Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten pakkomielteinen ulkonäkökeskeisyys

Vierailija
07.01.2016 |

Olen parikymppinen nainen, joka ei jaksa pätkääkään välittää muodikkuudesta. Kuljen vaatteissa joissa on mukava olla ja jotka ovat käytännöllisiä. Meikkaus koostuu pari kertaa vuodessa laitettavasta meikkivoiteesta ja ripsarista. Ja tiedättekö mitä, olen ulkonäöllisesti tyytyväinen itseeni. En ole missi naamaltani tai mitoiltani (ehkä noin 170/64), mutta ulkonäkö heijastaa täysin sitä mitä olen. Olen metsässä kuljeskeleva haaveilija, jota ei raha tai muoti jaksa innostaa. Harvoin näkee ikäisiäni naisia ilman "meikkipanostusta" ja halusin vain jonnekin purkaa ihmetystäni tästä. Monet naiset kertovat meikkaavansa itsensä takia ja hienoa jos niin on! Vähän vaan ihmetyttää miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata "itsensä takia" niin usein ja vahvasti...

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, että tunnet olosi mukavaksi ilman meikkiä!

Meikilläni ja vaatteillani ilmaisen itseäni - en ole kovin lahjakas taiteellisesti, mutta jollain tavalla koen saavani tuoda taiteellista puoltani esiin meikin ja vaatevalintojen avulla :)

Kyllä ikäisissämme on paljonkin  meikkaamattomia ihmisiä, riippuu varmasti millaisissa piireissä liikkuu.

Vierailija
22/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tunnen oloni mukavaksi ilman meikkiä. Kai mä muuten meikkaisin :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus meikkejä ja muotia kohtaan ovat mielenkiinnonkohteita siinä missä metsästys ja autotkin, ei sen kummallisempaa. Ne eivät heijastele pinnallisia arvoja, ellei ihmisiä arvota heidän ulkonäkönsä perusteella ja tätä tekee harva. Omista ystävistäni kukaan ei ole kiinnostunut vaatteista tai meikeistä kuten minä vaan meitä yhdistää kiinnostus mm. historiaan ja liikuntaan. Asenteesi laittaituvia ihmisiä kohtaan on oksettavan tuomitseva. Suosittelen että pyrit siitä eroon, sillä tämä estää sinua tutustumasta kanssasi eri asioista kiinnostuneisiin ihmisiin.

Vierailija
24/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sullekin ulkonäkös tapa ilmentää luonnettas

Vierailija
25/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostus meikkejä ja muotia kohtaan ovat mielenkiinnonkohteita siinä missä metsästys ja autotkin, ei sen kummallisempaa. Ne eivät heijastele pinnallisia arvoja, ellei ihmisiä arvota heidän ulkonäkönsä perusteella ja tätä tekee harva. Omista ystävistäni kukaan ei ole kiinnostunut vaatteista tai meikeistä kuten minä vaan meitä yhdistää kiinnostus mm. historiaan ja liikuntaan. Asenteesi laittaituvia ihmisiä kohtaan on oksettavan tuomitseva. Suosittelen että pyrit siitä eroon, sillä tämä estää sinua tutustumasta kanssasi eri asioista kiinnostuneisiin ihmisiin.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta samallalailla meikkaamattomat saattavat suhtautua "ituhippeihin". Eikä mua se ituhippinä haittaa. Miksi mun pitäisi tutustua ihmisiin, jolle meikkaaminen on mielenkiinnon kohde? Tosin kun mietin, niin en ole varmaan koskaan karsastanut ketään meikkaamisen takia.

Vierailija
26/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan itsekin ulkonäkökeskeinen, jos meikkaamattomuus on tärkeää sinulle koska haluat näyttää luonnonlapselta. Ihan sama kuin miehillä, jotka sanovat että eivät välitä vaatteista ja kuluttavat aikaa etsiäkseen vaatteita jotka eivät ole trendikkäitä.

Meikkaamattomuus ei ole minulle erityisen tärkeää. Tärkeää on heijastaa itseäni. En ole ihminen joka kiinnittää omaan tai muiden ulkonäköön suurta huomiota ilman ulkoista kannustinta (jonka ansiosta tänään asiaa jäin ajattelemaan). Haluan että ulkoinen olemukseni heijastaa minua itseäni kaikissa väreissään. Sen takia kokisin teeskenteleväni jos muokkaisin itseäni ns. yhteiskunnan haluamaan malliin. Ap

Teit aloituksen aiheesta "ulkonäkö" ja otit itsesi esimerkiksi paremmasta ihmisestä. Se ei ollut mitenkään tarpeen, olisit saanut asian selväksi itseäsi korostamatta. Ja "ulkoiseksi kannustimeksi" ilmeisesti riitti että näit muita ihmisiä. Sama se on kaikilla, et ole sen perusteella yhtään enempää ulkonäköpohdintojen yläpuolella kuin muutkaan.

On aika ylimielistä ajatella, että itse ilmaiset itseäsi olemalla luonnontilassa (mikä muuten oli muotia jo 1800-luvulla), mutta muut vain teeskentelevät ja muokkaavat itseään yhteiskunnan haluamaan malliin kun meikkaavat.

Vierailija
27/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit 22 ja 24 kuvastavat selvästi loistavia tyyppejä enkä yhtään halua automaattisesti tuomita ketään meikkaavaa! :)

Edelleenkin ihmetteln vain sen "pakollisuutta" yhteiskunnassamme. Jos joku ilmentää itseään vaate- ja meikkivalinnoillaan sehän on aivan loistavaa ja kertoo paljon heistä. Jos joku käyttää puoli tuntia joka aamu peilin edessä koska ei uskalla näyttäytyä itsenään sen on jotain ihan muuta. Ap

Vierailija
28/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät pari kertaa vuodessa meikkivoidetta ja ripsaria? Ihan itsesi vai peräti muiden vuoksi? :)

Rehellisesti sopiakseni joukkoon. Eli välttyäkseni syrjinnältä kun tiedän meikittömyyden sitä aiheuttavan enemmän kuin normaalisti. Surullista. Ap

Pata siis kattilaa soimaa. Paitsi että pata on parempi, kun meikkaa vain pari kertaa vuodessa. ;)

Täytyy ihmetellä tätä vihamielisyyttä. Mielestäni en ketään syyttänyt mistään. Ihmettelen vilpittömästi sitä milloin meikistä on tullut välttämättömyys ja meikkaamattomuudesta erikoisuutta tavoitteleva luonnonlapsi. Ap

Minä en ihmettele tippaakaan kohtaamaasi vihamielisyyttä kun tuon aloituksen luin. Ihmettelen että joku on vastannut kivasti.

Vierailija
29/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olethan itsekin ulkonäkökeskeinen, jos meikkaamattomuus on tärkeää sinulle koska haluat näyttää luonnonlapselta. Ihan sama kuin miehillä, jotka sanovat että eivät välitä vaatteista ja kuluttavat aikaa etsiäkseen vaatteita jotka eivät ole trendikkäitä.

Meikkaamattomuus ei ole minulle erityisen tärkeää. Tärkeää on heijastaa itseäni. En ole ihminen joka kiinnittää omaan tai muiden ulkonäköön suurta huomiota ilman ulkoista kannustinta (jonka ansiosta tänään asiaa jäin ajattelemaan). Haluan että ulkoinen olemukseni heijastaa minua itseäni kaikissa väreissään. Sen takia kokisin teeskenteleväni jos muokkaisin itseäni ns. yhteiskunnan haluamaan malliin. Ap

Teit aloituksen aiheesta "ulkonäkö" ja otit itsesi esimerkiksi paremmasta ihmisestä. Se ei ollut mitenkään tarpeen, olisit saanut asian selväksi itseäsi korostamatta. Ja "ulkoiseksi kannustimeksi" ilmeisesti riitti että näit muita ihmisiä. Sama se on kaikilla, et ole sen perusteella yhtään enempää ulkonäköpohdintojen yläpuolella kuin muutkaan.

On aika ylimielistä ajatella, että itse ilmaiset itseäsi olemalla luonnontilassa (mikä muuten oli muotia jo 1800-luvulla), mutta muut vain teeskentelevät ja muokkaavat itseään yhteiskunnan haluamaan malliin kun meikkaavat.

En lainkaan halunnut esittää itseäni parempana ihmisenä. Vain pohjustaa mistä perusteita aloitus on lähtöisin. Jos luet vastauksiani vilpittömästi huomaat myös etten tuomitse meikkaajia. Ap

Vierailija
30/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestit 22 ja 24 kuvastavat selvästi loistavia tyyppejä enkä yhtään halua automaattisesti tuomita ketään meikkaavaa! :)

Edelleenkin ihmetteln vain sen "pakollisuutta" yhteiskunnassamme. Jos joku ilmentää itseään vaate- ja meikkivalinnoillaan sehän on aivan loistavaa ja kertoo paljon heistä. Jos joku käyttää puoli tuntia joka aamu peilin edessä koska ei uskalla näyttäytyä itsenään sen on jotain ihan muuta. Ap

Mitä tarkoitat tällä? Meikkaamiseen kuluvaa aikaako? "Omana itsenään" = Meikittä?

Vierailija
31/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tällä? Meikkaamiseen kuluvaa aikaako? "Omana itsenään" = Meikittä?

No mitä nää on nää Facebookin yms kuvat naisilta meikeissä ja meikittä? Minusta tietenkin meikittä on omana itsenään. Koska synnyit sellaiseksi, omaksi itseksesi. Meikki on ihan okei, mutta tietenkään se ei ole sama asia kuin olla omana itsenään, ulkonäöllisesti.

En ole ap.

Vierailija
32/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta samallalailla meikkaamattomat saattavat suhtautua "ituhippeihin". Eikä mua se ituhippinä haittaa. Miksi mun pitäisi tutustua ihmisiin, jolle meikkaaminen on mielenkiinnon kohde? Tosin kun mietin, niin en ole varmaan koskaan karsastanut ketään meikkaamisen takia.

Niin, kapeakatseisuutta esiintyy ihan kaikenlaisia ihmisiä kohtaan. Kannattaa kohota sen yläpuolelle ja valita ystävät luonteen perusteella, ei ulkonäön. Itselläni ei ole mitään "ituhippejä" vastaan (minuakin taidetaan pitää sellaisena, olen vegaani).

Vierailija
33/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita että omana itsenään oleminen on kaikille meikittömyyttä. Joillekin meikki on osa omaa identiteettiä eikä se ole ollenkaan huono asia. Mutta valitettavan moni kokee olevansa jotain ihan muuta kuin joutuu ilmentämään (sekä ulkonäöllään että muulla olemuksellaan) päivittäin.

Vierailija
34/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään naisen, iältään muutaman vuoden alle 30:n. Hän on ehdottomasti yksi kauneimpia naisia, joita olen koskaan nähnyt. Hän ei koskaan meikkaa, ei ole tarvetta. Hän ei käytä juurikaan rahaa itseensä, vaan mieluumin perheeseensä.Hänen hymynsä saa koko ympäristön sädehtimään ja hänestä huokuu käsittämätön positiivisuus. Hänen kauneutensa on sekä ulkoista että sisäistä.

Hänen kauneuttaan on keinotekoisestikaan mahdoton ylittää.

Ihailen ja kadehdin häntä samanaikaisesti.

Vierailija
35/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät pari kertaa vuodessa meikkivoidetta ja ripsaria? Ihan itsesi vai peräti muiden vuoksi? :)

Niinpä. Vai onko kyse jostain uudesta meikkivoiteesta jota tarvii laittaa vain yhden kerran niin se kestää puoli vuotta eli siksi laittaa vain kaksi kertaa vuodessa ja samaten ripsari kestotuote?

Siinä että ei muka seuraa muotia ei ole mitään hienompaa tai ylevämpää kuin siinä että seuraa. Eikä ihminen joka meikkaa joka päivä ole mitenkään huonompi.

Se on muuten kumma miten jotkut paasaa siitä että minua ei voisi vähempää ulkonäköasiat kiinnostaa kuten ap joka kuitenkin tietää painonsa aivan tarkkaan ja sitten tekee jotain todella ulkonäkökeskeistä. Kuten työtoveri joka on niin ei- turhamainen meni sitten oikomaan hampaansa ihan niiden ulkonäön vuoksi. Ja hän on aina kehunut sitä että hänellä on ihan ehyet hampaat eikä ole purenta tms ongelmia.

Vierailija
36/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 34 on Ap.

Vierailija
37/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen nainen, joka ei jaksa pätkääkään välittää muodikkuudesta. Kuljen vaatteissa joissa on mukava olla ja jotka ovat käytännöllisiä. Meikkaus koostuu pari kertaa vuodessa laitettavasta meikkivoiteesta ja ripsarista. Ja tiedättekö mitä, olen ulkonäöllisesti tyytyväinen itseeni. En ole missi naamaltani tai mitoiltani (ehkä noin 170/64), mutta ulkonäkö heijastaa täysin sitä mitä olen. Olen metsässä kuljeskeleva haaveilija, jota ei raha tai muoti jaksa innostaa. Harvoin näkee ikäisiäni naisia ilman "meikkipanostusta" ja halusin vain jonnekin purkaa ihmetystäni tästä. Monet naiset kertovat meikkaavansa itsensä takia ja hienoa jos niin on! Vähän vaan ihmetyttää miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata "itsensä takia" niin usein ja vahvasti...

joka ei jaksa pätkääkään välittää muodikkuudesta... (sanon sen tavalla, joka tekee minusta ylivertaisen)

vaatteissa joissa on mukava olla ja jotka ovat käytännöllisiä.... (Jotkut tyhmäthän panee päälleen epämukavia vaatteita)

ulkonäkö heijastaa täysin sitä mitä olen. (Meikkavilla ei voi olla niin)

naisia ilman "meikkipanostusta"... (He joutuvat panostamaan jotenkin, erinomaiset kuten minä, emme joudu)

Vähän vaan ihmetyttää miksi naiset kokevat tarpeelliseksi meikata "itsensä takia" niin usein ja vahvasti. (Että oikeasti meikkaatte miesten takia)

En meikkaa ja silti ilmaiset minusta itseäsi ylimielisen oloisesti.

Vierailija
38/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lainkaan halunnut esittää itseäni parempana ihmisenä. Vain pohjustaa mistä perusteita aloitus on lähtöisin. Jos luet vastauksiani vilpittömästi huomaat myös etten tuomitse meikkaajia. Ap

Eli ainut keino miten voin olla vilpitön, on tulkita tekstisi miten itse sanelet. Olet todellakin äärimmäisen ylimielinen ja alentuva ihminen.

Vierailija
39/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti pari kertaa vuodessa vedät sen meikkivoiteen ja ripsivärin naamaasi? Toivottavasti paneuduit kunnolla sen meikkivoiteen sävyn valintaa, väärä sävy nimittäin näyttää todella suttuiselta. Mutta eihän luonnonlapsi sellaisesta välitä, vai mitä?

Surkeaa argumentointia. yrittäisit edes. Tuo kommenttisi olisi ollut ymmärrettävä yläasteikäiseltä pissikseltä. Oletan sinun kuitenkin olevan vanhempi.

Vierailija
40/87 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään naisen, iältään muutaman vuoden alle 30:n. Hän on ehdottomasti yksi kauneimpia naisia, joita olen koskaan nähnyt. Hän ei koskaan meikkaa, ei ole tarvetta. Hän ei käytä juurikaan rahaa itseensä, vaan mieluumin perheeseensä.Hänen hymynsä saa koko ympäristön sädehtimään ja hänestä huokuu käsittämätön positiivisuus. Hänen kauneutensa on sekä ulkoista että sisäistä.

Hänen kauneuttaan on keinotekoisestikaan mahdoton ylittää.

Ihailen ja kadehdin häntä samanaikaisesti.

Minä taas tunnen meikkaavia naisia, jotka ovat vähintään yhtä hyviä kuin sinun meikkaamaton naisesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä