E-pillerit petti.. abortti edessä :/
Rv 8 mennään, sain tietää toissapäivänä. Uskomattoman helppo alku, ei helvetti oireen oiretta paitsi menkat poissa ja siksi testin teinkin. Ei painoa tullut lisää vielä lainkaan, ei turvotusta, ehkä vähän kahvi etoo? mutta senkin tajunnut vasta nytten kun testin tein. Olen 24v ja saman miehen kanssa seurustellut nyt 5 vuotta, molemmat olemme kuitenkin kovia menijöitä ja nämäkin 8 viikkoa kyllä tullut käytettyä alkoa ja nikotiinia. Ei millään pysty lasta pitämään, minusta ei ole äidiksi enkä pelkää sanoa sitä ääneen, tämä on olemattoman lapseni etu. Ensi viikolla on lääkäriaika jolloin annetaan myös abortti-lähete, tuntuu niin ikävältä, en olisi koskaan tähän tilanteeseen tahtonut. Nyt lentää kyllä sitten Zoely- pillerit roskikseen, niin helvetin hyvin toimivat. Pakko oli johonkin avautua.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
134. Hyvä ihminen. En ole katkeroitunut, päin vastoin. Olen onnellinen äiti, elän unelmieni miehen kanssa ja teen työtä, jota rakastan. Onko todella noin vaikeaa ymmärtää, että en hyväksy aborttia? Tuskin sinäkään olet mistään katkera, vaikka olet eri mieltä kanssani. 138 ja kyllä, silloin lapsi saa mahdollisuuden elää. Hänellä on mahdollisuus tulla myöhemmin onnelliseksi. Vai pitäisikö kaikki huostaanotettavat lapset hoitaa eutanasian keinoin, koska heille olisi parempi, etteivät olisi syntyneet. Ja sinä olisit se, joka asian ratkaisee? Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta niin on minullakin. Minulle jokainen lapsi on arvokas oli sen kehitysvaihe tai ikä mikä tahansa. Oletko sinäkin niitä, jotka paheksuvat päihteiden käyttöä raskausaikana, sillä silloin lapsella yhtäkkiä onkin oikeutensa? Ja ap haluaa selvästi, että yrittäisimme estellä häntä, ei muuten tulisi asiasta kertomaan. Olisi mennyt aborttiin, eikä olisi tehnyt asiasta numeroa.
Vittu sä oot sekasin :D mee ny hyvä ihminen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
134. Hyvä ihminen. En ole katkeroitunut, päin vastoin. Olen onnellinen äiti, elän unelmieni miehen kanssa ja teen työtä, jota rakastan. Onko todella noin vaikeaa ymmärtää, että en hyväksy aborttia? Tuskin sinäkään olet mistään katkera, vaikka olet eri mieltä kanssani. 138 ja kyllä, silloin lapsi saa mahdollisuuden elää. Hänellä on mahdollisuus tulla myöhemmin onnelliseksi. Vai pitäisikö kaikki huostaanotettavat lapset hoitaa eutanasian keinoin, koska heille olisi parempi, etteivät olisi syntyneet. Ja sinä olisit se, joka asian ratkaisee? Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, mutta niin on minullakin. Minulle jokainen lapsi on arvokas oli sen kehitysvaihe tai ikä mikä tahansa. Oletko sinäkin niitä, jotka paheksuvat päihteiden käyttöä raskausaikana, sillä silloin lapsella yhtäkkiä onkin oikeutensa? Ja ap haluaa selvästi, että yrittäisimme estellä häntä, ei muuten tulisi asiasta kertomaan. Olisi mennyt aborttiin, eikä olisi tehnyt asiasta numeroa.
Anteeksi, mutta oletko ihan terve? Logiikkasi pettää sen verran pahasti. Solumöykky ei ole mikään lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tosi itsekästä tappaa viaton lapsi koska tykkää bilettää. Anna adoptioon, saa rakastavat vanhemmat.
Kun se adoptiokaan ei nykytietämyksellä merkitse onnea ja autuutta. Ap toimii epäitsekkäästi kun ei ala sentimentaalisesti haaveilla vauvasta epäsopivaan elämäntilanteeseen.
Vaan kun se vauva, lapsi, ihminen on jo olemassa.
