Miten ihmeessä pystytte vastustelemaan ihastuksen tunnetta varattuna?
Olen korviani myöten ihastunut ja varattu. Aina sanotaan, että ihastus menee kyllä ohi, eikä sen perusteella kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Mutta miten näin voimakasta tunnetta vastaan voisi edes taistella? En ole vuosiin tuntenut tällaisia tunteita ja kuljen pää pilvissä. En ole koskaan pettänyt miestäni, mutta tiedän etten pystyisi vastustamaan, jos jotain tapahtuisi.
Kommentit (13)
Älä petä miestäsi - ei se hetken huuma ole hirveän tuskaisan syyllisyydentunteen arvoinen.
Sulla on vaihtoehtoina joko a) unohtaa ihastus (eli lopeta mieluusti kaikki kontakti häneen ja anna ajan tehdä tehtävänsä) tai b) harkita, keskustella ja ehdottaa miehellesi suhteenne ulkopuolisia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Älä petä miestäsi - ei se hetken huuma ole hirveän tuskaisan syyllisyydentunteen arvoinen.
Sulla on vaihtoehtoina joko a) unohtaa ihastus (eli lopeta mieluusti kaikki kontakti häneen ja anna ajan tehdä tehtävänsä) tai b) harkita, keskustella ja ehdottaa miehellesi suhteenne ulkopuolisia suhteita.
c) erota.
En minä ole koskaan ihastunut varattuna, todella harvoin vapaanakaan. Onhan sitä ihan kivoja miehiä, mutta en minä nyt mitään ala fanittamaan.
Järki mukaan haihatteluihin.Ihastumisesta jää vain pahat fiililset.Tulet huomasmaan, jos jatkat liian lauan.Syytä itseäsi sitten.
Ei ole mitään ongelmaa kun eipä vaan ole kävellyt vastaan ketään todella omaa miestä kiinnostavampaa. :D
Yhteisiä vuosia on...paljon.
Kyllä on myös vaihtoehto c) antaa tunteiden tulla ja vyöryä yli, nauttia niistä, ei yrittää panna vastaan. Ei en tarvitse tarkoittaa pettämistä, vaan sitä, että ei kiellä tunteitaan. Mielettömän voimakas ihastus on upeaa ja kamalaa. Mutta se menee ohi. Aikaa voi kulua, kuukausi tai vuosi, mutta se menee ohi. Sen on fysiologisesti mahdotonta jatkua ikuisesti. Ihastuminen on väkevä hormonien cocktail, joka on huumaavaa, mutta kuluttavaa. Elimistö ei sitä kestä kovin pitkään, siksi se menee aikanaan ohi. Älä tee päihtyneenä suuria päätöksiä.
En ole kertaakaan parisuhteen aikana ihastunut ulkopuolisiin miehiin. En tiedä mistä johtuu: ehkä siitä että en hakeudu sellaisiin tilanteisiin, missä ihastumista voisi helposti tapahtua?
Älä lietso ihastuksen tunnetta, äläkä myöskään väkisin tukahduta. Anna tunteen olla, ajattele omaa miestäsi, kaikkea sitä mitä sinulla nyt on. Ihastus menee kyllä ohi.
Miksi ihastus pitäisi unohtaa? On ihan eri asia olla kaukaa ihastunut ja sen takia iloinen, kuin lähteä naimaan sitä ihastustaan. Ei kaikkea ole pakko viedä viimeiseen asti, ei tätäkään asiaa. Ota ihastus mielummin rennosti, iloisesti ja kivana lisänä arkeen, mutta huolehdi samalla parisuhteestasi.
Olen ollut varattu melkein 20 vuotta ja meillä menee hyvin. Siitä ajasta olen ollut muutamankin kerran ihastunut toiseen mieheen, mutta mitä sitten? Ei minulla ole ollut mitään tarvetta lähteä vehtaamaan sen toisen kanssa tai mitään muutakaan jutustelua enempää. Kuvitelmissani voin tehdä mitä haluan ja se ei ketään vahingoita. Mieheni saa minun puolestani myös olla ihastunut toiseen ja on hän varmaan näiden vuosien aikana muutaman kerran ollutkin, mutta mitä sitten? Tiedämme rajamme ilman muiden moralisointia, en valehtele kenellekään ja hoidan elämäni niin, että asiat ovat kunnossa. Ihastus ei ole keneltäkään pois, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan parisuhteen aikana ihastunut ulkopuolisiin miehiin. En tiedä mistä johtuu: ehkä siitä että en hakeudu sellaisiin tilanteisiin, missä ihastumista voisi helposti tapahtua?
Ei sitä tarvitse mitenkään hakemalla hakea. Se voi iskeä täysin yllättäen, ihan puun takaa.
Vierailija kirjoitti:
No jopas oli vaihtoehdot! :D Joskus vaihtamalla paranee, miksi roikkua ikuisesti jonkun kanssa jos parempaa tulee vastaan? Eroaminen voi olla myös vaihtoehto ennen ehdotuksiasi.
Olen myös ihastunut,ensimmäisen kerran parisuhteen aikana ja avokki on omalla paskalla käytöksellä sen aiheuttanut,jos tuo ihastuksen kohde näyttää oikeasti vihreää valoa niin se on menoa sitten.
No aika moni ei pystykään. Siksi uskottomuutta on niin paljon.