Junon eväät
Aika uhkarohkeaa Junolta esitellä kisakatsomo eväitään instassa, vesipiippu ja kasa ruohoa. Luulisi, että kotietsinä tulee. Myös IL huomannut nämä eväät.
Kommentit (109)
Outoa kirjoitti:
Yllätyin kovasti peukutusten määrästä. Etenkin kun kuvittelin että nykyään ihmiset hyväksyvät kannabiksen käytön lääkkeenä ja viihteessä. Periaatteessa viihdekäyttöähän ei edes ole. On vain lääkekäyttöä.
Suomessa suhtaudutaan höpsösti kannabikseen. Suurin osa ei vieläkään ole valistunut asiasta. Ehkä viiden vuoden päästä tieto on tavoittanut myös heidät.
Suksi nyt jo vittuun niiden pössyttelyjuttujes kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa kirjoitti:
Yllätyin kovasti peukutusten määrästä. Etenkin kun kuvittelin että nykyään ihmiset hyväksyvät kannabiksen käytön lääkkeenä ja viihteessä. Periaatteessa viihdekäyttöähän ei edes ole. On vain lääkekäyttöä.
Suomessa suhtaudutaan höpsösti kannabikseen. Suurin osa ei vieläkään ole valistunut asiasta. Ehkä viiden vuoden päästä tieto on tavoittanut myös heidät.
Suksi nyt jo vittuun niiden pössyttelyjuttujes kanssa.
Niipää! Vitun kusipää terrorisoi joka päivä narkkijutuillaan. Pitäs kirveen kanssa käydä pätkimässä pinoon. Suomi ei narkkeja tarvi. Vetäis jo ittesä kiikkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tyhmän ja keskenkasvuisen oloinen jätkä.
Niinpä. Sopivat Jannan kanssa ilmeisesti juuri siksi yhteen.
Minä en tunne kumpaakaan niin en voi osallistua tuohon mitenkään. Silti kannabiksen käyttäjistä löytyy myös neropattejakin. En kuitenkaan osaa listata tähän ketään, koska aihe ei sinällään kiinnosta minua, mutta olen varma että neropatteja löytyy jostain listasta ja joku on sen listan varmasti joskus tehnyt. Jos jaksaisin kirjoittaa googleen niin voisin etsiä sen teille. Toki teitä ehkä kiinnostaa enemmän seiskapäivää lehden julkkikset ja heidän ongelmansa.
bb-tähdet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne kumpaakaan niin en voi osallistua tuohon mitenkään. Silti kannabiksen käyttäjistä löytyy myös neropattejakin. En kuitenkaan osaa listata tähän ketään, koska aihe ei sinällään kiinnosta minua, mutta olen varma että neropatteja löytyy jostain listasta ja joku on sen listan varmasti joskus tehnyt. Jos jaksaisin kirjoittaa googleen niin voisin etsiä sen teille. Toki teitä ehkä kiinnostaa enemmän seiskapäivää lehden julkkikset ja heidän ongelmansa.
Mä en taida olla neropatti, kun en ymmärtänyt tästä sepustuksesta yhtään mitään.
bb-tähdet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko nyt vedettyä pari henkosta liikaa?
Mä oon nähnyt, miten usea tuttava on koittanut lääkitä itseään samoilla hommilla huonossa elämäntilanteessa. Kaikissa tapauksissa polttelu ei ole ainakaan edistänyt asiaa. Pitkittänyt töihin hakeutumista jne, aiheuttanut eroja, rikoksia jne. Typerää keneltäkään tyrkyttää kannabista kenellekään, aivan yhtä typerää kuin tupakan tai alkoholin tyrkyttäminen. Onneksi itse ei tarvitse käyttää.. Häpeäis Juno.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nähnyt, miten usea tuttava on koittanut lääkitä itseään samoilla hommilla huonossa elämäntilanteessa. Kaikissa tapauksissa polttelu ei ole ainakaan edistänyt asiaa. Pitkittänyt töihin hakeutumista jne, aiheuttanut eroja, rikoksia jne. Typerää keneltäkään tyrkyttää kannabista kenellekään, aivan yhtä typerää kuin tupakan tai alkoholin tyrkyttäminen. Onneksi itse ei tarvitse käyttää.. Häpeäis Juno.
Minä olen aina kuullut tuollaisesta etenkin valistuksissa. Silti en ole käytännössä nähnyt kenenkään epäonnistuvan elämässään kannabiksen takia vaan ihan omista syistään. Kannabista on aina helppo syyttää. Ei se silti ole syypää mihinkään. Sama kuin syyttäisi buranaa vatsahaavasta, vaikka tiesi kyllä riskit.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sellanen juttu että sama kuin syyttäisi alkoholia siitä että humalainen teki rajussa kännissä intohimomurhan...
Jos kannabis olisi laillista jo niin ei nuorten tarvitsisi hehkua räppäreiden pilvihömpötyksistä. Nythän laillistus vain venyy ja se tapahtuu kun nuoriso on kolmekymppisiä. Sillä välin suurin osa kannabiksen käyttäjistä kärsii satunnaisesti kiinnijäänneistä ja samalla perhekin kärsii ja ehkä tulee lasuja.
Tässä nyt vain vääjäämättömästi pitkitetään asiaa joka pitäisi olla jo laillista. Junojen kaltaiset ritarit tekevät siitä toden. Nuoria ei huijata valistuksen valheilla enää. Totuus on ettei tuollaisia kuvia tulisi julkisuuteen jos laillista olisi jo.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta tyydyttävää pilkata kehitysvammaisen tasolla olevaa pössyttelijää?
Mitä tunteita se sinussa saa aikaan. Nautitko kehitysvammaisen tasolla olevien pilkkaamisesta noin muutenkin?
Ei kotietsintään Suomessa mitään lupaa tarvita, poislukien tilat joissa on jotain erityisen arkaluonteista materiaalia. Epäily rikoksesta, josta voidaan tuomita vankeuteen riittää ja poliisi voi näissä käyttää omaa harkintaansa tai etsintä tehdä syyttäjän määräyksestä.
Käyttörikoksista ei kyllä kotietsintöjä lähdetä tekemään ja tuskin tuosta kuvastakaan, ainakaan jos ei epäillyltä löydy isompia huumerikoksia taustalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kotietsintään Suomessa mitään lupaa tarvita, poislukien tilat joissa on jotain erityisen arkaluonteista materiaalia. Epäily rikoksesta, josta voidaan tuomita vankeuteen riittää ja poliisi voi näissä käyttää omaa harkintaansa tai etsintä tehdä syyttäjän määräyksestä.
Käyttörikoksista ei kyllä kotietsintöjä lähdetä tekemään ja tuskin tuosta kuvastakaan, ainakaan jos ei epäillyltä löydy isompia huumerikoksia taustalta.
Eikös seiskassa ollut jotain juttua siitä miten jäi kiinni polttelusta ja myöhemmin poliisi korjasi talteen kotikasvatusvälineet ja hamputkin...
Tunnen aika paljon kannabiksen käyttäjiä eri piireistä. Kyllä se on pieni vähemmistö jolla homma ei näy perusarjessa. Suurimmalla osalla lomat, vapaat ja juhlat vaativat aina polttelua. Eikä riitä myöskään koskaan yhdet hatsit vaan pitää olla koko ajan pää pöllyssä. Aivan vitun rasittavaa sitten katsella sellasta pöhnästä tyyppiä, kun ei siitä enää mitään seuraa ole.
En tiedä tosta Junosta ja sen käyttötottumuksista sen enempää. Mutta näköjään aivot on jo surkastuneet nupuksi. Löytyy myös paljon kuvia, joissa silmistä näkee, että on vastikään poltellu.
Tässä parikymmentä vuotta on useammissa kaveripiireissä saanut seurata tuota käyttökuviota. Aina toistuu sama: alussa polttelu on jännää kiellettyä hedelmää ja kokeilusta kerrotaan hihitellen muille, mutta pidetään matalaa profiilia. Kun siitä on tullut säännöllistä viihdekäyttöä kuvitellaan olevan niin viileitä että asialla mielellään brassaillaan julkisestikin. Ostellaan hamppuaiheisia vaatteita, saarnataan somessa yms paskaa. Kun viihdekäyttö muuttuu tavaksi, jopa päivittäiseksi, painutaan ikään kuin maan alle. Käytöstä puhutaan luottohenkilöille ja muille käyttäjäkavereille, ettei tulis ongelmia ja käyttö häiriintyisi "ulkopuolisen" käräyttäjän toimesta...
