Hei vegetaristi/vegaani! Mitä olet syönyt tänään?
Itse olen ovo-lakto-ituhippi, ja tänään mennyt
Aamulla kahvia ja kaks ruisleipää juustolla ja kurkulla
Lounaaksi croissant juustolla, persikkajogurttia banaaniviipaleilla ja vehnäleseillä
Välipalaksi toinen croissant, koska se tuijotti mua huutaen "Syö minut" :D
Lisää kahvia
Päivälliseksi eilistä spagettipaistosta, jossa spagetin lisäksi mm. porkkanaa, vihreitä papuja ja sipulia. Lisukkeeksi keitettyä kukkakaalia+ ruisleipä juustolla ja kurkulla. Jälkkäriksi banaani.
Kasvissyöjä olen ollut 20 vuotta.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani aion haistattaa pitkät niille, jotka väittävät kasvissyöjien syövän terveellisemmin kuin sekasyöjien. Aikuiset ihmiset elävät jogurtilla ja leivällä...
Tähän mennessä lueteltu: esim. erilaisia kasvissosekeittoja, riisi-tofu-curry, pastaa ja kastiketta, salaatteja, pizzaa, lasagnea, pähkinöitä ja kasoittain erilaisia marjoja ja hedelmiä.
Kyllä. Näin me vaan elellään pelkällä jogurtilla ja leivällä. Sisälukutaito on vekkuli juttu, syö vähän enemmän vihanneksia, jos se vaikka sais ne aivosolut rullaamaan paremmin ja silmätkin kirkkaammiksi :)
ap
Parsakaalisosekeittoa, kasvispihvejä joiden lisukkeena jotain vihreitä papuja ja herkkusieniä, sekä raejuustoa. Ajattelin vielä syödä salaattia!
Vierailija kirjoitti:
T-luupihvi pekonikastikkeella :D
Sorruit? Tsemppiä! Huomenna uusi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hei saako noita vihiksiä jostain kaupasta valmiina? Vai leivonko sellasiakin huomenna? (sit kyllä ostan enemmän punkkua, koska kyökissä hikoilee ;)) Oon joskus vuosia sitten syönyt semmoisen erään leipomon kahvilassa, mutta nyt ne on vissiin yleistyneet?
ap, joka tahtoo nyt nähtävästi ihan kaikkea
Jos oot facessa niin kurkkaa semmonen ryhmä ku "sipsikaljavegaanit" siellä ei muusta puhutakaan kuin vihiksistä. :) Niitä saa valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipää vegejuustolla, mustikka-kauramaito-banaani-smoothie
Tonnarisalaatti
Puoli litraa kuumaa lakritsiteetä, oli kylmä...
Näkkärii, päällä vegetuorejuustoo, kiiviä
Banaani-taateli-kaakao-raaka "piirakkaa"
Lehtikaalisipsejä
OmenasiideriVähän liian terveellistä tänään, joku ihme tammikuun terveysinto päällä. No, huomenna sipsejä sitten... :D
Tonnarisalaatti?
Lakto-ovo-pesco-mikälie yritän olla
Aamiaiseksi ruisleipää juustolla ja kurkulla, appelsiinimehua, teetä ja omena
Lounaaksi tortilla papu-riisitäytteellä ja salaatilla
Välipalaksi ruisleipää juustolla ja tomaatilla, teetä
Illalliseksi sushia ja nyt aattelin vielä leffaa katsoessa syödä kurkkua ja porkkanaa dipin kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruisleipää vegejuustolla, mustikka-kauramaito-banaani-smoothie
Tonnarisalaatti
Puoli litraa kuumaa lakritsiteetä, oli kylmä...
Näkkärii, päällä vegetuorejuustoo, kiiviä
Banaani-taateli-kaakao-raaka "piirakkaa"
Lehtikaalisipsejä
OmenasiideriVähän liian terveellistä tänään, joku ihme tammikuun terveysinto päällä. No, huomenna sipsejä sitten... :D
Tonnarisalaatti?
Tonnikala :)
Aikuiset ihmiset ja pelkkiä herkkuja ruokana? Käsittämätöntä.
Aamiainen; eilistä munuaispaistosta ja kurkkumajoneesisalaattia.
Lounas; maksapihvejä ja myskikurpitsa-chilitahnaa
Välipala; Etäpäivä, joten keittelin luuydinlientä, jossa vihanneksi ja yrttejä. Join sitä mukillisen.
Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaalia
Tänään on ollut vähän laiska flunssapäivä kotona. Aamulla kahvia ja jugurttia myslillä. Päivällä keittelin punalinssi-tomaattikeittoa/muhennosta runsaalla chilillä ja valkosipulilla ja sitä olen nyt syönyt pariin otteeseen erilaisilla lisukkeilla - raejuustolla, korianterisilpulla ja nyt illalla vielä lämpimän ruisleivän päällä kera punaviinilasillisen. Hyvin on lämmittänyt ja aukaissut tukkoinen nenän. Lakto-ovo-vegenä olen ollut reilut 20 vuotta. Normaalipäivänä syön kyllä monipuolisemmin kuin vain yhtä ruokalajia :)
Aamulla liikaa paahtoleipaa ja juustoa. Paivalla linssi-kasvissosekeitto + raejuusto. Illalla libanonilaisessa ravintolassa ainakin hummusta, jotain toista sorsselidippia (en tieda nimea), bataattiranskalaisia, erilaisia arabipitsapaloja (en tamankaan nimea muista). Yhdessa oli paalla halloumia, toisessa tosi pahaa yrttiseosta ja kolmannessa jotain punaista mossoa. Mies tekee juuri juustolautasta. Kuolisin varmaan ilman juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun luettuani aion haistattaa pitkät niille, jotka väittävät kasvissyöjien syövän terveellisemmin kuin sekasyöjien. Aikuiset ihmiset elävät jogurtilla ja leivällä...
Hah, yksi tai kaksi ihmistä täällä seassa on sanonut syöneensä TÄNÄÄN vaan leipää ja joku jo villiintyy, kylläpä sulla on hyvät lähteet pitkien haistattelulle :D
Anteeksi, onhan muutama leivälläeläjä tosiaan syönyt myös pastaa ja sipsejä... Katsopa itsekin tarkemmin ravintoarvoltaan näitä ihmisten päivän aterioita, vähemmistössä ovat ne, joiden ruokailua voisi sanoa terveelliseksi. Ihan jo ap:sta lähtien: iltapäivään mennessä leipää ja croissantteja, välissä vähän pastaa ja sitten lisää leipää.
Vierailija kirjoitti:
Välipala; Etäpäivä, joten keittelin luuydinlientä, jossa vihanneksi ja yrttejä. Join sitä mukillisen.
Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaalia
Kah, sisälukutaidoton nro.2. Toisaalta, tuolla ruokavaliolla en ihmettele, että pidät hedelmiä, raejuustoa, salaatteja ja siemeniä "herkkuina". Ilmeisesti siis siksi syöt niitä äärimmäisen harvoin. Toisille meistä ne on ihan normaalia ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin mainita, että olin vegaani 6 vuotta. Onneksi kaksi vuotta sitten tajusin, että oon sairas ja heikko. Viljat ja palkokasvit raapii suoliston nukan atomeiksi. Nyt oikealla ruualla olen voittamaton.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta?
- aamu: luomukaurapuuro +4 tuoretta taatelia ja kanelia, 1 kuppi kahvia+kahvikermaa
- myöhäinen iltapäivä: linssicurry punaisista linsseistä, kookoskermasta ja tuoreesta pinaatista + lisukkeena täysjyväriisiä
- nyt illalla: irtokarkkia (Siwasäkki)
Syön yleensä vain yhden lämpimän aterian päivässä. Inhoan Siwasäkkiä sen epäterveellisyyden takia, mutta en oikein keksinyt muuta makeaa kaupassa ollessani. Siitä tulee valtavasti sokeria ja lisäaineita ja vaikea lopettaa kesken :(
Olen hoikka. Minulla on luontaisesti makean mieltymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, yksi tai kaksi ihmistä täällä seassa on sanonut syöneensä TÄNÄÄN vaan leipää ja joku jo villiintyy, kylläpä sulla on hyvät lähteet pitkien haistattelulle :D
Anteeksi, onhan muutama leivälläeläjä tosiaan syönyt myös pastaa ja sipsejä... Katsopa itsekin tarkemmin ravintoarvoltaan näitä ihmisten päivän aterioita, vähemmistössä ovat ne, joiden ruokailua voisi sanoa terveelliseksi. Ihan jo ap:sta lähtien: iltapäivään mennessä leipää ja croissantteja, välissä vähän pastaa ja sitten lisää leipää.
Onneksi jokainen sekasyöjä syö monipuolisesti ja terveellisesti joka päivä ja jokaisella aterialla.
Jätä meidät kärsimään puutostiloista rauhassa, saat kyllä itse syödä Oikeaa Ruokaa meistä huolimatta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaaliaMiksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta?
Ei. Tulin vipittömästi neuvomaan. Vegaaniudesta voi parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tunnustan. Olen aamukuuden ja iltayhdeksän välillä syönyt kokonaiset kolme leipää. Hyi mua. Koska siis onhan ruisleipä ihan törkeän epäterveellistä. Ja joo, anoppi toi tänään leipomiaan croissantteja, viimeksi olen sellaisen syönyt vissiin joskus viime keväänä. Olen pahoillani, että ne oli hyviä. Ja tuota.. kaksi ihmistä tässä ketjussa oli syönyt sipsejä. Hienosti sä a) päättelet, että sillä perusteella jokainen syö niitä joka ikinen päivä ja b) tulet sokeaksi kirjaimille siinä vaiheessa kun mainitaan auringonkukansiemenet, vihersalaatti, mikä tahansa hedelmä, puuro, vihannekset... Itsehän oikein ihastelin miten terveellisesti ihmiset syö. Mutta kuinka vaan, mä jaksa sun kanssas vängätä, kun kerran olet selkeästikin päätöksesi tehnyt, että veget syö pelkkää paskaa :)
Ja sille joka vinkkas fb-ryhmästä; kiitos, käyn katsomassa :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltapala; samoja maksapihvejä ja bataattimuhennosta sekä itse tehtyä hapankaaliaMiksi koit tarpeelliseksi tulla tyrkyttämään ruokavaliotasi tänne? Tuliko vaan ulkopuolinen olo kun ei tällä kertaa ollutkaan kyse Sinusta?
Ei. Tulin vipittömästi neuvomaan. Vegaaniudesta voi parantua.
Bye Felicia.
Aamulla pari paahdettua ruisleipää voilla ja juustolla ja kurkulla sekä kuppi kahvia.
Lounaaksi kasvissosekeittoa ja raejuustoa, sämpylä voilla ja juustolla, vettä.
Välipalalla mandariini, kahvi, auringonkukansiemeniä.
Päivällinen tortilloja, täytteenä soija/papuhämminkiä, salaattia, tomaattia, ranskankermaa, salsaa.
Illalla teetä, karjalanpiirakka kananmunalla, smoothie (mangoa, appelsiinia, banaania).