluvalot parvekkeen kaiteessa :D

Ei sentään, muumioituneet kesäkukat kyllä löytyy partsilta!

Vierailija
224/287 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein oksennan kun luen näitä elukkahuusholleja. Noilla ihmisillä on jotain muutakin hukassa kuin taito siivota.

Mulla on neljä lasta ja kolme koiraa , viides lapsi tulossa ja joka ilta omistan sen puoli tuntia siivoukselle: Roskat ulos, koirien kupit toiseen tiskariin ja imuri kouraan, risteilevät tavarat paikoilleen. Koirat pestään parin viikon välein, niillkin on kivempi olla puhtaassa ilmavassa turkissa.

Lspsuudenystäväni koti oli tuollainen sotkukasa ja kerran kun äitinsä joutui sairaalaan, minut kutsuttiin yöksi. Äiti toi mut autolla, ja nähtyän kämpän kunnon järkyttyi niin, että alkoi huutaa kaverin isälle, että lapset ei voi olla näin saastaisissa oloissa enää yhtään sekuntia. Mies oli ihan tossu, mutta mutsi käskytti kuin majuri ja soitti vielä mummini ja ukkini paikalle pakettiauton kanssa. Uhkasi tehdä lasun ja koululle raportin. Kaverini isään tuli lopulta liikettä ja torppa saatiin asuttavaan kuntoon, mutta kyllä paloi vuori roskaa pihalla ennen kaverini äidin kotiintuloa ja viisi aikuista siivosi oma faijani mukaan luettuna koko viikonlopun. Faija korjasi vielä lahot portaatkin ettei lapset loukkaa itseään.

Sitten kun kaverin perhe rakensi uuden talon, se pysyi huomattavan siistinä.

Musta noi törkktkämpät kertoo mm. masennuksesta ja on ehdottomasti sossuasia.

En mitenkään voisi altistaa lapsiani ja elukoitani paskassa elämiselle. Kyllä puhdasta pitää olla.

Ot mutta koiran turkkia ei saisi pestä noin usein. Turkki hylkii vettä ja jos sitä pesee usein siitä alkaa mennä vesi "läpi" ja koira palella. Tietysti jos pitää sateella sadetakkia niin ei haittaa.

Vierailija
225/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-keittiön muovimatossa suuria reikiä ja palkeenkieliä,pari kaapinovea irti.

-ruokailutilassa tapetti vyötärölle asti täynnä roiskeita ja valumia

-ruokapöydän pinnassa tupakan tumppausjälkiä(oli saatu käytettynä)

-grillatessamme,grillissä oli viime vuosien grilliruokien jämät kärvähtänennä.

-vieressä istui ja kuolasi koko kyläilyn ajan valtava rottweiler,enkä uskaltanut liikahtaakkaan.

Tätä uskomatonta sotkua ja likaa,oli vaikea ymmärtää,sillä perheenäiti oli opiskelukaverini ja aivan ihana ihminen.Koti oli kuin kaatopaikka.

Vierailija
226/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden sukulaisperheen koti on tosi surkeassa ja surullisessa kunnossa. En ole varmaan vuosikymmeneen käynyt eteistä pidemmällä siellä. Heti oven avatessa on vastassa löyhkäävä hajuvalli, oikein tymäkkä siivoamattomuuden, eläimen jätöksen ja saastan haju. Eteinen on vain iso romunsäilytyspaikka, paskasia ulkotyövaatteita, hirveä määrä kenkiä, mattoja, kaikenmaailman purnukoita ja keppejä ja koiranruokapaketteja. Koiran paskaa vilkkuu eteisen romujen keskellä ja pidemmällä talossa joka puolella. Lattioita ei ole imuroitu tai pesty taatusti kuukausiin. Muilta sukulaisilta olen kuullut, että keittiöstä löytyvät valtavat homeiset tiskiläjät, eivät koskaan tee itse ruokaa nykyisin, syövät pikaruokaa sohvalla. Kaikki kodin remonttihommat ovat pysähtyneet täysin.

Surkea juttu kyllä kokonaisuudessaan, koska eivät ole aina eläneet näin. Ja olen itse suhteellisen epäsiistissä kodissa kasvanut, en niinkään likaisessa tai minkään mätälöyhkän keskellä mutta sellaisessa jossa ei ihan jatkuvasti imuroitu ja tavarat oli miten sattuu. Silti etenkin se haju lamauttaa.

Voisikohan heitä yrittää jotenkin auttaa, sen sijaan, että vain kauhistelisi?!

Jos eivät ole aina eläneet noin, niin ilmiselvästi siinä välissä on tapahtunut jotain: masennus, liikaa psyykkistä kuormaa ja stressiä tai jotain? Voisitteko yrittää ottaa puheeksi ja ehkä mennä vaikka porukalla auttamaan siivouksessa?

Vierailija
227/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkki/juoppoluola. Mitäs siihen muuta sanomaan

On nähty näitä, erään tuttavani kämppä, nykyään en halua vierailla siellä kun se näkymä ahdistaa. Joskus kun siellä vierailin, niin se oli kuin jostain elokuvasta, saastaa ympäriinsä. Pöytä täynnä tupakantumppeja, huumepiikkejä, lonkerotölkkejä, kahvikuppeja, lautasia, kaikkea sotkua. Lattiassa isännän paikan edessä paljon tupakanpolttamia jälkiä, sohvassa isoja palaneita reikiä. Kerran säikähdin pahasti, kun siellä kuljin jostain syystä ilman kenkiä, ja yhtäkkiä tunsin piston jalassani, luulin että huumeneula tökkäsi, mutta se oli tavallinen nuppineula. Niitä paskaisia huumeneuloja oli myös lattiallakin.

Jos ei ole hänen oma kämppänsä, niin kai ilmoitit vuokranantajalle kämpän tilasta?!

Vierailija
228/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltei sotkuisuutta enemmän ahdistaa itse ihmiset. Esim. Sellainen perhe jossa keskustellaan rahasta. Mitä mikäkin on maksanut. Tässä perheessä ei olla köyhiä. Minusta osoittaa jonkinlaista mauttomuutta kerroilla koko ajan mitä jokin maksaa. Ja kysellä vastavuoroisesti mitä teidän se ja se maksoi.en yleensäkään tykkää puhua raha asioista julkisesti. Olemme ns. Normituloisia ei köyhiä ei rikkaita. Ostopaikat on miltei aina jonkinasteisen mt potilaan koteja, ainakin ne jotka tiedän. Ns. Taiteellinen sotku onkin sitten eri juttu.

Tämä.

Ja vielä karmeampaa on kuunnella hyvintoimeentulevan suvun jäsenten katkeraa, kateellista puhetta siitä, mitä kaikilla muilla on, ja miten se-ja-sekin retostelee ja kehuskelee rahoillaan ja pullistelee juppivehkeillään! :O :/ Siis, ettei miltei mistään muusta paljon puhutakaan. Jos joku tienaa hyvin tai saa vaikka perinnön, niin se on ikään kuin olisi just omasta pussista pois!

Sitten ollaan itse olevinaan omissa puheissa niin vaatimattomia ja kehuskelemattomia - mutta rivien välistä annetaan silti koko ajan ymmärtää, miten rikkaita ollaan ja miten siihen ja siihenkin olisi kyllä varaa, mutta kun ei viitti retostella ja pullistella omaisuudellaan ja varallisuudellaan kuitenkaan... Huooooohhh! :O :D

Vierailija
229/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on kani häkissä olohuoneessa. Kanin nukkumakopin päällä on aivan tolkuton määrä kuivunutta p*skaa. Ei kuulemma lähde irti pesemällä...(niin varmaan...) On kiva katella sitä p*skakerrostumaa siiinä olohuoneessa kun istutaan (on suht näkyvällä ja keskeisellä paikalla olohuonetta). Muuten saattaa olla koti oikein siisti ja vimpan päälle esim. juhlien aikana, mutta tuo häkki + p*skat aina esillä. En voi ymmärtää.

Toivottavasti kaverisi antaa pupun olla vapaana usein, eikä pidä vain häkissä. Jos ei, niin on aikamoista eläinrääkkäystä. Tosin jotenkin aavistelen, että pupu on vain kaiken aikaa liian pienessä häkissään, koska ei ole edes vaivautunut opettamaan käyttämään vessalaatikkoa, voi pupu parkaa.....

En tajua miksi pitää ottaa eläimiä jos niitä ei osata hoitaa.

Kani kyllä tekee tarpeensa yhteen paikkaan opettamattakin, tassunpohjien mukana papanat liikkuu ja jämähtää kopin kattoon kiinni. Kertokaapa minullekin miten vanerisesta kopista saa paskat pestyä irti, niin ostan heti tälläisen kopin?!

Oletan siis että koppi on perus vaneri mallia, edellisessä työpaikassa yritin samanlaista koppia jynssätä ja yhtä paskainen oli kuin ennen pesuakin, eipä ihme että olin ainoa työntekijä joka näitä koppeja yritti epätoivoisesti puhdistaa. Todella epäkäytänöllisiä.

Kannattaisiko harkita katon vuoraamista vaikka jollain halvalla muovilla, vaikka jostain uusiokäytetystä ruokarasiasta? Sitä voisi sitten pestä ja vaihtaa aina sitten, jos pinttyy liikaa?

