Vierailija

Olen parikymppinen nainen, joka ei jaksa pätkääkään välittää muodikkuudesta. Kuljen vaatteissa joissa on mukava olla ja jotka ovat käytännöllisiä. Meikkaus koostuu pari kertaa vuodessa laitettavasta meikkivoiteesta ja ripsarista. Ja tiedättekö mitä, olen ulkonäöllisesti tyytyväinen itseeni. En ole missi naamaltani tai mitoiltani (ehkä noin 170/64), mutta ulkonäkö heijastaa täysin sitä mitä olen. Olen metsässä kuljeskeleva haaveilija, jota ei raha tai muoti jaksa innostaa. Harvoin näkee ikäisiäni naisia ilman "meikkipanostusta" ja halusin vain jonnekin purkaa ihmetystäni tästä. Monet naiset kertovat meikkaavansa itsensä takia ja hienoa jos niin on! Vähän vaan ihmetyttää miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata "itsensä takia" niin usein ja vahvasti...

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

No onneksi olkoon, olet varmasti erittäin ihana uniikki lumihiutale kun et meikkaa.

Voin vaikka lyödä vetoa, että jokainen nainen näyttää siistimmältä ja kauniimmalta meikin kanssa kuin ilman meikkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onneksi olkoon, olet varmasti erittäin ihana uniikki lumihiutale kun et meikkaa.

Voin vaikka lyödä vetoa, että jokainen nainen näyttää siistimmältä ja kauniimmalta meikin kanssa kuin ilman meikkiä.

Siistimmältä ja kauniimmalta kenen mielestä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No olethan itsekin ulkonäkökeskeinen, jos meikkaamattomuus on tärkeää sinulle koska haluat näyttää luonnonlapselta. Ihan sama kuin miehillä, jotka sanovat että eivät välitä vaatteista ja kuluttavat aikaa etsiäkseen vaatteita jotka eivät ole trendikkäitä.

Vierailija

Multa meinas tulla oksu kun kävin pitkästä aikaa Helsingissä,niin ne kaikki meikki ja vaate ym. osastot sai melkein voimaan pahoin.
Helsinki on rihkamahelvetti ja ihmiset ei normaaleja.

Vierailija

Ikävä kyllä aloittaja on oikeassa. Nykyinen aika on ulkonäkökeskeisempi kuin koskaan aikaisemmin ainakin minun elinaikanani. On hyvä, että tästä huolimatta jotkut uskaltavat olla erilaisia. Uskon, että aloittaja löytää rinnalleen kulkijan, joka arvostaa samoja asioita kuin hän.

Herra 57

Vierailija

Ei muakaan kiinnosta! Onnekseni olen löytänyt sellaiset piirit, ettei täällä kukaan meikkaa. Ei ketään kiinnosta, vaikka pitkän päivän jälkeen posket punottaa auringosta, tai leuassa on vähän lehmänkakkaa. Eikä noita poikiakaan tunnu haittaavan. Yksi sanoi, ettei deodoranttikaan ole pakollinen, koska hienhaju viehättää oikeiden ihmisten kanssa, mutta se meni mun mielestä vähän liian pitkälle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaikkien muiden paitsi kaltaistesi meikkivastaisten ituhippien. Meikin ei oo pakko olla sellanen pakkelikerros vaan sillä voi korostaa omia parhaita puoliaan. Joten miksi kukaan näyttäisi rumemmalta meikin kanssa? Ja kyllä, ellet valmiiksi omista tummia latinogeenejä, niin näytät varmasti siistimmältä ja huolitellummalta jos laitat vähän kulmakarvoihin väriä ja ripsiin ripsaria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No olethan itsekin ulkonäkökeskeinen, jos meikkaamattomuus on tärkeää sinulle koska haluat näyttää luonnonlapselta. Ihan sama kuin miehillä, jotka sanovat että eivät välitä vaatteista ja kuluttavat aikaa etsiäkseen vaatteita jotka eivät ole trendikkäitä.

Meikkaamattomuus ei ole minulle erityisen tärkeää. Tärkeää on heijastaa itseäni. En ole ihminen joka kiinnittää omaan tai muiden ulkonäköön suurta huomiota ilman ulkoista kannustinta (jonka ansiosta tänään asiaa jäin ajattelemaan). Haluan että ulkoinen olemukseni heijastaa minua itseäni kaikissa väreissään. Sen takia kokisin teeskenteleväni jos muokkaisin itseäni ns. yhteiskunnan haluamaan malliin. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät pari kertaa vuodessa meikkivoidetta ja ripsaria? Ihan itsesi vai peräti muiden vuoksi? :)

Rehellisesti sopiakseni joukkoon. Eli välttyäkseni syrjinnältä kun tiedän meikittömyyden sitä aiheuttavan enemmän kuin normaalisti. Surullista. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Meikkaamattomuus ei ole minulle erityisen tärkeää. Tärkeää on heijastaa itseäni. En ole ihminen joka kiinnittää omaan tai muiden ulkonäköön suurta huomiota ilman ulkoista kannustinta (jonka ansiosta tänään asiaa jäin ajattelemaan). Haluan että ulkoinen olemukseni heijastaa minua itseäni kaikissa väreissään. Sen takia kokisin teeskenteleväni jos muokkaisin itseäni ns. yhteiskunnan haluamaan malliin. Ap

Mutta silti pari kertaa vuodessa vedät sen meikkivoiteen ja ripsivärin naamaasi? Toivottavasti paneuduit kunnolla sen meikkivoiteen sävyn valintaa, väärä sävy nimittäin näyttää todella suttuiselta. Mutta eihän luonnonlapsi sellaisesta välitä, vai mitä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No voi kiesus. Anna toisten olla ja elää. En minäkään meikkaa yhtään, paitsi joskus viihteelle lähtiessäni, mutten koe tarpeelliseksi päivitellä toisten valintoja. Joku tuntee itsensä itsevarmaksi lempihupparissaan, toinen taitavasti tehdyssä meikissä, kolmas tietynlaiset kengät jalassa. Ei se minusta tee kenestäkään yhtään sen pinnallisempaa kuin jostain toisesta.

Sen sijaan tuo oman luonnonläheisyytesi, vaatimattomuutesi yms. korostaminen näyttää vähän tekopyhältä itsensä korostamiselta. Et voi tietää, millaiset arvot, mielenkiinnon kohteet ja luonne sillä meikit kasvoilla vastaan tulevalla naisella on. Sen enenpää kuin et voi tietää minustakaan, vaikka 95% todennäköisyydellä tulisin vastaan ilman yhtään meikkiä.

Ja miksi tuo "itsensä takia" piti iskeä lainausmerkkeihin? Onko sinullekin uponnut kaaliin se täälläkin miesten niin usein jauhama idea, että naiset pukeutuvat, meikkaavat, laittavat hiuksensa ja hengittävät miesten takia?

En missään nimessä halua päivitellä kenenkään ratkaisuja. Enemmänkin haluan kyseenalaistaa näitä nykyajan ahtaita normistoja. Jos joku kokee olonsa parhaaksi korkkareissa ja täydessä meikissä niin se on täysin ok. Enemmän ihmettelen miksi niin suuri osa kokee sen ainoaksi hyväksyttäväksi ratkaisuksi. Ap

Vierailija

Minä pidän huolta ulkonäöstäni sen tuomien etujen takia. Se ei ole minulle harrastus, minua kiinnostaa muunlaiset asiat. Yritän päästä mahdollisimman pienellä vaivalla. Katson joskus videoita meikkauksesta tai muita vastaavia, joista voi bongata helppoja vinkkejä. Inspiraation takia myös melko paljon. En edes haluaisi näyttää samalta kuin moni nätti beauty guru, koska se vaatii liikaa aikaa ja rahaa, enkä pidä siitä, kun kauneudenhoito pilaa hiukset tai ripset ja joutuu kierteeseen. Ihailen silti osan ulkonäköä.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät pari kertaa vuodessa meikkivoidetta ja ripsaria? Ihan itsesi vai peräti muiden vuoksi? :)

Rehellisesti sopiakseni joukkoon. Eli välttyäkseni syrjinnältä kun tiedän meikittömyyden sitä aiheuttavan enemmän kuin normaalisti. Surullista. Ap

Pata siis kattilaa soimaa. Paitsi että pata on parempi, kun meikkaa vain pari kertaa vuodessa. ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaikkien muiden paitsi kaltaistesi meikkivastaisten ituhippien. Meikin ei oo pakko olla sellanen pakkelikerros vaan sillä voi korostaa omia parhaita puoliaan. Joten miksi kukaan näyttäisi rumemmalta meikin kanssa? Ja kyllä, ellet valmiiksi omista tummia latinogeenejä, niin näytät varmasti siistimmältä ja huolitellummalta jos laitat vähän kulmakarvoihin väriä ja ripsiin ripsaria.

Miten se väri mustissa tai hyvin tummissa ripsissä ja kulmakarvoissa tekee huolitellumman näköiseksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pata siis kattilaa soimaa. Paitsi että pata on parempi, kun meikkaa vain pari kertaa vuodessa. ;)

Siis meikkaatko säkin vain välttyäksesi syrjinnältä?
Mä en meikkaa milloinkaan nykyään. Oon niin tumma, ettei tarvitse erityisen pakollisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täytyy ihmetellä tätä vihamielisyyttä. Mielestäni en ketään syyttänyt mistään. Ihmettelen vilpittömästi sitä milloin meikistä on tullut välttämättömyys ja meikkaamattomuudesta erikoisuutta tavoitteleva luonnonlapsi. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihana oot ja ymmärrän sun mietteitä:) Itse voin yhtyy sun ajatuksiin. Tosin itse oon tosi pinnallinen välillä ja en haluais. 

Olen minäkin välillä pinnallinen, eiköhän kaikki ole. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta silti pari kertaa vuodessa vedät sen meikkivoiteen ja ripsivärin naamaasi? Toivottavasti paneuduit kunnolla sen meikkivoiteen sävyn valintaa, väärä sävy nimittäin näyttää todella suttuiselta. Mutta eihän luonnonlapsi sellaisesta välitä, vai mitä?

Tällaiset vastaukset saavat miettimään, että onko se meikkaaminen itseä varten nyt sitten niin kovin kivaa?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat