Voi vittu! 4 tuntia ajoa mökille ja KAIKKI TARJOILUT VEGAANISIA.
Koko vitun viikonlopun. kyllä tuli kysely onko ruoka rajoitteita , ei vain tullut mieleen että pitää kertoa erikseen jos haluaa kunnon ruokaa. Täällä sitä sitten näännytään kolmepäivää tai lähdetään liian aikaisin pois. Voi vittu saatana.
Kommentit (207)
Joku varmaan jo ehdottikin toivottavasti, mutta miksette käyneet itse metsästämässä ruokianne? Onko liian vaikeaa, eikö teurastus onnistu, ettekö osaa valmistaa lihaa? Vai maistuuko sellainen pitkään rääkätty vaan paremmalta?
Kyllä on valituksen aiheet!! Valmiiseen pöytäänkö ajatteli mennä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä noin pitkälle vierailulle menit ruokakassin kanssa (juustoa, leipää, kinkkua, kahvia, makkaraa..), syö siitä.
Selitin jo,suvun mökki ja ne luoasi tehdä ruuat KAIKILLE oletin siis et ne myös SOPIVAT KAIKILLE. Tiedän että veljen avovaimo ja niiden kaverit ja velikim on ilmeisesti noita kasviksia mutta en sitten yhtään voi käsittää miksei ne voi joustaa jotain kolmea päivää ja ostaa edes jotain kunnon ruokaa. Olisin tyytyväinen jos olisi vaikka niin että laittaisi jotain helppoa vaikka oikeaa nakkia tai oikeaa pihviä tai oikeaa voita ja maitoa ei ole vaikeaa. jääkaappi ja kaikki pursuaa ruokaa ja kaikki on outoa ja äklöä kakkaa.
APMikset sinä voi joustaa kolmea päivää ja kokeilla uusia ruokia? Voisit vaikka vahingossa pitääkin joistakin vegeruoista :)
Miksi vegaanien ei koskaan tarvitse joustaa mistään? Aina muiden pitää joustaa ja järjestää vaikka erikseen vegaaniset pöperöt vegaaneille, mutta koskaan ei vegaanien tarvitsisi joustaa vastaavalla tavalla? Mistä tämä uskomaton itsekeskeisyys ja omahyväisyys vegaaneissa oikein kumpuaa?
En ole vielä tavannut lihansyöjää, jolla olisi ideologisia tai terveydellisiä syitä jotka estäisivät myös kasviperäisen ravinnon syömisen joten ihan naurettavaa kitinää tämä. Toki jos vieraana olisi joku syystä tai toisesta 100% eläinperäistä ruokavaliota noudattava, pitäisi tarjolle laittaa myös joku hänelle sopiva vaihtoehto tai sopia, että tuo eväänsä tullessaan.
Etkö tiennyt sitten että talonväki syö pupujen safkaa????? Olisit hommannut hk:n sinistä, sinappia, naudan sisäfilettä kera kermaperunat. Tai ilmeisesti sulle olisi käynyt sika muodossa jos toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuules sinä kakara, haista pitkä paska! :D
Jos joku tässä on "kakara" niin sinä ja käyttäymisesi. Jos et siedä heidän vaivalla tehtyä ruokaa niin neiti on hyvä, ja ilmaisee asiasta asiallisesti heille ja menee kotia mussuttamaan "oikeaa" ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vegaanien ei koskaan tarvitse joustaa mistään? Aina muiden pitää joustaa ja järjestää vaikka erikseen vegaaniset pöperöt vegaaneille, mutta koskaan ei vegaanien tarvitsisi joustaa vastaavalla tavalla? Mistä tämä uskomaton itsekeskeisyys ja omahyväisyys vegaaneissa oikein kumpuaa?
Et sinäkään osta papuja ja soijamaitoa kaappiisi vieraille, miksi minun pitäisi ostaa sinne vasikalle tarkoitettua, vedellä jatkettua haisevaa lientä, ja HK Scan sähköpiiska-sivallettua, pestyyn eläimen peräsuoleen tungettua kuollutta, murskattua eläintä? :)
Mä olisin onnesta soikeena jos joku kokkais pelkää vegaanisafkaa mulle kokonaisen viikonlopun. ❤️
Vierailija kirjoitti:
Veganismin ideahan on boikotoida epäeettisenä pitämäänsä eläintuotantoa. Olen itse sekasyöjä, mutta ymmärrän hyvin syyt, miksei vegaani halua ostaa tölkillistä maitoa kaupasta. Se on vähän sama kuin sinulla olisi ystävä, joka ei halua ostaa mitään lapsityövoimalla teetettyä ja vetäisit herneen nenään, kun et saakaan häneltä joululahjaksi niitä Kiinassa valmistettuja halpislenkkareita, joita niin kovasti toivoit.