Alkio tai alle 10vk sikiö ei ole mikään ihminen. Se ei ajattele, tunne tai tiedosta mitään. Se ei tiedä olevansa olemassa, eikä se tunne kipua tai yhtään mitään muutakaan.
Kyllä se on ihminen. Ei vastasyntynytkään tiedosta olevansa olemassa.
Kierukka - murha. Jälkiehkäisy - murha. Hedelmöityshoidot - syväjäädytys ja joukkomurha. Varhainen keskenmeno - Jumala murhaa.
Mitä höpiset. Ei ehkäisy ole murha. Kuten ei aborttikaan. Abortti on tappo. Laillinen sellainen.
Alkioita tuhoutuu kaikissa esimerkeissä.
Jos ehkäisee kortsulla,ei munasolu ja siitiö kohtaa. Ei ole mitään alkiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
127, olisin samaa mieltä. Jos minut raiskattaisiin, pitäisin lapsen. Jos lapsi uhkaisi terveyttäni, pitäisin lapsen. En voi murhata ihmistä, vähiten omaa lastani. On kumma, että kaikilla on mielipiteen vapaus, paitsi jos ei ole samaa mieltä kanssanne. Ihmettelen suuresti, miksi tulla vauva-palstalle kertomaan abortista. Täällä keskustellaan äitiydestä ja sen tuomista haasteista, ei kuitenkaan oman lapsen tappamisesta. Minulle on aina ollut käsittämätöntä, että samoilla viikoilla olevia lapsia seurataan ja hoidetaan suurella rakkaudella, kun toisessa huoneessa ne valutetaan roskiin tai viemäriin äidin itsekkyyden vuoksi. Minulla on oikeus tuntea näin. Yksikään lapsi ei ole syyllinen olemassaoloonsa, kyse on vanhemmista, jotka harrastivat seksiä. Kaikki tietävät, että silloin on mahdollista tulla raskaaksi ja joutua kantamaan vastuuta. Huonoihinkin oloihin syntynyt lapsi on onnellisempi kuin se tapettu lapsi. En ole katkera, minulla on lapsi jne jne. Minun etiikkani ei vain salli aborttia. AP ei tätä lue (asia ei ole hänelle ns. iso juttu, mutta kuitenkin haluaa sääliä ja huomiota, säälisipä vain sitä lastaankin). Olen vain niin yllättynyt, kun suurimman osan mielestä äiti ei saa käyttää alkoa tai huumeita koska sikiö on arvokas lapsi, mutta kemiallisesti lapsen lopettaminen on ok. Ehkä se on sitä tarvetta tyynnytellä hiljaa kuiskailevaa omaatuntoa. Surullista jokatapauksessa, toivottavasti AP:n haarat pysyvät jatkossa kiinni ja hän tutustuu esim. suuseksin saloihin, niin ei tule lisää hupsista vain-tilanteita:(
"Huonoihinkin oloihin syntynyt on onnellisempi kuin se tapettu lapsi" Onko tosiaan näin? Abortoitu alkio ei tunne mitään äidistä irrottuaan. Syntynyt lapsi on elävä, ajatteleva ja tunteva.
Ei vastasyntynyt ajattele tai ymmärrä olevansa olemassa. Elävä se alkio ja sikiö on myös. Elävä ihminen , jolla on oma ainutlaatuinen tulevaisuus. Ymmärrän kuitenkin abortin äärimmäisessä hädässä. Nykyisin sitä kuitenkin käytetään ehkäisynä ja se tuntuu ikävältä. Ap vain jankkaa ettei halua lasta. Miksi sitä täytyy muille jankuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Olisit ollut avaamatta keskustelua, etkä olisi tehnyt asiasta numeroa idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tosi itsekästä tappaa viaton lapsi koska tykkää bilettää. Anna adoptioon, saa rakastavat vanhemmat.
Kun se adoptiokaan ei nykytietämyksellä merkitse onnea ja autuutta. Ap toimii epäitsekkäästi kun ei ala sentimentaalisesti haaveilla vauvasta epäsopivaan elämäntilanteeseen.
Vaan kun se vauva, lapsi, ihminen on jo olemassa.
Alkio tai alle 10vk sikiö ei ole mikään ihminen. Se ei ajattele, tunne tai tiedosta mitään. Se ei tiedä olevansa olemassa, eikä se tunne kipua tai yhtään mitään muutakaan.
Kyllä se on ihminen. Ei vastasyntynytkään tiedosta olevansa olemassa.
Kierukka - murha. Jälkiehkäisy - murha. Hedelmöityshoidot - syväjäädytys ja joukkomurha. Varhainen keskenmeno - Jumala murhaa.
Mitä höpiset. Ei ehkäisy ole murha. Kuten ei aborttikaan. Abortti on tappo. Laillinen sellainen.
Alkioita tuhoutuu kaikissa esimerkeissä.
Jos ehkäisee kortsulla,ei munasolu ja siitiö kohtaa. Ei ole mitään alkiota.
Ei myöskään kierukkaehkäisyssä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
127, olisin samaa mieltä. Jos minut raiskattaisiin, pitäisin lapsen. Jos lapsi uhkaisi terveyttäni, pitäisin lapsen. En voi murhata ihmistä, vähiten omaa lastani. On kumma, että kaikilla on mielipiteen vapaus, paitsi jos ei ole samaa mieltä kanssanne. Ihmettelen suuresti, miksi tulla vauva-palstalle kertomaan abortista. Täällä keskustellaan äitiydestä ja sen tuomista haasteista, ei kuitenkaan oman lapsen tappamisesta. Minulle on aina ollut käsittämätöntä, että samoilla viikoilla olevia lapsia seurataan ja hoidetaan suurella rakkaudella, kun toisessa huoneessa ne valutetaan roskiin tai viemäriin äidin itsekkyyden vuoksi. Minulla on oikeus tuntea näin. Yksikään lapsi ei ole syyllinen olemassaoloonsa, kyse on vanhemmista, jotka harrastivat seksiä. Kaikki tietävät, että silloin on mahdollista tulla raskaaksi ja joutua kantamaan vastuuta. Huonoihinkin oloihin syntynyt lapsi on onnellisempi kuin se tapettu lapsi. En ole katkera, minulla on lapsi jne jne. Minun etiikkani ei vain salli aborttia. AP ei tätä lue (asia ei ole hänelle ns. iso juttu, mutta kuitenkin haluaa sääliä ja huomiota, säälisipä vain sitä lastaankin). Olen vain niin yllättynyt, kun suurimman osan mielestä äiti ei saa käyttää alkoa tai huumeita koska sikiö on arvokas lapsi, mutta kemiallisesti lapsen lopettaminen on ok. Ehkä se on sitä tarvetta tyynnytellä hiljaa kuiskailevaa omaatuntoa. Surullista jokatapauksessa, toivottavasti AP:n haarat pysyvät jatkossa kiinni ja hän tutustuu esim. suuseksin saloihin, niin ei tule lisää hupsista vain-tilanteita:(
"Huonoihinkin oloihin syntynyt on onnellisempi kuin se tapettu lapsi" Onko tosiaan näin? Abortoitu alkio ei tunne mitään äidistä irrottuaan. Syntynyt lapsi on elävä, ajatteleva ja tunteva.
Ei vastasyntynyt ajattele tai ymmärrä olevansa olemassa. Elävä se alkio ja sikiö on myös. Elävä ihminen , jolla on oma ainutlaatuinen tulevaisuus. Ymmärrän kuitenkin abortin äärimmäisessä hädässä. Nykyisin sitä kuitenkin käytetään ehkäisynä ja se tuntuu ikävältä. Ap vain jankkaa ettei halua lasta. Miksi sitä täytyy muille jankuttaa?
Täytyy jankuttaa, kun monella tuntuu olevan ymmärryksessä vikaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Suostuiskohan näiden abortinvastustajien äidit jälkiaborttiin? Vois nousta keskustelun taso huomattavasti.
En ole kommentoinut tähän ketjuun aikaisemmin, mutta eikö ihmisellä saa olla myöskin kielteinen suhde aborttiin? Ei sen ihmisen tarvii mitenkään tyhmä olla,se vain on hänen mielipiteensä ja hänellä on siihen täysi oikeus . Tämä aborttikeskustelu kuumentaa tunteita vähän samalla lailla, kun jos joku sanoo olevansa raitis. Heti pidetään outona, tai jos olet kasvissyöjä. Lihaa syövien on pakko yrittää käännyttää kasvissyäjä tai ainakin leimata hänet sekopääksi. Ihmisten on vaikeata sulattaa erilaisia tapoja tai ymmärtää toistensa päätöksiä tai tekoja. Yritetään silti pysyä asiallisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy jankuttaa, kun monella tuntuu olevan ymmärryksessä vikaa.
-ap
Miten perustelet, että toisella on ymmärryksessä vikaa, kun on eri mieltä kanssasi?
Tsemppiä ap! Olen myöskin 24 ja pitkässä ja vakaassa parisuhteessa. Jos ehkäisy pettäisi tekisin myös abortin. Kyse ei ole mistään taloudellisesta ongelmasta tai siitä ettenkö olisi henkisesti kykenevä äidiksi, kykenenhän huolehtimaan koirasta ja hevosestakin hyvin. Kyse on siitä _ette halua_ lasta, se olisi minulle maailmanloppu, itsemurhan paikka yms. Leikkaisin mielummin vasemman käteni irti kun alkaisin äidiksi.
Täällä myös yksi 24-v nainen, joka mieluummin tappaisi itsensä, kuin alkaisi näin nuorena äidiksi. Yhden abortinkin olen tehnyt muutama vuosi sitten, kun yasminelle petti. Nyt ehkäisynä on hormonikierukka.
Katsokaa noita "teen abortin jos..." kirjoituksia. Mielisairasta tekstiä. Suorastaan pelottavia. Saisivat kyllä tulla steriloidukai abortin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa noita "teen abortin jos..." kirjoituksia. Mielisairasta tekstiä. Suorastaan pelottavia. Saisivat kyllä tulla steriloidukai abortin yhteydessä.
Mielisairasta kun ei tahdo äidiksi? Mene nyt hoitoon.
Oi voi. Niin se vain on, että abortin puolestapuhujilla ei ole muuta argumenttia, kuin tuo "mene hoitoon". Ei ole muuta, kuin mantranne siitä, kuinka hyvä vaihtoehto abortti on. Minulle se solumöykky on lapsen alku, suuri ihme, jota tiede ei osaa luoda. En tiedä olisiko ollut parempi, että äitini olisi abortoinut minut, mutta pidän silti kiinni mielipiteestäni ja siitä, että lapsella on ihmioikeudet aivan sieltä alkuhetkistä asti. En ymmärrä tuota suunnatonta vihaanne, jos asia on teille täysin selvä ja moraalisia kysymyksiä ei ole, niin antakaa olla. Keskustelun ei pitäisi teitä liikuttaa. AP:lle kaikesta huolimatta voimia. Varmasti maailman kovin päätös keskeyttää oman lapsen elämä, mutta tärkeysjärjestys on hyvä säilyttää. Se menee: minä, minä, minä...
Mikäköhän hoito muuten auttaa siihen, että näkee raskauden keskeyttämisen epäeettisenä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittu sä oot sekasin :D mee ny hyvä ihminen hoitoon.
Jos vittusi on sekaisin, olisi hyvä mennä gynelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta oletko ihan terve? Logiikkasi pettää sen verran pahasti. Solumöykky ei ole mikään lapsi.
Solumöykky ei olekkaan, mutta alkio ja sikiö on. Ne ovat kaukana solumöykyistä
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän hoito muuten auttaa siihen, että näkee raskauden keskeyttämisen epäeettisenä...
Mielenterveyshoito vois auttaa olemattomien ihmisten näkemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä eri mieltä kanssasi. Minun siskoni on vela eli vapaaehtoisesti lapseton. Hän on sanonut, että heittäytyisi mieluummin junan alle kuin tekisi lapsen. Silti hän on maailman paras täti kahdelle lapselleni. Siskoni on ammatiltaan alakoulun opettaja ja on muuten todella pidetty oppilaiden ja näiden vanhempien keskuudessa.
Se ettei joku halua lasta ei tee hänestä mielisairasta.
Suostuiskohan näiden abortinvastustajien äidit jälkiaborttiin? Vois nousta keskustelun taso huomattavasti.