Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit petti.. abortti edessä :/

Vierailija
08.01.2016 |

Rv 8 mennään, sain tietää toissapäivänä. Uskomattoman helppo alku, ei helvetti oireen oiretta paitsi menkat poissa ja siksi testin teinkin. Ei painoa tullut lisää vielä lainkaan, ei turvotusta, ehkä vähän kahvi etoo? mutta senkin tajunnut vasta nytten kun testin tein. Olen 24v ja saman miehen kanssa seurustellut nyt 5 vuotta, molemmat olemme kuitenkin kovia menijöitä ja nämäkin 8 viikkoa kyllä tullut käytettyä alkoa ja nikotiinia. Ei millään pysty lasta pitämään, minusta ei ole äidiksi enkä pelkää sanoa sitä ääneen, tämä on olemattoman lapseni etu. Ensi viikolla on lääkäriaika jolloin annetaan myös abortti-lähete, tuntuu niin ikävältä, en olisi koskaan tähän tilanteeseen tahtonut. Nyt lentää kyllä sitten Zoely- pillerit roskikseen, niin helvetin hyvin toimivat. Pakko oli johonkin avautua.

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen abortinvastustaja voisi ottaa sen päänsä pois pyllyreiästään ja nähdä että ympäröivässä maailmassa on lukemattomia erilaisia elämäntilanteita.

Joissakin tilanteissa ei-toivotun lapsen synnyttäminen voi olla äärimmäisen huono ratkaisu. Voi olla päihdeongelmia, lääkityksiä, rahaongelmia, ei tukiverkkoja...

Jokaisella naisella pitää olla oikeus omaan kehoonsa. Kenenkään ei tarvitse toimia vauvakoneena vasten tahtoaan. Kenenkään ei tarvitse synnyttää lapsia sen vuoksi, että joku lapseton saisi itselleen lapsen.

Vauvan keho ei ole äidin keho. Äiti voi huolehtia omasta kehostaa niin ettei tule raskaaksi. Ei voi olla mikään vauvakone, koska vauva ei kohtuun itsestään tule.

Joo mutta elämässä asiat ei aina mene niin yksinkertaisesti. Joskus voi tulla raskaaksi ilman että haluaa.

Vauvan keho ei ole äidin keho, mutta äiti sen vauvan kehossaan kantaa. Siksi naisella pitää olla oikeus valita.

Ei kai tässä kukaan ole sanonut ettei naisilla pitäisi olla oikeutta valita tullako raskaaksi vai ei. Pointti on siinä että se valinta pitää tehdä ENNEN kuin uusi elämä on saanut alkunsa eikä vasta sen jälkeen. Ihan jokainen tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata (ja mikään ehkäisy ei ole satavarma) joten jos ei ole valmis vahingon sattuessa kantamaan vastuuta lapsesta 9kk+18v ajan niin sit ei vaan yksinkertaisesti kannata harrastaa seksiä.

Syntymättömän lapsen tappaminen on tosi vastuuton ja raukkamainen teko, selitteli sitä sit miten päin tahansa. Toivottavasti saat ap apua etkä tapa lastasi, te ansaitsette molemmat parempaa.

En kannata aborttia, mutta jokaisella naisella on oikeus omaan kroppaansa ja lain tuomaan oikeuksiin, joka sallii abortin ja on erittäin loukkaavaa tuomita muita, sillä päätöksen tekee jokainen itse.

Juu mutta sen lapsen kroppa on ihan hänen omansa. Siihen ei pitäisi olla oikeutta kajota.

Vierailija
82/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet tänne kääntämään veistä monen haavassa? Tietysti tämä on provo, mutta aika sairas silti. Täällä ihmiset odottaa vuosia lasta, maksaa kymmeniätuhansia hoidoista, kärsii keskenmenoista... Tuntuu pahalta että tapat lapsesi, mutta on selvä, että lapsenasi kasvaminen olisi vielä huonompi vaihtoehto. Tämä on kuitenkin väärä areena leveillä asialla.

