Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu antaa facebookissa niin kiiltokuvamaisen kuvan elämästään

Vierailija
07.01.2016 |

Olen jotenkin hämmentynyt hänen jatkuvista postauksistaan, enkä tiedä miksi asia häiritsee minua. Itsellänikin on oikein mukava elämä ja olemme ns. samalla viivalla, joten en kai kateellinenkaan ole. Ihmettelen vain, miksi aikuisella naisella on tarve postailla päivittäin kuvia facebookiin elämästään? Hänen elämänsä on onnellista ja tasapainoista sekä mukavaa, tavallista perhearkea kuten minullakin. Silti en ymmärrä? Itseäänkö varten hän postailee vai tykkääkö siitä, että muut tykkäävät hänen julkaisuistaan? Usein julkaisuissa jotenkin annetaan tietynlaista kuvaa heidän perheestään varakkaana ja aktiivisena unelmaperheenä, mikä voi olla tottakin. Hän on silti älykäs ja ihmettelen mihin hän pyrkii tuolla. Rakentamaan aktiivisesti jonkinlaista imagoa somessa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tämä on Facebookin idea. Oman egon pönkitys. Virkistävästi ei kaikilla.

Vierailija
42/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että tekisi mieli itsekin joskus räväyttää ja kertoa tyyliin ; "Kylläpä nyt vituttaa, ruokakin palo pohjaan ja tenavat tapelleet koko saatanan päivän!" Mutta en kirjoita. En vaan pysty, omasta puolesta ehkä pystyisinkin, mutta ajattelen ehkä liiaksikin miehen imagoa joka on työnsä puolesta paljon esillä. En halua pilata sitä, joten kerron niistä mukavista asioista. Onneksi niitä kuitenkin on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää että tekisi mieli itsekin joskus räväyttää ja kertoa tyyliin ; "Kylläpä nyt vituttaa, ruokakin palo pohjaan ja tenavat tapelleet koko saatanan päivän!" Mutta en kirjoita. En vaan pysty, omasta puolesta ehkä pystyisinkin, mutta ajattelen ehkä liiaksikin miehen imagoa joka on työnsä puolesta paljon esillä. En halua pilata sitä, joten kerron niistä mukavista asioista. Onneksi niitä kuitenkin on paljon.

Jos miehesi imago tuollaisesta järkkyisi, on se aika heikoilla kantimilla :D

Kirjoittaisitko todella "palo"?

Vierailija
44/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta työkaverit ovat pyytäneet fb kaveriksi, enkä kehdannut kieltäytyä, he olisivat voineet loukkaantua. Nauratti muuten kun sain kiinni stalkkauksesta yhden vanhemman työkaverini, kun meni möläyttämään kehuvia kommentteja lomastani vaikka tämä loma oli kerrottu vain ja ainastaan fb:ssä... Tiedän että osa muistakin työkavereista epäsäännöllisesti ovat stalkanneet fb:n kautta.

Vierailija
45/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tuttu päivitteli jonkun aikaa (kun oli vihdoin löytänyt miehen) just niitä kaikkein kliseisimpiä ja ällöimpiä "pus pus hani", "mulla on maailman paras mies <3 <3" jne. juttuja vaikka miten paljon. Ei ollut päivitystä ilman hehkutusta, kuinka ihanaa elämää ja onnellinen on. Todellisuus oli että miespä oli alkoholiongelmainen, joka saattoi koko vkonlopun ryypätä ja myöhemmin kuvioihin tuli myös väkivalta. Että tämmöinen ihana elämä sitten sieltä päivitysten takaa paljastui...

Sama tyyppi tosin osaa omakehun, saattaa lainaa ihan suoria lainauksia, miten oli saanut töissä asiakkailta kehuja. Päivitykset saattaa olla siis ihan tämmöisiä: "Kehuja työpaikalta: XX on maailman siistein tyyppi. XX osaa hommansa hyvin ja on rento".

Pakko myöntää että ihmetyttää. Noh, kukas sen kissan hännän jne.

Vierailija
46/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, mutta työkaverit ovat pyytäneet fb kaveriksi, enkä kehdannut kieltäytyä, he olisivat voineet loukkaantua. Nauratti muuten kun sain kiinni stalkkauksesta yhden vanhemman työkaverini, kun meni möläyttämään kehuvia kommentteja lomastani vaikka tämä loma oli kerrottu vain ja ainastaan fb:ssä... Tiedän että osa muistakin työkavereista epäsäännöllisesti ovat stalkanneet fb:n kautta.

Ajatella...

Vierailija
47/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en viitsi postailla facebookiin juuri mitään, toisaalta koska kaverit tulisi vain kateellisiksi, toisaalta koska ei muuten vain kiinnosta tykittää asioitaan kaikkien nähtäville.

Just tuo ihmetyttää että jos postaa kivoja asioita fb:hen niin kaikki on feikkiä ja kiiltokuvaa - hei haloo joillakin elämä on sellaista ilman mitään suurempaa draamaa. Pitääkö sitä pyytää anteeksi, että on kaunis siisti koti, ihana parisuhde, hyvä työ ja rahaa reissata ja ostaa mitä haluaa ( vaikkei mikään huvishoppailu kiinnostakaan) ?

Vierailija
48/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en viitsi postailla facebookiin juuri mitään, toisaalta koska kaverit tulisi vain kateellisiksi, toisaalta koska ei muuten vain kiinnosta tykittää asioitaan kaikkien nähtäville.

Just tuo ihmetyttää että jos postaa kivoja asioita fb:hen niin kaikki on feikkiä ja kiiltokuvaa - hei haloo joillakin elämä on sellaista ilman mitään suurempaa draamaa. Pitääkö sitä pyytää anteeksi, että on kaunis siisti koti, ihana parisuhde, hyvä työ ja rahaa reissata ja ostaa mitä haluaa ( vaikkei mikään huvishoppailu kiinnostakaan) ?

"Pitääkö" ja silti et itsekään postaa oletetun kateuden takia...

Vierailija
49/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin tulee muiden julkaisut etusivulleni. En tiennytkään, että niiden katsominen on väärin.

Ajatella...

Vierailija
50/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu, että ihmisistä on tullut kamalan paljon pinnallisempia ja onnettomampia tuon somen myötä. Tuntuu, että kaikilla pitää olla samat jutut, lapsilla harrastuksia, pitää olla merkkilaukkuja, ruokakuvia, kuntoilukuvia. Tätäkö tämä maailma on? Täydellinen perse ja merkkilaukut ovat korvanneet sivistyksen :(. On tietysti jokaisen oma asia, millaista kuvaa haluaa välittää itsestään. Usein kuitenkin kaikista paras kuva tulee sellaisista, jotka eivät kuuluta kaikkia aivopierujaan ja jokaista elämäntapahtumaansa koko kansan tietoon.

Vierailija
51/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu, että ihmisistä on tullut kamalan paljon pinnallisempia ja onnettomampia tuon somen myötä. Tuntuu, että kaikilla pitää olla samat jutut, lapsilla harrastuksia, pitää olla merkkilaukkuja, ruokakuvia, kuntoilukuvia. Tätäkö tämä maailma on? Täydellinen perse ja merkkilaukut ovat korvanneet sivistyksen :(. On tietysti jokaisen oma asia, millaista kuvaa haluaa välittää itsestään. Usein kuitenkin kaikista paras kuva tulee sellaisista, jotka eivät kuuluta kaikkia aivopierujaan ja jokaista elämäntapahtumaansa koko kansan tietoon.

Kaikista pahinta tietysti, että monet kuvittelevat, että elämän pitää olla tuollaista. Ihmekään, kun sosiaalirahat eivät riitä, kun ihmiset elävät kuin viimeistä päivää ja yrittävät tulla "onnellisiksi".

Vierailija
52/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on yksi tällainen ystävä. Päivityksiinsä hän onnistuu yleensä aina myös "piilottamaan" omakehua. Tämän lisäksi hän tekee niitä älyttömiä testejä ja jakaa tulokset totuutena. Tuloksethan kuitenkin perustuvat hänen omiin vastauksiinsa. Jatkuvasti saa lukea miten erinomainen ihminen, hyvä ystävä ym. hän on.

Eipä se silti kerro mitään siitä, millainen hän oikeasti on luonteeltaan.

Jos siitä on vain hauskaa tehdä niitä testejä.

Idiootti.

Kyllä se elämä on kuitenkin ihan muuta ja muualla kuin facebookissa..

Vierailija
54/59 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä.

Vierailija
55/59 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aloituksessa ollut kyse siitä, etteikö positiivisia asioita saisi kirjoittaa. Aloittajan ystävä päivityksiä, joita ei ole oikeasti edes tapahtunut ja se on todella outoa.

Vierailija
56/59 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No FB nyt on sellainen paikka, missä osa haluaa jakaa vain hyvät asiat. Sen olen huomannut, ethä mitä koulutetumpia ja hyvissä töissä, sitä "kiiltokuvamaisempi" tapa jakaa vain positiivisia juttuja somessa. Duunaritutuillani taas on paljon henk.kohtaisia juttuja myös, kerrotaan että olen tänään ollut paskamutsi, tai että ukko ärsyttää tai onpa krapula eilisestä bilettämisestä.

Itse ajattelen niin, että monilla joilla on myös työkavereita fb tuttuina, eivät kehtaa avautua kovin ikävistä/noloista/henk.kohtaisista jutuista. Fb tä voi tarkastella myös esimiehet, rekrytoijat, asiakkaat jne joten kaikki eivät halua avautua tai purkaa negatiivisia juttuja, myös saman asian takia eivät puhu uskonnosta/politiikasta jne.

Mikä sinua ärsyttää sitten niissä postauksissa?

Itselläni fb toimii ikään kuon hyväntuulen muistikirjana, en jaa itsekään siellä mitään sairauksiini liittyvää, ikäviä vastoinkäymisiä jne vaan lähinnä postaan lomakuvia, juhlia, maisemia.

Ai, mä olen huomannut et mitä koulutetumpi ja menestyneempi ihminen, sitä tavallisempi postauksia. Ei tosiaan mitään paska-surkuttelua eikä toisaalta ylitömäistä ja silottelua.

Vierailija
57/59 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylipäätään ihminen haluaa korostaa kivoja asioita. En minä ota edes kuvia kun lapsi kiukkuaa tai tekee kakan lattialle. Tai siitä kun olen puoliltapäivin olovaatteissa juomassa aamukahvia tukka pystyssä. Miksi ottaisin? Otan kuvia kivoista jutuista ja tapahtumista. Sen takia kuva-albumista saattaa saada hyvinkin idyllisen kuvan elämästämme. Tämä ei tietty ole facessa, mutta sama periaate toimii sielläkin. Ei sitä välttämättä halua jakaa negatiivisia asioita kaikkien kanssa, vaan sitä päivittää kivoista tai hauskoista asioista. Kuulostaa, että olisit jollain tasolla kateellinen, jos tuollainen asia noin ärsyttää? Miksi ihmeessä?

Vierailija
58/59 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla makuasia, millaisia asioita kukin tykkää lukea ja jakaa somessa. Itse pidän esteetikkona enemmän "kiiltokuvatyylistä". Tylsä arki ei yksinkertaisesti ole kiinnostavaa, ja vastoinkäymisistä avautuminen on usein vaivaannuttavaa luettavaa, erityisesti jos samalla haukutaan jotain ulkopuolista henkilöä, kuten puolisoa tai pomoa. Aikuisena ihmisenä ymmärrän kuitenkin, ettei kenenkään elämä ole täydellistä ja että esimerkiksi kynttilöiden valossa nautittua gourmetillallista seuraa tiskiurakka.

Vierailija
59/59 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama, Kaverimäärän kasvaessa ei enää viitsi päivitellä juuri mitään. Näitä imagotöitä on esim. olla pienellä paikkakunnalla opettajana. Kyllä minä koitan pitää tiettyä imagoa eli en laita niitä vxxxxxtutuksia sinne esim. rankoista työpäivistä tai riidoista omien lasten kanssa. Asiakkaissa (lasten vanhemmissa) on ystäviä ja kaikki tuntee kaikki ja menee ristiin täällä pienellä paikkakunnalla. Tottakai on muutama läheinen ystävä, jonka kanssa kyläillään ja touhutaan ja kerrotaan kaikki.