Vierailija
230/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nämä vaan kauheaa luettavaa...on tässä tehty kevätsiivousta ja kierrötykseen on lähtenyt n.15 pussia tavaraa.Asutaan kaksin kolmiossa.En kestä mitään hamstrausta joten ihan ok tavara lähtee jos sitä ei käytetä.Joku toinen voi käyttää.

Sen sijaan olen kuullut yhdeltä ihmiseltä,että miksi viedä kierrätykseen joku hyvä tavara vaikka ei käytä.Ei kuulemma mene jakeluun miksi rahan arvoista kamaa antaisi pois.Mulla taas ei mene se,että miksi pitää sellaista jos joku voisi tarvita.Ei se nyt enää ole rahaa...

Vierailija
231/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden naisen kämpässä oli niin paksu villakoirakerros että jäi jalanjäljet samalla lailla kun lumihankeen.

Ei voi mitään, mutta tää mielikuva oli hauska, naurattaa! :D :D :D

Vierailija
232/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nämä vaan kauheaa luettavaa...on tässä tehty kevätsiivousta ja kierrötykseen on lähtenyt n.15 pussia tavaraa.Asutaan kaksin kolmiossa.En kestä mitään hamstrausta joten ihan ok tavara lähtee jos sitä ei käytetä.Joku toinen voi käyttää.

Sen sijaan olen kuullut yhdeltä ihmiseltä,että miksi viedä kierrätykseen joku hyvä tavara vaikka ei käytä.Ei kuulemma mene jakeluun miksi rahan arvoista kamaa antaisi pois.Mulla taas ei mene se,että miksi pitää sellaista jos joku voisi tarvita.Ei se nyt enää ole rahaa...

No niin just! :D

Päinvastoin: se järjetön kaiken vanhan, tyhjän panttina käyttämättä olevan tavaramäärän säästäminenhän vie tilaa = rahaa, koska niiden takia tarvii sitä mukaa lisää neliöitä asunnossa. Lisäksi niistä on hirveästi lisää vaivaa = niiden hoitamisessa , järjestelemisessä ja isomman kämpän siivoamisessa menee enemmän aikaa. Jos ei isompaa kämppää saa hommattua ja/tai jos kämppää ei jaksa pitää kunnossa sen kaiken tavaramäärän takia, niin sitten se rassaa mieltä ja varaa ajatustilaa = kaikin puolin huono "sijoitus"!!!

Vierailija
233/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen teennäisyys ja jäykkyys tai kulissienomaisuus ja tunne, että pitää jotenkin pokkuroida, on ihan kauheaa. Sellaseen kyläpaikkaan ei mielellään mene, ei koskaan ainakaan vapaasta tahdosta. :(

Vierailija
234/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

232, ot, sadetakitpa meidän koirilla on hyvinkin, vaikkakin kaksi näistä on sitä mieltä, että sateella en sitten nenääni ulos pistä oli sadetakki tai ei....+ että niillä on katetut ulkotarhat ja lämmitetyt kopit, mutta yöt ovat sisällä lämpimässä. Noista yksi rakastaa uimista ja saunomista. Turkit on loistokunnossa, kun ne pestään oikeilla aineilla ja ravitsemus on kohdallaan. Meillä ei sisällä kauhota rapa- ja karvameressä. Mahanaluset ja jalat joudutaan pesemään näillä keleillä päivittäin. Isot koirat ja paljon rapaa, jos ei pese.

Tuo perhe, josta kerroin, äidillä oli paha masennus, jonka takia joutui sinne sairaalaan,  ja kolme lasta. Mun mielestäni, jos näkee tuollaisen sotkuhuushollin, jossa lapset ja eläimet elävät saastan ja romuvuorten keskellä, siitä voi ihan suoraan sanoa, että tämä peli ei nyt vetele ja asiat pitää pistää kuntoon, eikä kääntää vain selkäänsä ja taivastella muille. Ei ne lapset tai eläimet osaa sitä apua pyytää. Sekä eläinsuojelulaki että laki lapsen oikeuksista (turvalliseen ja terveelliseen kasvuympäristöön....) antaa oikeuden tehdä vähintään ilmoitus asiasta. Mutta tarjoutukaa sitä ennen auttamaan ja siinä sivussa voi antaa mallia, jos apu hyväksytään. Ehkä se ihminen ei vaan osaa siivota tai tajua sitä terveysriskiä.

Meillä siivoaa kersatkin omat huoneensa.

Vierailija
235/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan! Ihan siksi että masennus ja työuupumus nostaneet taas päätään ja koti jää silloin kaaokseen. Tarvitsen siivousmotivaatiota! Vielä ei mikään ole homehtunut, mutta tiskiä on kertynyt ja pyykkikorin virkaa toimittaa lattiaa. Lapsia ei ole, eläimiä on vain muutama hedelmien mukana tullut banaanikärpänen eikä vieraitakaan ole käynyt vuoteen – onneksi!

Vierailija
236/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TutunTuttu kirjoitti:

Yhden koiraihmisen luona Turun lähellä. Oli koirankarvoja sukanpohjat täynnä sen vierailun jälkeen. En oikeesti ymmärrä miksi pitää hankkia lemmikkieläimiä, jos niiden aiheuttamia sotkuja ei viitsitä siivota.

Mä imuroin joka päivä, mutta silti on kämppä koirankarvoilla kuorrutettu. Ihan tervekin on koira, mutta karvaa siitä lähtee ja on aina lähtenyt tajuttomasti. Onhan tää ärsyttävää, mutta kuitenkin koirasta saatu ilo on paljon isompi kuin karvojen aiheuttama harmi.

Vierailija
237/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitivalkoinen, muutama huonekalu. ei yhtään asutun,eikä (mun mielestä)asuttavan näköinen. perheen äiti odotti kaksosia, ja mietin miten se aikoo hoitaa sen kalmankalpean kodin niiden pentujen kanssa. ylikliininen haju. jösseus mikä ankeus. kuin jostain kauhuleffasta.

Vierailija
238/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarineliö, missä asui kaksi aikuista, 2 murrosikäistä, joilta ei vaadittu mitään kotitöitä ja 2 kouluttamatonta koiraa. Imuria ei käytetty, huusholli täynnä arvottomia lasiesineitä paksun pölykerroksen peitossa. Koirat tuhonneet seinät ja huonekalut. Keittiö täynnä tavaraa, niin kuin kaikki muutkin paikat.

Todennäköisesti ne lasitavarat on arvokasta suomalaista taidelasia ja tyyppi jonain päivänä panee niillä rahoiksi.

Vierailija
239/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

244 suosittelen lämpimästi biotiinilisää koirallesi.

Terv. Kolmen koiran ja jota viiden lapsen äiti (syön itsekin)

Vierailija
240/287 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverin kämppä, tavaran määrä on uskomaton, äidillä hamstraukseen taipuvuutta joten heillä löytyy kyllä krääsää niin lattioilta ja tasoilta, kellariin ei voi mennä kun se on lastattu lattiasta kattoon kaikella turhalla ja vaatteilla. Itse kämpässä lojuu roskia ja vaatteita päällystäen kaikki lattiat, keittiössä kaikki astiat yleensä likaisena ja osassa ruuantähteitä jossa näkyy home kukkivan oikein nätisti. Kerran jääkaapissakin oli perunat lähteneet juurtumaan niin paljon että se koko vihanneslaatikko oli täynnä juuria...

Kaikki roskapussit heitetään parvekkeelle ja sitä käytetään muutenkin varastona, lattialla kissanpaskaa ja pissaa ja sen sellaista."

Tää on varmaan muuten meiltä mutta kissanhiekat vaihdetaan eikä lattialla ole kissan jätöksiä. Äitini sen sijaan on sen ikäinen että joskus löröt tulee lattialle mutta siivoan ne heti, ja lopuksi höyrypesurilla. Olen pari vuotta täällä bunkannut ja yrittänyt kirpparilla myydä kamaa. Yhden maalaistalonkin möin, sitä en jaksanut kertakaikkiaan enää tyhjentää tavaroista vaan sen möin sellaisenaan. Nyt täällä on vielä arviolta 100000 esinettä, suurin osa perintöä. Vähitellen niitä myyn. Mutta mulle riitti nyt tämä kaaos. Muutan pois ja sieltä käsin jatkan raivausta. Äitikin alkaa jo suopumaan roinasta luopumiseen kun näkee kun tulee tilaa ja mikä vaiva on siivota. Äiti sotkee koko ajan lisää, ja alan uupua siivoamiseen. Ei puhettakaan että jaksaisin ikkunoita pestä. Sairastan kahta sairauttakin vielä. Mulla on täällä oma siisti soppi ja kylppäri ja puhtaat astiat, siks oon jaksanut tätä kaaosta ja likaa. 

Täällä on 3 kuolinpesää ja designistä, antiikista tiedemiesten ja taiteilijoiden arkistoihin joten niitä ei ole ihan helppo raivata vaan pitää selvittä mikä taho ottaisi ne vastaan arkistoitavaksi ja huutokauppoihin. Huh huh. Tämä on mulle kokopäivätyötä. En ole voinut ottaa oikeaa työtä vastaan kun ei ole aikaa. Ja silti tämä kämppä vaan näyttää kaaokselta. 4 tonnilla ainakin olen täältä myynyt tavaraa.

Nyt muutan ja voitte olla varmoja että olen minimalisiti tästä lähtien. Yhdet ruokailuvälineet, ei esineitä jne. Olen allerginen turhalle tavaralle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi