Onko puhelinmyynti oikeasti niin kamalaa kun kaikki väittää?
Alkaa tää kuukauden työttömyys kyrsiä niin olen jo harkinnut että hakisi puhelinmyyntiin töihin.
Kommentit (61)
Kyllä! Se on juuri niin kamalaa kuin väitetään! Mieti nyt itse. Soitat koko päivän ihmisille joista 99% suhtautuu soittoosi negatiivisesti. Lähes kukaan ei tilaa mitään, moni lyö luurin korvaan tai tiuskii rumasti vaikka teet vaan työtäsi. Palkkaa et saa juuri ollenkaan jos et saa mitään myytyä. Turhauttavaa ja inhottavaa hommaa! Mitä vaan muuta mutta ei tota tyrkyttämistä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Se on juuri niin kamalaa kuin väitetään! Mieti nyt itse. Soitat koko päivän ihmisille joista 99% suhtautuu soittoosi negatiivisesti. Lähes kukaan ei tilaa mitään, moni lyö luurin korvaan tai tiuskii rumasti vaikka teet vaan työtäsi. Palkkaa et saa juuri ollenkaan jos et saa mitään myytyä. Turhauttavaa ja inhottavaa hommaa! Mitä vaan muuta mutta ei tota tyrkyttämistä!
Muuta ei ole tarjolla ja alan olla epätoivoinen.
Hei, minäkin olen ajatellut kokeilla. Firman tuoteet vaikuttavat hyvältä ja palkkaus myös. Kyseissä on vitamiinit mikä saa edullisemmin kun prismasta tai lähikaupasta oveen toimitettuna. Saa nähdä. itse en ole suomalainen ja se voi olla vielä haastavampi vaikka osaan suomeakin riittävästi hyvin. Toivon että kaikki menee hyvin. Ajatus on aloittaa joulukuun alussa.
mua ahdistaa taas sen kun itse en ikinä vastaa tuntemattomille numeroille😏 en ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni perusteella puhelinmyynti oli kamalampaa kuin osasin odottaa. Myin Aku Ankkaa ja sen oheislehtiä ja yhdestä tilauksesta sain sen kestosta riippuen 5-6 euroa. Yllättävän hyvin onnistuin pelkästä provisiopalkasta huolimatta tienaamaan, mutta ei ollut helppoa. On tavattoman kurjaa toistella samaa myyntipuhetta päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen. Mielestäni oli myös ikävää pommittaa puheluilla kesälomalla olevia ihmisiä ennen yhdeksää aamulla. Sosiaalinen elämäni kuoli täysin. Työpäivän jälkeen en jaksanut puhua mitään kenellekään ja olla möllötin yksin asunnossani. Ja menin puhelinmyyjäksi vain, koska opiskelijalle ei makseta opintotukea kesäkuukausilta.
Vaikka kyseessä oli siisti sisätyö, oli se niin yksitoikkoista, että ei tuntunut kovin kevyeltä. Ja sit muutaman kuukauden jakson aikana lähes kaikki työkaverit olivat vaihtuneet. Moni kävi kokeilemassa päivän verran ja siihen jäi.
Lain mukaan puhelinmarkkinointia saa tehdä vain klo 9 - 21. Joten jos olet soittanut jollekin ennen aamuyhdeksää, olet toiminut lainvastaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että jos menen itse puhelinmyyntiin ja homma ei sovi mulle, tuleeko karenssi?
Tietenkin tulee. Jos eroaa työstä ilman hyväksyttävää syytä, se on 3 kuukauden karenssi. Sillä ei ole väliä, onko työhön hakeutunut oma-aloitteisesti vai työkkärin pakottamana.
Sama juttu myös työkkärin kurssien osalta, vaikka kurssillekkin olisi hakeutunut oma-aloitteisesti.
Kokeile varsin.
Paras hyöty on ettei se työttömyys sitten niin pahalta tunnukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin että jos menen itse puhelinmyyntiin ja homma ei sovi mulle, tuleeko karenssi?
Tietenkin tulee. Jos eroaa työstä ilman hyväksyttävää syytä, se on 3 kuukauden karenssi. Sillä ei ole väliä, onko työhön hakeutunut oma-aloitteisesti vai työkkärin pakottamana.
Sama juttu myös työkkärin kurssien osalta, vaikka kurssillekkin olisi hakeutunut oma-aloitteisesti.
