Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmä nostanut kaikessa hiljaisuudessa hintoja :( !!!! Se siitä ruuan halpenemisesta...

Vierailija
07.01.2016 |

Jokseenkin hupaisaa, että hintojen laskemiseen liitettiin hervoton rummutus ja suuret mainoskampanjat, ja nyt vuoden vaihteessa monien peruselintarvikkeiden hinta on ihan vaivihkaa noussut arvioni mukaan noin 10 %. Eikö rehellisyyden nimissä S-ryhmän pitäisi kertoa tästäkin asiasta?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heheh. En käy juurikaan enää S-marketissa, voin kuvitella että sinne kun astuu, niin on pettymys suuri. Useimmiten kävelen pois tyhjin käsin, jos näihin eksyy, ei mitään edullista. Mielestäni edes -30%:n tarjous ei tee S-marketin tuotteista halpoja, siinä se perushinta pitäisi olla, ja vastaa siitä lähdetään tekemään tarjousta.

Tänään kävin paukkupakkasessa Lidliin, johon monen kilometrin matka itselläni, ja se vaiva palkittiin: perunat 0,49 €/kg ja ruokakerma 1 €, kolme purkkia (2 dl). Suklaat 0,49 €/levy, ja Sininen lenkki ilman mitään tarjousta 1,93€.

T. Lidl-mies

So? Hirveetä prosessoitua scheissea sulla ruokalistalla. Syötkö aina vain perunaa, makkaraa ja suklaata? Minä syön hieman monipuolisemmin ja pakko sanoa, etten ole vielä osannut päättää Lidlin ja Prisman väliltä. Molemmissa kaupoissa on aina vuorotellen halvempaa tietyt tuotteet. Lisäksi Prisman (ja muiden S-kauppojen) semisti kalliimmat hinnat kompensoituu laajemmalla valikoimalla. Joskus saatan löytää esimerkiksi avokadoja ja lohta halvemmalla Prismasta kuin Lidlistä. Tai joskus toisella on esim. banaaneja kampanjahintaan, mutta kampanjan jälkeen toinen kauppa alentaa omaa banaanin kilohintaa. Ja tämähän on ihan perus markkinakikkailua.

Vierailija
62/97 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muropaketin hinta nousi yks kaks 4.99 euroon paketti. Miten sen selität, häh? 

Vaikea sanoo kun muropaketti valikoima on melko laaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heheh. En käy juurikaan enää S-marketissa, voin kuvitella että sinne kun astuu, niin on pettymys suuri. Useimmiten kävelen pois tyhjin käsin, jos näihin eksyy, ei mitään edullista. Mielestäni edes -30%:n tarjous ei tee S-marketin tuotteista halpoja, siinä se perushinta pitäisi olla, ja vastaa siitä lähdetään tekemään tarjousta.

Tänään kävin paukkupakkasessa Lidliin, johon monen kilometrin matka itselläni, ja se vaiva palkittiin: perunat 0,49 €/kg ja ruokakerma 1 €, kolme purkkia (2 dl). Suklaat 0,49 €/levy, ja Sininen lenkki ilman mitään tarjousta 1,93€.

T. Lidl-mies

So? Hirveetä prosessoitua scheissea sulla ruokalistalla. Syötkö aina vain perunaa, makkaraa ja suklaata? Minä syön hieman monipuolisemmin ja pakko sanoa, etten ole vielä osannut päättää Lidlin ja Prisman väliltä. Molemmissa kaupoissa on aina vuorotellen halvempaa tietyt tuotteet. Lisäksi Prisman (ja muiden S-kauppojen) semisti kalliimmat hinnat kompensoituu laajemmalla valikoimalla. Joskus saatan löytää esimerkiksi avokadoja ja lohta halvemmalla Prismasta kuin Lidlistä. Tai joskus toisella on esim. banaaneja kampanjahintaan, mutta kampanjan jälkeen toinen kauppa alentaa omaa banaanin kilohintaa. Ja tämähän on ihan perus markkinakikkailua.

Mä käyn Prismassa koska haluan ostaa kalani (tuore,graavi ja savu) ilman vacuumia! En tajua kuinka joku suostuu vacuumipaskaa syömään!

64/97 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman arviosi mukaan?