Suosittelen ihan totta perehtymään niihin syihin, miksi toiset ihmiset vegaanisen elämäntavan valitsemaan.
Kiitos tästä. Meinasi jo palaa käämi tähän että aikuiset ihmiset kieltäytyy ymmärtämästä mikä ero on makumieltymyksillä, ruoka-aineallergioilla ja eettisillä valinnoilla, en olisi jaksanut itse näin rauhallisesti asiaa selittää!
Av mamma 2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä noin pitkälle vierailulle menit ruokakassin kanssa (juustoa, leipää, kinkkua, kahvia, makkaraa..), syö siitä.
Selitin jo,suvun mökki ja ne luoasi tehdä ruuat KAIKILLE oletin siis et ne myös SOPIVAT KAIKILLE. Tiedän että veljen avovaimo ja niiden kaverit ja velikim on ilmeisesti noita kasviksia mutta en sitten yhtään voi käsittää miksei ne voi joustaa jotain kolmea päivää ja ostaa edes jotain kunnon ruokaa. Olisin tyytyväinen jos olisi vaikka niin että laittaisi jotain helppoa vaikka oikeaa nakkia tai oikeaa pihviä tai oikeaa voita ja maitoa ei ole vaikeaa. jääkaappi ja kaikki pursuaa ruokaa ja kaikki on outoa ja äklöä kakkaa.
APMikset sinä voi joustaa kolmea päivää ja kokeilla uusia ruokia? Voisit vaikka vahingossa pitääkin joistakin vegeruoista :)
Koska vegaani ei välttämättä enää kykene joustamaan. Jos on ollut riittävän monta vuotta ilman lihatuotteita, niin on aikamoinen ummetus kun keho yrittää niitä sulattaa. Itse olin vuosia ovo-lakto-kasvissyöjä, sittemmin diagnosoitu muun muassa keliakia ja maitoproteiiniallergia, eli kananmunia vielä syön mutta muuten olen pääasiassa gluteeniton vegaani ja refluksin ja toiminnallisten suolisto-ongelmien takia, ruokavalioini on myös hyvin rajoittunut. Lääkärini on minulle sanonut, että älä ainakaan nyt aloita lihaa tai edes kalaa uudestaan syömään nimenomaan suoliston takia. Ottaen huomioon kuinka yleisiä toiminnalliset suolisto-ongelmat ovat suomalaisten keskuudessa, niin en ihmettelisi jos useampi vegaani olisi saanut saman ohjeistuksen lääkäriltään. Minä en koe, että olisin itsekeskeinen tai omahyväinen, kun en todellakaan tarjoa omassa kodissani ruokaa, jota en itse pysty syömään, jos ei minun tekemät kelpaa, niin voi tuoda omat eväät. Itsekin joudun aina raahaamaan omia eväitä joka paikkaan ja jos haluan sipsejä ja dippiä, niin joudun käymään kolmessa eri suuressa kaupassa saadakseni tuotteet joita voin syödä, niin omaan korvaan tuo vegaaniruoasta valittaminen kuulostaa tosi lapselliselta, jos ei oikeasti ole syytä miksi ei jotakin voi syödä, niin sitä voi syödä vaikka se maistuisi kuinka pahalta.
Terv.
Sen verran ruokarajoitteinen, että hyvin harvoissa juhlissa saa yhtään mitään hyvää
Eli saat suolisto-ongelmia ostamalla pienen tölkin maitoa vieraallesi?
Sorry, en ole ikinä ymmärtänyt enkä tule ikinä ymmärtämäänkään tällaista MINÄMINÄ-kulttuuria, jos kuitenkin näkee sen vaivan, että ihan vartavasten kutsuu ihmisen kylään ja ap:n tapauksessa jopa kysyy ruokarajoitteet ja veli varmaan tietää ettei sisko /veli ole vegaani.
En jättäisi vegaania huomioimatta tarjoilussa, vaikka se todella vaatisi minulta isoa vaivannäköä. Jotenkin haluaisin, että vieraani nauttisivat tarjoiluistani ja tähän asti kokemukset vegaanisesta ruoasta ovat aika kamalia.Jos vegaani sattuu juhliimme tulemaan, näen todellakin sen vaivan, että hankin ja valmistan hänelle oman tarjoilun. Mutta elämäni ei kaatuisi siihen, että ostaisin sekasyöjälle viikonlopukis esim. litran maitoa ja palan juustoa.Tai sitten sanoisin rehellisesti, että kaikki tarjolla oleva on nyt vegaania, en pysty ostamaan muuta ja jos jotain muuta haluat, tuo tullessasi. Sehän on ihan ok. Mutta miksi pitää ehdoin tahdoin kiusata ilmoittamalla että me tehdään kaikki ruoat ja sitten tarjolla on pelkkää vegaania monta päivää, uuden vuoden juhlissa.
Kuka olettaa, että yksinään asuvan maitoallergikon taloudessa olisi jääkaapissa maitopurkki?
Ap ei ilmoittaunut, että hänellä olisi mitään ruokarajoitteita, niin silloin hän voi syödä sitä vegaaniruokaa. En koe, että se olisi kiusaamista jos toinen ei ole ilmoittaunut tarkkaa ruokavaliotaan. Ainakin minä joudun laittamaan joka paikkaan yli viikkoa etukäteen listan, että mitä pystyn syömään ilman oireita ja mitä asioita ei ainakaan voi syödä jos syön jonkun toisen laittamaan ruokaa ja silti aina välillä täytyy olla muutama päivä saikulla pahan oireilun takia, niin harvoin uskaltautuu edes syömään toisten laittamaa ruokaa. Ihan oma moka ap:lta ettei laittanut listaa menemään, että mitä ei pysty syömään.
Terv.
Sen verran ruokarajoitteinen, että hyvin harvoissa juhlissa saa yhtään mitään hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En vaan tajua. Jos vegaani menee kylään, kaiken tarjottavan pitää olla vegaanista, tai vegaani pahoittaa mielensä ja se on ihan ok. Taviksen pitää vääntää vegaanista mössöä (hei netti on täynnä upeita vegaanisia ohjeita) kaikeksi tarjottavaksi. Mutta jos vegaani kutsuu tavallisen ihmisen kylään, niin tottakai sen sekasyöjän pitää hymyssäsuin nauttia näistä vegaanisista makuelämyksistä, jotka - newsflash - todellakaan eivät aina ole elämyksiä, koska myös vegaaneihin mahtuu surkeita kokkeja ja osa vegaanien käyttämistä korvikkeista on yksinkertaisesti pahoja. Joku ihme oletus on, ettei sekasyöjä koskaan söisi kasvisruokaa ja hänelle tulisi aivan uutena elämyksenä että hei, tää seitankinkkuhan on aivan IHANAA, en enää koskaan syö lihaa! Kiitos tästä herätyksestä, en ikinä olisi uskonut
On ihan järkyttävää, jos vieras kaipaa kahviinsa oikeaa maitoa, leivällensä juustoa eikä pidä soijasta, tofusta tai linsseistä, eikä vegaanin nyt tietenkään tarvitse kaupassa koskea siihen maitotölkkiin, koska hän on vegaani. Vieraan makuelämyksistä viis. "Siis tää kauramaito on just niin ihanaa!"
Varmaan syy on sama miksi miehet laskevat istuinrenkaan alas vessassa ja miksi suomenruotsalaiset puhuu suomea, jos paikalla on yksikin suomenkielinen. Etiketin mukaan pitäisi toimia niin, että se sopii kaikille. Sekasyöjät voivat syödä vegaaniruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Av mamma 2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vegaani ei välttämättä enää kykene joustamaan. Jos on ollut riittävän monta vuotta ilman lihatuotteita, niin on aikamoinen ummetus kun keho yrittää niitä sulattaa. Itse olin vuosia ovo-lakto-kasvissyöjä, sittemmin diagnosoitu muun muassa keliakia ja maitoproteiiniallergia, eli kananmunia vielä syön mutta muuten olen pääasiassa gluteeniton vegaani ja refluksin ja toiminnallisten suolisto-ongelmien takia, ruokavalioini on myös hyvin rajoittunut. Lääkärini on minulle sanonut, että älä ainakaan nyt aloita lihaa tai edes kalaa uudestaan syömään nimenomaan suoliston takia. Ottaen huomioon kuinka yleisiä toiminnalliset suolisto-ongelmat ovat suomalaisten keskuudessa, niin en ihmettelisi jos useampi vegaani olisi saanut saman ohjeistuksen lääkäriltään. Minä en koe, että olisin itsekeskeinen tai omahyväinen, kun en todellakaan tarjoa omassa kodissani ruokaa, jota en itse pysty syömään, jos ei minun tekemät kelpaa, niin voi tuoda omat eväät. Itsekin joudun aina raahaamaan omia eväitä joka paikkaan ja jos haluan sipsejä ja dippiä, niin joudun käymään kolmessa eri suuressa kaupassa saadakseni tuotteet joita voin syödä, niin omaan korvaan tuo vegaaniruoasta valittaminen kuulostaa tosi lapselliselta, jos ei oikeasti ole syytä miksi ei jotakin voi syödä, niin sitä voi syödä vaikka se maistuisi kuinka pahalta.
Terv.
Eli saat suolisto-ongelmia ostamalla pienen tölkin maitoa vieraallesi?
Sorry, en ole ikinä ymmärtänyt enkä tule ikinä ymmärtämäänkään tällaista MINÄMINÄ-kulttuuria, jos kuitenkin näkee sen vaivan, että ihan vartavasten kutsuu ihmisen kylään ja ap:n tapauksessa jopa kysyy ruokarajoitteet ja veli varmaan tietää ettei sisko /veli ole vegaani.
En jättäisi vegaania huomioimatta tarjoilussa, vaikka se todella vaatisi minulta isoa vaivannäköä. Jotenkin haluaisin, että vieraani nauttisivat tarjoiluistani ja tähän asti kokemukset vegaanisesta ruoasta ovat aika kamalia.Jos vegaani sattuu juhliimme tulemaan, näen todellakin sen vaivan, että hankin ja valmistan hänelle oman tarjoilun. Mutta elämäni ei kaatuisi siihen, että ostaisin sekasyöjälle viikonlopukis esim. litran maitoa ja palan juustoa.Tai sitten sanoisin rehellisesti, että kaikki tarjolla oleva on nyt vegaania, en pysty ostamaan muuta ja jos jotain muuta haluat, tuo tullessasi. Sehän on ihan ok. Mutta miksi pitää ehdoin tahdoin kiusata ilmoittamalla että me tehdään kaikki ruoat ja sitten tarjolla on pelkkää vegaania monta päivää, uuden vuoden juhlissa.
Kuka olettaa, että yksinään asuvan maitoallergikon taloudessa olisi jääkaapissa maitopurkki?
Ap ei ilmoittaunut, että hänellä olisi mitään ruokarajoitteita, niin silloin hän voi syödä sitä vegaaniruokaa. En koe, että se olisi kiusaamista jos toinen ei ole ilmoittaunut tarkkaa ruokavaliotaan. Ainakin minä joudun laittamaan joka paikkaan yli viikkoa etukäteen listan, että mitä pystyn syömään ilman oireita ja mitä asioita ei ainakaan voi syödä jos syön jonkun toisen laittamaan ruokaa ja silti aina välillä täytyy olla muutama päivä saikulla pahan oireilun takia, niin harvoin uskaltautuu edes syömään toisten laittamaa ruokaa. Ihan oma moka ap:lta ettei laittanut listaa menemään, että mitä ei pysty syömään.
Terv.
Minä en juo ikinä kahvia, mutta jos kutsun useammaksi päiväksi vieraita, en kyllä kehtaisi olla kahvia ostamatta. Kuitenkin sitä niin moni juo, että harva osaa erikseen kysyä etukäteen onhan teillä kahvia.
Pää kii vässykkä ja ituja tauluun.
Aika usein niin oletetaankin, minkä vuoksi kaikki mun tuntemani vegaanit, minä mukaanlukien, ovat tottuneet kuljettamaan eväitä mukanaan, ellei erikseen ole sovittu ruuasta. (Silloinkin se saattaa olla jopa ravintolassa vihersalaatti ja maustamatonta makaronia.) Voit myös arvailla, mitä tapahtuisi, jos vuosia/vuosikymmeniä vegaanina elänyt yhtäkkiä söisi pihviä ym. eläinperäistä. Jäisi juhlat juhlimatta, kun viettäisi illan wc:ssä.
Yksinkertaista. Vie omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Veganismi on paskaa !
No nyt tuli murskaava argumentti.
Jokunen vuos sitten olin erään peräkylän ruokalassa töissä. Siellä yksi asiakas kieltäytyi syömästä, kun listassa luki "lihakasvismakaroonilaatikko".
Ei halunnut syödä mitään kasviksia, sille ois pitänyt varmaan olla pihvejä pelkästään?
Jos kyse olisi ollut vaikka kannibalismista, tämmöinen valitus olisi ollut hyväksyttävää. Nyt kuitenkin puhutaan ihan normaalista ja syötävästä ruoasta. Voi luoja, kaikkea sitä keksitäänkin :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veganismi on paskaa !
No nyt tuli murskaava argumentti.
Murskaavin ja yleisin!
Ja sinä saatanan merkonomi kuolet puutteeseen
Onhan se aika radikaalia ääriajattelua haluta olla tappamatta ketään..