Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei vegetaristi/vegaani! Mitä olet syönyt tänään?

Vierailija
08.01.2016 |

Itse olen ovo-lakto-ituhippi, ja tänään mennyt

Aamulla kahvia ja kaks ruisleipää juustolla ja kurkulla
Lounaaksi croissant juustolla, persikkajogurttia banaaniviipaleilla ja vehnäleseillä
Välipalaksi toinen croissant, koska se tuijotti mua huutaen "Syö minut" :D
Lisää kahvia
Päivälliseksi eilistä spagettipaistosta, jossa spagetin lisäksi mm. porkkanaa, vihreitä papuja ja sipulia. Lisukkeeksi keitettyä kukkakaalia+ ruisleipä juustolla ja kurkulla. Jälkkäriksi banaani.

Kasvissyöjä olen ollut 20 vuotta.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset ja pelkkiä herkkuja ruokana? Käsittämätöntä.

Aamiainen; eilistä munuaispaistosta ja kurkkumajoneesisalaattia.

Lounas; maksapihvejä ja myskikurpitsa-chilitahnaa

Välipala; Etäpäivä, joten keittelin luuydinlientä, jossa vihanneksi ja yrttejä. Join sitä mukillisen.

Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaalia

Miksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta? 

Ei. Tulin vipittömästi neuvomaan. Vegaaniudesta voi parantua.

Vegaani voi syödä lihaa vaikka nyt, jos mieli tekee, sinä sen sijaan olet huomennakin idiootti.

ap

Vierailija
42/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välipala; Etäpäivä, joten keittelin luuydinlientä, jossa vihanneksi ja yrttejä. Join sitä mukillisen.

Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaalia

Unohdin mainita, että olin vegaani 6 vuotta. Onneksi kaksi vuotta sitten tajusin, että oon sairas ja heikko. Viljat ja palkokasvit raapii suoliston nukan atomeiksi.  Nyt oikealla ruualla olen voittamaton.

https://media.giphy.com/media/38fblIIrHLMPe/giphy.gif

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakto-ovo

Aamupala: kahvia soijamaidolla, banaani-mangosmoothie soijamaitoon tehtynä

Lounas: kvinoa"puuro", jossa taateleita, cashewpähkinöitä, kookoshiutaleita ja vähän maapähkinävoita ja vaahterasiirappia

Illallinen: tortilla, jossa salsaa, kurkkua, salaattia ja avokadoa

Jälkkäri: viinirypäleitä ja muki glögiä

Vierailija
44/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä.

Aamupala: 4 paahdettua ruisleipää juustolla ja kurkulla. Marja-hedelmäsmoothie. Teetä ja appelsiinimehua.

Lounas: Linssikeitto, täysjyväleipää itsetehdyllä hummuksella. Vettä.

Välipala: Pähkinäsuklaata, omena, suolakeksejä. Teetä.

Illallinen: Fetasalaattia ja itsetehtyjä falafelejä kermaviilikastikkeella. Vettä.

Iltapala: Monta kuppia teetä, maissinachoja, itsetehtyä salsaa ja guacamolea. Irtokarkkeja.

Vierailija
45/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun luettuani aion haistattaa pitkät niille, jotka väittävät kasvissyöjien syövän terveellisemmin kuin sekasyöjien. Aikuiset ihmiset elävät jogurtilla ja leivällä...

Hah, yksi tai kaksi ihmistä täällä seassa on sanonut syöneensä TÄNÄÄN vaan leipää ja joku jo villiintyy, kylläpä sulla on hyvät lähteet pitkien haistattelulle :D 

Anteeksi, onhan muutama leivälläeläjä tosiaan syönyt myös pastaa ja sipsejä... Katsopa itsekin tarkemmin ravintoarvoltaan näitä ihmisten päivän aterioita, vähemmistössä ovat ne, joiden ruokailua voisi sanoa terveelliseksi. Ihan jo ap:sta lähtien: iltapäivään mennessä leipää ja croissantteja, välissä vähän pastaa ja sitten lisää leipää.

Karppiuskovainen eksyi ketjuun?

Vierailija
46/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta? 