Onpa luotettavaa.

Itse sitä parhaiten tietää mitä ostaa ja mihin hintaan. Minua ei ainakaan reissumiehet kiinnosta ja niitten hinta vaan minua kiinnostaa oman ostokorin hinta. Niissä lidl lyö selkeesti kaikki muut laudalta. Haen minä muualta montaa asiaa.  Sittarissa on mm  erinomaiset lihat. Ammattitaidolla leikatut lihat ja markkinoiden edullisemmat, paitsi lidlistä haen broilerin pihvit jotka puolestaan on ne edullisimmat. 

Huvittaa, kun puolisoni oli 8 vuotta kolmessa eri Citymarketissa lihamestarina ja hän on kertonut minulle kaikenlaista "jännää" mitä ne lihat oikeasti pitävät Cittarissa sisällään ja miten kyseisen kaupan omistajat huiputtavat asiakkaita aivan häpeilemättä. Esimerkiksi tavallista jauhelihaa myytiin alkuperäisen, oikean tilauksen myöhästyttyä luomulihana, täydestä meni, ainakaan kukaan ei tullut valittamaan. Laitoimme näistä lukuisista vastaavista tapauksista Eviralle sähköpostia, ajattelin että voisivat olla kiinnostuneita, mutta he eivät olleet, sanoivat että näin vanhat tapaukset (tuorein jo vuosi sitten tapahtunut) eivät ole enää merkittäviä. No, ei sitten.

Mutta varsinaiseen aloitukseen, itse käyn Prismassa ja S-marketissa, koska en löydä kaikkea Lidlistä ja matkaa tulisi niiden välille liikaa. Lidlistä saa halvalla kulutustavaroita, kuten deodoranttia, suihkusaippuaa, shampoota, talouspaperia, hammastahnaa jne. sekä kaikkia herkkuja, mutta muissa asioissa en Lidlissä käy.

Vierailija
65/97 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nousevat vielä paljon enemmän nyt kun lisäsivät aukioloaikoja. Jostainhan se kassojen palkka pitää repiä.

Miksi näin? Luuletko, että kauppa tekisi tappiota normaaleilla hinnoilla? Miten kassojen palkat on sitten tähän asti maksettu? Jollain valtion tuellako? Kauppojenhan ei ole pakko olla auki myöhään, vaan voivat itse määrittää aukioloaikansa lain asettamiin aukiolopuitteisiin. Tuskin kaupat auki olisivat pidempään, jos lisätunnit olisivat tappiollisia. 

66/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää erehtyko ostamaan S-ryhmän kaupoista led - lamppuja. Ainakin tavallisen ison hehkulampun kantaan sopivissa LED - lampuissa näyttää Prismoissa olevan varsin hillitön kate. Jos asutte IKEA:n lähellä niin sieltä niitä löytyy sopuhintaan.

Kaikissa kauppaketjuissa näyttää olevan näitä katetuotteita, joilla korvataan muissa tuotteissa olevia alennuksia. Ne vaan pitää tietää ja sopeutua ajatukseen, että yhdellä kauppareissulla käydään useammassa kaupassa.

Laiska kaupassakäyjä on kauppaketjulle paras asiakas.

Vierailija
67/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kaupassa on jotakin joten meidän perhe käy tilanteen mukaan niin sittarissa, Lidlissä, Prismassa kuin esim. Halpa-Hallissakin. Pienet ostokset kuten vaikkapa maidot haetaan ihan lähimmästä Siwasta (noihin isoihin marketteihin on matkaa yli 20 kilsaa joten muutaman ostoksen takia ei sinne asti lähdetä).

Onneksi kaikki yllä mainitut kaupat ovat melko liki toisiaan joten eipä kyllä bensakuluissa näy eri kauppojen läpi käyminen sen kummallisemmin.

Vierailija
68/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ajatella, että tuontihedelmien hinnat ovat aina samat? Ai niin, av-mamman Thaimaan-lomalla paistaa aina aurinko, joten sehän tarkoittaa, että kaikkialla Suomen ulkopuolella sääolosuhteet ovat aina vakioidut. Eikä rahtikulutkaan yhtään vaihtele...

Vierailija
69/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman arviosi mukaan?

