Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnan vuokra-asunnossa 17 astetta lämmintä

Vierailija
05.01.2016 |

Lattiat ovat jääkylmät ja ulko-oven kahva jäässä. Mulla on villamekko ja paksu villatakki, paksut legginsit, villasukat ja huopatossut.

Yöksi pitää laittaa kanssa kunnon flanellipyjama, muuten mun kaksi peittoa eivät riitä.

Tää on päätyasunto ja olen alkanut epäilemään, että tosta päätyseinästä on unohdettu eristeet. Prkl.

Mitään ei viitti tehdä, kun pitäisi nousta sohvalta lämpöisen viltin alta. >:[

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistelen vähemmän lämmöllä sitä aikaa, kun asuin KASilla vuokralla. Oli kylmää, voi piru että oli kylmää. Ikkunoiden vieressä oli 15 astetta lämmintä ja seinä hohkasi kylmää koko huoneeseen. Ikkunat oli uudehkot ja silti niistä veti. Kylppärissä piti periaatteessa olla lattialämmitys mutta ei sitten ollutkaan, sekin oli aina kostea ja kylmä. Ja homeessahan se kämppä oli sitten mut se oli jo toinen juttu se.

"Eristin" ikkunat ihan itse niin että vedin teipillä kaikki karmien välit kiinni. Suljin ilmanottoaukot ikkunoiden yläpuolelta. Kun ilma ei vaihdu niin tietenkään veto ei tunnu niin kovin mut kylmä oli silti.

Tehtiin naapureiden kanssa useita valituksia, ja nykyään kuulemma siellä on lämpimämpi, asensivat jotain sensoreita jonnekin. 

Vierailija
22/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kunnallisissa vuokrataloissa asunnon lämpö mitataan isoimman huoneen keskeltä n. 2 metrin korkeudelta. Sieltä saadaan se 21 yleensä.

Mutta ei lämmitä kun lattiat on jääkylmät ja ovista sekä ikkunoista vetää viimeistä päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla saunaa? Jos on, niin sauna päälle ja kylppärin ovi apposen auki heität löylyä :) Tai sitten ihan vaan laitat kuuman suihkun valumaan vaikka tunniksi. Näin teen itse joskus. Luonto kiittää, tiedetään.

Vierailija
24/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15.6 astetta sanoo lämpömittari :D sähkölämmitys ja voisin laittaa lämmitystä kovemmalle, mutta helposti tässä pärjää. Viimesin sähkölasku 150e niin ei kiitos senkään vuoksi nosteta lämmitystä.

Vierailija
25/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo sulle riittää! Älä ole ahne! Jätä lämpöä muillekin!

Vierailija
26/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 18 astetta sisällä ja ei täällä kyllä tarvitse valtaisaan määrää kangasta upottautua. Juuri tulin suihkusta ja olen pelkkä kylpytakki päällä. Tottumiskysymys. Joku yli 20 astetta on minun mielestäni jo liian kuuma. Ei pysty vaatteet päällä sisällä olemaan.

Kannattaa varmaan ryhtyä sinunkin harrastamaan liikkumista, niin vähän aineenvaihduntasi kiihtyy.

Jos on läskiä lämmittämässä niin eihän sitä palele.

Vierailija
27/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa että onko talossa kuivaushuonetta? Jos ihan lyö hampaat loukkua niin kuivuri päälle kuivaushuoneessa, odottelet että siellä on mukavan lämmintä, sitten jakkara kainaloon ja kuivaushuoneeseen lukemaan lehtiä. Koska sieltähän loppuu muuten happi niin muista pitää ovi auki. 

Vierailija
28/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla saunaa? Jos on, niin sauna päälle ja kylppärin ovi apposen auki heität löylyä :) Tai sitten ihan vaan laitat kuuman suihkun valumaan vaikka tunniksi. Näin teen itse joskus. Luonto kiittää, tiedetään.

Uunillakin voi vähän lämmittää kämppää.

Vierailija
29/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mä maksan sähköstä ja vedestä kulutuksen mukaan! :D

Ap

Vierailija
30/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan totuttu alhaiseen sisälämpötilaan. Iltaisin lämmin neule ja torkkupeitto päällä sohvalla istuessa. Vaatetta vaan päälle ja kuppi lämmintä juomaa käteen. Unikin maistuu hyvin lämpimän peiton alla viileässä huoneessa.

Minä en puolestaan ymmärrä niitä jotka lämmittävät kämpän +23 asteeseen ja kulkevat t-paita päällä ja ilman housuja talvisin.

Vierailija
31/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mä maksan sähköstä ja vedestä kulutuksen mukaan! :D

Ap

No saunanlämmittäminen maksaa ehkä euron per kerta.

Vierailija
32/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmität uunin ja luukku auki. Kynttilöistäkin tulee lämpöä.

Vierailija
33/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? "Jalat niin jäässä etten pysty kävelemään"?? Okei.. just katoin ni ikkunan vieressä mittari näyttää sisälämpötilaksi 16,7. Mulla on verkkarit, villasukat ja hihaton toppi :D

Jotain on nyt pielessä jos joudut oikeasti nukkumaan yöpuvussa kahden peiton alla. Mulla on vaan yksi peitto ja nukun pelkissä pikkuhousuissa. Eikös se jossain todettukin että makkarissa olis hyvä olla viileää, niin uni tulee paremmin?

17 astetta ja noin jäässä.. ettet nyt liiottelis hieman?

Vierailija
34/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuessani alivuokralaisena vanhassa omakotitalossa vuokraemäntäni oli unohtanut tilata lämmitysöljyä talveksi. Öljyhän sitten loppui tammikuussa kovana pakkaskautena. Siinä sitä sitten lämmitettiin isoa taloa viikonlopun yli uunilla, takalla ja sähkökiukaalla. Lämmintä vettäkään ei tullut, joten pesuvesi lämmitettiin isossa kattilassa hellalla.

Vierailija
35/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 15.6 astetta sanoo lämpömittari :D sähkölämmitys ja voisin laittaa lämmitystä kovemmalle, mutta helposti tässä pärjää. Viimesin sähkölasku 150e niin ei kiitos senkään vuoksi nosteta lämmitystä.

Mahtaa tuollaisissa lämpötiloissa jo kosteusvauriot ja homeet muhia. Varmaan keuhkot tykkää sellaisesta sisäilmasta.

Vierailija
36/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan totuttu alhaiseen sisälämpötilaan. Iltaisin lämmin neule ja torkkupeitto päällä sohvalla istuessa. Vaatetta vaan päälle ja kuppi lämmintä juomaa käteen. Unikin maistuu hyvin lämpimän peiton alla viileässä huoneessa.

Minä en puolestaan ymmärrä niitä jotka lämmittävät kämpän +23 asteeseen ja kulkevat t-paita päällä ja ilman housuja talvisin.

Ja miksei omassa kotonaan saisi kulkea kevyessä vaatetuksessa? Minusta olo tuntuu kankealta, jos on liikaa vaatetta päällä. Tosin en minä tarvitse +23 astetta kevyeen vaatetukseen.

Vierailija
37/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan yksi peitto ja nukun pelkissä pikkuhousuissa.

Kerro lisää

Vierailija
38/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaan yksi peitto ja nukun pelkissä pikkuhousuissa.

Kerro lisää

Noh, tämä saattaa nyt olla hieman rohkeaa, mutta.. ennen nukkumaan menoa pesen hampaat *punastus*

Vierailija
39/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei omassa kotonaan saisi kulkea kevyessä vaatetuksessa? Minusta olo tuntuu kankealta, jos on liikaa vaatetta päällä. Tosin en minä tarvitse +23 astetta kevyeen vaatetukseen.

No saa kulkea miten haluaa mutta sitten ei tarvitse valittaa kylmästä. Lämpimien vaatteiden ei tarvitse olla kankeita. Itselläni on tällä hetkellä ihanan pehmeät paksut legginsit ja kevyt mutta lämmin neule.

Ja ylenpalttinen lämmittäminen on mielestäni todella ajattelematonta. No kukin tyylillään, mutta itse mieluiten säästän muutaman satasen sähkölaskussa ja puen vaatetta päälle.

Vierailija
40/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokralaisenkin jonkinlainen vastine rahoilleen kuuluu saada. Onko huoneiston omistaja ajatellut miten kalliiksi hometalon korjaus tulee, no tietysti jos ei enää pystykkään korjaamaan ja täytyy viimeiseen asti rahastaa.