Junon eväät
Aika uhkarohkeaa Junolta esitellä kisakatsomo eväitään instassa, vesipiippu ja kasa ruohoa. Luulisi, että kotietsinä tulee. Myös IL huomannut nämä eväät.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
No, minä urpo olen tuntenut kaikenlaisia päihteidenkäyttäjiä, sellaisia joilla käyttö on sikäli vähäistä ettei vaikuta elämään ja sellaisia, joilla se vaikuttaa ja tuo päihde alkaa määrätä elämää, sitä palvotaan ja päihde on kuin uskonto. Ennen pitkää nuo yleensä alkaa siitä kärsimään tavalla tai toisella, koska mikään luonnonmyrkky ei tee psyykeelle hyvää. Eikö se Juno julkaissut jotain kuvaa... yleensä normaalit ihmiset ei hehkuta päihteidenkäyttöään.
Minä en ole tuntenut oikeastaan ketään en edes sinua Urpoa joksi olen sinut nimenyt koska voin tehdä niin.
Minä en myöskään tunne yhtään normaalia ihmistä joten en voi sanoa että Juno ei ole normaali (tarkoittaako normaali parempaa ihmistä?), koska en myöskään tunne Junoa. Ainoastaan tämä kuvan aiheuttama paskamyrsky kiinnostaa minua. Ihmettelen vain että miksi jonkun ihmisen päivitys närkästyttää muiden elämää. Antaa ihmisten elää omaa elämäänsä, jos Juno kaipaa apua niin hän hakee sitä. Ei sinne tarvita poliisia tarjoamaan omituisia apuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen kokoisen herneen vedit mun viestistä. Onko sulla joku ongelma?
Ihmeellisiä ongelmia sinä luot jostain Junon kuvasta. On kuva ja sinä ja sinä ongelmoiduit siitä. Sitten joku muu ongelmoituu sinun ongelmista jotka lopulta juontavat sinun asenteeseen kannabista kohtaan.
Teikäläisten asenne on ongelmallista ympäristölle.
Kannabiksen suurimmat ongelmat ovat tietämättömien ihmisten mielikuvat kasvista ja lääkkeestä. Heillä on myös omituinen tahto kontrolloida muiden valintoja ja tekoja. Kieltolaki aiheuttaa puhtaasti suurimmat ongelmat kannabiksen käyttäjälle.
Siksi kieltolaista pitäisi luopua heti.
Vierailija kirjoitti:
No, minä urpo olen tuntenut kaikenlaisia päihteidenkäyttäjiä, sellaisia joilla käyttö on sikäli vähäistä ettei vaikuta elämään ja sellaisia, joilla se vaikuttaa ja tuo päihde alkaa määrätä elämää, sitä palvotaan ja päihde on kuin uskonto. Ennen pitkää nuo yleensä alkaa siitä kärsimään tavalla tai toisella, koska mikään luonnonmyrkky ei tee psyykeelle hyvää. Eikö se Juno julkaissut jotain kuvaa... yleensä normaalit ihmiset ei hehkuta päihteidenkäyttöään.
Normaalit ihmiset eivät usko jumaliin tai mielikuvitushenkilöihin tai mututietoon. Normaalit ihmiset hakevat oikeaa tieteellistä tietoa. Normaalit terveet ihmiset eivät myöskään hakeudu vieroitushoitoon sillä he ovat terveitä ja usein töissä vieroitushoitolassa. Vieroitushoidossa annetaan apua ei normaalissa tilassa oleville heidän omasta tahdosta, ei pakosta.
Huono ihminen kirjoitti:
Normaalit ihmiset eivät usko jumaliin tai mielikuvitushenkilöihin tai mututietoon. Normaalit ihmiset hakevat oikeaa tieteellistä tietoa. Normaalit terveet ihmiset eivät myöskään hakeudu vieroitushoitoon sillä he ovat terveitä ja usein töissä vieroitushoitolassa. Vieroitushoidossa annetaan apua ei normaalissa tilassa oleville heidän omasta tahdosta, ei pakosta.
Älä sinä kuule tule minulle sanomaan ettei Jeesuksen oma ole normaali. Kaikki muut ovat kadotukseen menossa. Häpeäisit kun tuollaisia päästlet! Kunnon aikaan Jumalanpilkasta tuli tuomio ja narkomaanitkin saivat linnaa. Mihin tämä maailma on menossa. Helvetti on maanpäällä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Janna ei välitä maineestaan. Entäpä sitten, kun lapsia alkavat väsäämään?
Joskus aikoinaan homoseksuaalien piti pitää kulissiliittoja yllä teikäläisten takia koska voisi mennä maine. Koska ei muut hyväksy erilaisuutta.
Ehkä ne eivät vain välitä muiden mielipiteistä. Ei niinkään maineesta ole kyse. Eikä räppäri varmaankaan hae tangokuninkaan mainetta?
Tulevaisuudessa kannabiksen käyttö ei leimaa tai anna mitään erikoisempaa mainetta mistään.
Kyllä huomaa näistä puolustuspuheenvuoroista, että pössyttely pehmentää aivoja. Sen verran himmeetä tekstiä tulee.
Tämä kannabiksen kauhistelu on kyllä huvittavaa, ja johtuu kyllä ihan täysin propagandasta jolla se rinnastetaan oikeesti vahingollisiin huumeisiin. Satunnaisella, maltillisella käytöllä on kiistattomasti todistettu olevan vain positiivisia vaikutuksia - tosin, joillekin harvoille on psykoosin riski, mutta se liittyy lähes kaikkiin päihteisiin ja on todella harvinaista. Helsingissä nykyisin keskustassa varsinkin viikonloppuisin haistaa kannabiksen todella usein esim. Espan puistossa, ihan ihmisjoukkojen seassa poltetaan. Tuttavistani (23-30 v) suurin osa käyttää silloin tällöin, ammatit vaihtelevat sijoittamisesta personal trainingiin, markkinointiin ja talousjohtoon, eli ei tämä nyt mikään hippien juttu enää ole.
En lukenut koko ketjua..ja luin siksi tätä kun otsikkoa ihmettelin,kuvaakaan en ole nähnyt enkä jaksa edes alkaa mistään etsimään/katsomaan..
Kaiken takana on varmasti ollut juuri tämä..saada ihmiset kuohumaan..
Olen kahden lapsen äiti.polttelin pilveä ennen lapsia lähes päivittäin.olen korkeasti koulutettu ja töitä tehnyt 16v alkaen.nyt ollut kolmisen vuotta lasten kanssa kotona.
Tuskin monikaan tiesi polttelustani koska mitä paheksuntaa se olisikaan aiheuttanut. Olen ihan normaali ihminen.
Poltan ehkä joskus vielä mutta nyt elän lapsiani varten.
Miten te ihmiset jaksatte? Ja on on kiellettyä suomessa mutta kuinka paljon pahempaa tähän maahan mahtuukaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa näistä puolustuspuheenvuoroista, että pössyttely pehmentää aivoja. Sen verran himmeetä tekstiä tulee.
Sama juttu. Pitää oikein pinnistellä ja yrittää ymmärtää antaa kannabiksen käyttäjälle sille kuuluva ihmisarvo. Ennakkoluulot on kovat ja kipeää tekee.
Ehkä alistuva tyyli on paras. Annetaan kannabiksen vihaajien pitää kapteenin asema, mutta tosiasiassa kannabiksen käyttäjällä on jo tarpeeksi ongelmia kannabiksen kanssa niin miksi siihen tarvitaan poliisia, sakkoja, rangaistuksia?
Eikö Suomessa osata auttaa huumeongelmaisia?
Jos kannabiksen käyttäjien vihaajat ja vainoajat eivät osaa antaa ihmisarvoa ihmiselle niin kohdelkaa heitä sitten kuin potilaita ja myöntäkää jo ettei kannabiksen kieltolaki auta yhtään käyttäjiä. Se vain syrjäyttää heidät.
Hirteen tuollaiset pilviveikot ja muut huumepaskiaiset.
Vastaan 78:lle, että en ole missään väittänyt kaavan olevan kaikille samanlainen. Viestissäni puhuin suurimmasta osasta polttelevista tutuistani. En ole tehnyt mitään laaja-alaista tutkimusta asiasta valtakunnallisesti. Sanoin puhuvansa omasta kokemuksesta kaveripiireissäni. Mutta kuten aina, tööttääjät yleistävät kritiikin kaikkiin kaltaisiinsa, jotta voivat puolustella omaa kantaansa.
Kiva jos sulla on hyviä kokemuksia pössyttelystä. Mä en oo kovin monella tutulla parinkymmenen vuoden käytön jälkeen nähnyt mitään erityistä hyötyä. Haittaa sitäkin enemmän. Kyse ei ole näillä enää satunnaisesta käytöstä vaan siitä, että koko elämä ja kiinnostus pyörii enemmän tai vähemmän budin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
En huomaa sellaista. Huomaan että joillain on kova tarve pilkata kannabiksen käyttäjiä ja leimata heitä tietynlaisiksi. Tarpeesi on melkein pakonomainen. Haluat vain lietsoa vihaa käyttäjiä kohtaan ja se on yksi naurettavimmista tyyleistä puolustaa nykyistä kieltolakia.
Jos ihminen on tietyn tyylinen niin ei se ole peruste sille ett kieltolaki on hyvä.
Ole hyvä vaan ja tee modelle valitus näistä kirjoituksista niin saadaan haluamasi sensuuri.
Kun kannabis on laillista niin mitä ryhmää alat sitten vihaamaan? Elämä on aika tyhjä jos ei saa vihata jotain.
Kyllä kommentillani halusin vain ilmoittaa että kannabiksen käyttäjä VOI olla ihan normaali ihminen.
Mutta eihän se tietenkään voi pitää paikkaansa tässä yhteiskunnassa.
T. 89
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos sulla on hyviä kokemuksia pössyttelystä. Mä en oo kovin monella tutulla parinkymmenen vuoden käytön jälkeen nähnyt mitään erityistä hyötyä. Haittaa sitäkin enemmän. Kyse ei ole näillä enää satunnaisesta käytöstä vaan siitä, että koko elämä ja kiinnostus pyörii enemmän tai vähemmän budin ympärillä.
Tuo on yleistä.
Sinällään ei voi arvioida onko ollut haittaa siitäkin enemmän, kun ei tunne sitä kyseistä kaveria raittiina. Ihminen muuttuu jatkuvasti ja tarvittaisiin kaksi samaa ihmistä eri elämäntilanteissa. Toinen kuvailemasi rappio käyttäjänä ja toinen urheiluseuran puheenjohtajana.
Ei oikein voi sanoa noin. Siis vain kaikkitietävä voi sanoa noin.
Huomasit käytöstä haitat, mutta ehkä hyödyt olivatkin sittenkin suuremmat?
Esimerkiksi minulla käyttö poisti itsetuhoisuuden ja lopetin toistuvat itsemurhayritykset. Myöhemmin siirryin eteenpäin enkä tarvitse budia tai keskikaljaa.
En kannata kieltolakia. Minun kokemuksen mukaan se vain lisää sitä kotona jumitusta ja irtautumista kaveripiireistä ja sosiaalisesta ympäristöstä. Laillistaminen toisi ihmiset ja etenkin ongelmakäyttäjät ulos sieltä pimeistä tuvista.
Vierailija kirjoitti:
Tuu yrittään niin hakkaan pääsi irti ja potkin poikani kanssa sillä jalkapalloa takapihalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuten Arabiassa Allahin nimeen niin myös Suomessa voitaisiin tehdä se Herramme Jeesuksen nimeen.
Vihataan kannabiksen käyttäjiä niin vihataan kunnolla hautaan asti ja siunataan ruumis väkisillä ettei se vain mene sinne saatanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääköhän Jannakin kannabista.
No kuka nuorisosta sitä nyt ei käyttäisi?
Janna ei todellakaan kuulu enä nuorisoon. 34 v.eli lähestyy keski-ikää.
Eiköhän kannabis ole laillista viim 2025. nuoret pääsee äänestämään. Kysyin terveystiedon tunnilla yseiltä kuinka moni on kokeillut ko.ainetta. "Hyvän" alueen liikuntaluokkalaisista 9/23.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kannabis ole laillista viim 2025. nuoret pääsee äänestämään. Kysyin terveystiedon tunnilla yseiltä kuinka moni on kokeillut ko.ainetta. "Hyvän" alueen liikuntaluokkalaisista 9/23.
Ja kyselyssä on aina niitä jotka ei kehtaa myöntää eli laitetaan viisi tai seitsemän lisää.