Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysraskaus

Vierailija
06.01.2016 |

Olen 40-vuotias nainen ja sain eilen tietää olevani raskaana. Olen syönyt minipillereitä syksystä lähtien ja eilen menin muilla asioilla gynekologille, jossa selvisi, että olen raskaana, viikkoja 11+1. Mikäli haluan raskaudenkeskeytyksen, se olisi tehtävä käytännössä heti, viimeistään ensi viikolla. Lääkäri antoi minulle uuden ajan perjantaiksi, jolloin saan lähetteen keskeytykseen, siihen asti lääkäri pyysi harkitsemaan asiaa.

Minulla on ennestään 2 lasta, 19 ja 14-vuotiaat. Erosin lasteni isästä neljä vuotta sitten, jonka jälkeen olen ollut enemmän ja vähemmän sinkkuna. Syksyllä tapasin unelmieni miehen, meillä synkkaa hyvin ja olemme tapailleet, mutta ns. parisuhdetta meillä ei ole, elämme molemmat omaa arkeamme tahoillamme. Itse olen korviani myöten rakastunut tähän "sielunkummpaniini" ja olisin ollut jo pitkään valmis viemään suhteemme seuraavalle tasolle, mutta mies arastelee ja haluaa katsella rauhassa miten suhde etenee.

Taloudellinen tilanteeni on kohtuullisen hyvä, olen vakituisessa työssä teknologiateollisuudessa asiantuntijatehtävissä. Asun melkein maksetussa omistusasunnossa nuoremman lapseni kanssa. Elämä on ollut mukavan vakaata ja pikkulapsiarki on taaksejäänyttä elämää, matkustelemme ja harrastamme mitä haluamme ja vietämme kaikenkaikkiaan melko mukavaa elämää.

Eilinen raskausuutinen oli minulle täydellinen shokki...Olen valvonut koko yön ja itkeskellyt. Ensimmäinen ajatukseni oli, että tarvitsen keskeytyksen, ja tämän sanoin myös lääkärille. Kerroin raskaudesta myös miehelle, ja hänen kantansa oli melko selvästi keskeytyksen puolella. Hänen mukaansa me olemme jo lapsemme tehneet ja nyt vosimme keskittyä aikuiseen elämään. Tätä mieltä olin aluksi itsekin, mutta...

Nyt olen miettinyt asiaa, ja olen tullut siihen tulokseen, että olisiko tämä niin kovin paha asia, synnyttää vielä yksi lapsi? Kyllä kai ihmiset tekevät hankalammassakin tilanteessa lapsia, miksi en minä? Tämä olisi taatusti viimeinen mahdollisuus minulle saada kokea vauva-aika...Toisaalta taas vaakakupissa painaa vapaus matkustaa, mennä ja tulla. Samoin oman uran kannalta tämä olisi lähes katastrofi...

Vauvan terveys myös huolettaa, olen jo 40-vuotias. Koska en ole ollut tietoinen raskaudesta, olen käyttänyt jonkun verran alkoholia. (pikkujoulut, joulu, uusivuosi...) Samoin olen syönyt särkylääkkettä ja muutaman kerran ottanut nesteenpoistolääkkeen. Miten minipilleritkin vaikuttavat sikiöön? Onko tässä vaiheessa liian myöhäistä mennä edes sikiöseulontoihin?

Minulla on käytännössä nyt kaksi päivää aikaa tehdä päätös asiasta...Tilanne on todella hankala...En ole edes esitellyt lapsilleni tai ystävilleni miestä ja nyt olen sitten raskaana...Tietenkin lapsellinen ajatus, mutta tämä tilanne on nolo, ei aikuiselle ihmiselle voi käydä näin?!? Mitä itse tekisitte tilanteessani? Niin ja voitte unohtaa haukut ja moralisoinnin, nillä ei nyt vain ole minulle mitään vaikutusta. Haluaisin vain kuulla asiallisia kommentteja tilanteestani.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama tarina on ollut täällä aiemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä nyt ei ole edes mikään kummoinen tarina, vaan minun omaa elämääni koskeva tapahtuma, johon haluaisin anonyyminä kommentteja. "Mukava" Kuulla, että joku muu on ollut joskus samanlaisessa tilanteessa.

ap

Vierailija
4/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tulossa yllätys vauva. Olen 41v ja uutinen tuli täydellisenä shokkina syyskuussa. Ensin toivoin että menisi kesken itsestään, aborttiin en pystyisi. Vähän aikaa kun sulattelin asiaa niin vauva rupesi tuntumaan tosi hyvältä ajatukselta. Nyt koko perhe odottaa onnellisena vauvan tuloa huhtikuussa.

Sinun tilanne ei ole kadehtiva, miten ihmeessä voi tehdä näin isoa päätöstä parissa päivässä?

Vierailija
5/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet 41, harrastanut seksiä ja raskaus tulee yllätyksenä?

Vierailija
6/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on jotenkin vaurioitunut, se näkynee tutkimuksissa. Olet ikäsi puolesta riskisynnyttäjä ja raskaus on muutenkin "riski", joten kaikki tutkimukset tehdään. Jos jotain on pahasti vialla, voi keskeytyksen valita vielä myöhemminkin (tai ottaa vastaan se, mitä annetaan).

Onhan tuo järkytys. Mutta kaikki tuppaa järjestymään.

Vierailija
7/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaus on minulle täydellinen yllätys, koska olen huolehtinut ehkäisystä. Mikään ehkäisy ei tosin ole 100%varma, kuten nyt olen sen saanut huomata. Yhtälailla yllättyisin, jos vaikka voittaisin lotossa. Ymmärrätkö?

ap

Vierailija
8/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin vastaavassa tilanteessa abortin. Nauttisin elämästä lasteni ja uuden miesystävän kanssa. Vauva-arki = nounou!

Vierailija
9/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuppaisin ajattelemaan, että näin on tarkoitettu :)

Vierailija
10/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vauva on jotenkin vaurioitunut, se näkynee tutkimuksissa. Olet ikäsi puolesta riskisynnyttäjä ja raskaus on muutenkin "riski", joten kaikki tutkimukset tehdään. Jos jotain on pahasti vialla, voi keskeytyksen valita vielä myöhemminkin (tai ottaa vastaan se, mitä annetaan).

Onhan tuo järkytys. Mutta kaikki tuppaa järjestymään.

Miten kuvittelet vaurioiden näkyvän?

Vierailija
11/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Jos päädyn lapsen pitämään, niin missä vaiheessa asia pitää kertoa työnantajalle? Jännittää myös, miten teini-ikäiset lapset suhtautuvat raskausuutiseen...

ap

Vierailija
12/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä nyt ei ole edes mikään kummoinen tarina, vaan minun omaa elämääni koskeva tapahtuma, johon haluaisin anonyyminä kommentteja. "Mukava" Kuulla, että joku muu on ollut joskus samanlaisessa tilanteessa.

ap

Jopa nesteenpoistolääkkeet ja hyvä koulutus ja työpaikka. Kaikki samaa.

Vierailija
13/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha paikka mutta itse tekisin abortin koska en haluaisi aloittaa vauva- ja pikkulapsirumbaa enää uudestaan vaikka se olikin ihanaa aikaa. 

Nuo viikot vaan olisi vähän liikaa...voisin tehdä abortin vain rv 9-10 asti jos ehkäisy pettäisi.

Kieltämättä kamala päätös noin äkkiä tehtäväksi.

Vierailija
14/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin abortin. En missään tapauksessa halua enään lasta.

Vierailija
15/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jopa nesteenpoistolääkkeet ja hyvä koulutus ja työpaikka. Kaikki samaa.

Päättelemmekö tästä sitten, että kaikki 40v hyvässä työpaikassa olevat napsivat silloin tällöin nesteenpoistolääkkeitä?

Vierailija
16/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ihmettele, jos mies lähtee kälppimään.

Vierailija
17/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena onnittelen. Olen 41 ja Iltatähteä ollaan monta vuotta yritetty. Toivottavasti ymmärrät millaisen lahjan ja aarteen olet saamassa.

Vierailija
18/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mä en ymmärtä kuinka raskaus voi olla yllätys. Kun aivan kaikki tietävät, että edes sterilisointi ei ole 100% varma. Raskauteen aletaan valmistautua siinä vaiheessa, kun harrastetaan seksiä.

Vierailija
19/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään sanoisin, että jos mies ei halua lasta, eikä mieli muutu, niin olet lapsen kanssa yksin. Mieti asiaa tämän skenaarion kautta ja jos silti haluat vauvan pitää, niin varmasti pärjäät. Vauvan ja pienen lapsenkin kanssa voi matkustaa eli älä ainakaan sitä murehdi.

Vierailija
20/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, että aborttia katuisit kovasti. Miettisit minkänäköinen ja millainen luonne sinun ja sielunkumppanisi lapsi olisi ollut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan