Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysraskaus

Vierailija
06.01.2016 |

Olen 40-vuotias nainen ja sain eilen tietää olevani raskaana. Olen syönyt minipillereitä syksystä lähtien ja eilen menin muilla asioilla gynekologille, jossa selvisi, että olen raskaana, viikkoja 11+1. Mikäli haluan raskaudenkeskeytyksen, se olisi tehtävä käytännössä heti, viimeistään ensi viikolla. Lääkäri antoi minulle uuden ajan perjantaiksi, jolloin saan lähetteen keskeytykseen, siihen asti lääkäri pyysi harkitsemaan asiaa.

Minulla on ennestään 2 lasta, 19 ja 14-vuotiaat. Erosin lasteni isästä neljä vuotta sitten, jonka jälkeen olen ollut enemmän ja vähemmän sinkkuna. Syksyllä tapasin unelmieni miehen, meillä synkkaa hyvin ja olemme tapailleet, mutta ns. parisuhdetta meillä ei ole, elämme molemmat omaa arkeamme tahoillamme. Itse olen korviani myöten rakastunut tähän "sielunkummpaniini" ja olisin ollut jo pitkään valmis viemään suhteemme seuraavalle tasolle, mutta mies arastelee ja haluaa katsella rauhassa miten suhde etenee.

Taloudellinen tilanteeni on kohtuullisen hyvä, olen vakituisessa työssä teknologiateollisuudessa asiantuntijatehtävissä. Asun melkein maksetussa omistusasunnossa nuoremman lapseni kanssa. Elämä on ollut mukavan vakaata ja pikkulapsiarki on taaksejäänyttä elämää, matkustelemme ja harrastamme mitä haluamme ja vietämme kaikenkaikkiaan melko mukavaa elämää.

Eilinen raskausuutinen oli minulle täydellinen shokki...Olen valvonut koko yön ja itkeskellyt. Ensimmäinen ajatukseni oli, että tarvitsen keskeytyksen, ja tämän sanoin myös lääkärille. Kerroin raskaudesta myös miehelle, ja hänen kantansa oli melko selvästi keskeytyksen puolella. Hänen mukaansa me olemme jo lapsemme tehneet ja nyt vosimme keskittyä aikuiseen elämään. Tätä mieltä olin aluksi itsekin, mutta...

Nyt olen miettinyt asiaa, ja olen tullut siihen tulokseen, että olisiko tämä niin kovin paha asia, synnyttää vielä yksi lapsi? Kyllä kai ihmiset tekevät hankalammassakin tilanteessa lapsia, miksi en minä? Tämä olisi taatusti viimeinen mahdollisuus minulle saada kokea vauva-aika...Toisaalta taas vaakakupissa painaa vapaus matkustaa, mennä ja tulla. Samoin oman uran kannalta tämä olisi lähes katastrofi...

Vauvan terveys myös huolettaa, olen jo 40-vuotias. Koska en ole ollut tietoinen raskaudesta, olen käyttänyt jonkun verran alkoholia. (pikkujoulut, joulu, uusivuosi...) Samoin olen syönyt särkylääkkettä ja muutaman kerran ottanut nesteenpoistolääkkeen. Miten minipilleritkin vaikuttavat sikiöön? Onko tässä vaiheessa liian myöhäistä mennä edes sikiöseulontoihin?

Minulla on käytännössä nyt kaksi päivää aikaa tehdä päätös asiasta...Tilanne on todella hankala...En ole edes esitellyt lapsilleni tai ystävilleni miestä ja nyt olen sitten raskaana...Tietenkin lapsellinen ajatus, mutta tämä tilanne on nolo, ei aikuiselle ihmiselle voi käydä näin?!? Mitä itse tekisitte tilanteessani? Niin ja voitte unohtaa haukut ja moralisoinnin, nillä ei nyt vain ole minulle mitään vaikutusta. Haluaisin vain kuulla asiallisia kommentteja tilanteestani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on valinnut sinut ja sielunkumppanisi.... Sä teet päätöksen saako hän tulla elämäänne.

Vierailija
22/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on valinnut sinut ja sielunkumppanisi.... Sä teet päätöksen saako hän tulla elämäänne.

Siittiöt ja munasolut eivät valitse yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt reilu 1v. lapsi ja lähtötilanne hyvin samantapainen kuin sinulla. Lapseni ovat tosin hieman nuorempia, kuin APn. Alkuraskaus oli minulle henkisesti hyvin raskas, koska olin niin epävarma päätösestäni. Nyt olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Työkuviot minulla menee vielä uusiksi, mutta näen tämänkin kyllä jo ihan positiivisena asiana.

Tsemppiä ja iso halaus! Osaat varmasti tehdä perheellesi oikean ratkaisun, mikä se sitten ikinä onkaan<3

Vierailija
24/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaaavassa tilanteessa ehdottomasti pitäisin lapsen.

Vierailija
25/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mä en ymmärtä kuinka raskaus voi olla yllätys. Kun aivan kaikki tietävät, että edes sterilisointi ei ole 100% varma. Raskauteen aletaan valmistautua siinä vaiheessa, kun harrastetaan seksiä.

Pysy vaan jatkossakin neljän seinän sisällä ja voit ihan jättää netinkin käyttämättä. Sieltä voi tulla vaikka vaikutteita.

Vierailija
26/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: Mitä ikinä päätätkään, elämä kantaa. Kaksi erilaista elämää tarjolla, molemmat yhtä hyviä, kunhan teet päätöksen ja elät sitten sen mukaan, etkä haikaile sen toisen vaihtoehdon perään enää. Onnea matkaan!

Vierailija
27/29 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkärit vakuuttivat, ettei minipillereistä ole voinut olla haittaa vauvalle (oma raskaus selvisi rv 22, siihen asti olin niitä syönyt). Ehdit vielä myös nt-ultraan ja rakenneultraan.

Tsemppiä päätöksentekoon!

Vierailija
28/29 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkärit vakuuttivat, ettei minipillereistä ole voinut olla haittaa vauvalle (oma raskaus selvisi rv 22, siihen asti olin niitä syönyt). Ehdit vielä myös nt-ultraan ja rakenneultraan.

Tsemppiä päätöksentekoon!

Itseasiassa uusin tieto on, että pillereistä (mini+yhdistelmä) ei ole sikiölle haittaa.Siitä oli juttu joko eilen tai tänään aamulla.

Vierailija
29/29 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia. Mihinköhän tulokseen ap on päätynyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi