En pysty tekemään yhtäkään vatsalihasliikettä
Olen normaalipainossa, joskin siellä yläpäässä ennemminkin. En saa tehtyä yhtäkään vatsalihasliikettä; en edes, vaikka joku avustaisi pitämällä jaloistani kiinni. Miten tämä voi olla edes mahdollista? Hävettää.
Kommentit (25)
On niitä muitakin kuin istumaannousu. Aloita niistä.
Sama täällä, ja normaalipainoinen minäkin. Vaikka kuinka pinnistelisin, niin ei onnistu.
Häh? Onko painavat tissit ja ranteenpaksuinen vatsa?
En minäkään pysty tekemään yhtäkään istumaannousua. BMI 19 ja erottuvat vatsalihakset.
En ole minähään pystynyt tekemään istumaan nousuja makuulta. Mä arvelen, että se johtuu kehon mittasuhteista. Eikä niitä liikekitä pidä väkisin tehdä, jos ei onnistu.
minullakaan ei onnostu kun ei selkä taivu, ihan normaalia on, suosittelen venyttelyä
Heikko tekniikka ja keskivartalon hallinta. Kun muutaman kerran teet pilatesta ja opit aktivoimaan corea ja hengitystä niin perusvatsarutistukset tuntuu ihan eriltä.
Vierailija kirjoitti:
Heikko tekniikka ja keskivartalon hallinta. Kun muutaman kerran teet pilatesta ja opit aktivoimaan corea ja hengitystä niin perusvatsarutistukset tuntuu ihan eriltä.
Tai sitten vaan rakenteellinen ominaisuus. Itselläni ei ainakaan selkä edes taivu pyöreäksi siitä kohtaa mistä pitäisi.
Mulla on selkä niin jumissa ettei mullakaan onnistu. Yritän venytellä sitä kurottamalla varpaisiin. Yletyn polviin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vaan rakenteellinen ominaisuus. Itselläni ei ainakaan selkä edes taivu pyöreäksi siitä kohtaa mistä pitäisi.
No hei.. mä olen 57v ja minulla on ollut useita selän välilevyn pullistumia, magneetissa todettu. Selkäni on jäykkä kuin rautakanki ja selkä oireilee jtkn oikeastaan joka päivä. Siltikin pystyn helposti tekemään vatsalihasliikkeitä ja istumaan nousuja helposti parisen kymmentä putkeenkin. Mutta minä olenkin harrastanut liikuntaa koko ikäni ja esim. salia ja pilatesta tällä hetkellä useita kertoja viikossa.
Älkää hyvät ihmiset heittäytykö jo nuorena invalidiksi. Vahvistakaa syviä lihaksia säännöllisesti, kaikenlaisia harjoitteita kyllä löytyy esim. netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei.. mä olen 57v ja minulla on ollut useita selän välilevyn pullistumia, magneetissa todettu. Selkäni on jäykkä kuin rautakanki ja selkä oireilee jtkn oikeastaan joka päivä. Siltikin pystyn helposti tekemään vatsalihasliikkeitä ja istumaan nousuja helposti parisen kymmentä putkeenkin. Mutta minä olenkin harrastanut liikuntaa koko ikäni ja esim. salia ja pilatesta tällä hetkellä useita kertoja viikossa.
Älkää hyvät ihmiset heittäytykö jo nuorena invalidiksi. Vahvistakaa syviä
Ok. Mun selkä on leikattu jo alle kolmekymppisenä ja on siitä lähtien ollut niin jäykkä, etten pysty tekemään istumaannousuja. Hyvä, että sulta onnistuu. Turhaan tosin ylpeilet asialla ja haukut muita.
Olen 53v nainen ja lievästi ylipainoinen. Teen 21 istumaannousua 30 sekunnissa. Olen käynyt salilla epäsäännöllisen säännöllisesti. Nyt istun sohvalla juoden lonkeroa ja syöden sipsejä.
On kyllä todella syytä huoleen, jos ei saa yhtään istumaannousua tehtyä. Missä kunnossa mahdatte olla vanhempina?
Itse olen treenannut keskikehoa etupäässä kahvakuulan avulla ihan seisaaltaan. Ja maastavedot ja kyykyt haastavat myös vatsan aluetta. Ei ole pakko kippuroida maassa, jos haluaa vahvistaa vatsalihaksia.
Itse saan tehtyä (ikää 53 ja ylipainoa), mutten nyt enää uskalla, kun mahaan navan kohdalle nousee sellainen reilu harjanne. Minulla vatsalihasten erkaantumaa ja ilmeisesti tyrää? myös, kun tuohon nousee tuo kohouma. Navan yläpuolelta on painettaessa kipeä.
Tee kevyesti, ei tuo ainut oikea liike. Pikkuhiljaa vahvistuu!
no tee niitä seisten, netistä löytyy ohjeita, kun googlaat
Istumaan nousu on hirvein liike omalle skolioosi vaivaamalle selälle.
Onneksi vatsalihasliikkeitä on yli 40. Jos ei enemmänkin. Voit aloittaa mistä tahansa. Noi kehittyy tosi nopeaa. Tällä viikolla 5x3 sarjoja. Ens viikolla 10x3. Seuraavat aina viisi lisää. Kuukauden päästä voi ottaa jo aikaa kauan menee 25 sarjaan. Liikkeistä voi ottaa helpoimmat varitiaatiot ekoilke viikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset heitt
Luehan uudestaan tekstini. En haukkunut siinä ketään. Ok, sun selkä on leikattu, mutta tuskin kaikkien tässä ketjussa kirjoittaneiden selkä on leikattu. Syviä lihaksia aktivoimalla ja treenaamalla voi selkävaivaisetkin saada helpotusta oireisiinsa, niin ainakin fyssarit valistavat ja ohjaavat. Asia on tietenkin eri jos oikeasti on kielletty esim. lääkärin toimesta tekemään mitään lihasharjoitteita, mutta silloin täytyy olla hyvin akuutti vakava tilanne. Jos minä en olisi uutterasti treenannut syviä lihaksiani, niin voi olla että selkäni välilevy olisi jouduttu operoimaan, mutta halusin viimeiseen asti välttää leikkausta, koska leikkauksesta saatava apu ei ole varmaa ja lopullista. Tiedän sen koska itse työskentelen leikkaussalissa. Ja kyllä, olen ylpeä siitä, että kykenen selästäni huolimatta toimimaan melko kivuitta sekä käymään töissä. Olen sen eteen tehnyt kovasti töitä eli selän harjoitteita.
Ihan normaalia normaalipainoiselle 65+ ikäiselle, joka ei harrasta liikuntaa ja ylläpidä lihaskuntoa. Mutta tietenkin jos olet alle tuon iän, niin sitten kannattaa asialle kyllä aika pikaisesti alkaa tehdä jotain. Vaikka olisikin huonossa kunnossa, niin kyllä muutamat vatsat etenkin tasaisella alustalla pitäisi kyllä mennä. Jos et lähde tuota korjaamaan, niin sitten kun olet 65+ niin voit arvata jo tilanteesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53v nainen ja lievästi ylipainoinen. Teen 21 istumaannousua 30 sekunnissa. Olen käynyt salilla epäsäännöllisen säännöllisesti. Nyt istun sohvalla juoden lonkeroa ja syöden sipsejä.
On kyllä todella syytä huoleen, jos ei saa yhtään istumaannousua tehtyä. Missä kunnossa mahdatte olla vanhempina?
Itse olen treenannut keskikehoa etupäässä kahvakuulan avulla ihan seisaaltaan. Ja maastavedot ja kyykyt haastavat myös vatsan aluetta. Ei ole pakko kippuroida maassa, jos haluaa vahvistaa vatsalihaksia.
Ei mun vatsalihaksissa tai muissakaan lihaksissa ole vikaa. Istumaannousuja en vaan jostain syystä ole pystynyt koskaan tekemään.
Ei ole mahdollista tuo.