Onpa luotettavaa.

Itse sitä parhaiten tietää mitä ostaa ja mihin hintaan. Minua ei ainakaan reissumiehet kiinnosta ja niitten hinta vaan minua kiinnostaa oman ostokorin hinta. Niissä lidl lyö selkeesti kaikki muut laudalta. Haen minä muualta montaa asiaa.  Sittarissa on mm  erinomaiset lihat. Ammattitaidolla leikatut lihat ja markkinoiden edullisemmat, paitsi lidlistä haen broilerin pihvit jotka puolestaan on ne edullisimmat. 

Minä taas en ikinä ostaisi mitään "tuore" tiskistä. Jos mitään muuta en rav.koulusta oppinut,niin sen opin etten koskaan osta tiskistä mitään.

Vierailija
70/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman arviosi mukaan?

Onpa luotettavaa.

Jep, on luotettavaa, sillä katson aina tuotteen hinnan, vaikka ostankin pääasiassa samoja peruselintarvikkeita. Hinnan nousun olen huomannut esim. perheemme käyttämissä leivissä (mm. erilaiset rieskat) ja tuoretuotteissa (tuontihedelmissä hinnanvaihtelua ei pitäisi paljoa olla vs. kotimainen tuotanto). Maito ja maitotuotteet näyttäisivät olevan samoissa hinnoissa kuin alennusrummutuksen aikaan. Veikkaukseni on, että hintoja nostetaan tuoteryhmä kerrallaan, hyvin vaivihkaa  - ei enää samaan tapaan kertarysäyksellä kuin aikaisempina vuosina.

-ap-

Taitaa olla K-kauppias provoilemassa.

En kyllä ole huomannut hintojen nousua. En kiistä etteikö joku hinta olisi voinut noustakkin, varsinkin jossain vähemmän myydyissä tuotteissa, mutta jos s-kauppa halpuuttamiskampanjan lopuksi hinaisi hintoja ylös, niin siitä tulisi kyllä roimasti kylmää vettä niskaan.

Vierailija
71/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä69 kirjoitti:

Älkää erehtyko ostamaan S-ryhmän kaupoista led - lamppuja. Ainakin tavallisen ison hehkulampun kantaan sopivissa LED - lampuissa näyttää Prismoissa olevan varsin hillitön kate. Jos asutte IKEA:n lähellä niin sieltä niitä löytyy sopuhintaan.

Kaikissa kauppaketjuissa näyttää olevan näitä katetuotteita, joilla korvataan muissa tuotteissa olevia alennuksia. Ne vaan pitää tietää ja sopeutua ajatukseen, että yhdellä kauppareissulla käydään useammassa kaupassa.

Laiska kaupassakäyjä on kauppaketjulle paras asiakas.

Led lamput kannattaa tilata suoraan Kiinasta. Sieltä tilattuna ne maksaa 1,5-3€/kpl, kun vastaavat suomen kaupoissa on 4-15€.

Vierailija
72/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

Mä käyn Prismassa koska haluan ostaa kalani (tuore,graavi ja savu) ilman vacuumia! En tajua kuinka joku suostuu vacuumipaskaa syömään!

Ihan vapaasti saat syödä kaupan itse pakkaamaa paskaa. Minä ostan aina mieluummin tehdaspakatun kalan. Kaupathan purkaa vanhentuneet tehdaspakkaukset irtomyyntiin, vaikka niin ei saisi tehdä, kyllä ne sitä silti tekee ja varmasti kauppiasvetoinen k-kauppias huijaa enemmän kuin osuuskauppa.

Vierailija
73/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittarin lihat on markkinoiden edullisimmat. Niitä kannattaa hakea sieltä. 

No ei todellakaan ole. Meillä ainakin Prismassa on joka ikinen liha laatu on vähintään pari euroa kilolta halvempaa kuin Citymarketissa. Oman kokemuksen perusteella sanoisin että Citymarket on noin 20% kalliimpi kuin Prisma.

Vierailija
74/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski79 kirjoitti:

Me käydään k-kaupassa siellä on laadukkaammat tuotteet. Ihan sama mitä maksaa.

Ja heko heko :)

Miten Valion maidon laatu on parempi k-kaupassa kuin s-kaupassa?

