Onko joka toinen pari eronnut/eroamassa omassa piirissäsi?
Eli pitääkö tilastot osaltasi paikkansa? Meillä alkanut vastikään tämä erorumba ystävä- ja kaveripiirissä.
Kommentit (19)
Ei ole, olemme keski-ikäisiä ja suurin osa tuttavistamme on ollut naimissa 15-25 v. Meillä on melko laaja tuttavapiiri ja vain kolme paria on eronnut, kahdessa näistä pariskunnalla oli suuri ikäero.
Ei, jotkuthan eroavat useita kertoja, eli erot kasautuvat samoille ihmisille.
itse olen miehen kanssa mennyt yhteen 18- vuotiaana ja lapsen saimme kun olin hiukan alle 20
Voi kyllä meidän suhdetta sillon voivoteltiin, haukuttiin elämäntilanne ja varallisuus
Nyt nää kolmekymppiset on pilanneet lapsen ja ne jotka ei ole eronneet valittavat rahatilannetta ja sitä kun ei pysty oleen lapsen kans kotona..
Itse porskuttamme työelämässä eteenpäin, olemme onnellisia arkeemme ja nyt päätimme mennä naimisiin, vaikka se on joidenkin mielestä turhaa ja hölmöä kun ollaan oltu yhdessä niin kauan ja lapsiakin on jo!!
ei kun se oli muutama vuos sitten, kun alettiin lähestyä neljääkymmentä. Sit tuli se vaihe kun koko ajan piti tutustua uusiin ihmisiin kun kaverit lähti toiselle kierrokselle. Nyt on vakiintuneet uusperhekuviot. Paitsi me jumit joilla 20-vuotishääpäivä.
Olen 46-vuotias ja juuri eroamassa. Hassua, että kaksi hyvää ystävääni ovat myös eronneet saman vuoden sisällä. Mulla ei kovin montaa ystävää ole, joten siksi outoa.
Kaikilla muilla näiden kaikkien erojen osapuolilla on jo uudet kumppanit, mulla ei. Se tuntuu kurjalta, mutta exää en kaipaa! ☺
Ei. Tuttavapiirissämme on eronnut yksi aviopari ja yksi avopari, ja näistäkin on jo todella monta vuotta. Olen 45. Toisenlaiset olisivat nyt kuviot, jos olisin aikanaan jäänyt entisen seurustelukumppanini kelkkaan; semmoiseen teekkarilassukoiden arvomaailmaan ei oikeaa elämää mahdu.
Vain 1 pari kaveripiirissämme on eronnut. Mutta aletaan vähitellen olla sitä ikäluokkaa jossa eroja eniten tapahtuu. Kysypä samaa 3 vuoden päästä, niin veikkaan että 30% kavereistamme on eronnut...
Olen 26, ja monet vasta tässä vaiheessa menevät naimisiin tai ovat olleet korkeintaan muutaman vuoden. Vasta yksi ystävä on ehtinyt erota, mutta veikkaan tilanteen olevan toinen 20 vuoden päästä.
Ei. Mun sisko on eronnut ja mennyt uusiin naimisiin. Toinen sisko ei ole tainnut koskaan edes seurustella, veli on toista kertaa avoliitossa, minä olen elämäni aikana ollut tasan kahden miehen kanssa, nuoruuden avomiehestä erosin ja nykyisen aviomieheni kanssa olen kunnes kuolema erottaa. Kavereista ei juuri kukaan ole eronnut avioliitosta, joitain nuoruuden avoliitoja on kariutunut. Äidilläni on 9 sisarusta, heistä kukaan ei ole eronnut, kaikki ovat olleet naimisissa kymmeniä vuosia, äitini erosi nuorena koska hänet painostettiin juopon kanssa naimisiin. Nykyisen miehensä kanssa ollut naimisissa kohta 40 vuotta.
Ei, olen 33. Kolme paria eronnut 2 viime vuoden aikana, mutta nämä ovat niitä, joille erot kasaantuvat aina muutaman vuoden välein.
Ei nyt ihan noin moni. Mutta ne, jotka eronneet, niin pikkulapsivaiheessa ja kuvio mennyt niin, että mies lähtenyt uuden rakkauden perään.
Olemme nelikymppisiä. N 5 v sitten tuttavapiirissä tapahtui useita eroja, äkkiseltään laskettuna 9. Samoin työpaikallani useampi päätynyt eroon viime vuosina. Me jatkamme 15 v kestänyttä avoliittoa.
Aika lailla puolet ystäväpiiristä on nyt eroamassa, ehkä vähän ketjureaktiona. Kun yksi uskaltaa tehdä päätöksen niin kuhnailijat seuraavat perässä. Moni näistä pareista on alusta asti ollut jotenkin ihan väärältä pohjalta yhdessä, joten tämä oli vain ajan kysymys.
Minun tuttavapiiri kai edustaa sitten sitä toista ääripäätä. Näin äkkiseltään ajateltuna tulee itseni lisäksi mieleen vain kaksi muuta paria, jonka avo- tai avioliitto ei ole päättynyt eroon.
Toinen ääripää täällä. Meidän kavereista ei löydy ketään avioliitosta eronneita. Olemme nelikymppisiä, menimme ekoina naimisiin kaveripiirissä, mutta muutkin ovat naimisiin menneet, avopareja ei juuri tunneta. Töissä taas on hirveästi sinkkuja, mutta en sieltäkään tunne montaa eronnutta.
Miehen sisko kuitenkin on eronnut, niinkuin miehen suvusta lähes kaikki (jo aikoja sitten).
Olin myös opiskeluajan vuosikurssin tapaamisessa syksyllä ja 90% parisuhteessa olevista oli ekassa avioliitossaan sen opiskeluaikana tavatun puolison kanssa. Joukosta löytyi tosin mm. leski.
Tuo tilasto tuntuu hassulta, että puolet eroavat. Lasteni luokilla on lähes pelkästään ydinperhevanhempia.
Ei.