Mitä n. 30-v. sinkkunaiset harrastavat?
Tahtoisin aloittaa tulevaa vuotta 2016 harrastuksella, jossa kohtaisin älykkäitä, liikunnallisia ja ihania naisia. Kuntosalilla en äijänä tahdo häiritä ketään (näkisin ehkä 2-5 krt. viikossa jatkoisin) ja sosiaalisissa ympyröissä (yliopisto) varatut ovat se yleisin määre. Jos joku sanoo julkisissa tiloissa (en käy ravintoloissa) minulle jotain, niin olen varautunut ja luulisin suomalaisten naistenkin olevan. Älykäs, urheilullinen, perhettä tahtova ja sitoutuva mies; mitä uusia tuulia pitäisi kokeilla, että voisi kohdata yhden ihmisen?
Kommentit (55)
Minä käyn Helsingissä STVK:ssa aikuisten telinevoimistelussa. Paljon hauskempaa kuin punttien vääntäminen.
Missä päin asut? Jos PK-seudulla, tsekkaa Helsingin Lavatanssien Järkkärit FB:ssa. Siellä on jatkuvasti tanssikursseja, joissa on viejistä (miehistä) pulaa - kursseille kun pääsee tasamäärä miehiä ja naisia. Kuukausittaisin järkättävissä tansseissa on nimenomaan kolmikymppisiä, ja sielläkin miehistä pulaa. Sinne vaan! Lykkyä uuteen vuoteen!
Harrastan kuntosalia naistensalilla ja kitaransoittoa kotona. Joskus olin espanjan kielen kurssilla ja sieltä mua kysyttiin treffeille! Tinder on.
Tuonikäisenä menin työväenopiston ompelukurssille, ihan alkeisryhmään. En ollut ainoa ikäiseni nainen siellä. On siellä kuulemma joku mieskin joskus käynyt.
Omat siipat ovat löytyneet järjestötoiminnasta, mutta on vähän vaikea suositella mitään tiettyä järjestöä, kun ei niitä yleensä flaksimahdollisuuksien perusteella valita.
Jos yhtään tykkäät koirista niin sellaista ulkoiluttamalla pääset kyllä tutustumaan ihmisiin, myös nuoriin naisiin.
Tanssi on hyvä, rooli- ym. pelailun kautta voi löytää nörtimpää naisseuraa jos sellainen kelpaa. Sisustus- ja tuunausjutuista on moni nuori nainen kiinnostunut, tsekkaa esim. aihepiiriin liittyviä keskustelufoorumeita.
Millaisista harrastuksista muuten itse olet tällä hetkellä kiinnostunut?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole kavereita, joilla olisi tyttökavereita, jotka tuntisi sinkkutyttöjä?
Lapsiperheellisiä suurin osa ystävistä ja kutsuissa olen yleensä kohdannut vain "ihan kivoja". Jotain mukavaa uutta tekemistä ajattelin kevääseen ja jos elämä antaisi enemmän, niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotetuista yhdistystoimintaan aktiivisempi mukaan lähteminen (tai uusi vapaaehtoistyö) iski eniten.
Suosittelen lämpimästi, jos yhtään tuntuu omalta jutultasi. Tosin kannattaa varautua siihenkin, että yhdistyksessä voi olla riitaisia akkoja... oma kokemus esim. eläinsuojelutyöstä.
Tuosta tanssista vielä, sitähän on monenlaista, ja muutakin kuin lavatanssia. Esim. tanssikoulujen ryhmätunteja.
Mutta joo, tsemppiä matkaan, uskon että on vain ajan kysymys, milloin sinut napataan!
Kuoron ja laulamisen voi kyllä aloittaa ihan alkeista. Niitä ryhmiä on eritasoisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos PK-seudulla, tsekkaa Helsingin Lavatanssien Järkkärit FB:ssa. Siellä on jatkuvasti tanssikursseja,
Lavatansseja en ole Helsingissä kokeillut (joskus kävin viihtymässä alkeiskurssilla). Googletuksen jälkeen havaintona, että voisin käydä ainakin muutaman kerran ihan vaan tanssin ja liikunnan ilosta. Vaikkapa tänään lauantai-iltana lähden kuntosalille ja rytmi tulee osin musiikista. Jotain kulttuuriakin mahtuisi mm. tähän kuukauteen; oisko yleisellä tasolla ehdotuksia?
Yhdistystoiminta on varmasti hyvä juttu, tanssi myös. Erilaiset ryhmäliikuntajutut myös, mulle tulee ensimmäisenä mieleen juoksukoulu tms., crossfit (siellä käsittääkseni tehdään paljon ryhmässä ja tsempataan toisia, tutustuu siis muihin) ja oikeastaan kaikkien urheilulajien tekniikka- tai jotkut erikoiskurssit, itse oon tavannut muutaman kiinnostavan ihmisen uimakoulussa (eri lajien tekniikkakursseja jne.). Mulle tulee mieleen myös avoimen yliopiston tai työväenopiston kurssit (esim. kielikurssit) on hyviä paikkoja joissa kohdata ihmisiä.
Myös netin kautta voi tavata, esim. just Tinderissä (kaikki on Tinderissä nykyään, se ei tosiaan oo vaan joku rumien/outojen juttu) mutta se nyt ei varsinaisesti ole harrastus :) Jos olet Facebookissa niin ehkä voisit liittyä joihinkin sinua kiinnostavia aiheita käsitteleviin ryhmiin, siellä jutellessa tulee kiinnostavat ihmiset tutuksi.
Olennaista mun mielestä on se, että on avoimin mielin nimenomaan sen harrastuksen vuoksi mukana eikä paljasta, että haluaisi myös seuraa, se tulee sitten luonnostaan jos on tullakseen. Mua ainakin ahdistaa jos joku tekee tuttavuutta "liian aktiivisesti" ja huomaa, että tässä nyt yritetään vaan mahdollisimman nopeasti skannata (esim. kurssin osallistujat) potentiaaliset tyttöystäväehdokkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos PK-seudulla, tsekkaa Helsingin Lavatanssien Järkkärit FB:ssa. Siellä on jatkuvasti tanssikursseja,
Lavatansseja en ole Helsingissä kokeillut (joskus kävin viihtymässä alkeiskurssilla). Googletuksen jälkeen havaintona, että voisin käydä ainakin muutaman kerran ihan vaan tanssin ja liikunnan ilosta. Vaikkapa tänään lauantai-iltana lähden kuntosalille ja rytmi tulee osin musiikista. Jotain kulttuuriakin mahtuisi mm. tähän kuukauteen; oisko yleisellä tasolla ehdotuksia?
Kansallismuseossa:
Himmelit myydään kiinnostuneille Nuutinpäivänä keskiviikkona 13.1.2016.
Sinne!
[/quote]
Kansallismuseossa:
Himmelit myydään kiinnostuneille Nuutinpäivänä keskiviikkona 13.1.2016.
Sinne![/quote]
Kansallismuseo on erityisesti perjantai-illansuuhun toisinaan piristävä vierailukohde. Vaikkapa vielä jonkin aikaa Sibeliuksen näyttelyssä alkuperäiset sävellyskäsikirjoitukset herättävät nuotteja eloon. Itse hämmästyin erityisesti, kun näin 8 sinfonian otsakkeen, mutta sen alla oli kuitenkin jo tutumpaa - säveltä. Himmelit sopivat erityisesti jouluihmisille.
Nyt olen jo paljon vanhempi, mutta 30-vuotiaana sinkkuna harrastin lukemista (kävin ahkerasti kirjastossa ja kirjallisuusilloissa), musiikkia (kausikortit oopperaan ja RSO:lle) ja muutakin kulttuuria (taidenäyttelyitä erityisesti) sekä matkailua. Jos itse olet yhtään kulttuuriin päin kallellaan, voisit koittaa noita kulttuuritilaisuuksia.
Mun omat harrastukset: jumppa, lukeminen, museot, teatteri, bloggaus, martat. En mä tapaa siis miehiä oikein missään vapaa-ajalla eli sinkkuna joudun olemaan varmaan vielä aika pitkääm. Pätkätöitä tehdessäkään ei kunnolla kerkiä tutustua keneenkään, kun sitten työt jo loppuukin.
Tanssiharrastus tuntuu olevan kanssa kova juttu nykyään ja ihan ilman sitä vanhaa iskelmämusaakin. West coast swing taitaa ainakin olla suosittua nuorempien tanssijoiden keskuudessa? (Pikkuveli harrastaa tanssia nykyään ja sille se on tuntunut olevan hyvä paikka tavata porukkaa.)
Lähe tallille. Siellä on hirveesti kaiken ikäisiä naisia ja kauheen vähän miehiä. Vältä meetvurstivitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Lähe tallille. Siellä on hirveesti kaiken ikäisiä naisia ja kauheen vähän miehiä. Vältä meetvurstivitsejä.
Heppatyttöys taitaa alkaa usein jo nuorella iällä ja jatkuu mahdollisesti äidiltä tyttärelle. Jostain syystä kuvittelen, ettei sinkkuheteromiehiä käy paljoa koira- tai rotukissanäyttelyissäkään. Sopivia harrastuksia varmaan, jos tykkää; itse en heti mee shinne.
Lukeminen kannattaa aina ja kirjastot palvelevat hyvin. Ehkä pitää jokin kerta aloittaa hyllyjen välissä viaton ja lyhyt small talk keskustelu. Jos saman henkilön vielä myöhemmin kohtaa, niin hymy ja katsekontakti ois lupa lähestyä toisenkin kerran. Kirjastot eivät kyllä toistaiseksi ole olleet itselle kohtaamispaikkoja, mutta kait sitä sivistynyt nainen tai mies voi pientä keskustelua ilman sen ihmeempiä aikeita toteuttaa.
En tykkäis yhtään jos joku tulis pokaamaan kirjastossa. Pikkupuheita kyllä osaan ja se on ihan kivaa, mut en tykkäis jos joku tulis pokaamismielessä.
Kirjastoissahan muuten järjestetään kaikenlaisia tapahtumiakin mihin voi osallistua esim. novellikoukku. Tämä siis Helsingissä.
Juovat porukassa katkeroita, syövät katkarapuja ja katkeroituvat yhdessä :D
Eikö sulla ole kavereita, joilla olisi tyttökavereita, jotka tuntisi sinkkutyttöjä?