Vegaani voi syödä lihaa vaikka nyt, jos mieli tekee, sinä sen sijaan olet huomennakin idiootti.

ap

Miksi olet niin pahalla tuulella?

Vierailija
47/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, en vegaani.

Aamupala: 4 paahdettua ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Marja-hedelmäsmoothie. Teetä ja appelsiinimehua.

Lounas: Linssikeitto, täysjyväleipää itsetehdyllä hummuksella. Vettä.

Välipala: Pähkinäsuklaata, omena, suolakeksejä. Teetä.

Illallinen: Fetasalaattia ja itsetehtyjä falafelejä kermaviilikastikkeella. Vettä.

Iltapala: Monta kuppia teetä, maissinachoja, itsetehtyä salsaa ja guacamolea. Irtokarkkeja.

Vierailija
48/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laiska ja vihaan kokkaamista. 

En oo syöny tänään mitään. Paitsi kissaa ruokkiessa otin haarukallisen tätä:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0213/3874/products/Veganpet_Vegan_Cat_…

Vierailija
49/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin oman kakkani, koska kaikki pitää kierrättää.

Vierailija
50/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla banaania, kuivattuja hedelmiä ja kahvia. Päivälliseksi linssikeittoa kurpitsansiemenillä ja pari siivua täysjyväleipää. Illalla salaattilautanen. Tappelen kilpirauhasen vajaatoiminnan kanssa, joten en voi syödä paljon.

Vierailija
51/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi olet niin pahalla tuulella?

Väkisinkin mieliala laskee kun jopa tällaiseen täysin provovapaaseen ketjuun pitää jonkun lihaanin tulla ulisemaan. 

T: eri

Vierailija
52/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani olen. Aamupala: 8 dl soijalattea sokerilla, kaurasämpylä ja puolikkaiden päällä kylmäpuristettua pellavasiemenöljyä ja oliiviöljyä sekä vuorisuolaa, tomaattia ja kurkkua.

Päivällä lautasellinen nuudeli-kookoskeittoa, jossa mukana vihanneksia ja vihreitä linssejä sekä lautasellinen papukeittoa, jossa 2 rkl siemensekoitusta, täysjyvä-sämpylä, vettä ja teetä. Sekä salaattia pieni lautasellinen (urheilin tänään paljon, joten satsasin ruokaan ennen liikuntaa).

Liikkumisen jälkeen illalla söin lautasellisen sekamättöä, jossa valkosipulia, sipulia, tuoretta chiliä, vegecouscous-sekoitusta, bataatti-kukkakaali-parsakaali muussia, soijakastiketta ja kookosöljyä.

Nyt join ison lasin punkkua ja syön vegekarkkeja, oon syöny näitä noin kourallisen.

Vierailija
53/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla, mutta en ymmärrä mitä te tonnikalasalaatin ja katkarapujen syöjät tekee tässä ketjussa. Se on lihaa siinä missä muukin. Ärsyttää itseään kasvissyöjäksi kutsuvat lihansyöjät. Eräs tuttavani on kasvissyöjä, mutta syö kalaa, äyriäisiä ja kanaa, ei punaista lihaa. Mikä saatanan kasvissyöjä se sellainen on?! Minulle on ihan sama mitä kukakin syö, mutta älä sano itseäsi kasvissyöjäksi jos syöt lihaa. Niinkuin frendien ituhippi sen sanoi "no food with face".

Vierailija
54/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:00 Puoli kuppia mustaa kahvia, 4 ruisleipää + 1 avokado

12:00 1 punssirulla (lidlin joulukeksejä + ehkä pari desiä pirkka sitruuna maidotonta jäätelöä

15:00 -> ranskalaisia ja soijanugetteja (useampi annos pitkin päivää), toinen avokado

21:20 vihis ja tölkki kaljaa

Juuh elikkäs olen kasvissyöjä, suurimman osan ajasta vegaani jos ei lasketa satunnaista pizzaa/suklaanpalaa tai jotain ravintolassa/koulussa syötyä (aina ei ole järkevää vegaanista vaihtoehtoa), nyt olen tammikuun ajan kokonaan vegaanisella ruokavaliolla vegaanihaasteen innoittamana :)

Kuten huomaa, niin vaikka olen kasvissyöjä niin en läheskään aina mitenkään terveellisesti syö. Toki sitten omatekemä ruoka on monipuolisempaa ja terveellistä.

Vierailija
55/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vegaanit.Mistä ostatte teidän vegaani juustot? Ihan marketista vai teettekö itse? 

Vierailija
56/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipää vegejuustolla, mustikka-kauramaito-banaani-smoothie

Tonnarisalaatti

Puoli litraa kuumaa lakritsiteetä, oli kylmä...

Näkkärii, päällä vegetuorejuustoo, kiiviä

Banaani-taateli-kaakao-raaka "piirakkaa"

Lehtikaalisipsejä

Omenasiideri

Vähän liian terveellistä tänään, joku ihme tammikuun terveysinto päällä. No, huomenna sipsejä sitten... :D

Tonnarisalaatti?

Tonnikala :)

Onko se kasvis?

Vierailija
57/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pirtelö, jossa oli mansikoita, banaania, tuoretta inkivääriä ja ruukku minttua. Sit myöhemmin päivällä, kun tuli nälkä, söin itse tekemääni raakasuklaata pari kunnon slaissia. Sitten söin pienen paketin villiriisikakkuja, joiden päälle laitoin jotain pestoa. Illalla vielä maapähkinävoita, jonka sekaan laitoin vaahterasiirappia, jonka avulla sain siitä "kinuskimaista" tai vähän kinuskin tai karamellin makuista. Sit oon juonut vettä ja teetä. Välillä kyllä syön ihan kunnolla ruokaakin, mut oon laiska laittamaan, kun niin paljon kaikkea muuta aikaa ja energiaa vievää hommaa, vaikka joidenkin silmiin elämäni vaikuttaa tosi helpolta tai kiireettömältä. Mutta mulle se ei sitä oo. Olemme jokainen erilaisia.

Vierailija
58/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vegaanit.Mistä ostatte teidän vegaani juustot? Ihan marketista vai teettekö itse? 

Isommista kaupoista saa (esim prisma). Violaa löytyy useimmiten. Tai sitten "hippikaupoista", kuten Jyväskylän Ekolo, sieltä löytyy juustoja ja vegemakkaraa vaikka millä mitalla!

Vierailija
59/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, leipää, eilisistä uunijuureksista tein pyttäriä ja päivälliseks spagettia pestolla. Illalla vähän lakuja. Päivällä napostelin suklaata ja taateleita. Ja heses söin falafelhampparin minisalaatil. Kunnon läskeilypäivä. :D nyt alko himottaa myös jo mainittu punaviini. :D

Vierailija
60/143 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta en ymmärrä mitä te tonnikalasalaatin ja katkarapujen syöjät tekee tässä ketjussa. Se on lihaa siinä missä muukin. Ärsyttää itseään kasvissyöjäksi kutsuvat lihansyöjät. Eräs tuttavani on kasvissyöjä, mutta syö kalaa, äyriäisiä ja kanaa, ei punaista lihaa. Mikä saatanan kasvissyöjä se sellainen on?! Minulle on ihan sama mitä kukakin syö, mutta älä sano itseäsi kasvissyöjäksi jos syöt lihaa. Niinkuin frendien ituhippi sen sanoi "no food with face".

Kanaa syövää en minäkään ymmärrä, mutta kalat ja muut merenelävät ymmärrän.

Onhan nekin tavallaan lihaa, mutta monelle se liha ei ole suoraan ongelma, vaan eläinten olot tehotuotannossa. Kalan ja muiden merenelävien kanssa ei ole samoja tuotanto-ongelmia kuin muilla lihoilla, joten moni "kasvissyöjä" pystyy syömään näitä.

Olen siis itsekin tällainen kalaa syövä kasvissyöjä. Periaatteessa voisin syödä myös riistaa, mutta koska en ole vuosiin syönyt "oikeaa" lihaa, niin en usko vatsani kestävän sitä ja siksi jätän väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan