Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillerit petti.. abortti edessä :/

Vierailija
08.01.2016 |

Rv 8 mennään, sain tietää toissapäivänä. Uskomattoman helppo alku, ei helvetti oireen oiretta paitsi menkat poissa ja siksi testin teinkin. Ei painoa tullut lisää vielä lainkaan, ei turvotusta, ehkä vähän kahvi etoo? mutta senkin tajunnut vasta nytten kun testin tein. Olen 24v ja saman miehen kanssa seurustellut nyt 5 vuotta, molemmat olemme kuitenkin kovia menijöitä ja nämäkin 8 viikkoa kyllä tullut käytettyä alkoa ja nikotiinia. Ei millään pysty lasta pitämään, minusta ei ole äidiksi enkä pelkää sanoa sitä ääneen, tämä on olemattoman lapseni etu. Ensi viikolla on lääkäriaika jolloin annetaan myös abortti-lähete, tuntuu niin ikävältä, en olisi koskaan tähän tilanteeseen tahtonut. Nyt lentää kyllä sitten Zoely- pillerit roskikseen, niin helvetin hyvin toimivat. Pakko oli johonkin avautua.

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te abortinvastustajat saatte jankata mielipidettänne ihan niin paljon kuin haluatte, se ei kenenkään aborttia haluavan mielipidettä muuta.

Suollatte tänne tuota uskomatonta propagandaa ja provoilette ihan tarkoituksella. Pönkitätte omaa egoanne arvostelemalla toisia ja heidän ratkaisujaan. Se on häpeällistä. Kerskailette omilla elämäntarinoillanne tajuamatta, että todellakaan kaikki eivät elä samassa onnen auvossa kuin te.

Syyttelette muita mielisairaiksi ja toitotatte että teillä on oikeus mielipiteeseen. Okei, niin onkin. Mutta onko sitä pakko tulla toitottamaan joka käänteessä? Onko pakko tulla näihin aborttiketjuihin pahoittamaan mielensä ja sitten kirjoittamaan logiikaltaan aivan päättömiä sepustuksia?

Antakaa toisten tehdä omat ratkaisunsa ja pitäkää vaan omat mielipiteenne.

Vierailija
162/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Niin se vain on, että abortin puolestapuhujilla ei ole muuta argumenttia, kuin tuo "mene hoitoon". Ei ole muuta, kuin mantranne siitä, kuinka hyvä vaihtoehto abortti on. Minulle se solumöykky on lapsen alku, suuri ihme, jota tiede ei osaa luoda. En tiedä olisiko ollut parempi, että äitini olisi abortoinut minut, mutta pidän silti kiinni mielipiteestäni ja siitä, että lapsella on ihmioikeudet aivan sieltä alkuhetkistä asti. En ymmärrä tuota suunnatonta vihaanne, jos asia on teille täysin selvä ja moraalisia kysymyksiä ei ole, niin antakaa olla. Keskustelun ei pitäisi teitä liikuttaa. AP:lle kaikesta huolimatta voimia. Varmasti maailman kovin päätös keskeyttää oman lapsen elämä, mutta tärkeysjärjestys on hyvä säilyttää. Se menee: minä, minä, minä...

Todellakin, tuo koko tekstisi on yhtä minäminäminäminää. Muilla ei ole väliä, kunhan sinä saat kertoa olevasi oikeassa ja julistaa pyhää mielipidettäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Mulla on kaksi aborttia takana, olin 19-vuotias ja söin e-pillereitä. Ensimmäinen abortti meni pieleen ja jouduin sairaalaan kun kohtu ei tyhjentynyt. Mun piti saada kierukka tämän toimenpiteen jälkeen, mutta tulin samantien uudelleen raskaaksi (2kk abortin jälkeen). En voinut uskoa paskaa tuuriani eikä oikein lääkäritkään. Olin henkisesti että fyysisesti rikki, mutta olisin tätä nykyä varmasti syrjäytynyt jos olisin pitänyt lapsen aikanaan, olin niin huonossa elämäntilanteessa ja suhteessa.

Nyt olen 27-vuotias ja toivotusti raskaana, alettiin yrittämään tänä vuonna pitkäaikaisen kumppanin kanssa ja heti tärppäsi. Lapsi on toivottu ja rakastettu jo nyt.

Tahdon sanoa että sulla kävi kurja tuuri mutta sille ei voi mitään, elämä on välillä epäreilua. Voit tehdä lapsen tai lapsia vielä paljon myöhemminkin jos mieli muuttuu, sitten kuin olet valmis.

Paljon kaikkea hyvää sulle! 

Vierailija
164/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap!

Mulla on kaksi aborttia takana, olin 19-vuotias ja söin e-pillereitä. Ensimmäinen abortti meni pieleen ja jouduin sairaalaan kun kohtu ei tyhjentynyt. Mun piti saada kierukka tämän toimenpiteen jälkeen, mutta tulin samantien uudelleen raskaaksi (2kk abortin jälkeen). En voinut uskoa paskaa tuuriani eikä oikein lääkäritkään. Olin henkisesti että fyysisesti rikki, mutta olisin tätä nykyä varmasti syrjäytynyt jos olisin pitänyt lapsen aikanaan, olin niin huonossa elämäntilanteessa ja suhteessa.

Nyt olen 27-vuotias ja toivotusti raskaana, alettiin yrittämään tänä vuonna pitkäaikaisen kumppanin kanssa ja heti tärppäsi. Lapsi on toivottu ja rakastettu jo nyt.

Tahdon sanoa että sulla kävi kurja tuuri mutta sille ei voi mitään, elämä on välillä epäreilua. Voit tehdä lapsen tai lapsia vielä paljon myöhemminkin jos mieli muuttuu, sitten kuin olet valmis.

Sitä kuollutta vaan ei saa enää takaisin.

Vierailija
165/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi. Niin se vain on, että abortin puolestapuhujilla ei ole muuta argumenttia, kuin tuo "mene hoitoon". Ei ole muuta, kuin mantranne siitä, kuinka hyvä vaihtoehto abortti on. Minulle se solumöykky on lapsen alku, suuri ihme, jota tiede ei osaa luoda. En tiedä olisiko ollut parempi, että äitini olisi abortoinut minut, mutta pidän silti kiinni mielipiteestäni ja siitä, että lapsella on ihmioikeudet aivan sieltä alkuhetkistä asti. En ymmärrä tuota suunnatonta vihaanne, jos asia on teille täysin selvä ja moraalisia kysymyksiä ei ole, niin antakaa olla. Keskustelun ei pitäisi teitä liikuttaa. AP:lle kaikesta huolimatta voimia. Varmasti maailman kovin päätös keskeyttää oman lapsen elämä, mutta tärkeysjärjestys on hyvä säilyttää. Se menee: minä, minä, minä...

Todellakin, tuo koko tekstisi on yhtä minäminäminäminää. Muilla ei ole väliä, kunhan sinä saat kertoa olevasi oikeassa ja julistaa pyhää mielipidettäsi.

Jos julkiselle palstalle kirjoittaa, siihen saa vastata, vaikka ajattelisi eri tavalla.

Vierailija
166/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos julkiselle palstalle kirjoittaa, siihen saa vastata, vaikka ajattelisi eri tavalla.

Tottakai saa. Ei siitä olekaan kyse. Se vaan minua hymyilytti, kun ihminen kirjoittaa että "Varmasti maailman kovin päätös keskeyttää oman lapsen elämä, mutta tärkeysjärjestys on hyvä säilyttää. Se menee: minä, minä, minä..." ja sitten itse kuitenkin on koko tekstinsä kirjoittanut yhtä minäminäminää ja sitä omaa mielipidettään. Sitten pyhästi toivottiin ap:lle voimia.

Katkeruuden erotti kyllä heti.

Vierailija
167/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap!

Mitä kuollutta? Mikään, mikä ei ole koskaan ollut elävä, ei voi olla kuollut.

Vierailija
168/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna adoptioon.

Vierailija
169/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kolmen vuoden päästä haluat kuitenkin äidiksi. Huoh.

Naisilla on oikeus tulla äidiksi silloin kun haluaa. :)

Vierailija
170/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei todellakaan oo tässä aikaa millekään 9kk raskausajalle+synnytykselle sekä mahdollisille komplikaatioille sekä tuttujen ihmettelyille kun eka ollaan raskaana ja sitten lapsi katoaakin johonkin yms enkä TODELLAKAAN halua edes kokea mitään edellämainituista. Adoptoitavia lapsia on muutenkin jo maailma täynnä, enkä halua adoptiolapsen ottavan minuun myöhemmin yhteyttä/syyttelevän minua yms. Ja väkisinkin olisi pieni huoli siitä, miten adoptiolapsella menee ja sitä huolta minä EN halua. Adoptio on hemmetin vaikea juttu, uskomatonta miten sitä ehdotellaan ihan niin vaan ''laita adoptioon'' joo hei jepjep. Abortti on paljo helpompi homma, siinä ei ole mitään/ketään. Adoptiossa on se oikea elävä vauva siinä edessäsi. Hei pikkusen eri asia, olette naurettavia ehdotuksinenne.

+ Jälleen kiitän uusista tsemppiviesteistä, kiitoksia kaikille, tekee hyvää lukea teidän FIKSUJEN ja empaattisten ihmisten kommentteja. Tässä tilanteessa tuntemattomien antama tuki on todella tärkeää, läheisille kun en asiasta edes mainitse (paitsi mies toki tietää). Kiitos :)

-ap

Vierailija
171/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kolmen vuoden päästä haluat kuitenkin äidiksi. Huoh.

Naisilla on oikeus tulla äidiksi silloin kun haluaa. :)

Tai oikeus olla kokonaan tulematta. 

Vierailija
172/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis syönyt noita zoelyjäkin ton koko 2kk? No tuskinpa on asiat alkiolla muutenkaan hyvin. :D

Vierailija
173/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sos.syistä abortoivat sterilisoida samantien...? Kun niille tuntuu noita vahinkoja sattuvan. Ja let's face it. Jos ei oo kykenevä niinkin luonnolliseen asiaan kuin äitiyteen 25-vuotiaana, tuskin siinä muutama lisävuosi auttaa. Ainakaan kertaalleen abortin tehneiden ei pitäisi päästä ikinä lapsettomuushoitoon, ei julkiselle eikä yksityiselle, resurssien hukkaamista. "Katkeruus paistaa läpi..." Ainoa mitä nää aborttiuskovaiset osaa hokea:D

Vierailija
174/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sos.syistä abortoivat sterilisoida samantien...? Kun niille tuntuu noita vahinkoja sattuvan. Ja let's face it. Jos ei oo kykenevä niinkin luonnolliseen asiaan kuin äitiyteen 25-vuotiaana, tuskin siinä muutama lisävuosi auttaa. Ainakaan kertaalleen abortin tehneiden ei pitäisi päästä ikinä lapsettomuushoitoon, ei julkiselle eikä yksityiselle, resurssien hukkaamista. "Katkeruus paistaa läpi..." Ainoa mitä nää aborttiuskovaiset osaa hokea:D

Itse en ainakaan haluaisi äidiksi nyt. Joten tekisin abortin aivan varmasti. Yli kolmikymppisenä taas asia on todennäköisesti aivan eri.

Mulla on parempaakin tekemistä kuin vaihtaa paskavaippoja ja leikkiä vanhempaa.

Pian 25v nainen

Vierailija
175/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmuus on sinulle leikki, kannattaa varmaan jättää yli kolmekymppisenäkin hankkimatta, ihan jo sen lapsen tulevaisuuden vuoksi.

Vierailija
176/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmuus on sinulle leikki, kannattaa varmaan jättää yli kolmekymppisenäkin hankkimatta, ihan jo sen lapsen tulevaisuuden vuoksi.

Pitäiskö sun ymmärtää, etten halua vielä vanhemmaksi ja tulevaisuudessa saatan olla aivan eri mieltä? Aivojen käyttö sallittua, vai yrittikö äitis henkarilla aborttia ja aiheutti sulle aivovamman?

Vierailija
177/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap!

Mitä kuollutta? Mikään, mikä ei ole koskaan ollut elävä, ei voi olla kuollut.

Jos alkio olisi kuollut, se tulisi todennäköisesti ulos itsestään. Sikiö ja jopa alkio on elävä. Kertaapas peruskoulun biologia.

Vierailija
178/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en minä tiedä mistä pitäisi olla katkera. Olen saanut kolme lasta enkä siis kärsi lapsettomuudesta. Raskaudet eivät ole olleet kauhistuksia ja vauvoja ja lapsia on ollut ihana hoitaa. 

Vierailija
179/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Samalla logiikalla lihavien ei pitäisi päästä leikkauksiin, tupakoivien saada syöpähoitoja tai narkkareiden saada lääkitystä.

Kyllä tuo aika katkeralta kuulostaa, että kieltäisit abortin tehneiltä asioita, joihin kaikilla pitää olla oikeus.

Samoin tuo pakkosterilisaation toivominen, aika vihamielistä, ellei jopa sairasta.

Ole vaan rauhassa fanaatikko, ei se muita haittaa. Olet vain aika vihamielisen oloinen, joten ehkä sinunkin kannattaa harkita sitä lisääntymistä pari kertaa. ;)

Vierailija
180/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se että ihminen käyttää ehkäisyä ole vastuullista? Jos ei ole niin eikö sitten seksiäkään voi harrastaa vastuullisesti? Ihmettelen välillä joidenkin logiikkaa.... Pitäisikö muka kaikilta heiltä kieltää seksi, jotka eivät juuri nyt halua lapsia... Kysynpä vaan. Lopettakaa toisten moralisoiminen ja korjatkaa omanne. Kiitos.