Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit petti.. abortti edessä :/

Vierailija
08.01.2016 |

Rv 8 mennään, sain tietää toissapäivänä. Uskomattoman helppo alku, ei helvetti oireen oiretta paitsi menkat poissa ja siksi testin teinkin. Ei painoa tullut lisää vielä lainkaan, ei turvotusta, ehkä vähän kahvi etoo? mutta senkin tajunnut vasta nytten kun testin tein. Olen 24v ja saman miehen kanssa seurustellut nyt 5 vuotta, molemmat olemme kuitenkin kovia menijöitä ja nämäkin 8 viikkoa kyllä tullut käytettyä alkoa ja nikotiinia. Ei millään pysty lasta pitämään, minusta ei ole äidiksi enkä pelkää sanoa sitä ääneen, tämä on olemattoman lapseni etu. Ensi viikolla on lääkäriaika jolloin annetaan myös abortti-lähete, tuntuu niin ikävältä, en olisi koskaan tähän tilanteeseen tahtonut. Nyt lentää kyllä sitten Zoely- pillerit roskikseen, niin helvetin hyvin toimivat. Pakko oli johonkin avautua.

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä zoelyjen hormonimäärä ei riitä sinn kehollesi, vaan tarvitaan tujummat pillerit.

Mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma.

Tunnen erään, joka tuli raskaaksi ehkäisykapselista huolimatta.

Että moralisoijat ja muut pyhistelijät, faktat kuntoon.

Mun gyne kertoi, että ehkäisykapselit on yleensä "kehnoimpia" ehkäisyn kannalta. Hyvää siis on se, että nainen ei voi unohtaa ottaa tablettia/ehkäisyä, koska se on ihon alla koko ajan. Mutta vastaavasti teho on kapselissa heikompi hormoni tabletteihin tai kierukkaan verrattuna. Kapseli on käsivarressa, josta on pisin matka itse alueelle, jossa sen pitäisi vaikuttaa. Gyne sanoi, että parhain teho on siis kierukassa (koska lähimpänä), mutta se on taas oma juttunsa kelle se sopii. Mutta jos esim on käyttänyt tabletteja, jonka ehkäisyteho on riittävä, niin kapselina (jossa sama määrä vaikuttavaa ainetta tablettiin verrattuna) se ei välttämättä toimikkaan. Koska tarpeeksi ehkäisevää hormonia ei päädy sinne munasarjoihin. Mutta mistäpäs sitä tietää kokeilematta, minkä suuruinen annostus on omalle keholle se toimiva ratkaisu. Että jipii tätä ehkäisyn monimutkaisuutta... -.-

Vierailija
62/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite just pähkäilin oonko raskaana. Kyllä siinä kävi miljoona ajatusta mielessä, jos plussa tulee eikä mekkoja kuulu eikä näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa wt:ltä. Kasva aikuseksi!

Vierailija
64/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen abortinvastustaja voisi ottaa sen päänsä pois pyllyreiästään ja nähdä että ympäröivässä maailmassa on lukemattomia erilaisia elämäntilanteita.

Joissakin tilanteissa ei-toivotun lapsen synnyttäminen voi olla äärimmäisen huono ratkaisu. Voi olla päihdeongelmia, lääkityksiä, rahaongelmia, ei tukiverkkoja...

Jokaisella naisella pitää olla oikeus omaan kehoonsa. Kenenkään ei tarvitse toimia vauvakoneena vasten tahtoaan. Kenenkään ei tarvitse synnyttää lapsia sen vuoksi, että joku lapseton saisi itselleen lapsen.

Vauvan keho ei ole äidin keho. Äiti voi huolehtia omasta kehostaa niin ettei tule raskaaksi. Ei voi olla mikään vauvakone, koska vauva ei kohtuun itsestään tule.

Joo mutta elämässä asiat ei aina mene niin yksinkertaisesti. Joskus voi tulla raskaaksi ilman että haluaa.

Vauvan keho ei ole äidin keho, mutta äiti sen vauvan kehossaan kantaa. Siksi naisella pitää olla oikeus valita.

Ei kai tässä kukaan ole sanonut ettei naisilla pitäisi olla oikeutta valita tullako raskaaksi vai ei. Pointti on siinä että se valinta pitää tehdä ENNEN kuin uusi elämä on saanut alkunsa eikä vasta sen jälkeen. Ihan jokainen tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata (ja mikään ehkäisy ei ole satavarma) joten jos ei ole valmis vahingon sattuessa kantamaan vastuuta lapsesta 9kk+18v ajan niin sit ei vaan yksinkertaisesti kannata harrastaa seksiä.

Syntymättömän lapsen tappaminen on tosi vastuuton ja raukkamainen teko, selitteli sitä sit miten päin tahansa. Toivottavasti saat ap apua etkä tapa lastasi, te ansaitsette molemmat parempaa.

Vierailija
65/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti jos huomaan abortinvastustajan kommentin - siirryn seuraavaan viestiin. En siis edes lue teidän syyllistäviä kommenttejanne, minä olen täysin vastuullisesti ollut yhdynnässä ja olen tilanteeseen täysin syytön. Tuhlaatte siis turhaa aikaanne täällä.

ap

Vierailija
66/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä zoelyjen hormonimäärä ei riitä sinn kehollesi, vaan tarvitaan tujummat pillerit.

Mun gyne kertoi, että ehkäisykapselit on yleensä "kehnoimpia" ehkäisyn kannalta. Hyvää siis on se, että nainen ei voi unohtaa ottaa tablettia/ehkäisyä, koska se on ihon alla koko ajan. Mutta vastaavasti teho on kapselissa heikompi hormoni tabletteihin tai kierukkaan verrattuna. Kapseli on käsivarressa, josta on pisin matka itse alueelle, jossa sen pitäisi vaikuttaa. Gyne sanoi, että parhain teho on siis kierukassa (koska lähimpänä), mutta se on taas oma juttunsa kelle se sopii. Mutta jos esim on käyttänyt tabletteja, jonka ehkäisyteho on riittävä, niin kapselina (jossa sama määrä vaikuttavaa ainetta tablettiin verrattuna) se ei välttämättä toimikkaan. Koska tarpeeksi ehkäisevää hormonia ei päädy sinne munasarjoihin. Mutta mistäpäs sitä tietää kokeilematta, minkä suuruinen annostus on omalle keholle se toimiva ratkaisu. Että jipii tätä ehkäisyn monimutkaisuutta... -.-

Ehkäisykapseli on markkinoiden varmin ehkäisymenetelmä. Ehkäisyteho siinä on 99,9%. Pillereissä se on 99,8 tai 99,7%, mutta siihen voi lisäksi tulla paljon käyttäjävirheitä. Ehkäisykapselissa näitäkään ei ole. 

Vierailija
67/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö päästä tänne revittelemään lapsen tappamisella?

Joskus naisten ajatusmaailma oksettaa.

Vierailija
68/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulet tänne kääntämään veistä monen haavassa? Tietysti tämä on provo, mutta aika sairas silti. Täällä ihmiset odottaa vuosia lasta, maksaa kymmeniätuhansia hoidoista, kärsii keskenmenoista... Tuntuu pahalta että tapat lapsesi, mutta on selvä, että lapsenasi kasvaminen olisi vielä huonompi vaihtoehto. Tämä on kuitenkin väärä areena leveillä asialla.

Vierailija
69/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti jos huomaan abortinvastustajan kommentin - siirryn seuraavaan viestiin. En siis edes lue teidän syyllistäviä kommenttejanne, minä olen täysin vastuullisesti ollut yhdynnässä ja olen tilanteeseen täysin syytön. Tuhlaatte siis turhaa aikaanne täällä.

ap

Älä nyt vielä paljasta provoasi.

Vierailija
70/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mut sähän halusit tulla kiusaamaan ihmisiä päätökselläsi? Kertoa, kuinka menet iloisesti aborttiin? Ja tottakai sä olet syyllinen, kun harrastaa seksiä, alkaa valmistautua vanhemmaksi? Kysy jos laittaisivat "vahingossa" putket poikki?

Vierailija
71/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet tänne kääntämään veistä monen haavassa? Tietysti tämä on provo, mutta aika sairas silti. Täällä ihmiset odottaa vuosia lasta, maksaa kymmeniätuhansia hoidoista, kärsii keskenmenoista... Tuntuu pahalta että tapat lapsesi, mutta on selvä, että lapsenasi kasvaminen olisi vielä huonompi vaihtoehto. Tämä on kuitenkin väärä areena leveillä asialla.

Just näin. Mene sinne aborttiin, kun sen kerran olet päättänyt. Miksi täytyy tänne tulla sitä hehkuttamaan. Julista sille lapsen miehelle asiaa tai kirjoita johonkin toiselle palstalle.

Vierailija
72/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa wt:ltä. Kasva aikuseksi!

Hah. Juuri keväällä hakemassa yliopistoon opiskelemaan vielä lisää. Tarkoituksena lähteä myös ulkomaille. Seksin harrastaminen ehkäisyllä (vieläpä kalliilla sellaisella) on siis wt:tä? :D

Aikuinen todellakin olen, mietin sitä mitä oikeasti haluan elämältä, enkä mene ''yleisten arvojen mukana''.

Lisäksi uskallan oikeasti myöntää, ettei minusta ole äidiksi. Lapsi ei sovi lainkaan kuvioihini. Moni ei tätä edes uskalla myöntää.

-ap

Vierailija
73/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP mut sähän halusit tulla kiusaamaan ihmisiä päätökselläsi? Kertoa, kuinka menet iloisesti aborttiin? Ja tottakai sä olet syyllinen, kun harrastaa seksiä, alkaa valmistautua vanhemmaksi? Kysy jos laittaisivat "vahingossa" putket poikki?

Missä mä olen sanonut meneväni ILOISESTI aborttiin? Siis mitä h*lvettiä. En tiedä mikä sulla on elämässäsi noin huonosti, mutta turha sitä on muhun purkaa. Ymmärtäisin tän, jos olisin ilman minkäänlaista ehkäisyä seksiä harrastanut, ja sitten täällä surkuttelisin raskautta.

mene hoitoon.

-ap

Vierailija
74/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

En tarkota syyllistää mutta kummastuttaa toi että oot ollut omasta mielestäsi "vastuullisesti yhdynnässä". Varmaankin tiesit että ehkäsystä huolimatta raskauden mahdollisuus on silti aina olemassa joten mä en ymmärrä että miten "vastuullista" on olla yhdynnässä jos elämäntilanne on sellanen ettei ole valmis huolehtimaan lapsesta. Jos sulla on oikeesti asiat niin sekaisin ettet ees tukitoimien avulla sais lasta kasvatettua niin tee väkivallaton ratkaisu ja anna lapsi adoptioon.

Vierailija
75/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kakarasta tulisi as-lapsi kun alkoholistilumppu kerta on ja juo joka vklp.

Vierailija
76/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen abortinvastustaja voisi ottaa sen päänsä pois pyllyreiästään ja nähdä että ympäröivässä maailmassa on lukemattomia erilaisia elämäntilanteita.

Joissakin tilanteissa ei-toivotun lapsen synnyttäminen voi olla äärimmäisen huono ratkaisu. Voi olla päihdeongelmia, lääkityksiä, rahaongelmia, ei tukiverkkoja...

Jokaisella naisella pitää olla oikeus omaan kehoonsa. Kenenkään ei tarvitse toimia vauvakoneena vasten tahtoaan. Kenenkään ei tarvitse synnyttää lapsia sen vuoksi, että joku lapseton saisi itselleen lapsen.

Vauvan keho ei ole äidin keho. Äiti voi huolehtia omasta kehostaa niin ettei tule raskaaksi. Ei voi olla mikään vauvakone, koska vauva ei kohtuun itsestään tule.

Joo mutta elämässä asiat ei aina mene niin yksinkertaisesti. Joskus voi tulla raskaaksi ilman että haluaa.

Vauvan keho ei ole äidin keho, mutta äiti sen vauvan kehossaan kantaa. Siksi naisella pitää olla oikeus valita.

Ei kai tässä kukaan ole sanonut ettei naisilla pitäisi olla oikeutta valita tullako raskaaksi vai ei. Pointti on siinä että se valinta pitää tehdä ENNEN kuin uusi elämä on saanut alkunsa eikä vasta sen jälkeen. Ihan jokainen tietää mitä seksin harrastamisesta voi seurata (ja mikään ehkäisy ei ole satavarma) joten jos ei ole valmis vahingon sattuessa kantamaan vastuuta lapsesta 9kk+18v ajan niin sit ei vaan yksinkertaisesti kannata harrastaa seksiä.

Syntymättömän lapsen tappaminen on tosi vastuuton ja raukkamainen teko, selitteli sitä sit miten päin tahansa. Toivottavasti saat ap apua etkä tapa lastasi, te ansaitsette molemmat parempaa.

En kannata aborttia, mutta jokaisella naisella on oikeus omaan kroppaansa ja lain tuomaan oikeuksiin, joka sallii abortin ja on erittäin loukkaavaa tuomita muita, sillä päätöksen tekee jokainen itse.

Vierailija
77/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein abortin viime syksynä. Lääkkeellinen keskeytys ja meni ihan hyvin. Olen tyytyväinen päätökseeni, tsemppiä ap! 

Vierailija
78/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisykapseli on markkinoiden varmin ehkäisymenetelmä. Ehkäisyteho siinä on 99,9%. Pillereissä se on 99,8 tai 99,7%, mutta siihen voi lisäksi tulla paljon käyttäjävirheitä. Ehkäisykapselissa näitäkään ei ole. 

No tämä oli siis vain, mitä gynekologini minulle kertoi. Ehkäisyprosentti on korkea, koska väärinkäyttöä ei voi olla. Koska kapselia nainen ei voi unohtaa ottamasta, kuten tablettia. Gynen pointti oli vain se, että jos kapseliehkäisy pettää, se johtuu siitä, että vaikuttavaa hormonia ei päädy munasarjoihin tarpeeksi ja käsivarresta on pisin matka sinne. Jos hypoteettisesti väärinkäytön tai komplikaation mahdollisuutta ei olisi, niin kapseli ehkäisisi heikommin.

Esim. siskoni käytti vuosia tabletteja. Toimi kuin unelma, ei edes menkkoja ollut koskaan. Päätti vaihtaa kapseliin kaiken varalta, ettei voi unohtaa ehkäisyn käyttöä. Kapselissa oli täsmälleen sama määrä samaa hormonia kuin tableteissa. Mutta kappas vaan, kapseli ei toiminutkaan vaan alkoi kuukautiset ja ehkäisy petti. Ja tätä gynekologi selitti tällä vaimenneella teholla. Ja nämä ei siis ole mun keksimää höpinää, vaan gynen. Mutta onneksi se kapseli suurimmalle osalle toimii ja siksi tuo varmuusprosentti on korkein. Mun sisko vaan tarvii ilmeisesti norsuannoksen sitä ehkäisyä :D

Vierailija
79/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskallan myöntää etten tahdo vielä lapsia. Tekisimme mekin yhteisellä päätöksellä abortin koska ura+opiskelu ylemmäksi minulla kesken. Oikea tilanne voi muuttaa ajatukset. Mutta nyt ei käy päinsä.."Sori" vaan..N25

Vierailija
80/208 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tarkota syyllistää mutta kummastuttaa toi että oot ollut omasta mielestäsi "vastuullisesti yhdynnässä". Varmaankin tiesit että ehkäsystä huolimatta raskauden mahdollisuus on silti aina olemassa joten mä en ymmärrä että miten "vastuullista" on olla yhdynnässä jos elämäntilanne on sellanen ettei ole valmis huolehtimaan lapsesta. Jos sulla on oikeesti asiat niin sekaisin ettet ees tukitoimien avulla sais lasta kasvatettua niin tee väkivallaton ratkaisu ja anna lapsi adoptioon.

En ole AP, mutta vastuullista on se, että käyttää ehkäisyä harrastaessaan seksiä. Hyvin harvassa tilanteessa ehkäisy pettää, ja silloin ei auta kun tehdä abortti, jos ei lasta halua. Tämä on yleensä myös lapsen etu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi