Sopiiko Metal Gear Solid V lapsille?
Meillä 9-vuotias tyttö haluaisi pelin syntymäpäivälahjaksi, koska on nähnyt Youtubesta, että siinä voi ratsastaa hevosella kauniissa maisemissa ja paijailla koiraa. Ikäraja näyttää olevan 18 mutta vanhemman pojan pelaamisesta olen nähnyt, että peleissä on ikärajat monesti aika yläkanttiin, kun joku peli jossa vain puhutaan muiden ihmisten kanssa voi olla k15 tai k18.
Kommentit (17)
Ei missään nimessä ole sopiva. Osta mielummin vaikka Sims 3 ja siihen Lemmikit-lisäosa. Jos siis tarkoitus pelata tietokoneella. Metal Gearista tuskin tulee saamaan mitään irti.
Veikkaan että se ikäraja on tullut vaan siitä, kun pelissä se hevonen voi kakkia ja se on ollut liian härskiä amerikkalaisille ikärajaviranomaisille.
Etsi youtube joku pätkä (Metal Gear Solid V gameplay) ja näytä millainen peli se oikeasti on.
Juu, on sopiva. MGS:ssä voi ampua kiikarikiväärillä pään tohjoksi ja veitsellä aukaista kaulan. Veri lentää nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Etsi youtube joku pätkä (Metal Gear Solid V gameplay) ja näytä millainen peli se oikeasti on.
Katsoin videon ja näköjään siinä lähinnä etsittiin eläimiä ja laitettiin niitä kiinni ilmapalloon, jotta pääsevät turvaan. Ei oikein k18-kamaa mielestäni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Juu, on sopiva. MGS:ssä voi ampua kiikarikiväärillä pään tohjoksi ja veitsellä aukaista kaulan. Veri lentää nätisti.
Mutta tuskin tyttö siinä tuollaista haluaa tehdä. Häntä kiinnosti se, kun siinä hevosella ratsastaminen oli paljon hienomman näköistä kuin muissa ratsastuspeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuskin tyttö siinä tuollaista haluaa tehdä. Häntä kiinnosti se, kun siinä hevosella ratsastaminen oli paljon hienomman näköistä kuin muissa ratsastuspeleissä.
ai niin tämä oli ap.
ainakin k16, mutta ei missään nimessä nuoremmalle. selitä hänelle, että hän oli nähnyt ne ainoat hiljaiset hetket ja muulloin siinä tapahtuu pahoja asioita. et olisi näin väärässä.
tjeu
-m35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ai niin tämä oli trolli.
Kyllä sopii. Steamissäkin on tageissa ensimmäisten joukossa Horses, joten tuskin on rankempi kuin esim. Barbie Horse Adventures.
Joo, mitä olen nyt MGSV:tä katellut ja sarjan aiemmat osat pelannut niin juu, tottakai yheksän vuotiaalle soveltuva. Peli on kuitenkin juoneltaan todennäköisesti taas lähes psykologista ja eksistentiaalista kauhua lapsisotilaista. Melkein yhtä metaa 9v tyttö pelaamassa tuota kuin koko 2:nen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mitä olen nyt MGSV:tä katellut ja sarjan aiemmat osat pelannut niin juu, tottakai yheksän vuotiaalle soveltuva. Peli on kuitenkin juoneltaan todennäköisesti taas lähes psykologista ja eksistentiaalista kauhua lapsisotilaista. Melkein yhtä metaa 9v tyttö pelaamassa tuota kuin koko 2:nen.
Metal Gearien juonenkuljetus on kyllä tosiaan aika painajaismaista. Välidemoissa tunne on kuin päättymättömässä kokouksessa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metal Gearien juonenkuljetus on kyllä tosiaan aika painajaismaista. Välidemoissa tunne on kuin päättymättömässä kokouksessa töissä.
No sitäkin kyllä välillä. Juoni itsessään on jo kamalaa ja se juonenkuljetus on kyllä ihan oma asiansa. Kyllähän se nyt toki on fakta että Kojima tarvitsisi editoria, joka leikkaisi sellaset 95% pois kaikesta siitä kamasta mitä se kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitäkin kyllä välillä. Juoni itsessään on jo kamalaa ja se juonenkuljetus on kyllä ihan oma asiansa. Kyllähän se nyt toki on fakta että Kojima tarvitsisi editoria, joka leikkaisi sellaset 95% pois kaikesta siitä kamasta mitä se kirjottaa.
Eikös se lähtenyt menemään Konamilta? Ehkä seuraavassassa osassa juoni ei niin naurettavaa jargonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se lähtenyt menemään Konamilta? Ehkä seuraavassassa osassa juoni ei niin naurettavaa jargonia.
Ehkäpä. Sinänsä sarjassa olisi paljonkin potentiaalia teemojensa ja tarinan ja hahmojen pohjalta. Kojima kyllä on hyvin onnistunut pilaamaan sarjaa sillä loputtomalla jankutuksellaan ja koko ajan monimutkaistuvilla juonenkoukeroilla.
Olihan varsinkin 2:ssa oma hienoutensa kaikessa hulluudessaan ja syventymisessään meemiteoriaan, mutta helvetti, kyllä mä oon melkeenpä sitä mieltä että ansaitsisin jonkun hemmetin sosiologian tohtorin arvon kun yritin selvittää/selvitin itselleni että mistä helvetistä siinä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä. Sinänsä sarjassa olisi paljonkin potentiaalia teemojensa ja tarinan ja hahmojen pohjalta. Kojima kyllä on hyvin onnistunut pilaamaan sarjaa sillä loputtomalla jankutuksellaan ja koko ajan monimutkaistuvilla juonenkoukeroilla.
Olihan varsinkin 2:ssa oma hienoutensa kaikessa hulluudessaan ja syventymisessään meemiteoriaan, mutta helvetti, kyllä mä oon melkeenpä sitä mieltä että ansaitsisin jonkun hemmetin sosiologian tohtorin arvon kun yritin selvittää/selvitin itselleni että mistä helvetistä siinä oli kyse.
Onko se ikäraja siis siksi niin korkea, että pelätään tämmöisten asioiden menevän alaikäisiltä yli hilseen?
ap
Provo? Mutta joo, jos ei ole niin minulla on itselläni tuo peli. Aivan loistava peli AIKUISELLE. Pelissä on todella paljon väkivaltaa, ei todellakaan ole mikään pikkutytön peli muutenkaan. Katso videoita youtubesta.