Vierailija
75/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman arviosi mukaan?

Onpa luotettavaa.

Huvittaa, kun puolisoni oli 8 vuotta kolmessa eri Citymarketissa lihamestarina ja hän on kertonut minulle kaikenlaista "jännää" mitä ne lihat oikeasti pitävät Cittarissa sisällään ja miten kyseisen kaupan omistajat huiputtavat asiakkaita aivan häpeilemättä. Esimerkiksi tavallista jauhelihaa myytiin alkuperäisen, oikean tilauksen myöhästyttyä luomulihana, täydestä meni, ainakaan kukaan ei tullut valittamaan. Laitoimme näistä lukuisista vastaavista tapauksista Eviralle sähköpostia, ajattelin että voisivat olla kiinnostuneita, mutta he eivät olleet, sanoivat että näin vanhat tapaukset (tuorein jo vuosi sitten tapahtunut) eivät ole enää merkittäviä. No, ei sitten.

Mutta varsinaiseen aloitukseen, itse käyn Prismassa ja S-marketissa, koska en löydä kaikkea Lidlistä ja matkaa tulisi niiden välille liikaa. Lidlistä saa halvalla kulutustavaroita, kuten deodoranttia, suihkusaippuaa, shampoota, talouspaperia, hammastahnaa jne. sekä kaikkia herkkuja, mutta muissa asioissa en Lidlissä käy.

Oma puoliso on myös joskus aikoinaan ollut k-kaupan lihatiskissä töissä ja meillä ostetaan lihatiskin irtotavaraa vain jos sitä ei löydy hyllystä tehdaspakkauksesta.

Vierailija
76/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään God Morgon appelsiinimehua. Kolmessa eniten käyttämämässämme kaupassa hinnat menee seuraavasti: Prisma 1,89€, Citymarket 2,05€ ja K-market 2,29€. Kyllä meidän ostokset painottuu varmaan 80%  Prismaan, koska se vaan on halvin. Citymarketista haetaan säännöllisesti joitain tuotteita, joita ei saa s-kaupoista. K-market on ihan vieressä oleva lähikauppa, joten siitä tulee haettua täydennystä.

Vierailija
77/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupan hintoja on helppo seurata netistä. https://www.foodie.fi/products/selection

Kaupat pitäisi määrätä julkaisemaan hintatietonsa siten että nörtit voisivat näprätä niistä realiaikaisia ruokakorivertailuja. Olisi kätevää jos voisi kotona vertailla ruokakorinsa jollain appsilla ennen kauppaan lähtöä.

Vierailija
78/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

Ihan vapaasti saat syödä kaupan itse pakkaamaa paskaa. Minä ostan aina mieluummin tehdaspakatun kalan. Kaupathan purkaa vanhentuneet tehdaspakkaukset irtomyyntiin, vaikka niin ei saisi tehdä, kyllä ne sitä silti tekee ja varmasti kauppiasvetoinen k-kauppias huijaa enemmän kuin osuuskauppa.

Oletko ikinä haistanut sitä kalaa viimeisenä käyttöpäivänä mikä on vacuumissa?! Haisee kilometrin päähän!!

Ainakaan minun käymässä kaupassa ei tuota tehdä vaan kaikki on tuoretta, siksi siellä käyn!

Se vacuumikala on ollut siellä pussissa monta viikkoa, yököttää ajatuskin että joku tekee siitä vielä graavia

Vierailija
79/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä tok-ryhmän konttorissa, kerrohan ihan reilusti mikä tuote on noussut?

Voin sen helposti koneelta tarkistaa!

Oltermanni on nyt saman hintaista kuin ennen tätä halpuutusta. Sitä nimenomaan rummutettiin kampanjassa.

Ps. Minäkin voin tarkistaa sen, ihan siitä juustohyllyn kupeesta.

Miksi tätä peukutetaan? Oltermanni on todellakin yhtä halpa jos ei halvempi!!

Vierailija
80/97 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies

Kalaa ei suomessa kannata ostaa ollenkaan. Ainoa tuore tapa on kalastaa. Kaupan kalat ovat usein vanhoja. Vakuumikalaa en minäkään pysty ostamaan ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan