Kunnan vuokra-asunnossa 17 astetta lämmintä
Lattiat ovat jääkylmät ja ulko-oven kahva jäässä. Mulla on villamekko ja paksu villatakki, paksut legginsit, villasukat ja huopatossut.
Yöksi pitää laittaa kanssa kunnon flanellipyjama, muuten mun kaksi peittoa eivät riitä.
Tää on päätyasunto ja olen alkanut epäilemään, että tosta päätyseinästä on unohdettu eristeet. Prkl.
Mitään ei viitti tehdä, kun pitäisi nousta sohvalta lämpöisen viltin alta. >:[
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan totuttu alhaiseen sisälämpötilaan. Iltaisin lämmin neule ja torkkupeitto päällä sohvalla istuessa. Vaatetta vaan päälle ja kuppi lämmintä juomaa käteen. Unikin maistuu hyvin lämpimän peiton alla viileässä huoneessa.
Minä en puolestaan ymmärrä niitä jotka lämmittävät kämpän +23 asteeseen ja kulkevat t-paita päällä ja ilman housuja talvisin.Ja miksei omassa kotonaan saisi kulkea kevyessä vaatetuksessa? Minusta olo tuntuu kankealta, jos on liikaa vaatetta päällä. Tosin en minä tarvitse +23 astetta kevyeen vaatetukseen.
No saa kulkea miten haluaa mutta sitten ei tarvitse valittaa kylmästä. Lämpimien vaatteiden ei tarvitse olla kankeita. Itselläni on tällä hetkellä ihanan pehmeät paksut legginsit ja kevyt mutta lämmin neule.
Ja ylenpalttinen lämmittäminen on mielestäni todella ajattelematonta. No kukin tyylillään, mutta itse mieluiten säästän muutaman satasen sähkölaskussa ja puen vaatetta päälle.
No kun tarpeeksi vaatekerroksia laittaa vaateita päälle, niin puu-ukkomainen olo siinä väkisin alkaa tulla, vaikka vaatteet eivät muuten kankeita olisikaan.
Hrrr. Meillä on puulämmitteinen melkein satavuotias omakotitalo ja sisälämpötila on tällä hetkellä alakerrassa 20 astetta. Muovimattolattiat ovat aika kylmät. Mies tarkenee t-paitasillaan koivet paljaana, siinä missä minulla on ylläni paksut sukkahousut, monet kerrokset neuleita, keeppi, kaulahuivi, säärystimet ja kahdet villasukat (kyllä, näytän torimuijalta) ja silti ihoni on kylmä ja saan vilunväristyksiä. Inhottavaa palella aina vaan.