No sanotaanko näin, että keskustelun otsikko on jo sen verran selkeä, ettei uskoisi vastoin tahtoaan lapsettomien avaavan edes tätä keskustelua. Täysin oma on ongelmasi, jos välttämättä haluat tätä lukea. Minä en käännä veistä kenenkään haavassa, jos itse haluaa lukea muiden aborttikeskusteluja niin kääntää sitä veistä ihan itse omassa haavassaan. Abortti ei ole mikään tabu. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa tollanen murha

Vierailija
84/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off-topic, mutta Zoely on kyllä hirveää paskaa. Itse käytin kyseisen merkin pillereitä vuoden. En sentään raskaaksi tullut, mutta: halut katosi kokonaan, olin kauhean herkkä suuttumaan, jne jne ja ennen kaikkea mulle puhkesi aivan järkyttävä akne viimeisien kuukausien aikana. Kyllä siinä tuli monta iltaa itkettyä, kun mitkään pesuaineet sun muut ei auttanut. Finnit oli tosi isoja, ja niitä oli paljon. Meikkikään ei peittänyt niitä kunnolla. Lopulta tajusin, että nuo pillerithän näiden takana taitaa olla. Menin lääkärille, nähtyään finnit hän taisi itsekin hieman järkyttyä. Vaihdoin Zoelyn Diane Novaan, jolla tunnetusti myös aknea hoidetaan. Siitä on nyt n. puolitoista vuotta kun Diane Novan käytön aloitin, akne hävisi kokonaan parissa kuukaudessa ja nykyään ei ole finnejä lainkaan. Ehkäisynäkin tietysti toimii. Zoelyä en suosittele kenellekkään. Vaikka yksilöllistähän se on, mikä sopii kenellekkin.

Muuten toivon sinulle kaikkea hyvää, AP. Onnea matkaan!

N20

Vierailija
85/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskallan myöntää etten tahdo vielä lapsia. Tekisimme mekin yhteisellä päätöksellä abortin koska ura+opiskelu ylemmäksi minulla kesken. Oikea tilanne voi muuttaa ajatukset. Mutta nyt ei käy päinsä.."Sori" vaan..N25

Ei ole oikeaa tilannetta. Urani koskaan voi mennä lasten edelle. Työ on tärkeää juu ja on vastuutonta tehdä persaukisena lapsia. Vastuutonta on myös abortoida. Adoptio on aina vaihtoehto, joka säilyttää elämän.

Vierailija
86/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako abortoidun sikiön mukaansa jos haluaa säilyttää kotona vaikka lasipurkissa alkoholiin säilöttynä.

Olisi joku ihana muisto tapetusta lapsesta.

Vierailija
87/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on oikea yhteiskunnan kerma vauhdissa. Näillä naisilla Suomi nousuun...Haarat auki, raskaaksi ja silmiä räpäyttämättä ei muuta kuin tappamaan viattomia ja saatesanoina: "Ei tunnu missään!"

Vierailija
88/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehty abortti rv 9. Olin varma päätöksestä silloin ja ei ole edelleenkään kaduttanut. Aikaa tuosta 3 vuotta. Fyysisesti hieman epämiellyttävä kokemus. Tsemppiä ap. Teet oikean ja vastuullisen päätöksen vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
89/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako abortoidun sikiön mukaansa jos haluaa säilyttää kotona vaikka lasipurkissa alkoholiin säilöttynä.

Olet sairas ja tiedät sen varmaan itsekin. Menithän itse leikkaamaan käden poikki kuolleelta isovanhemmaltasi että jäi joku kiva muisto hänestä?

Vierailija
90/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on oikea yhteiskunnan kerma vauhdissa. Näillä naisilla Suomi nousuun...Haarat auki, raskaaksi ja silmiä räpäyttämättä ei muuta kuin tappamaan viattomia ja saatesanoina: "Ei tunnu missään!"

Luulenpa että abortti tehdään ihan muilla perusteilla kun sillä että miten saataisiin "suomi nousuun".

Vierailija
91/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta olet seurustellut 5 vuotta ja olet vain 24v, ei kannata vielä lapsia hankkia, vasta kun on kultahäät ja ikää 80v voi harkita vauvantekoa tosissaan, on jo sitä elämänkokemustakin

Vierailija
92/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas ja tiedät sen varmaan itsekin. Menithän itse leikkaamaan käden poikki kuolleelta isovanhemmaltasi että jäi joku kiva muisto hänestä?

Ymmärrät varmaan että kyseessä oli sarkasmi tätä etovaa tekoa kohtaan?!

Vierailija
93/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä zoelyjen hormonimäärä ei riitä sinn kehollesi, vaan tarvitaan tujummat pillerit.

Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma.

Tunnen erään, joka tuli raskaaksi ehkäisykapselista huolimatta.

Että moralisoijat ja muut pyhistelijät, faktat kuntoon.

Ehkäisykapselin teho onkin heikompi ja siinä on painoraja. Sitä ei voi verrata pillereihin.

Vierailija
94/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans Zoelyt ja allekirjoitan haluttomuuden vähenemisen. Käytin joulukuussa kahden viikon ehkäisypillereiden tehoa vähentävän antibioottikuurin, jonka aikana pidin taukopäivät. Nyt mulla on ollu outoja tuntemuksia ainakin viikon ajan. Pelkään, että olen raskaana :/

Vierailija
95/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla petti kierukka. Ultrassa oli aivan täysin oikein paikallaan. Että ei ne menetelmät ole varmoja. Nyt on mies steriloitu ja sekään ei ole idioottivarmaa. Luonto on ihmeellinen. Jos käy uudelleen, niin samoin toimitaan.

Abortinvastustajat nyt voi jättää omaan arvoonsa. Hyvä se on meuhkata kun itselle ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että omasta oikeasta toiminnasta ja vastuunkannosta huolimatta menee helvetisti pieleen ja se nyt vain ei ole mahdollista ratkaista muulla tavoin. Minä olen ainakin aivan kepein mielin, joskus vain käy huono tuuri. Lapsia emme halua mieheni kanssa koskaan, aivan ehdottomasti ei ja mitään muuta vaihtoehtoa ei olisi ollut. Mitä ihmettä sitäkään asiaa edes pitäisi vatvoa sen enempää? Se tehtiin mitä piti, se siitä. Ihmiset nyt vain rakastavat moralisoida ja paisutella asioita, joissa ei alun perinkään olisi yhtään mitään erikoista.

Vierailija
96/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käyny ihan samoin, tosin raskaus oli huomattavasti pidemmällä kun tajusin. Kauheeta aikaa. Mutta aborttia en oo katunut päivääkään ja oli täysin oikea ratkaisu:)

Vierailija
97/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskallan myöntää etten tahdo vielä lapsia. Tekisimme mekin yhteisellä päätöksellä abortin koska ura+opiskelu ylemmäksi minulla kesken. Oikea tilanne voi muuttaa ajatukset. Mutta nyt ei käy päinsä.."Sori" vaan..N25

Ei ole oikeaa tilannetta. Urani koskaan voi mennä lasten edelle. Työ on tärkeää juu ja on vastuutonta tehdä persaukisena lapsia. Vastuutonta on myös abortoida. Adoptio on aina vaihtoehto, joka säilyttää elämän.

Adoptio se vasta vastuutonta onkin. Synnyttää lapsen ja jättää sen kylmään maailmaan tuntemattomille, joiden henkilökemiat eivät välttämättä yhtään kohtaa lapsen kanssa.

Vierailija
98/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla petti kierukka. Ultrassa oli aivan täysin oikein paikallaan. Että ei ne menetelmät ole varmoja. Nyt on mies steriloitu ja sekään ei ole idioottivarmaa. Luonto on ihmeellinen. Jos käy uudelleen, niin samoin toimitaan.

Abortinvastustajat nyt voi jättää omaan arvoonsa. Hyvä se on meuhkata kun itselle ei ole tullut vastaan sellaista tilannetta, että omasta oikeasta toiminnasta ja vastuunkannosta huolimatta menee helvetisti pieleen ja se nyt vain ei ole mahdollista ratkaista muulla tavoin. Minä olen ainakin aivan kepein mielin, joskus vain käy huono tuuri. Lapsia emme halua mieheni kanssa koskaan, aivan ehdottomasti ei ja mitään muuta vaihtoehtoa ei olisi ollut. Mitä ihmettä sitäkään asiaa edes pitäisi vatvoa sen enempää? Se tehtiin mitä piti, se siitä. Ihmiset nyt vain rakastavat moralisoida ja paisutella asioita, joissa ei alun perinkään olisi yhtään mitään erikoista.

Kiitos kommentistasi! Olen täysin samoilla linjoilla :)

-ap

Vierailija
99/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vasta olet seurustellut 5 vuotta ja olet vain 24v, ei kannata vielä lapsia hankkia, vasta kun on kultahäät ja ikää 80v voi harkita vauvantekoa tosissaan, on jo sitä elämänkokemustakin

En seurustele lastentekoa varten, niinkun ei miehenikään. Ihan kuule nautitaan vain toisistamme. 

-ap

Vierailija
100/208 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellisestä keskeytyksestä kuulee yleensä kauhutarinoita, mutta itselläni ainakin meni oikein hyvin. Kivut olivat lähinnä menkkamaisia, pari päivää vuosin paljon, mutta äkkiä meni ohi. Eipä tuo toimenpide mikään kiva ole, mutta ei kyllä läheskään niin pahakaan kuin kuvittelin. Täytyy mennä järki edellä ja laittaa tunteet sivuun. Järki on se, millä elämässä pärjää, pelkillä tunteilla ei pärjää. Päätöksesi kuulostaa järkipäätökseltä, tsemppiä ap pian se on jo ohi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan