Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon kuivaksi opettelu ja päivähoito

Vierailija
30.12.2015 |

Taapero on nyt joululomalla päivähoidosta ja tänä aikana ollut paljon vaipatta kotona. Pääosin tekee tarpeet pottaan, toki toisinaan kerkeää tulla pissa housuun mutta harvemmin. Joskus jopa vaipan kanssa hän käy riisumassa sen ja kaikessa hiljaisuudessa menee potalle pissalle/kakalle.

Kannattaisiko siis nyt suoraan pitää lasta vaipatta päivähoidossa (toki unilla ja ulkoillessa vaippa päällä) ja roudata vaihtohousuja vai tehdäänkö tätä jotenkin portaistaen yleensä? Ryhmä on pieni ja lapsilla vapaa pääsy potalle koko ajan (toki potatetaan säännöllisesti, mutta saavat käydä tietenkin muulloinkin).

Ihan uusi asia minulle :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä, mitä päivähoidossa asiasta ajatellaan. Itse ehkä aloittaisin vasta sitten, kun kotona on vakiintunut vielä vähän enemmän eli vahinko ei juuri tule ja lapsi itse menee potalle, mutta jos päivähoito olisi asiasta innoissaan, niin mikäs siinä.

Vierailija
2/4 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä, kysy hoitajien mielipidettä. Meillä kuivaksi opettelu osui kesälle, lomalla jätettiin vaipat pois. Ja loman loppuessa kysyttiin tarhasta haluavatko sinne vaipat. Mutta toki kesällä helpompi kun ei paljoa vaatteita ja tyttö meni myös sinne ilman vaippaa. Muutama vahinko kävi päiväkodissa mutta ei ne tädit niistä suurta stressiä ottanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kysyt hoitajilta, päivähoidossa on enemmän lapsia ja aina vähemmän aikaa yhden lapsen asioihin. Siin noin kylmästi ajateltuna joten siellä ei välttämättä niin ehditä niitä potta-asioita harjoitella samassa tahdissa kun kotona. Ja ulos tietysti ehdottomasti vaippa.

Sitten kun päivähoidossa aloitetaan kuivaksi opettelu niin varahousuja muista viedä riittävästi, siis useita. Ja sukkia ja paitoja, pissit voi mennä pahasti ohi ainakin jos on poikalapsi.

Vierailija
4/4 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis tosi hyvin menee itse potalle vaipatta, usein muistuttamattakin. Saattaa kesken leikin juosta toisesta huoneesta ja istahtaa potalle pissalle :D toki siis on "kotikenttäetu", täällä ei ehkä ole samalla tavoin leikin hurmoksessa kuin isommassa porukassa.

Täytyykin ottaa asia esille hoitajien kanssa. Vasussa (syksyllä) puhuttiinkin, että pottailua tuetaan (silloin lapsi oli n. 1,5v) mutta ei turhia kiirehditä ts. oteta siitä stressiä/painosteta. :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän