Utula kirjoittaa hyvin Teri Niitistä
Raivoajille miettimistä.
Kommentit (147)
Jo toinen kerta elämässäni, kun joudun nostamaan Utulan pisteitä. Ensimmäinen oli se, kun oli Alppilan koulun tönimiskohu, niin Utula oli yksi harvoista, joka puolusti sitä poikaa jota opettaja oli töninyt.
Ihan överiksihän se raivo meni, vaikka Niitti käyttäytyikin typerästi.
Ihan bimbo naiseksi.
Mitä tämä utulointi esim. tarkoittaa:
"Haastaisinkin jokaista someraivoajaa kysymään itseltään; mikä oli todellisuudessa se suurin tunne, joka sai raivostumaan Terin julkaisusta?
Oliko se turhautuminen imetyksen vaikeudesta vai puhdas äidin puolustautumisreaktio oman lapsensa puolesta?"
Mulle se oli se että homo tulee nais- ja lapsivihassaan polkemaan naisten laillisia oikeuksia. Ja kuvatun äidin puolesta tuli ihan puhdas vihan tunne, kun luvatta julkaisi toisesta kuvan somessa näin intiimillä hetkellä.
En siis välittänyt äidin kuvaa minnekään, vaan annoin keskenkasvuisen pojan kuulla sen, mikä olisi pitänyt jo kotona sille opettaa.
Ei.
Raivoajissa oli naisia ja miehiä.
Ap ja Utula voisivat olla yleistämättä: itse olen äiti ja lähinnä hymähdin.
Vierailija kirjoitti:
Jo toinen kerta elämässäni, kun joudun nostamaan Utulan pisteitä. Ensimmäinen oli se, kun oli Alppilan koulun tönimiskohu, niin Utula oli yksi harvoista, joka puolusti sitä poikaa jota opettaja oli töninyt.
Googlailepa vähän juttua....
Yksi erikoinen seuraus tällä kohulla oli, että olen nyt jo pari päivää miettinyt, viitsinkö enää äänestää vasemmistoa missään vaaleissa. Olen tähän asti äänestänyt joka vaaleissa vuodesta 1991 lähtien, mutta nyt rupeaa tuo loukkaantujien ja raivoajien mölinä olemaan vähän liikaa jo mullekin. Ainoa ongelma, että kun kaikki muutkin puolueet on niin syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Raivoajissa oli naisia ja miehiä.
Ap ja Utula voisivat olla yleistämättä: itse olen äiti ja lähinnä hymähdin.
Miten yleistettiin? Kirjoitus koskee nimenomaan niitä jotka raivosi, ei niitä joille riitti pelkkä hymähdys.
Vierailija kirjoitti:
Yksi erikoinen seuraus tällä kohulla oli, että olen nyt jo pari päivää miettinyt, viitsinkö enää äänestää vasemmistoa missään vaaleissa. Olen tähän asti äänestänyt joka vaaleissa vuodesta 1991 lähtien, mutta nyt rupeaa tuo loukkaantujien ja raivoajien mölinä olemaan vähän liikaa jo mullekin. Ainoa ongelma, että kun kaikki muutkin puolueet on niin syvältä.
Tämä siis sen perusteella, että lähes kaikki raivoajat, jotka itse tunnistin raivoajien joukosta, oli samoja tyyppejä jotka huutaa yleensä kaikissa muissakin kohuissa ja tiedän heidän poliittiset mieltymyksensä.
7
Häpeän näitä naisia jotka ovat innolla polkemassa naisten saavutettuja oikeuksia. Finnair kirjoitti asiasta hyvin, Utula ei.
Utula taitaa täällä mainostaa omaa kolumniaan. Tuntemattoman lastaan syöttävän äidin kuvaaminen ja kuvan julkaiseminen ilman lupaa haukkujen kera nyt vaan on TODELLA mautonta ja moukkamaista. Mielipiteen voi ilmaista muullakin tavoin. Varmasti joku kommentoijakin on käyttäytynyt huonosti, mutta aika alas täytyy mennä, jos Teriä huonommin onnistuu somessa käyttäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasin kohua silloin. Mitä google toisi siihen nyt lisää?
I don't breastfeed. But I fight till the last drop of blood for the right to breastfeed.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä vaaleissa äänestäminen liittyy imetykseen?:D Eiköhän talous, työttömyys, terveydenhuolto ym. ole paljon tärkeämpiä asioita kuin poliitikon imetyskanta. Ainoa jonka kantaa en itse ymmärtänyt oli se Vihreiden Kari, mutta hänen muutkin mielipiteensä ovat mielestäni omituisia. Menee samaan sakkiin Kontulan ja Hakkaraisen kanssa.
Tekstin alkupuolella oli fiksua asiaa. Loppuosa oli osin fiksua ja osin ei.
Imetyksen yököttely on oikeasti vain yksi tapa halventaa ja alistaa naisia. Ei - jokainen nainen ei hanki lapsia, eikä jokainen lapsiaan imetä, mutta käytännössä imettäjät ovat naisia kaikki. Ilman synnyttäjiä meiltä katoaisi väestö ja veronmaksajat. Ilman imettäjiä kansanterveys kokisi kolauksen. Miksi äitiys ja lapsesta huolehtiminen koetaan itsekkyytenä? Saati ällöttävänä? Vähän samaan kastiin kuuluu yleinen sinkkuäitien mollaaminen (monet heistä eivät ole yksinhuoltajia, vaikka tätä sanaa yleisesti viljellään).
Joo, homoviha meni ohi aiheen, mutta toisaalta ei-heterona minua sapettaa Niitin kaltaiset ääliöt, jotka aiheuttavat sitä homovihaa typeryyksillään. Valitettavasti vähemmistön edustajana tulee helposti edustaneeksi koko vähemmistöryhmää. Onko se reilua? Ehkä ei, mutta totta se on kuitenkin.
Lisäksi, minusta julkinen lynkkaus on ihan oikein noille k-päille, jotka kokevat oikeudekseen julkaista salaa otettuja kuvia toisista halventavassa tarkoituksessa. Niitti on pelkkä kiusaaja, eikä ansaitse kenenkään sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustaa pojan käytösongelmiin ym. Vaihdoin oman mielipiteeni Korhosesta täysin kun luin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä vaaleissa äänestäminen liittyy imetykseen?:D Eiköhän talous, työttömyys, terveydenhuolto ym. ole paljon tärkeämpiä asioita kuin poliitikon imetyskanta.
Se liittyy siten, että se luo poliittiselle ryhmittymälle tietynlaisen imagon. Jos sama jengi on aina huutamassa joka asiasta ja solvaa vastapuolta kusipääksi ym. niin kyllä se pitemmän päälle vieroittaa ainakin itseäni kyseisestä poppoosta. Pisteet kuitenkin mm. Veronika Honkasalolle, joka ei lähtenyt kohuun mukaan tai kommentoi vasta seuraavana päivänä järkevällä pointilla.
Vierailija kirjoitti:
Tekstin alkupuolella oli fiksua asiaa. Loppuosa oli osin fiksua ja osin ei.
Imetyksen yököttely on oikeasti vain yksi tapa halventaa ja alistaa naisia. Ei - jokainen nainen ei hanki lapsia, eikä jokainen lapsiaan imetä, mutta käytännössä imettäjät ovat naisia kaikki. Ilman synnyttäjiä meiltä katoaisi väestö ja veronmaksajat. Ilman imettäjiä kansanterveys kokisi kolauksen. Miksi äitiys ja lapsesta huolehtiminen koetaan itsekkyytenä? Saati ällöttävänä? Vähän samaan kastiin kuuluu yleinen sinkkuäitien mollaaminen (monet heistä eivät ole yksinhuoltajia, vaikka tätä sanaa yleisesti viljellään).
Joo, homoviha meni ohi aiheen, mutta toisaalta ei-heterona minua sapettaa Niitin kaltaiset ääliöt, jotka aiheuttavat sitä homovihaa typeryyksillään. Valitettavasti vähemmistön edustajana tulee helposti edustaneeksi koko vähemmistöryhmää. Onko se reilua? Ehkä ei, mutta totta se on kuitenkin.
Lisäksi, minusta julkinen lynkkaus on ihan oikein noille k-päille, jotka kokevat oikeudekseen julkaista salaa otettuja kuvia toisista halventavassa tarkoituksessa. Niitti on pelkkä kiusaaja, eikä ansaitse kenenkään sympatiaa.
Utulan kommentti oli kuin Niinistön puhe, yritti kumarrella vähän joka suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taustaa pojan käytösongelmiin ym. Vaihdoin oman mielipiteeni Korhosesta täysin kun luin enemmän.
Käytösongelmat ei oikeuta tönimään. Päinvastoin silloin pitää puuttua ja tarjota tukea entistä enemmän.
Minusta tuo Utulan kolumni oli hyvä. Ei hän siinä asettunut olemaan asiasta samaa mieltä kuin Teri, mutta puolustaa Terin oikeutta sanoa mielipiteensä.
Minusta se on hyvä asia, että mielipiteenvaihtoa suojellaan. Kuten olemme täällä av:lla saaneet lukea, monet naisetkin vierastavat julki-imetystä, joten Terin sukupuolinen suuntautuminen on täysin irrelevantti asia, eikä kenenkään fiksun ihmisen edes pitäisi sitä tähän keskusteluun vetää.
Itse olen julki-imetyksen puolustaja, mutta en demonisoi eri mieltä asiasta olevia. Minusta heilläkin on oikeus sanoa kantansa, ollaan me sitten siitä asiallisesti eri mieltä.
Ja TÄSTÄ oli Utulan kommentissa kyse. Nettikeskustelun ylilyöntien tuomitsemisesta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1451786142457.html