Opettaja SOITTI että 14 vuotiaani oli oksentanut oksennuksen, jossa oli verta, koulun käytävälle
Päivystysavusta sanottiin, että pitää vain tarkkailla nuoren vointia. Hoitaja epäili että joku pintaverisuoni on katkennut ja aiheuttanut verenvuodon. En ole itse koskaan nähnyt veristä oksennusta vaikka monta oksennusta olen nähnyt. Oletteko te? Rauhoitelkaa mua.
Kommentit (26)
Sitä se nykyinen julkinen terveydenhuolto on. Edes alaikäiset eivät saa kunnon hoitoa. Ei tietenkään ole normaalia oksentaa verta ja aikamoista heittää vain arvauksena, että jokin pintaverisuoni se vain oli. Onko lapsellasi pahoinvointia tai vatsakipua? Jos mikä tahansa oire jatkuu liittyen tuohon oksentamiseen, niin en todellakaan jättäisi asian tutkimista siihen.
En ole minäkään. Mutta jos se on jotain vakavampi, se varmasti tulee ilmi ja näkyy pian yleisvoinnissa. Suomessa on myös todella hyvää hoitoa, kun lääkäriin vaan pääsee. Eli jos se olisikin jotain, asiat voivat silti mennä hyvin ja kaikenlaista hoitokeinoa on. Jos vointi heikkenee tai mietityttää, niin soita uudelleen tai lähde päivystykseen. Tosi luonnollinen reaktio huolestua, toivottavasti on vaaratonta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä oli oksentanut?
Eiköhän nuo sekopäänuoret vedä nykyään kaikkea sekaisin - viinaa, lääkkeitä, huumeita jne.
Mä en luottaisi jonkun hoitajan sanomisiin. Menisin lääkäriin. Tämä on niin surkeaa Suomessa. Aina toi ikuinen seuraa tilannetta. Kas kun ei buranaa tarjota. Jos huolestuttaa, käykää lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä muistuu mieleen kun lapsuudessa vietin usein kesiä enoni luona Etelä-Savossa hänen maatilallaan. Sain auttaa tilan töissä, lypsää lehmiä, ajaa traktoria ja tehdä heinätöitä. Nukuin talon vinttikamarissa pienessä huoneessa jossa oli vanha hetekamallinen sänky. Iltaisin eno usein käytti minua siellä seksuaalisesti hyväksi, muistan vieläkin portaiden narinan kun hän nousi niitä puuskuttaen ylös ja jaloviinan hajun hänen hengityksessään. Aamuisin peräaukkoni vuoti usein verta.
Kirjoita nämä haaveesi tuonne seksipalstalle
Oliko syönyt jotain punaista esim puolukkahilloa ruokailussa? Rajussa oksennuksessa voi kyllä limakalvot vuotaa. Oksennus voi tulla myös, jos nenänielussa on verenvuoto ja valuu ruokatorveen. Nenäverenvuodot ovat yleisiä. Yksi tuollainen oksennus ei tarkoita siis mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en luottaisi jonkun hoitajan sanomisiin. Menisin lääkäriin. Tämä on niin surkeaa Suomessa. Aina toi ikuinen seuraa tilannetta. Kas kun ei buranaa tarjota. Jos huolestuttaa, käykää lääkärissä.
Huolestuttaa ja paljon. Jos tuo olis yleistä että oksennuksessa on verta olisin kai nähnyt sellaisen ennenkin. Ja vielä kun opettajakin sanoi että on selvästi verta oksennuksessa. Mennään lääkäriin.
(Enkä tietenkään ole niin tyhmä että palstan perusteella teen ratkaisuni, olisin vienyt muutenkin etenkin kun yökkiminen ilman oksentamista on jatkunut mutta olisin toivonut saavani täältä lohduttavia viestejä että muillakin on ollut...)
Olen nähnyt ihmisiä, jotka oksentavat verta, he kaikki ovat olleet kovia viinamäenmiehiä. Osa jo kuollut.
Oli mun lapsella joskus verta oksennuksessa kun oksensi niin rajusti, jotain varmaan meni vähän rikki matkalla
Minä en olisi vastannut puheluun jos outo numero soittaa. Jos on oikeeta asiaa, laittaa txtarin.
T av mamma
Vierailija kirjoitti:
Liikuntatunnin jälkeen tullut huono olo. Ei sen kyllä enää näin kolmen tunnin jälkeen pitäisi siitä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntatunnin jälkeen tullut huono olo. Ei sen kyllä enää näin kolmen tunnin jälkeen pitäisi siitä olla.
Astma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatsatauti
OLEN