Järkevä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta tyydyttävää pilkata kehitysvammaisen tasolla olevaa pössyttelijää?
Mitä tunteita se sinussa saa aikaan. Nautitko kehitysvammaisen tasolla olevien pilkkaamisesta noin muutenkin?
Ei missään muualla kuin Suomessa pilkata huumeiden käyttäjiä. Pilkkaaminen on agressiivista ja alentavaa. Pilkalla tahdotaan halveerata ja aiheuttaa häpeää ihmiselle joka on sairas ja tarvitsee huumeita, koska on koukussa niihin. Missään muualla ei myöskään naureta juopolle joka hoipertelee ja sössöttää.
Maissa joissa kultuuri on vanhempi kuin Suomessa. Humalatilaa pidetään sairautena. Eli henkilö on kipeä. Häntä on autettava. Meillä vain nauretaan ja pilkataan.
Huumeiden käyttäjien pilkkaaminen juontuu suoraan kouluissa tapahtuneesta huumevalistuksesta joissa pääauktoriteetti eli valistaja ja esiintyjä honottaa huumeenkäyttäjän äänellä erilaisia sloganeita. Pilvenkäyttäjistä on tehty hyvin stereotyyppisiä honottajia ja vähän vammaisen olosia poloisia. Silti heitä pilkataan näyttävästi huumevalistajan opastuksella. Moni on oppinut tämän käytöksen jo nuorena.
Missään muualla ei ihmisoikeutta oteta sairaalta ihmiseltä yhtä sairaalla tavalla. Se on henkistä kiusaamista. Suomalaisilla on hyvin sairas suhtautuminen päihteisiin ja niiden käyttäjiin. Toisaalta monissa arabimaissa huumeiden käyttäjiä teloitetaan, mutta jopa sielä heille annetaan silti ihmisarvo. Eli heitä ei nimitellä tai halveksita. Moni jopa pyörittelee päätään teloitusten aikana ja on pahoillaan tämän kohtalosta.
Suomessa kiusataan sitä jolla menee huonommin. Mitä kannabikseen tulee niin ylivoimaisesti sen suurin haitta on kieltolaki joka aiheuttaa käyttäjälle pahempia vaurioita kuin itse aineen käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika paljon kannabiksen käyttäjiä eri piireistä. Kyllä se on pieni vähemmistö jolla homma ei näy perusarjessa. Suurimmalla osalla lomat, vapaat ja juhlat vaativat aina polttelua. Eikä riitä myöskään koskaan yhdet hatsit vaan pitää olla koko ajan pää pöllyssä. Aivan vitun rasittavaa sitten katsella sellasta pöhnästä tyyppiä, kun ei siitä enää mitään seuraa ole.
Eli sama meininki mitä monilla alkoholin kanssa. Vedetään lomat ja vapaat aina sen minkä ehtii. Usein kesäloman loputtua ne järkevimmat ovat osaneet vähentää käyttöään pari viimeistä viikkoa ettei tule hirveät viekkarit. Suomessa nautitaan 100%. Imeisesti arki on stressaavaa tai lomat vielä stressaavampaa päihteiden kanssa että arkeen ei palauduta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tosta Junosta ja sen käyttötottumuksista sen enempää. Mutta näköjään aivot on jo surkastuneet nupuksi. Löytyy myös paljon kuvia, joissa silmistä näkee, että on vastikään poltellu.
Tässä parikymmentä vuotta on useammissa kaveripiireissä saanut seurata tuota käyttökuviota. Aina toistuu sama: alussa polttelu on jännää kiellettyä hedelmää ja kokeilusta kerrotaan hihitellen muille, mutta pidetään matalaa profiilia. Kun siitä on tullut säännöllistä viihdekäyttöä kuvitellaan olevan niin viileitä että asialla mielellään brassaillaan julkisestikin. Ostellaan hamppuaiheisia vaatteita, saarnataan somessa yms paskaa. Kun viihdekäyttö muuttuu tavaksi, jopa päivittäiseksi, painutaan ikään kuin maan alle. Käytöstä puhutaan luottohenkilöille ja muille käyttäjäkavereille, ettei tulis ongelmia ja käyttö häiriintyisi "ulkopuolisen" käräyttäjän toimesta...
Mutta ei löytynyt syytä kieltolaille. Tai sille että junon tyylisiä ihmisiä pitäisi saada pilkata. Ei mitään varsinaisia syitä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä parikymmentä vuotta on useammissa kaveripiireissä saanut seurata tuota käyttökuviota. Aina toistuu sama: alussa polttelu on jännää kiellettyä hedelmää ja kokeilusta kerrotaan hihitellen muille, mutta pidetään matalaa profiilia. Kun siitä on tullut säännöllistä viihdekäyttöä kuvitellaan olevan niin viileitä että asialla mielellään brassaillaan julkisestikin. Ostellaan hamppuaiheisia vaatteita, saarnataan somessa yms paskaa. .
Kysymys 1: kun menet juhliin, tai vaikka viikonlopuksi mökille kaveriporukalla, juotko itse vain yhden kaljan? Etkö ole ikinä humalassa/päihtynyt alkoholista? Ihan samanlainen oikeus ihmisellä on polttaa illan mittaan useasti, kun toisella juoda kännit. Se on sitä viihdekäyttöä, vähän kuin humalahakuinen juominen. Ihan samalla tavalla kännissä olevat ärsyttää selvinpäinolevia. Mutta miksi humalaista ärsyttää pilvinen ihminen? Koska pilvessä ei mölise, mokella idioottimaisuuksia, draamaile, ärise ja haasta riitaa.. eikä pilvinen ihminen lähde mukaan humalaisen sosiaaliseen ympyrään, jossa omaan alkoholista päihtymiseen kuuluu vahvasti se että toisetkin olisivat yhtä humalassa ja joisivat (jokainen tietää sen mitä painostusta, ihmettelyä ja vittuilua jopa voi saada bileissä aikaan se ihminen, joka ei käytä alkoholia. Niin vaikea hyväksyä asiaa!). Jotta humalainen tuntee olevansa samalla taajuudella jonkun kanssa, sopii siihen parhaiten toinen humalainen. Ne jutut kun ei ole selvinpäin oleville läheskään niin hauskoja kuin luulee. Pilvi ei muuta persoonaa kun taas alkoholi saattaa tehdä hiljaisestakin tuppisuusta puheliaan. Joskus voi olla rauhassa ja keskustella rauhassa asioista. Onko mieleesi tullut että joku polttaa kannabista ollakseen rauhassa, eikä sinua varten että voit vetää herneet nenään kun ihminen ei ole sellainen kun sinä haluat? Minulla on monia ystäviä, jotka ovat sietämättömiä humalassa. Juuri edellä mainittua paskaa draamoineen, itkuineen ja riitoineen humalassa. Arvaa ottaako se minua päähän? Annan heidän kuitenkin olla sellaisia, sillä ihmisellä on vapaus olla rentoutua tavallaan, ja vaikken pystyisi heidän kanssaan silloin keskustelemaan ja tuntemaan yhteyttä humalatilan vuoksi, en silti ala sanomaan heille, kuinka heidän vapaa-ajanviettotapansa ei kelpaa minulle.
2) kuka aikuinen ihminen käyttää kannabisaiheisia vaatteita muuta kuin läpällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei löytynyt syytä kieltolaille. Tai sille että junon tyylisiä ihmisiä pitäisi saada pilkata. Ei mitään varsinaisia syitä.
Enpä etsinytkään syitä kieltolaille. En aiemmin kirjoitellut ketjuun ja oma kantani laillistamisen on neutraali. Yhdentekevää mulle, koska en itse käytä. Kerroin vain, mitä olen havainnut. vaikea silti ymmärtää miksi kukaan postaa instaan käytöstään.
Minäkin ihmettelen miksi huumeen käyttäjiä pitää pilkata ja käyttää vihamielistä kieltä heitä kohtaan. Ihankuin heillä ei olisi tarpeeksi vaikeaa. Sen lisäksi vielä uhkaillaan poliiseilla ja sakoilla.
Mitä apua siitä oikein on?
Auttaako se siihen vitun ongelmaan mitenkään?
Onks pakko verrata alkoholia ja kannabista... Molemmat huonoja, huono asia jos lomat menee minkään päihteen alaisena