Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei vegetaristi/vegaani! Mitä olet syönyt tänään?

Vierailija
08.01.2016 |

Itse olen ovo-lakto-ituhippi, ja tänään mennyt

Aamulla kahvia ja kaks ruisleipää juustolla ja kurkulla
Lounaaksi croissant juustolla, persikkajogurttia banaaniviipaleilla ja vehnäleseillä
Välipalaksi toinen croissant, koska se tuijotti mua huutaen "Syö minut" :D
Lisää kahvia
Päivälliseksi eilistä spagettipaistosta, jossa spagetin lisäksi mm. porkkanaa, vihreitä papuja ja sipulia. Lisukkeeksi keitettyä kukkakaalia+ ruisleipä juustolla ja kurkulla. Jälkkäriksi banaani.

Kasvissyöjä olen ollut 20 vuotta.

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla pirtelö, jossa oli mansikoita, banaania, tuoretta inkivääriä ja ruukku minttua. Sit myöhemmin päivällä, kun tuli nälkä, söin itse tekemääni raakasuklaata pari kunnon slaissia. Sitten söin pienen paketin villiriisikakkuja, joiden päälle laitoin jotain pestoa. Illalla vielä maapähkinävoita, jonka sekaan laitoin vaahterasiirappia, jonka avulla sain siitä "kinuskimaista" tai vähän kinuskin tai karamellin makuista. Sit oon juonut vettä ja teetä. Välillä kyllä syön ihan kunnolla ruokaakin, mut oon laiska laittamaan, kun niin paljon kaikkea muuta aikaa ja energiaa vievää hommaa, vaikka joidenkin silmiin elämäni vaikuttaa tosi helpolta tai kiireettömältä. Mutta mulle se ei sitä oo. Olemme jokainen erilaisia.

Jos söisit oikeaa, ravitsevaa ruokaa, niin ehkä sulla riittäisi energiaa myös kokkaamiseen? Ei ole ihmekään, että laiskottaa, jos syöt nälkääsi suklaata ja maapähkinävoita siirapilla.

Vierailija
62/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla pirtelö, jossa oli mansikoita, banaania, tuoretta inkivääriä ja ruukku minttua. Sit myöhemmin päivällä, kun tuli nälkä, söin itse tekemääni raakasuklaata pari kunnon slaissia. Sitten söin pienen paketin villiriisikakkuja, joiden päälle laitoin jotain pestoa. Illalla vielä maapähkinävoita, jonka sekaan laitoin vaahterasiirappia, jonka avulla sain siitä "kinuskimaista" tai vähän kinuskin tai karamellin makuista. Sit oon juonut vettä ja teetä. Välillä kyllä syön ihan kunnolla ruokaakin, mut oon laiska laittamaan, kun niin paljon kaikkea muuta aikaa ja energiaa vievää hommaa, vaikka joidenkin silmiin elämäni vaikuttaa tosi helpolta tai kiireettömältä. Mutta mulle se ei sitä oo. Olemme jokainen erilaisia.

Ainiin, sit unohtu vielä yks joku sellainen raakaruoka patukka, josta sai kunnolla energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset ja pelkkiä herkkuja ruokana? Käsittämätöntä.

Aamiainen; eilistä munuaispaistosta ja kurkkumajoneesisalaattia.

Lounas; maksapihvejä ja myskikurpitsa-chilitahnaa

Välipala; Etäpäivä, joten keittelin luuydinlientä, jossa vihanneksi ja yrttejä. Join sitä mukillisen.

Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaalia

Miksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta? 

Ei. Tulin vipittömästi neuvomaan. Vegaaniudesta voi parantua.

Vegaani voi syödä lihaa vaikka nyt, jos mieli tekee, sinä sen sijaan olet huomennakin idiootti.

ap

Miksi olet niin pahalla tuulella?

Mistä sellaista sait päähäsi? Olen oikein hyvällä tuulella, kiitosta vaan :) Mulla on kuulokkeet päässä niin voin samalla tässä jamitella Youtubesta musiikkia kun selailen nettiä, saa tuo mies rauhassa katsoa telkkaria. Ohessa kirjoitan huomista kauppalistaa, koska tämän ketjun takia menee leipomishommiksi :D Ei se haittaa, leipominen on kivaa. Vaikka eräiden tänne kirjoittaneiden mielestä suunnittelemani feta-pinaattipiirakka kirsikkatomaateilla ja basilikalla on luonnollisesti jotain aivan käsittämättömän epäterveellistä ja ihmisravinnoksi kelpaamatonta.

Faktojen kertominen ei tee musta pahantuulista, enkä ala mököttämään myöskään, jos joku ei pidä ruokavaliostani, toveri hyvä. Se kun on ihan mun oma valintani.

Vierailija
64/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juu, edellinen siis ap

Vierailija
65/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta en ymmärrä mitä te tonnikalasalaatin ja katkarapujen syöjät tekee tässä ketjussa. Se on lihaa siinä missä muukin. Ärsyttää itseään kasvissyöjäksi kutsuvat lihansyöjät. Eräs tuttavani on kasvissyöjä, mutta syö kalaa, äyriäisiä ja kanaa, ei punaista lihaa. Mikä saatanan kasvissyöjä se sellainen on?! Minulle on ihan sama mitä kukakin syö, mutta älä sano itseäsi kasvissyöjäksi jos syöt lihaa. Niinkuin frendien ituhippi sen sanoi "no food with face".

Kanaa syövää en minäkään ymmärrä, mutta kalat ja muut merenelävät ymmärrän.

Onhan nekin tavallaan lihaa, mutta monelle se liha ei ole suoraan ongelma, vaan eläinten olot tehotuotannossa. Kalan ja muiden merenelävien kanssa ei ole samoja tuotanto-ongelmia kuin muilla lihoilla, joten moni "kasvissyöjä" pystyy syömään näitä.

Olen siis itsekin tällainen kalaa syövä kasvissyöjä. Periaatteessa voisin syödä myös riistaa, mutta koska en ole vuosiin syönyt "oikeaa" lihaa, niin en usko vatsani kestävän sitä ja siksi jätän väliin.

Tehotuotannon vastustaminen ja tonnikalan syöminen eivät oikein kulje käsi kädessä.

Vierailija
66/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välipala; Etäpäivä, joten keittelin luuydinlientä, jossa vihanneksi ja yrttejä. Join sitä mukillisen.

Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaalia

Miksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta? 

Vegaani voi syödä lihaa vaikka nyt, jos mieli tekee, sinä sen sijaan olet huomennakin idiootti.

ap

Mistä sellaista sait päähäsi? Olen oikein hyvällä tuulella, kiitosta vaan :) Mulla on kuulokkeet päässä niin voin samalla tässä jamitella Youtubesta musiikkia kun selailen nettiä, saa tuo mies rauhassa katsoa telkkaria. Ohessa kirjoitan huomista kauppalistaa, koska tämän ketjun takia menee leipomishommiksi :D Ei se haittaa, leipominen on kivaa. Vaikka eräiden tänne kirjoittaneiden mielestä suunnittelemani feta-pinaattipiirakka kirsikkatomaateilla ja basilikalla on luonnollisesti jotain aivan käsittämättömän epäterveellistä ja ihmisravinnoksi kelpaamatonta.

Faktojen kertominen ei tee musta pahantuulista, enkä ala mököttämään myöskään, jos joku ei pidä ruokavaliostani, toveri hyvä. Se kun on ihan mun oma valintani.

Siitä vain tuli mieleeni, kun sorrut nimittelemään muita idiooteiksi.

Vierailija
67/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos söisit oikeaa, ravitsevaa ruokaa, niin ehkä sulla riittäisi energiaa myös kokkaamiseen? Ei ole ihmekään, että laiskottaa, jos syöt nälkääsi suklaata ja maapähkinävoita siirapilla.

No tota noin niin, tekemäni raakasuklaa on energisoivaa ja ravinteikasta. Käytän makeutukseen kookospalmusokeria, joka pitää verensokerinkin tasaisena. Maapähkinä voi on minulla suolatonta ja luomua, siitä saa hyvin energiaa. Ja vaahterasiirappi on sokeritonta ja luomua, sekin ihan terveellistä. Olen tyytyväinen ruokavaliooni, en lähde sitä muuttelemaan, ei minun tarvitse elää niin kuin sinä.

Vierailija
68/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla vihersmoothiekulho (mm. Riisiproteiinijauhetta, parsakaalta, kotimaista omenaa)

koulussa koulun kasvisruokaa, käytännössä riisiä ja banaania (Kyllä riisiä ja BANAANIA, kivakiva)

kotiin tultua proteiinisämpylä ja sen päällä eiliset "jauheliha"kastikkeen loput (quornia)

iltasella vielä toinen smoothie riisiproteiinilla ja avokadolla

Vierailija
69/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta en ymmärrä mitä te tonnikalasalaatin ja katkarapujen syöjät tekee tässä ketjussa. Se on lihaa siinä missä muukin. Ärsyttää itseään kasvissyöjäksi kutsuvat lihansyöjät. Eräs tuttavani on kasvissyöjä, mutta syö kalaa, äyriäisiä ja kanaa, ei punaista lihaa. Mikä saatanan kasvissyöjä se sellainen on?! Minulle on ihan sama mitä kukakin syö, mutta älä sano itseäsi kasvissyöjäksi jos syöt lihaa. Niinkuin frendien ituhippi sen sanoi "no food with face".

Onhan nekin tavallaan lihaa, mutta monelle se liha ei ole suoraan ongelma, vaan eläinten olot tehotuotannossa. Kalan ja muiden merenelävien kanssa ei ole samoja tuotanto-ongelmia kuin muilla lihoilla, joten moni "kasvissyöjä" pystyy syömään näitä.

Olen siis itsekin tällainen kalaa syövä kasvissyöjä. Periaatteessa voisin syödä myös riistaa, mutta koska en ole vuosiin syönyt "oikeaa" lihaa, niin en usko vatsani kestävän sitä ja siksi jätän väliin.

Tehotuotannon vastustaminen ja tonnikalan syöminen eivät oikein kulje käsi kädessä.

WWF:n kalaoppaankin mukaan MSC-merkityn tonnikalan syönti on aivan ok. Luotan kalojen kanssa aika pitkälti tähän oppaaseen.

(En tosin ollut tuo kyseinen tonnikalansyöjä)

http://wwf.fi/kalaopas/

Vierailija
70/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Siitä vain tuli mieleeni, kun sorrut nimittelemään muita idiooteiksi.

Kyseisen henkilön jutut ovat idiotismia. Syytön minä siihen olen. Hän on nykyään Voittamaton, kun syö lihaa, sekä kertoo, kuinka veganismista parantua. Haloo.

ap

ap

Vierailija
71/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kalastus tässä mittakaavassa on luonnolle vähintään yhtä tuhoisaa ja eettisesti kestämätöntä, mitä lihantuotanto. Tällä vauhdilla me kalastetaan järvet ja meret tyhjiksi seuraavan 50-vuoden aikana. Ja pelkästään katkarapujen pyynti on ihan uskomattoman kuormittavaa, merestä joudutaan kampeamaan ylös tajuton määrä muita mereneläviä, jotaa saadaan ne muutamat herkkupyrstöt lautaselle. Kaloja ja muita kuolee ihan turhaan järkyttäviä määriä siinä hommassa. Puhumattakaan viljellystä lohesta ja sen tuotannon ongelmista. Mutta eihän näistä puhuta, joten ihmiset eivät tiedä ja ymmärrän sen vaikeuden muutenkin muuttaa elintapoja niin radikaalisti, joten en vegaanina tuomitse muita, vaan ymmärrän. On tavallaan niin paljon helpompaa syödä kalaa ja esim. maitoa ja munia.

Ainut vaan, että tulevaisuudessa muillakaan ei ole vaihtoehtoja, sillä tämä ympäristön ja eläinten riisto tulee lähitulevaisuudessa loppumaan omaan mahdottomuuteensa. Ympäristö ja maapallo ei kestä tällaista sikailua.

Vierailija
72/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkea ruokavalio monella kirjoittajalla. Eletään (vaalealla) leivällä, juustolla ja makeilla jogurteilla. Olen sekasyöjä mutta olen tänään syönyt itse tekemääni intialaistyyppistä mung-papu kastiketta jossa kookosmaitoa, pinaattia, valkosipulia ja sipulia+intialaista maustetta..ottakaa kasvissyöjät mallia ja syökää kunnon ruokaa. Vaatii toki hieman työtä niitä papuja liottaa mutta tommonen ruokavalio ei tee hyvää kenellekään..

Vierailija
73/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden banaanin, yhden jogurtin. Entrecotee pihvit ovat marinadissa odottamassa.

Vierailija
74/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala/Lounas: Kaurapuuro veteen, kaksi paistettua kananmunaa, omena, maitokahvia.

Treenin jälkeen palkkari+banaani.

Päivällinen: Parsakaalta, tomaattia, paprikaa, hummusta, tummaa pastaa, vuohenjuustoa, mandariini.

Iltapala: Banaanilettuja, mustikoita, hunajaa, turkkilaista jugurttia. Roiibosjuomaa pari kuppia.

Vierailija
75/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin! Tuli nuista pavun itkijöistä mieleen, että sekamätössä oli myös papusekoitusta sekä seesaminsiemeniä. Ei aina muista kaikkea mainita, kun pavut ja siemenet (ja tofu ja soija) ovat niin peruskauraa :D.

T. 52

Vierailija
76/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surkea ruokavalio monella kirjoittajalla. Eletään (vaalealla) leivällä, juustolla ja makeilla jogurteilla. Olen sekasyöjä mutta olen tänään syönyt itse tekemääni intialaistyyppistä mung-papu kastiketta jossa kookosmaitoa, pinaattia, valkosipulia ja sipulia+intialaista maustetta..ottakaa kasvissyöjät mallia ja syökää kunnon ruokaa. Vaatii toki hieman työtä niitä papuja liottaa mutta tommonen ruokavalio ei tee hyvää kenellekään..

Minkä ihmeen takia jotkut kokevat että on tarpeellista tulla tänne valistamaan.. ihan samanlaista settiä näyttää syövän moni sekasyöjäkin. Kumma kyllä silloin niin monella ei ole tarvetta asiasta huomauttaa tai puhua OIKEASTA RUUASTA.

Moni on täällä myös puhunut terveellisestä ja hyvästä ruuasta, mutta sillähän ei ole väliä kun saa näpäyttää kasvissyöjää ruokavaliosta. Huoh.

Vierailija
77/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kalastus tässä mittakaavassa on luonnolle vähintään yhtä tuhoisaa ja eettisesti kestämätöntä, mitä lihantuotanto. Tällä vauhdilla me kalastetaan järvet ja meret tyhjiksi seuraavan 50-vuoden aikana. Ja pelkästään katkarapujen pyynti on ihan uskomattoman kuormittavaa, merestä joudutaan kampeamaan ylös tajuton määrä muita mereneläviä, jotaa saadaan ne muutamat herkkupyrstöt lautaselle. Kaloja ja muita kuolee ihan turhaan järkyttäviä määriä siinä hommassa. Puhumattakaan viljellystä lohesta ja sen tuotannon ongelmista. Mutta eihän näistä puhuta, joten ihmiset eivät tiedä ja ymmärrän sen vaikeuden muutenkin muuttaa elintapoja niin radikaalisti, joten en vegaanina tuomitse muita, vaan ymmärrän. On tavallaan niin paljon helpompaa syödä kalaa ja esim. maitoa ja munia.

Ainut vaan, että tulevaisuudessa muillakaan ei ole vaihtoehtoja, sillä tämä ympäristön ja eläinten riisto tulee lähitulevaisuudessa loppumaan omaan mahdottomuuteensa. Ympäristö ja maapallo ei kestä tällaista sikailua.

Tämän vuoksi syön vain WWF:n kalaoppaan vihreitä kaloja. Enkä syö kalaa lähellekään joka päivä vaan noin 1-2 kertaa/päivässä. 

Ja minulle "kasvissyönnin" laukaisija on tosiaan enemmän ollut  tuotantoeläinten huonot olot kuin ympäristöasiat. On tietty hyvä, että ruokavalioni on myös ympäristölle normaalin lihansyöjän ruokavalioa parempi (väitän, että näin on, vaikka kalaa välillä syönkin), mutta se ei ollut tärkein syy päätökseeni. 

Pyrin kyllä huomioimaan ympäristöasioita muissa valinnoissani parhaan mukaan: kierrätän, kirppistelen, minulla ei ole autoa, säästän sähköä jne. Teen siis parhaani omalta osaltani enkä usko, että tämä satunnainen kalansyöntini kumoaa kaikki hyvät päätökseni.

Vierailija
78/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aamulla maustamatonta jogurttia auringonkukan- ja kurpitsansiementen sekä hampunsiemenrouheen kera + omenasosetta, sekä teetä.

-Lounaaksi hampurilainen tofulla ja paprikasalsalla + maalaisranskikset. Lounas oli poikkeuksellinen kun kävimme työkavereiden kanssa lounastamassa ja söin aika raskaasti.

-Välipalaksi teetä ja työkaverin tarjoamaa syntyärikakkua. Poikkeuksellista tämäkin.

-Yleensä syön kevyemmän lounaan ja illalla toisen lämpimän aterian, mutta koska olin lounaasta ja kakusta vielä kotiin tullessa ihan täynnä otin lämpimän ruuan sijasta vain palan leipää ja teetä.

-Kohta alan iltapalalle ja ajattelin syödä ainakin appelsiinin ja teetä. Vielä en ole päättänyt keitänkö kaveriksi munia vai tyydynkö kouralliseen pähkinöitä.

Ei kovin tyypillinen ruokapäivä minulle, mutta joskus tällaisiin päiviä.

Vierailija
79/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi syön vain WWF:n kalaoppaan vihreitä kaloja. Enkä syö kalaa lähellekään joka päivä vaan noin 1-2 kertaa/päivässä. 

Ja minulle "kasvissyönnin" laukaisija on tosiaan enemmän ollut  tuotantoeläinten huonot olot kuin ympäristöasiat. On tietty hyvä, että ruokavalioni on myös ympäristölle normaalin lihansyöjän ruokavalioa parempi (väitän, että näin on, vaikka kalaa välillä syönkin), mutta se ei ollut tärkein syy päätökseeni. 

Pyrin kyllä huomioimaan ympäristöasioita muissa valinnoissani parhaan mukaan: kierrätän, kirppistelen, minulla ei ole autoa, säästän sähköä jne. Teen siis parhaani omalta osaltani enkä usko, että tämä satunnainen kalansyöntini kumoaa kaikki hyvät päätökseni.

Eli lihaeläinten olosuhteet huolettavat, mutta ei esim. kilpikonnien, vesilintujen ym. lukuisten lajien, jotka kärsivät tonnikalan verkkopyynnistä?

Vierailija
80/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämän ketjun sisältö vastaa terveellisyydeltään vastaavia ketjujia, joissa kysellään kaikilta, ilman ruokavaliorajoitusta, kuvauksia sen päivän syömisistä. Osalla terveellistä ja säännöllistä, osalla herkkuja ja napostelua jnejnejne. Kiva lukea minusta kaikkia, saa vinkkejä, ja saa himotuksia ;)

Mun päivä, ei kovin tyypillinen:

Aamu: pari viipaletta ruisleipää ingmariinilla ja kurkulla, maitorahkaa mustikoilla ja vadelmilla, maitokahvia

Lounas: Feta-kasvistäytteinen sämpylä ja maitokahvi

Kotiin tullessa: Kasvissosekeittoa ja raejuustoa, kolme viipaletta ruisleipää avokadoa ja tomaattia

Iltapala: Maitorahkaa, päärynä ja pähkinöitä

Lisäksi palkkari salin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi