Voiko ikinä löytää parisuhdetta missä raha ei määrittäisi kaikkea
Tuntuu että meillä raha on joka ikinen puheenaihe, aina toinen sanoo että milläs maksat vuokrasi jos et töissä ole ja milläs maksat ostoksesi ja muut ja ollaan ihan pilkun. tarkkoja rahasta jos sitä joutuu antamaan muille mutta sitten itse voi laittaa tajuttomia summia vaikka kaljaan tai tarjota kavereille kierroksen usealla satasella. Puhutaanko kaikissa suhteissa noin .
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Mutta pliis, älkää lisääntykö!
Epäilemättä sulle olisi kova jos sun tyttäresi ei laskisikaan miehen arvoa työssä ja rahassa, vaan valitsisi miehen tunteella. Mahtaisitko päästä tuollaisesta ikinä yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelepa tilanteet toisinpäin - toistuvasti, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Alkaisitko?
En laske naisen arvoa työssä ja rahassa, joten noi yllämainitut ei olisi mikään ongelma.
Kantava teemasi viikkokausien ajanhan on nimeen omaan ollut, että naiset ahneuksissaan koittavat hyötyä sinusta taloudellisesti. Nytkö se ei yhtäkkiä olekaan ongelma?
Totta kai sen pitää olla molemminpuolista. En laske naisen arvoa työssä ja rahassa ja haluan ettei nainenkaan laske mun arvoa työssä ja rahassa.
Eihän se voi koskaan olla molemminpuolista niin kauan kuin sinä olet aina saamapuolella :P
Nyt on kyse tunteesta eikä rahasta.
Mitä sekoilet? Kyse oli siitä, että nainen maksattaisi teidän yhteiset menonne jatkuvasti sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelepa tilanteet toisinpäin - toistuvasti, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Alkaisitko?
En laske naisen arvoa työssä ja rahassa, joten noi yllämainitut ei olisi mikään ongelma.
Kantava teemasi viikkokausien ajanhan on nimeen omaan ollut, että naiset ahneuksissaan koittavat hyötyä sinusta taloudellisesti. Nytkö se ei yhtäkkiä olekaan ongelma?
Totta kai sen pitää olla molemminpuolista. En laske naisen arvoa työssä ja rahassa ja haluan ettei nainenkaan laske mun arvoa työssä ja rahassa.
Eihän se voi koskaan olla molemminpuolista niin kauan kuin sinä olet aina saamapuolella :P
Mitä sekoilet? Kyse oli siitä, että nainen maksattaisi teidän yhteiset menonne jatkuvasti sinulla.
Mua ei sinällänsä haittaa vaikka nainen käyttäisi mun rahoja. Kunhan ei ole niin ahne, että vaatii työssäkäyntiä, että saa enemmän rahaa käyttöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pliis, älkää lisääntykö!
Epäilemättä sulle olisi kova jos sun tyttäresi ei laskisikaan miehen arvoa työssä ja rahassa, vaan valitsisi miehen tunteella. Mahtaisitko päästä tuollaisesta ikinä yli?
Yllä olevasta vastaajasta en tiedä, mutta ainakin minä kokisin epäonnistuneeni kasvattajana, jos tyttäreni ottaisi elätikseen jonkun teini-ikäisen tasolle jääneen itsekeskeisen loisen, oli tunteita tai ei. Järkeäkin saa nimittäin parinvalinnassa käyttää ja se on usein jopa suotavaa.
Mies istuu sohvannurkassa ja hempeilee maailmaa järisyttävästä rakkaudesta kuin pinkillä kuorutettu teinityttö... Oikein herttaista ehkä noin 5 minuuttia mutta sen jälkeen olisi mukava palata aikuisten ihmisten elämään.
Hehkutat niitä tukiasi ja miten niillä voi elää... Jos ihan huviksesi vilkaiset Suomen nykytilaa niin näyttääkö mitenkään siltä että asiat ovat kohenemassa ja tuet tulevan säilymään hyvinä? Onko tulevaisuudessa näkyvissä ihmisarvoista elämää? Miksi halveksut naisia jotka haluavat että teillä ja suhteeseen joskus mahdollisesti syntyvillä lapsillakin olisi ruokaa pöydässä joka päivä? Tämä ei ole ahneutta vaikka kuinka löisit kädet korville ja lallattaisit, tämä on elämän raakaa realiteettia. Joudumme elämään maailmassa jossa mikään ei ole ilmaista. Voisithan sinä tietysti kertoa lapsillesi miten isi rakastaa heitä joten heidän ei pitäisi surra kun oli pelkkää leipää illalliseksi ja sähköt ovat taas poikki... Voi sitä tunteen lämmittävää ja vatsan täyttävää taikavaikutusta.
Ajatuskin sinunlaisestasi elämänkumppanista puistattaa. Iljettävän itsekäs, henkisessä kehityksessä pysähtynyt eikä minkäänlaista todellisuudentajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei sinällänsä haittaa vaikka nainen käyttäisi mun rahoja. Kunhan ei ole niin ahne, että vaatii työssäkäyntiä, että saa enemmän rahaa käyttöönsä.
Ei varmaan haittaa joo, kun ei sulla ole mitä käyttää ja niidenkään vähien eteen et ole mitään itse tehnyt. Itse kuitenkin loisisit ihan mielelläsi naisen itse ansaitsemilla rahoilla ja syytät vielä ahneeksi kun siihen ei suostuta. Samaa tekopyhää jeesustelua taas.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuitenkin loisisit ihan mielelläsi naisen itse ansaitsemilla rahoilla ja syytät vielä ahneeksi kun siihen ei suostuta.
Ei edelleenkään kiinnosta naisessa raha, enkä edelleenkin vaadi naiselta tössäkäyntiä. Ei se muutu muuksi sillä, että kirjoitat samaa jargonia jostain loisimisista ja elättämisistä.
Vierailija kirjoitti:
eikä minkäänlaista todellisuudentajua.
Kyllähän mä tajuan sen ihan hyvin, että nainen laskee miehen arvon ennen kaikkea työssä ja rahassa. Sunkin avautuminen todistaa sen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mä tajuan sen ihan hyvin, että nainen laskee miehen arvon ennen kaikkea työssä ja rahassa. Sunkin avautuminen todistaa sen hyvin.
No tajuatko mitenkään sitä tilannetta, että yks päivä ei vain ole ruokaa eikä lämmintä, kun ne tuet eivät sitten riittäneetkään? Eikä seuraavanakaan päivänä ole, eikä sitä seuraavana? Tuollainen elämäkö on mielestäsi tavoittelemisen arvoista? Kun tosiasia nyt vain sattuu olemaan, että täällä Suomessa eläminen maksaa. En sitten tiedä, onko jossain onnela, jossa näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tajuatko mitenkään sitä tilannetta, että yks päivä ei vain ole ruokaa eikä lämmintä, kun ne tuet eivät sitten riittäneetkään? Eikä seuraavanakaan päivänä ole, eikä sitä seuraavana?
Tuit riittää Suomessa aivan hyvin elämiseen. Niillä saa kaiken tarpeellisen - ja itse asiassa hiukan ylimääräistäkin, jos osaa käyttää tuet järkevästi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tajuatko mitenkään sitä tilannetta, että yks päivä ei vain ole ruokaa eikä lämmintä, kun ne tuet eivät sitten riittäneetkään? Eikä seuraavanakaan päivänä ole, eikä sitä seuraavana?
Tuit riittää Suomessa aivan hyvin elämiseen. Niillä saa kaiken tarpeellisen - ja itse asiassa hiukan ylimääräistäkin, jos osaa käyttää tuet järkevästi..
Nainen: Kulta, meillä ei ole taaskaan varaa ostaa lapsille talvivaatteita eikä sossu anna enää ylimääräistä, ja vuokrakin pitäisi maksaa ja ruokaa ostaa ensi viikoksi...
Mies: Älä ole noin rahanahne!! Miksei tunne riitä??
Nainen: Kulta, tuon meidän kuopuksen korvatulehdus paheni taas ja terveyskeskusmaksut nousee koko ajan, ja auto pitää korjata että edes minä pääsen töihin :'(
Mies: Tuilla saa kaiken tarpeellisen!! Missä on ehdoton rakkaus?? Miksi minun pitäisi muuttua?!
Naisystäväsi halusivat tulevaisuuden kanssasi, mutta sinulle riitti vain nykyisyys. Sori vaan. Elämä on. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen: Kulta, meillä ei ole taaskaan varaa ostaa lapsille talvivaatteita eikä sossu anna enää ylimääräistä, ja vuokrakin pitäisi maksaa ja ruokaa ostaa ensi viikoksi...
Nainen: Kulta, tuon meidän kuopuksen korvatulehdus paheni taas ja terveyskeskusmaksut nousee koko ajan, ja auto pitää korjata että edes minä pääsen töihin :'(
Mies: Tuilla saa kaiken tarpeellisen!! Missä on ehdoton rakkaus?? Miksi minun pitäisi muuttua?!
Naisystäväsi halusivat tulevaisuuden kanssasi, mutta sinulle riitti vain nykyisyys. Sori vaan. Elämä on. Deal with it.
Hohhoijaa. Noihin kyllä riittää rahat vaikka ei kävisi töiissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyin reunaehdoin siis, jotka istuvat tyypillisesti aika huonosti perinteiseen parisuhteeseen.
Yhdessä asuminen ei käy, koska et saa tukia ollenkaan tai kulissikämpän tapauksessa saat niitä liian vähän jotta pystyisit omat kulusi maksamaan. Avioliitto ei taida käydä edes erillään asuen ilman erityisen hyviä perusteita elatusvelvollisuuden mitätöimiseksi.
Nuo kaksi seikkaa yksistään jo karsivat todennäköisesti melko suuren osan kumppaniehdokkaista eikä siinä auta vaikka kuinka polkisi jalkaa ja haukkuisi naisia ahneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Noihin kyllä riittää rahat vaikka ei kävisi töiissä.
Tuolla aiemmin mainittiin jotain todellisuudentajun puuttumisesta.
Ei. Niihin ei riitä rahat kunnolla edes keskituloisilla. Älä huutele asioista joista sinulla ei ole käytännön kokemusta.
Ehdotonta rakkautta, jatkuvaa hyväksymistä, leppoisaa lekottelua... Olet pikkupoika joka haluaa äidin.
-N32, 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyin reunaehdoin siis, jotka istuvat tyypillisesti aika huonosti perinteiseen parisuhteeseen.
Yhdessä asuminen ei käy, koska et saa tukia ollenkaan tai kulissikämpän tapauksessa saat niitä liian vähän jotta pystyisit omat kulusi maksamaan. Avioliitto ei taida käydä edes erillään asuen ilman erityisen hyviä perusteita elatusvelvollisuuden mitätöimiseksi.
Nuo kaksi seikkaa yksistään jo karsivat todennäköisesti melko suuren osan kumppaniehdokkaista eikä siinä auta vaikka kuinka polkisi jalkaa ja haukkuisi naisia ahneeksi.
Jäljelle jää siis tukien varassa elävät naiset ja ne naiset, jotka käyvät töissä mutta eivät halua naimisiin, asua samassa osoitteessa eivätkä harrastaa kumppaninsa kanssa mitään kallista.
Vierailija kirjoitti:
eikä siinä auta vaikka kuinka polkisi jalkaa ja haukkuisi naisia ahneeksi.
Tätä en epäilekään. Suurimmalla osalla naisista ahneus on niin syvälle, ettei se lähde kulumallakaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskimpa voit. Naista ei kiinnosta mies, joka ei käy töissä ja tienaa tarpeeksi.
Niinhän se on. Tässä on havahtunut että vaikka tienaa tuplaten sen mitä keskimääräinen mies, niin koko ajan oma talous kireällä (OK, pistän sivuun 500 e/kk sijoituksiin, niin suoraa osakekauppaa kuin rahastoja). Ongelmaksi tulee se, ettei rouvaa kiinnosta osallistua taloudellisesti isompiin hankintoihin jotka hän speksaa - "uusi sohva, nyt", "suksiboksi, nyt", "lipasto, nyt". Hän lupasi maksaa lasten joululahjoista neljänneksen etukäteen veronpalautuksistaan, eipä näy meikäläisen tilill. Tulevan talviloman matkakustannukset, lupasi maksaa neljänneksen, eipä näy vieläkään.
Jos erehdyn edes sanomaan asiasta, kauhea valitusvirsi siitä kuinka ei olisi oikein rahaa juuri nyt - paitsi että edellisellä viikolla ostettu hieno 400 euron takki tms johon ei ollut varaa.
Tässä on yksi syy miksi suorastaan ottaa päähän että lähdin koskaan tähän perhepelleilyyn. Siinä sai duunariperheen tytär sai kunnon nousun elintasolleen, sellaiseen mihin hänellä ei olisi koskaan ollut omin avuin asiaan. Veikkaan että vuoden parin kuluessa kun downshiftaan kunnolla ja palkka putoaa kolmasosaan, niin siihen loppuu ylimääräinen luksustelu...
Meillä minä maksan kaikki ruuat, kaikkien vaatteet, pesuaineet, lasten harrastukset, ym, ym. Mies maksaa sähkälaskun. Kumpikin maksaa omat autoista koituvat kulut plus minä teen kaikki kotityöt töiden päälle. Myös silloin kun mies on lomautettuna. Jotkut miehet ne on osanneet katsoa paremmin eteensä kuin toiset. Tässä syy miksi ottaa pattiin tämä ,että lähdin mukaan koko perhepelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä siinä auta vaikka kuinka polkisi jalkaa ja haukkuisi naisia ahneeksi.
Tätä en epäilekään. Suurimmalla osalla naisista ahneus on niin syvälle, ettei se lähde kulumallakaan pois.
Et sitten tälläkään kertaa keksinyt mitään muuta kuin leikata viestistä yhden asiayhteydestään irroitetun lauseenpätkän ja vastata siihen perusteettomalla vakiojankkauksellasi. Tässäkö se sinun ylivertainen yleissivistyksesi näkyy? Joopajoo.
Vierailija kirjoitti:
Olet pikkupoika joka haluaa äidin.
Siitä huolimatta, ettei kiinnosta naisessa raha enkä vaadi naiselta työssäkäyntiä? Ruokaakin osaan tehdä ihan itse, samaten osaan pestä pyykit itse.
Aa, huolimattomasti katsoin, mihin viestiin vastasit. Siis minun mieheni? Joo, kyllä sille varmaan työ kelpaisi jos se siihen pystyisi, mutta kun vanha, ruodoltaan kulunut mies ei saa eläkettä eikä töitä, niin minkäs teet. Työttömänä työnhakijana pitää källäillä. Rakas se on silti, on aikanaan tehnyt töitä niin, että hyvä on kaltaistesi loisten nyt loisia.