Noloin ja ehkä myös huvittavin mieleenne jäänyt tilanne visailuohjelmassa?
Itse muistan, kun Nelosella esitetyssä Giljotiini-tietokilpailussa kysyttiin, että kuka esitti miespääosan elokuvassa Kuutamolla. Haastajana oli muistaakseni nuori nainen, ja hän haastoi keski-ikäisen miehen, joka väitti tietävänsä vastauksen. Kun tämä mies sitten vastasi kysymykseen, hän vastasi Santeri Kinnunen ja putosi pois kilpailusta. Hän siis luuli tietävänsä, mutta vastaus olikin väärä.
Kommentit (195)
Mua harmittaa ku telkkkarist ei oo hetkeen tullu hyvää visailua. Nyt alkaa onneks haluatko miljonääriksi, mut Jaajon vetämänä se vähän epäilyttää.
Jossain suht uudessa tietokilpailussa kysyttiin että mikä on Suomen pohjoisin rajanaapuri, vaihtoehdot Venäjä, Ruotsi, Viro ja Norja. Pariskunta pähkäili ja jankkasi, että ei se varmaan Viro ole vai onko, Norja se ei ainakaan ole. Vastasivat sitten Ruotsin ja menettivät satoja tuhansia.
Toni Halme sanoi onnenpyörässä "ämmä niin kuin vaimo" :D
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, että muistatte tällaisia. Ja että ketju on näin hemmetin pitkä! Omg
Aika moni on käynyt virkistämässä muistisolujaan youtubessa, sieltä löytyy näitä legendaarisimpia Onnenpyörä- ja Haluatko Miljonääriksi -mokia.
Heikoimmassa lenkissä kysyttiin, montako kertaa vuodessa kuu kiertää maapallon. Vastaus oli että 365. Tämä jakso löytyy Youtubesta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Heikoimmassa lenkissä kysyttiin, montako kertaa vuodessa kuu kiertää maapallon. Vastaus oli että 365. Tämä jakso löytyy Youtubesta kokonaan.
Tai siis kilpailija vastasi, että 365, vaikka oikea vastaus on tietenkin 12.
Muistan kun joku käytti Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa kaikki oljenkortensa ensimmäisessä kysymyskategoriassa. Muistan vain että hän käytti joko fifty-fiftyn tai katsomolta kysymisen kysymyksessä, jossa kysyttiin, mikä näistä paikoista sijaitsee pohjoisimpana. Oikea vastaus oli Oulu, ja muut taisivat olla ulkomaisia paikkoja selvästi etelämpänä. :D
Käyttäjä423 kirjoitti:
Onnenpyörässä lause "hernekeitto on laskiaisen purkka". En muista tarkkaan, mutta lähes kaikki kirjaimet auki ja Porkka itsekin alkoi jo repeillä ihan huolella. Oli siis "hernekeitto on laskiaisen herkku", olisko jopa ollu niin että pelkkä yksi kirjain puuttui vikasta sanasta, kilpailija vaan jotenkin jäätyi :D
Puuttui vielä useita kirjaimia, tuosta herkku-sanasta oli r ja k:t näkyvissä.
Kerran Heikoimmassa lenkissä tuli kysymys, johon juontaja antoi vaihtoehdot, mutta kilpailija vastasi jotain muuta. Tästähän hän sai tietysti kuulla kierroksen jälkeen. :D
Heikoimmassa lenkissä oli kerran joku Yrjö-niminen, joka putosi ensimmäisenä vaikkei ollut Heikoin lenkki. Juontaja sanoi: Yrjö, kolmella äänellä sinä olet Heikoin lenkki. Nyt lentää yrjö. Hyvästi! :D
Ihanaa,kun muistatte ja jaatte nämä muistonne:D.Näitä on hauska lukea.
On kyllä harmi,ettei oo hyviä visailuohjelmia tv:ssä enää.Onneks se "Haluatko miljonääriksi" alkaa.Mulla puolestani on vahva luotto Jaajoon ja sen pokeriin:)!Odotan innolla.
Onnenpyörä sais myös alkaa uudestaan.Mieluiten Porkan vetämänä:)!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa,kun muistatte ja jaatte nämä muistonne:D.Näitä on hauska lukea.
On kyllä harmi,ettei oo hyviä visailuohjelmia tv:ssä enää.Onneks se "Haluatko miljonääriksi" alkaa.Mulla puolestani on vahva luotto Jaajoon ja sen pokeriin:)!Odotan innolla.
Onnenpyörä sais myös alkaa uudestaan.Mieluiten Porkan vetämänä:)!
Porkan nimenomaan! Ei ainakaan itselleni tule mieleen ketään toista joka kelpaisi siihen. Kun olen Youtubesta katsonut pari Kim Floorin juontamaa jaksoa, niin siinä se tuntuu melkein eri ohjelmalta! :D
Ei nyt ihan täysin liity aiheeseen, mutta olen kuullut, että Giljotiinin juontaja Jukka-Pekka Palo vaihdettiin Janne Virtaseen, koska katsojilta oli tullut palautetta Palon tylystä kohtelusta kilpailijoita kohtaan. Millä tavalla Palo muka oli tyly? Itse ajattelisin niin, että kun ohjelman luonnekin on tyly, niin se kuuluisi asiaan, että juontajakin vaikuttaisi tylyltä, vaikkei sitä oikeasti ole. Heikoimmassa lenkissähän on sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pikka Kok = Pick a cock
Siinä oli kyllä ihmisellä sellainen nimi, että mä olisin ainakin sukunimen vaihtanut (taisi olla miehen sukunimi vielä, miksei pitänyt omaansa?) mutta silti pidin ääliömäisenä sitä, miten Kirsi Salo haukkui ihmisiä nimen perusteella. Tyhmyydestä saa nokitella, mutta että jostain henkilökohtaisesta kuten oma nimi - se oli yksinkertaisesti mautonta ja typerää. Kyllä Kirsi Salon nimestäkin saa erilaisia anagrammeja, joista voisi löytyä vaikkapa sika, rikas tai sorsa, mutta kilpailijoillahan ei ollut mitään mahdollisuuksia pilkata juontajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikka Kok = Pick a cock
Siinä oli kyllä ihmisellä sellainen nimi, että mä olisin ainakin sukunimen vaihtanut (taisi olla miehen sukunimi vielä, miksei pitänyt omaansa?) mutta silti pidin ääliömäisenä sitä, miten Kirsi Salo haukkui ihmisiä nimen perusteella. Tyhmyydestä saa nokitella, mutta että jostain henkilökohtaisesta kuten oma nimi - se oli yksinkertaisesti mautonta ja typerää. Kyllä Kirsi Salon nimestäkin saa erilaisia anagrammeja, joista voisi löytyä vaikkapa sika, rikas tai sorsa, mutta kilpailijoillahan ei ollut mitään mahdollisuuksia pilkata juontajaa.
Youtubessa on tämä, ja siinä hän sanoo, että sukunimeen hän ei voi vaikuttaa koska se tulee isältä, eli kyllä se oli hänen alkuperäinen sukunimensä.
Haluatko miljonääriksi- ohjelmasta alkaa uusi versio Nelosella. Itse kuitenkin toivon, että Heikoin lenkki tulisi takaisin. Hain itsekin hurjassa nuoruudessani kilpailijaksi Heikoinpaan lenkkiin, mutta en kuitenkaan päässyt kilpailjaksi. Itse muistan Heikoimmasta lenkistä, kuinka hyvin moneen, mitä ihmeellisimpiin kysymyksiin kilpailijat vastasivat Paavo Lipponen. Oikea vastaus oli sitten joku ihan muu. Toki Paavo Lipponen oli tuolloin Suomen pääministeri, joten varmaan aika monen mielessä. Erityisesti mieleeni on jäänyt kysymys "kuka sai potkut Haminan kadettikoulusta vuonna xxxx". Kilpailija vastasi Paavo Lipponen, vaikka oikea vastaus oli Mannerheim. Muistan vieläkin, kuinka hermottomaan nauruun tuolloin repesin. Heikoin lenkkihän tuli hyvällä ohjelmapaikalla mtv3:lla perjantaisin kello 20.00 tai 21.00, en nyt enää muista kumpi. Heikoimman lenkin lisäksi olen hakenut Suureen seikkailuun. En päässyt siihenkään.
Oliko Heikoimmassa lenkissä joskus niin, että kilpailija nimesi heikoimmaksi lenkiksi jonkun, jonkanimistä ei edes ollut kisassa :D
Vierailija kirjoitti:
Oliko Heikoimmassa lenkissä joskus niin, että kilpailija nimesi heikoimmaksi lenkiksi jonkun, jonkanimistä ei edes ollut kisassa :D
Ainakin kerran kävi niin, että kilpailemassa oli joku Anitta, ja häntä äänestänyt kirjoitti äänestystauluunsa nimen Anita. Taisi olla niin, että tässä äänestyksessä oli tasatilanne, jossa kahdella kilpailijalla oli yhtä monta ääntä, ja toinen näistä oli tämän Anita-nimen kirjoittanut, ja muistaakseni kierroksen vahvin lenkki, joka tässä tilanteessa päättää, kuka putoaa, vaihtoi tähän Anita-nimen kirjoittaneeseen kilpailijaan. Mutta luultavasti tämä ei ole se mitä haet. Onhan tämä kuitenkin ymmärrettävää, kun Anita ja Anitta ovat niin samankaltaiset nimet. :D
D:n, t:n, l:n ja r:n ääntöpaikka on suomen kielessä lähes sama (alveolaarinen r:llä ja d:llä, dentaalinen t:llä ja l:llä.) D-äännettä ei alun perin ollut missään suomen murteessa, vaan se lainattiin ruotsin kielestä, mikä selittää sen, että joillakin murrealueilla ihmiset eivät "osaa" lausua d:tä.
t. harrastelijalingvisti