Tee alkuun 2vkon määräaikainen sopimus, niin ei karenssit paina, KUN et enää jatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keino passivoida työttömiä.
Karenssi tulee aina jos itse irtisanoutuu työstä, on se työ sitten mikä tahansa. Karenssin saa myös silloin kun on varsinaisesti saanut potkut, esim. sen takia että tulee joka päivä myöhässä töihin. Siitä ei kuitenkaan tule karenssia, jos työnantaja irtisanoo sinut koeajan puitteissa sen vuoksi ettet ole saanut tarpeeksi kauppaa aikaan. Suuri osa puhelinmyynnin työsuhteista päättyy juuri näin.
Tutkikaa firmat ja kai olette tietoisia siitä, jos ette saa myytyä mitään ette myöskään saa palkkaa. On aikoja kun asiakkaat ei osta, silloin voi tulla todella laiha liksa eikä siinä kauheasti lämmitä että on helppo ja siisti työ kun ei ole rahaa millä elää. Siivoamisesta saa parempaa liksaa ja varmasti ei tarvitse isoja koulutuksia. Suomessa ei työttömänä tarvitse olla jos on valmis tekemään vähän likaisempia töitä tai raskaampia töitä silloin on varma palkka ja ei ole aina henkisesti niin loppu siitä saako palkkaa vai ei
Puhelinmyynti pitäs siirtää kadulle ja kauppakeskuksiin feissarien kanssa et ohikulkijat sais naureskella halveksivasti kummallekin turhake-työntekijän ryhmälle yhdellä kertaa.
Voipi olla että säilytät mielenterveytesi paremmin ihan vaan läähätysluureissa työskentelemällä. Palkka ainakin juoksee joka minuutilta.
jos siellä satuttas myymään jotain mitä tarvii juuri sillä hetkellä niin mikä ettei tilaisin. Jos kotiinkuletus ois viiim. seur. pv:nä
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaiden vanhuksien kusettaminen ei ole rehellisen ihmisen työtä.
Eihän puhelinmyyjä voi tietää onko asiakas muistisairas, hehän voivat olla hyvinkin ok kun vastaavat puhelimeen ja toiseksi pitäiskö kysyä että ethän vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaiden vanhuksien kusettaminen ei ole rehellisen ihmisen työtä.
Eihän puhelinmyyjä voi tietää onko asiakas muistisairas, hehän voivat olla hyvinkin ok kun vastaavat puhelimeen ja toiseksi pitäiskö kysyä että ethän vaan
Siis kysyy ethän vaan satu oleen muistisairas mitä luulet tykkäiskö hän hyvää?
No jos susta on kivaa kuunnella haistattelua päivittäin ja saat luuria korvaan niin mikä ettei tämmöinen masokistin homma passaa sulle. Itse pidän puhelinmyyntihommaa kaikkein alhaisimpana työnä heti huoan jälkeen. Mene mieluummin vaikka vanhusten pyllyjä pesemään. Sentään hyödyllisempää.
Pahinta tuossa on se, että jos palkka ei riitä elämiseen ja irtisanoudut, niin työkkäri antaa sen jälkeen karenssia. Sinua siis käytännössä rankaistaan siitä, että olet halunnut kokeilla kyseistä työtä.
Lehtien myyminen entisille tilaajille on varmaan helpointa. Ylipäätään on oleellista, että asiakkaat on valikoitu jollain muulla kriteerillä kuin sattumanvaraisesti puhelinluettelosta. Sähkösopimuksissa on ollut niin paljon huijauksia ja epäselvyyksiä, että sitä on tosi vaikea saada kaupaksi puhelimessa. Nämä siis kuluttajamyynnin puolella, B2B on asia erikseen.
Firmasta kannattaa katsoa sen verran, että on ollut jo pitemmän aikaa pystyssä ja tarjoaa jonkinlaisen pohjapalkan provikkamallin lisäksi. Pelkällä provikallakin hyvä myyjä toki pärjää, mutta oppiminen voi viedä aikansa, ja ekojenkin kuukausien aikana olisi kiva syödä. Alalla ei ole yleissitovaa tessiä, joten kannattaa kysellä työajoista, tauoista, saikkukäytännöistä ym. normaalia tarkemmin. Suosittelen myös varmistamaan, että käytössä on automatisoitu soittojärjestelmä, jotta puolet päivästä ei kulu numeroiden näpyttelyyn!